advertise
گوشی دست دوم پرچمدار بخرم یا میانرده  نو
وبلاگ / گوشی دست دوم پرچمدار بخرم یا میانرده و حتی اقتصادی نو و آکبند ۲۰۲۳ ؛ ده جواب مهم

گوشی دست دوم پرچم‌دار بخرم یا میانرده ارزان قمیت اقتصادی ( نو و آکبند ۲۰۲۳ )


سلام امروز با یک موضوع مهم در خدمت شما هسیتم. این مقاله برای طرفداران خرید گوشی دست دوم واقعا حائز اهمیته و درباره یکی از مهم ترین سوالاتی که معمولا قبل خرید گوشی برای هر کسی پیش میاد، نوشته شده است. ما اینجا یک مقایسه کامل بین پرچمدار دست دوم و گوشی های میانرده و اقتصادی نو و آکبند خواهیم داشت. این مقایسه شامل: مشخصات سخت افزار ، پشتیبانی نرم افزار و سایر پارامترهای مربوط به ارزیابی و تصمیم گیری درباره خرید گوشی است.

مهام دیجی

چرا باید این مقاله را بخوانیم ؟!


افرادی هستند که به محض عرضه اولیه گوشی های پرچمدار ، گوشی قبل خود را با یک گوشی جدید و آخرین مدل تعویض می کنند. این افراد به عنوان فروشنده گوشی های کاکرده سری پرچمدار، مخاطب ما خواهند بود. در گوشه دیگری از جامعه، بسیاری از اشخاص باید مدیریت بیشتری روی هزینه های زندگی خود داشته و تصمیم های اقتصادی دقیق بگیرند. اکثرا برای خرید گوشی های تمام مدل ها و قیمت ها را زیر و رو می کنند. به خاطر بالار فتن قیمت خرید گوشی این مردم گاهی ترجیح می دهند که بجای خرید یک گوشی نو از رده اقتصادی یا متوسط ، یک گوشی پرچمدار دست دوم بخرند. برای همین حساست ها اینجا ابتدا به بررسی و مقایسه مشخصات فنی خواهیم پرداخت و در ادامه درباره نکات خرید گوشی های پرچمدار کارکرده نیز صحبت خواهیم کرد. شما در انتهای این مقاله می توانید بهترین انتخاب خود را با توجه به بودجه مدنظرتان داشته باشید.



تمام پرچم دارها چه از نوع اپل یا سامسونگ باشد چه از نوع گوشی های چینی شیائومی و پوکو ؛ به هرحال با یک سخت افزار جدید عرضه می شود. البته گوشی های قاتل پرچمدار نیز ویژگی پرچمداران را تا حد و حدودی به ارث می برند که فعلا موضوع بحث ما نیست. برای یک انتخاب اقتصادی تر نسبت به پرچمدارها می توانید گوشی هایی که به قاتل پرچمدار معروفند را نیز بررسی کنید.



مقایسه پرچمدار جدید با میانرده قدیمی از نظر قیمت


وقتی قصد خرید یک گوشی جدید را دارید اول از همه باید مسئله قیمت کالا را در نظر بگیرید. گوشی های پرچمدار در زمان ارائه با جدید ترین و قوی ترین سخت افزارها عرضه می شود.این تکنولوژی های جدید واقعا هیجان انگیز به نظر می رسد. البته فناوری های جدید و مشخصات بالای گوشی های پرچمدار روی افزایش قیمت خرید تاثیر مستقیمی می گذارند.

قیمت خرید پرچمداران جدید بسیار بیشتر از گوشی های اقتصادی جدید است. از طرفی؛ هزینه خرید یک گوشی اقتصادی جدید ۲۰۲۳ با پرچمداری که دو سه سال پیش عرضه شده ( تقریبا ) در یک محدوده است.

یک مثال واضح داریم. به طور مثال: اگر قیمت ها را کمی بیشتر بررسی و مقایسه کنید متوجه خواهید شد که پرچمداران کارکرده و دست دوم از برند آیفون قیمت بالاتری نسبت به گوشی های پرچمدار نو و آکبند از برند شیائومی دارد.

مهام دیجی


تمام پرچم دارها چه از نوع اپل یا سامسونگ باشد چه از نوع گوشی های چینی شیائومی و پوکو ؛ به هرحال با یک سخت افزار جدید عرضه می شود. البته گوشی های قاتل پرچمدار نیز ویژگی پرچمداران را تا حد و حدودی به ارث می برند که فعلا موضوع بحث ما نیست. برای یک انتخاب اقتصادی تر نسبت به پرچمدارها می توانید گوشی هایی که به قاتل پرچمدار معروفند را نیز بررسی کنید.


چند ویژگی گوشی پرچمدار نو که در میانرده و اقتصادی وجود ندارد

طبیعتا پرچمداران به بازار عرضه می شوند تا سهم بازار قابل توجهی را تصاحب کنند. هر برند میخواهد پرچمدارش را با جدیدترین و بهترین مشخصات عرضه کند. این ویژگی هایی که در زیر نوشته ایم را فقط در گوشی های پرچمدار پیدا می کنید

۱- جدید ترین و قوی ترین پردازنده ها در گوشی های پرچمدار قرار دارد اما سازندگان گوشی های اقتصادی از این موضوع عقب نشینی می کنند.
۲- گوشی های پرچمدار جدید معمولا با جدید ترین فناوری برای صفحه نمایش عرضه می شوند اما گوشی های اقتصادی از نظر صفحه نمایش ضعیف تر هستند.
۳- دوربین های قوی روی گوشی پرچمدار کاملا مجهز است و دارای لنز ها سنسور های پیشرفته می باشد اما گوشی های ارزان قیمت ممکن است فاقد این تکنولوژی ها باشند.
۴- فناوری های پیشرفته صوتی و فناوری های ( قراردادی ) انحصاری مانند فناوری های صدای هارمن کاردن در پرچم دارها مشاهده می شود. 


برای تجربه تکنولوژی عجله نکنید


اگرچه تجربه آخرین نمونه از فناروی ها هیجان انگیز است اما بسیاری از فناوری های جدید معمولا دارای مشکلاتی خواهد بود. به طور مثال : چندی پیش گوشی های پرچم‌دار با پردانزده ای بنام اسنپدراگون هشت نسل یک عرضه شد. اما پس از مدتی مشخص شد که این پردازنده اگرچه حدود ۳۰% نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته اما دمای آن هنوز هم بالا است. مشکل دمای این تراشه در نسل دوم بهبود یافت. پس به این نتیجه میرسیم که برای تجربه یک فناوری جدید حتی اگر پردازنده باشد می توانیم کمی صبر کنیم. معمولا در یک بازه زمانی سه ماهه همه چیز مشخص شده و نقاط ضعف یا قوت یک قطعه یا یک فناوری جدید مشخص میشود. به اصلاح ؛ باگ ها و پرفورمنس مشخص می شود. 


پرچمداران دارای قیمت مناسب را بررسی کنید


آیا برای پراخت هزینه خرید گوشی محدودیت ندارید ؟! پس از این پاراگراف رد شوید. ولی اگر برای خرید گوشی ب دنبال بهترین قیمت ممکن هستید؛ ادامه را دنبال کنید.

پرچمدران بزرگ با برندهای مطرح دارای قیمت بسیار بالایی هستند. به طور مثال: گوشی های آیفون به عنوان پر فروش ترین گوشی های هوشمند دنیا شناخته می شود اما قیمت خرید آنها قابل توجه است.

در گوشه ای دیگر از دنیا؛ اخیرا سامسونگ سری اس و نوت را ادغام کرد و با ارائه گوشی های S۲۲ , S۲۳ ورژن الترا ؛ فصل جدیدی را شروع کرد. سخت افزار جدید و کاملا متمایز برای دوربین و قلم های پیشرفته باعث شد تا وجه تمایزی بین پرچمداران سامسونگ و شیائومی ایجاد شود.

اما شیائومی با ارائه گوشی های مجهز به پردازنده های قوی و تجهیزات دوربین قدرتمند برای پرچمداران؛ هنوز هم توانسته جایگاه گوشی های پرچمدار خود را حفظ کند. علاقه مندان به تجربه سخت افزار های به روز و پشتیبانی های طولانی مدت برای اندروید می‌توانند به‌جای خرید پرچمداران سامسونگ یک گوشی پرچمدار شیائومی را با قیمت بهتر خریداری کنند.


معایب خرید گوشی دست دوم


گوشی های دست دوم بکر و تعمیر نشده که کاملا سالم است واقعا کم پیدا می شوند. اما چرا ؟! دلیل این موضوع این است که خریداران گوشی های پرچمدار معمولا کمال گرا هستند و علاقه ای ندارند که گوشی خریداری شده ر به این زودی ها بفروشند. پس دلیل فروش یک گوشی پرچمدار می تواند به مشکل باتری ، مشکل دوربین یا از این دست ایرادات مربوط باشد.



وقتی شما با یک گوشی پرچمدار دست دوم روبرو می شوید احتمال اینکه با یک گوشی تعمیری و با یک سا چند ایراد کوچک و بزرگ مواجه باشید زیاد است. همین افراد کمالگرا وقتی باتری گوشی خود را تعویض می کنند دیگر مثل قبل تمایلی به آن ندارند. پس مراقب این مسئله باشید. این مقاله به زودی به روز رسانی می‌شود.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید