advertise
A17 Pro Review
وبلاگ / تراشه جدید اپل Apple A۱۷ Pro همه چیزهایی که باید بدانید

تراشه جدید اپل Apple A۱۷ Pro همه چیزهایی که باید بدانید

تراشه‌ی Apple A۱۷ Pro به عنوان جدیدترین و برترین تراشه‌ی استفاده شده در گوشی‌های هوشمند اپل معرفی شده است. اما چه نوع بهبودها و ارتقاهایی را باید نسبت به Apple A۱۶ Bionic در انتظار داشت؟ در این راهنمای مقایسه، می‌خواهیم تفاوت‌ها و مشخصات این دو تراشه را بررسی کنیم و به همین منظور، ادعاهای اپل در مورد عملکرد این تراشه‌ها را نیز مورد تاکید قرار دهیم. بنابراین، لطفاً ادامه مطالب را مشاهده فرمایید تا تفاوت‌های اساسی میان Apple A۱۷ Pro و Apple A۱۶ Bionic را بدست آورید.


اپل A۱۷ از معماری جدید ۳ نانومتری استفاده می کند

کوچک‌ترین نود‌های فرآیند معمولاً منجر به عملکرد بالاتری می‌شوند، زیرا به سازندگان تراشه اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری ترانزیستور را در یک تراشه جا بدهند. با توجه به این موضوع، بسیار خوب است که مشاهده می‌شود که اپل معماری پردازنده‌ی گوشی هوشمند خود را به نود ۳ نانومتری برای پردازنده جدید A۱۷ Pro کاهش داده است.

برای مقایسه باید بدانید که پردازنده A۱۶ Bionic اپل بر اساس معماری با نود ۴ نانومتری تولید شده است. این به معنای این است که تراشه A۱۶ فقط شامل ۱۶ میلیارد ترانزیستور بوده است، در حالی که پردازنده A۱۷ دارای ۱۹ میلیارد ترانزیستور بی‌نظیری است.

مهام دیجی

اپل A۱۷ پرو انحصاری آیفون ۱۵ پرو است

لازم به ذکر است که پردازنده Apple A۱۷ Pro در تمامی آیفون ۱۵ در دسترس نیست و به عنوان ارتقاء اختصاصی برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در نظر گرفته شده است. در همین حال، پردازنده Apple A۱۶ Bionic ابتدا با مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی شد، اما اکنون تایید شده است که از آن در تلفن‌های جدید آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز استفاده می‌شود. بنابراین، اگر شما علاقه دارید به دستگاهی با قدرتمندترین تراشه‌ی گوشی هوشمند اپل برسید، باید برای خرید آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس سرمایه گذاری کنید.


Apple A۱۷ Pro دارای پردازنده ۱۰٪ سریعتر است

اپل با افزایش تعداد ترانزیستورها در تراشه، عملکرد پردازنده A۱۷ Pro را نسبت به نسخه قبلی ( مدل ۱۶ ) حدود ۱۰٪ افزایش داده ولی تغییرات مهمی در طراحی کلی ( اصول معماری ) پردازنده انجام نداده است. اپل به طور معمول از یک واحد پردازنده مرکزی با ۶ هسته استفاده می‌کند، که شامل ۲ هسته با عملکرد بالا و ۴ هسته با کارآیی انرژی است.

همانطور که در تراشه‌های Apple Silicon برای مک‌ها نیز مشاهده می‌شود اپل با استفاده از انواع مختلفی از هسته‌ها در یک پردازنده توانسته است برای گوشی های هوشمند نیز به تعادل بهتری بین عملکرد و کارآیی انرژی دست بیابد.

محض اطلاع: برای تولید تراشه و پردازنده ها، نگه داشتن تعداد مشابه از نظر هسته‌های پردازنده حتی در انتقال به نسل‌های بعدی کاملاً طبیعی است. اپل ادعا می‌کند که بهبودها باز هم به افزایش ۱۰٪ در عملکرد منجر شده‌اند.


اپل A۱۷ پرو ۲۰ درصد پردازنده گرافیکی سریع‌تری دارد

اپل با معرفی پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای جدید A۱۷ Pro، توانسته است نسبت به پردازنده Apple Bionic A۱۶ عملکرد ۲۰ درصد بهتری را ارائه دهد. اپل ادعا می‌کند که این بهبود عملکرد بازی را به اندازه‌ای ارتقاء داده است که Apple A۱۷ Pro قادر به اجرای بازی‌هایی همچون "Resident Evil ۴ Remake" و "Assassin's Creed Mirage" به صورت بسیار بهتری خواهد بود. برای مقایسه با Apple A۱۶ Bionic باید بدانید که A۱۶ دارای یک پردازنده گرافیکی ۵ هسته ای بود، بنابراین هسته اضافی تا حد زیادی توجیح کننده افزایش قابل توجه قدرت GPU است.

مهام دیجی

پشتیبانی جدید از USB ۳

بعد از اعلام استفاده از پورت USB-C در سری آیفون ۱۵ اکنون اپل تصمیم گرفته که با پشتیبانی کامل و بدون عیب و نقص از USB ۳ در پردازنده Apple A۱۷ Pro از رضایت کاربران درباره این فناوری جدید اطمینان حاصل کند. این ارتقاء سرعت انتقال تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه را ممکن می‌سازد و اپل ادعا می‌کند که ۲۰ برابر سریعتر از USB ۲ است. استفاده از USB ۳ باید سرعت انتقال داده‌های سریع‌تری را در هنگام انتقال اطلاعات به و از آیفون ۱۵ پرو به سایر دستگاه‌ها از طریق کابل تضمین کند.


مهام دیجی

آنها مفهوم قابلیت استفاده خوب را می دانند

آنها مفهوم قابلیت استفاده خوب را می دانند

از نظر عملکرد، اپل می داند که چگونه محصولی بسازد که استفاده از آن واقعا آسان باشد. آیفون را بردارید یا وارد iMac شوید و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید، بدون اینکه برای کار کردن با ویژگی‌های آن مشکلی داشته باشید. اپل شرکتی است که سهولت استفاده را به عنوان هدف اصلی در طراحی یک محصول قرار می دهد.

محصولات اخیر اپل

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید