advertise
مهام دیجی
وبلاگ / باتری های قابل شارژ ؛ همه چیز درباره باتری گوشی و لپ تاپ

همه چیز درباره باتری های قابل شارژ برای انواع گوشی و لپ تاپ

باتری ها بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد زیرا انرژی الکتریکی که نبض دستگاه های دیجیتال امروزی را به تپش در می آورد همین باتری ها هستند. جالبه بدانید که برخی از مورخان و علاقه مندان به آثار باستانی تاریخچه باتری را به هزاران سال پیش نسبت می دهند گویی که در نگاره های باستانی مصر دیده شده است. اما چیزی که ما امروز به عنوان باتری گوشی ، باتری نصب شده داخل ساعت هوشمند و یا باتری های داخل رایانه قابل حمل میشناسم بسیار متفاوت هستند. باتری های جدید با ساختار لیتیوم یون ساخته میشود و اینگونه قابل توصیف است: با وزن سبک ، کم حجم ، دارای ظرفیت بالا ، مجهز به برد الکترونیکی هوشمند و بسیار کارآمد تر از باتری هایی است که حتی ده سال پیش روی دستگاه ها نصب می شد. حالا یک بررسی کلی و نحوه نگهداری از این بخش ارزشمند را برای شما شرح می دهم لطفا باما همراه باشید. من محمد کدخدایی هستم و در این مقاله از مهام دیجی در کنار شما هستیم تا درباره موضوع باتری های قابل شارژ صحبت کنیم.

مهام دیجی

تاریخچه استفاده از باتری در کالاهای دیجیتال:


اولین دستگاه های الکترونیکی قابل حمل، مانند ماشین حساب و ساعت دیجیتال ، با باتری های دکمه ای کوچکی تغذیه می شدند که می توانستند ماه ها یا حتی سال ها دوام بیاورند. با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن دستگاه‌ها و ظهور رایانه های قابل حمل و گوشی های هوشمند امروزی ، باتری آنها نیز نیاز به ظرفیت بالاتر پیدا کردند و باتری های قابل شارژ تولید و نصب شدند. باتری‌های بزرگ‌تر قابل شارژ برای تامین انرژی دستگاه ها نیاز بود. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، باتری‌های نیکل کادمیوم (NiCad) معمولاً در دستگاه‌های قابل حمل، از جمله تلفن‌های همراه اولیه و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شدند. با این حال، این باتری ها دارای محدودیت های متعددی بودند، از جمله چگالی انرژی پایین و آسیبی بنام رنج بردن از اثر حافظه که با هر بار شارژ شدن از ظرفیت آنها کم میشد جزیی از نقطه ضعف آنها بود.

در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، باتری‌های نیکل-فلز هیدرید (NiMH) محبوب‌تر شدند، زیرا چگالی انرژی بالاتری داشتند و کمتر مستعد آسیب پذیریهایی همچون اثر حافظه بودند. با این حال، آنها همچنان محدودیت هایی داشتند، مانند طول عمر نسبتاً کوتاه و تخلیه شدن خود به خودی که یک عیب مهم بود. در ادامه ما مطالب مهم علمی و کاربردی را درباره باتری بر روی هر کدام از دستگاه های دیجیتاللی برای شما آماده کرده ایم. لطفا همراهی کنید.

سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس

این زیر مجموعه شرکت سامسونگ که بزرگترین شرکت این گروه است در شش حوزه اصلی فعالیت می کند. این حوضه‌ها عبارت اند از: گوشی موبایل، لوازم خانگی دیجیتال، رسانه‌های دیجیتال، نمایشگر‌ها، نیم‌رساناها و مخابرات. گوشی‌های موبایل و سایر لوازم خانگی سامسونگ مثل تلویزیون و ماشین لباسشویی و… توسط این زیر مجموعه سامسونگ تولید میشوند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ در حدود ۵۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید