advertise
مهام دیجی
وبلاگ / لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ ایسوس با نمایشگر‌ ۳D LED

لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ ایسوس با نمایشگر‌ سه بعدی LED

شرکت ASUS در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۳ تکنولوژی جدیدی را برای انواع لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۳ ASUS معرفی کرد که برای بسیاری یکی از جذاب ترین فناوری های جدید رونمایی شده این نمایشگاه بود. این تکنولوژی "اولین نمایشگر OLED سه بعدی بدون عینک جهان" است. ایسوس از این تکنولوژی روی لپ تاپ ۲۰۲۳ سری ProArt به نام ASUS ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED پرده برداشته است. این سری لپ تاپ‌ها یعنی ProArt با بازار هدف تولید کنندگان محتوای دیجیتال، طراحان و هنرمندان به بازار عرضه شده‌اند. با مهام دیجی همراه باشید تا در ابتدا این تکنولوژی سه بعدی بدون عینک که با پیکسل های LED ارائه شده را بررسی کنیم و سپس مدل جدید لپ تاپ ۲۰۲۳ شرکت فناورانه ایسوس که با این تکنولوژی به بازار عرضه شده است را به شما معرفی کنیم.


ASUS Spatial Vision - اولین تکنولوژی OLED سه بعدی بدون عینک جهان

فناوری ASUS Spatial Vision اولین تکنولوژی OLED سه بعدی بدون عینک جهان است که به همراه رایانه های جدید ایسوس معرفی و عرضه شد. این تکنولوژی برای ارائه تجربه سه بعدی بدون عینک از ردیابی زنده و رندر اپتیکی چشم استفاده میکند. همراه این تکنولوژی ابزار‌های انحصاری نرم افزاری نیز عرضه شده است که برای بسیاری از وظایف میتواند تجربه جدیدی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. تکنولوژی ASUS Spatial Vision برای اولین بار و در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ همراه با دو لپ تاپ ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED و ASUS Vivobook Pro ۱۶X ۳D OLED معرفی شد و از زمان معرفی نظر منتقدان و بازدیدکنندگان نمایشگاه CES را به خود جلب کرد.

مهام دیجی

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های داخلی شرکت ASUS این نمایشگر اولین OLED جهان است که بدون عینک خروجی تصاویر سه بعدی میدهد و از این نظر با سایر نمایشگر‌های سنتی Autostereoscopic که آن‌ها نیز برای نمایش تصاویر سه بعدی بدون عینک کاربرد داشتند متفاوت است. با استفاده از این تکنولوژی به سرعت می توانید بین نمایش دوبعدی و سه بعدی جابجا شوید. سیستم ردیابی چشم بسیار پیشرفته‌ای در قسمت بالای نمایشگر این لپ تاپ وجود دارد که با ردیابی دقیق موقعیت چشم‌ها به شما امکان می دهد بدون استفاده از هدست یا عینک، تصاویر سه بعدی استریوسکوپیک را تجربه کنید.

توجه داشته باشید مورد خاص این تکنولوژی تنها نمایش سه بعدی تصاویر بدون عینک نیست. این نمایشگر از نوع OLED بوده که در پارامتر‌های زیادی با بهترین نمایشگر‌های دنیا قابل رقابت است. نسبت کنتراست این نمایشگر‌ها برابر ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ است که به شما در نمایش برجسته سه بعدی کمک میکند. زمان پاسخگویی ۰.۲ میلی‌ثانیه بسیار سریع این نمایشگر‌ها می تواند تداخل را کاهش دهد و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی این نمایشگر‌ها همسطح بهترین‌هاست.


عکس محصول

ASUS Spatial Vision چگونه کار میکند؟

فناوری ASUS Spatial Vision لایه‌های نوری ویژه‌ای را به سطح نمایشگر OLED اضافه می‌کند. این مانند یک ساندویچ شیشه ای با تکنولوژی بالا است که با رزین نوری به پنل OLED متصل شده است. روی این لایه شامل یک لایه عدسی شکل است که تصاویر استریو را به طور جداگانه به هر چشم هدایت می کند و یک لایه کریستال مایع قابل خاموش روشن شدن که به شما امکان می دهد جلوه سه بعدی را روشن و خاموش کنید. ASUS Spatial Vision شامل یک سیستم دوربین ردیابی چشم هم میشود که به شما امکان می دهد تصاویر سه بعدی را از موقعیت های مختلف مشاهده کنید تا یک تجربه ۳ بعدی واقعاً همه جانبه داشته باشید.

دوربین های دوتایی به طور مداوم موقعیت دقیق هر یک از چشمان شما را تشخیص می دهند و از این اطلاعات برای انجام رندر و ساخت تصویر در زمان واقعی استفاده می کنند تا تصویری سه بعدی ایجاد کنند که با حرکت سر به طور خودکار حرکت میکنند. این صفحه نمایش OLED با یک لنز عدسی شکل مخصوص پوشانده شده است که تضمین می کند تصاویر استریو جداگانه به چشم چپ و راست شما ارسال می شود. این به شما امکان می دهد تصاویر سه بعدی استریوسکوپی را با چشم غیر مسلح خود مشاهده کنید، اثری که به عنوان اتواستریوسکوپی شناخته می شود.

کاربرد ASUS Spatial Vision برای کاربران ایسوس ۲۰۲۳ چیست ؟!

فناوری ASUS Spatial Vision تجربیات جدید و پیشرفته‌ای را برای خلاقیت، سرگرمی و موارد دیگر ارائه می‌دهد مانند نمایش مدل‌های سه بعدی، طراحی سه بعدی، پخش ویدیو و بازی. همچنین پتانسیل زیادی برای کاربردهای متاورس با رشد سریع ارائه می دهد. برای به حداکثر رساندن سازگاری، در حال حاضر و در آینده، فناوری ASUS Spatial Vision از طیف گسترده ای از نرم افزارهای خلاقانه و فرمت های فایل پشتیبانی می کند. همچنین از OpenXR، آخرین استاندارد متن باز که توسط برندها و صنایع پیشرو پذیرفته شده است، پشتیبانی می کند.


مهام دیجی

لپ تاپ ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED

این مدل یکی از دو مدل لپ تاپ ۲۰۲۳ ایسوس است که در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ و همراه با تکنولوژی ASUS Spatial Vision به بازار معرفی شده است. این لپ تاپ جدید ایسوس یعنی ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED با پردازنده نسل سیزدهم Intel® Core™ i۹-۱۳۹۸۰HX، گرافیک NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۷۰، حافظه رم بالا و ذخیره سازی فوق سریع، جریان کار و سرعت تولید محتوا را افزایش می دهد و به تخیل شما اجازه می دهد تا به بهترین شکل تولید محتوا کنید!

اولین نمایشگر ۱۶ اینچی ۳.۲K با فناوری OLED و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی جهان با فناوری ASUS Spatial Vision تجربه بصری سه بعدی بدون عینک استثنایی را فراهم می کند و پد لمسی بزرگ این لپ تاپ از قلم لمسی نیز پشتیبانی میکند. همچنین کنترل چرخشی ASUS Dial در ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED، امکان خلاقیت فراتر از محدودیت‌‌هارا به کاربر میدهد.

این لپ تاپ با توان حرارتی ۱۵۰W طراحی شده و کلید‌های این لپ تاپ طوری ساخته شده است که هر کدام به طور جداگانه به عنوان یک ورودی هوا عمل کنند. تکنولوژی خنک‌ کننده‌ی این لپ تاپ از نوع ASUS IceCool Pro است و با دو فن و هیت سینک‌های پیشرفته دمای کاری اجزای این لپ تاپ را پایین نگه میدارد. پردازنده قدرتمند ۱۳th Gen Intel® Core™ i۹-۱۳۹۸۰HXدر این لپ تاپ استفاده شده است. این CPU دارای ۲۴ هسته پردازشی است که ۸ عدد از آن‌ها قدرتی هستند و ۱۶ هسته با راندمان بالا نیز در این پردازنده استفاده شده است. این پردازشگر تا ۵.۶۰ گیگاهرتز در حالت توربو پردازش میکند و دارای ۳۶ مگابایت کش هوشمند است.

در لپ تاپ از آخرین سری کارت‌های گرافیک شرکت NVIDIA استفاده شده است. GPU این دستگاه حداکثر تا مدل NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۷۰ قابل انتخاب است که باعث عملکرد فوق العاده بالای این دستگاه در بازی و رندر میشود. ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED با حداکثر ۶۴ گیگابایت RAM پرسرعت ۵۲۰۰ مگاهرتزی قابل سفارش است و تا ۸ ترابایت SSD از نوع M.۲ روی این لپ تاپ نصب میشود. که سرعتی در حدود ۷ گیگابایت بر ثانیه دارند. نمایشگر این لپ تاپ تا ۱۸۰ درجه باز میشود و با سوییچ MUX تاخیر گرافیک و قدرت پردازشی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا میکند.

این لپ تاپ ProArt Studiobook ۱۶ ۳D OLED به عنوان یک مدل جدید و برجسته از سری لپ تاپ های ۲۰۲۳ ایسوس است که پورت‌های قابل قبول و کاربردی دارد. پورت‌های Thunderbolt ۴ و HDMI ۲.۱ در کنار اسلات پرسرعت SD و RJ۴۵ LAN رابط‌های فیزیکی این گوشی را تشکیل میدهند. صدای این لپ تاپ تا ۳.۵ برابر بیشتر شده و همواره بدون دیستورشن است. تکنولوژی صدا و تصویر Dolby ATMOS و Dolby VISION در این لپ تاپ‌ها باعث حداکثر شدن عمق صدا و تصویر در این سری لپ تاپ‌ میشود.

یکی دیگر از مواردی که ایسوس در این سری لپ تاپ‌ها مانور تبلیغاتی زیادی داده است مقاومت بالای این لپ تاپ‌هاست به طوری که طبق ادعای ایسوس این لپ تاپ ۲۶ تست نظامی را پشت سر گذاشته است. دوربین مادون قرمز FullHD به شما امکان می دهد قفل لپ تاپ خود را سریع و ایمن باز کنید. همچنین دارای یک ویژگی کم نور تطبیقی است که وقتی به دور نگاه می کنید صفحه نمایش شما را تاریک می کند! دوربین و سنسور مجهز به هوش مصنوعی می تواند آگاهی و حضور شما را حس کند و تعامل یکپارچه با لپ تاپ شما را فراهم کند.

صفحه‌کلید ASUS ErgoSense حس فوق‌العاده رضایت‌بخشی دارد، با جهش کلید و حرکت بهینه، محاسبه‌شده با دقت دقیق و همچنین تاچ پد ASUS ErgoSense صاف، راحت، پاسخگوست و به راحتی تمیز می شود. و در آخر برای بهداشت شما! فناوری ضد میکروبی ایسوس با حداقل سه سال محافظت، رشد باکتری ها را تا ۹۹ درصد مهار می کند.


ASUS Vivobook Pro 16X 3D OLED

ASUS Vivobook Pro ۱۶X ۳D OLED

این مدل هم یکی دیگر از لپ‌ تاپ‌های ۲۰۲۳ ایسوس است که در نمایشگاه CES معرفی شده. Vivobook Pro ۱۶X ۳D OLED حداکثر با CPU و کارت گرافیک مشابه مدل ProArt یعنی Intel® Core™ i۹-۱۳۹۸۰HX و NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۷۰ Laptop GPU عرضه میشود. این لپ تاپ از RAM های رده پایین تر ۴۸۰۰ مگاهرتزی استفاده میکنند و حداکثر حافظه‌ی SSD در این لپ تاپ‌ ۲۰۲۳ به ۲ ترابایت محدود شده. این لپ‌تاپ مانند سری ProArt دارای Dial فیزی نیست ولی در کنار تاچ پد این لپ تاپ DialPad مجازی طراحی شده است.

یکی دیگر از تفاوت‌های این مدل با مدلی که پیشتر برای شما معرفی کردیم عدم وجود دوربین لیزری برای باز کردن قفل است و این لپ تاپ برای باز کردن بیومتریک قفل از سنسور اثر انگشت استفاده میکند. سیستم‌عامل لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ ایسوس ویندوز ۱۱ پرو مایکروسافت است که به طور پیش فرض روی این دستگاه‌ها نصب شده است. WiFi ۶E هم تکنولوژی جدید و برتر ارتباطی است که روی این لپ تاپ‌ها استفاده میشود.


متن 6

ASUS Zenbook Pro ۱۶X OLED

زنبوک‌‌های ۲۰۲۳ ایسوس سری جدید لپ تاپ‌های قدرتمند و چند کاره‌ایست که ASUS در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی کرده است. Zenbook Pro ۱۶X OLED یک لپ‌تاپ قدرتمند و کاربردی با تعداد زیادی ویژگی‌های طراحی نوآورانه و طراحی کاملاً فلزی کاملاً جدید است. در داخل، از طراحی جدید و بسیار فشرده ASUS Supernova سیستم روی ماژول (SoM) استفاده می کند که عملکرد فوق العاده قدرتمندی را از پردازنده Intel® Core™ i۹-۱۳۹۰۵H و GPU NVIDIA® GeForce RTX™ ۴۰۸۰ ارائه میکند. در خارج، یک صفحه نمایش لمسی OLED HDR NanoEdge ۱۶:۱۰ ۳.۲K ۱۲۰ هرتزی وجود دارد.

مکانیسم جدید Active Aerodynamic System Ultra صفحه کلید کج خودکار را تقویت می کند که زاویه تایپ راحت را تضمین کند و این سیستم همچنین به عنوان یک خنک کننده دمای سیستم را برای حداکثر کارایی کاهش می دهد. یک سیستم روشنایی هوشمند کاملاً جدید White RGB وجود دارد که ویژگی‌های تعاملی هوشمند را فعال می‌کند. NumPad نوآورانه ASUS امکان کنترل دقیق پارامترهای خلاقانه با نوک انگشت را در برنامه های Adobe می دهد، در حالی که NumberPad جدید بزرگتر ASUS دارای بازخورد لمسی و حساسیت فشار برای ورود آسان تر اعداد است. Zenbook Pro ۱۶X OLED دستگاهی قدرتمند است که به شما کمک میکند اوج خلاقیت خود را استفاده کنید.


لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ۲۰۲۳ (سری ROG)

مهام دیجی

سری ROG سری گیمینگ لپ تاپ‌های ایسوس است و در مدل‌های مختلفی عرضه میشود. کلمه ROG مخفف عبارت Republic of Gamers است که جمهوری گیمرها معنی میشود. لپ تاپ‌های ۲۰۲۳ گیمینگ ASUS با نمایشگر‌های انحصاری Nebula عرضه میشوند و برخی آن‌ها از فناوری HDR نیز پشتیبانی میکنند. یکی دیگر از فناوری‌هایی مه در لپ تاپ‌های ROG ایسوس استفاده میشود سیستم خنک کننده هوشمند ROG Intelligent Cooling است. برخی این لپ تاپ‌ها دارای فن سه‌گانه‌اند که فن سوم گرمای اضافه کارت گرافیک را به Heatsink سراسری هدایت میکند. هادی حرارتی که در این لپ تاپ‌ها با نام انحصاری Liquid Metal شناخته میشود نسبت به خمیر‌های سیلیکون سنتی تا ۱۵ درجه دما را کاهش میدهد. با استفاده از فناوری ODB Ambient Cooling لپ‌تاپ های ۲۰۲۳ ایسوس هنگام کار‌های سبک کاملا خاموش میشوند و در نتیجه امکان استفاده کاملا بدون صدا را به کاربر میدهند.

سری ROG STRIX یکی از زیرمجموعه‌های لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس است. مدل‌ ROG Strix Scar ۱۶ قدرتمند ترین مدل این سری از محصولات ۲۰۲۳ ایسوس است که حداکثر با پردازنده Core™ i۹-۱۳۹۸۰HX نسل ۱۳ ام اینتل با ۲۴ هسته و ۳۲ رشته و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX™ ۴۰۹۰ عرضه میشود. این ترکیب بسیار قدرتمندی است که عملکرد به نظیر پردازشی این لپ تاپ را به دنبال دارد. این لپ تاپ حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR۵ دارد که با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز کار میکنند.


همانطور که پیشتر گفتیم لپ تاپ‌های ROG سال ۲۰۲۳ همگی با نمایشگر‌های Nebula عرضه شده اند. این مدل نیز با مدل HDR و معمولی این نمایشگر‌ها قابل سفارش است. نوع HDR این نمایشگر‌ها در نوع خود بی نظیر است. این نمایشگر‌ تا ۱۱۰۰ نیت روشنایی حداکثری تولید میکند و با رفرش ریت ۲۴۰ هرتزی و تاخیر ۳ میلی ثانیه‌ای برای بازی فوق العاده است. این نمایشگر همچنین ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P۳ را نمایش میدهد. سری ZEPHYRUS و سری FLOW دو سری دیگر از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس است که آن‌ها نیز با جدید ترین پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و رایزن ۹ و گرافیک های سری ۴۰ شرکت انویدیا به بازار عرضه شده اند.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید