advertise
مهام دیجی
وبلاگ / اپل واچ سری ۹ شما را به خوبی شگفت زده می کند

مشخصات فنی اپل واچ سری ۹ شما را به خوبی شگفت زده می کند

داستان ساعت های هوشمند اپل به تازگی شروع نشده است و البته همین پارسال اپل با عرضه اپل واچ نسخه الترا همه را شگفت زده کرد. اینبار شرکت سیب نشان معروف یک سری محصول جدید با عنوان اپل واچ سری ۹ به بازار عرضه کرده تا چشمان زیبا پسند را به خودش خیره کند! من ,hruh طراحی اپل واچ را ستایش می کنم و اگر کسانی دست به خرید اپل واچ طرح اصل بزنند متعجب نمی شوم. اما امروز اینجا هستم تا مشخصات ساعت هوشمند جدید اپل را برای شما شرح دهم تا متوجه شوید مشخصاتی مانند پردازنده، جنس و کیفیت بدنه و چند ویژگی فنی دیگر درباره آن وجود دارد که قیمت خرید واچ سری ۹ را معقول می کند. لطفا با من همراه باش دوست عزیز.

مهام دیجی

مشخصات اصلی واچ ۹ اپل در یک نگاه کلی

مدل واچ سری ۹ تازه‌ترین محصول اپل در دسته ساعت‌های هوشمند است که به بازار عرضه شده است. در مقایسه با نسخه قبلی، یعنی واچ سری ۸، این نسخه بهبودهای مهمی داشته است. واچ سری ۹ از پردازنده‌ی S۹ SiP بهره می‌برد که با داشتن یک موتور عصبی چهار هسته‌ای، عملکرد بسیار پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد. سرعت و قابلیت اطمینان بیشتری در اجرای دستورات سیری فراهم می‌کند و همچنین پاسخ‌دهی به دستورات کاربران را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، واچ سری ۹ از افزایش ظرفیت حافظه داخلی و بهبود‌های دیگری نیز برخوردار است. این ساعت به عنوان یک گزینه جذاب برای علاقه‌مندان به تکنولوژی واچ‌های هوشمند ارائه شده است. برای آشنایی با تمامی مشخصات و ویژگی های این ساعت، در اینجا به بررسی واچ سری ۹ جدید اپل می پردازیم:



مهام دیجی

طراحی ، وزن و ابعاد

این اپل واچ هم این‌بار با همان طراحی مشابه نسخه های قبلی عرضه شده! و این درست است و انگار نباید " اپل " چیزی که برای سالها همه دوست داشتند را تغییر دهد. طراحی مستطیلی به عنوان سمبل اپل واچ شناخته شده و فرم ظاهری اپل واچ ۹ نیز به شکل مستطیلی با لبه های منحنی است. طوری که ادعا شده بدنه از جنس آلومینیومی و یا فولاد ضد زنگ است. این سری در سایز های ۴۱ و ۴۵ میلی متری عرضه می شود.

وزن ساعت های آلومینیومی برای مدل ۴۱ میلی متری ۳۱.۹ گرم است در حالی که وزن مدل ۴۵ میلی متری ۳۸.۷ گرم محاسبه شده. وزن مدل های استیل ۴۱ میلی متری برابر با ۴۲.۳ گرم و اندازه ۴۵ میلی متری آن ۵۱.۵ گرم می باشد. اگر به دنبال استاندارد های امنیتی هستید اصلا نگران نباشید زیرا این محصول با استاندارد مقاومتی IP۶X در برابر گرد و غبار مقاوم است و می تواند تا عمق ۵۰ متری زیر آب را تحمل کند.


مهام دیجی

رنگ بندی

رنگ بندی ساعت هوشمند اپل سری نهم نیز قابل قبول است زیرا در چندین رنگ مختلف که معمولا پر طرفدار هم هستند موجود شده تا همه سلیقه ها را جواب دهد. کمی تفاوت در رنگ بندی مدل استیل و آلومینیومی وجود دارد به طوری که مدل استیل در سه رنگ نقره ای، طلایی و مشکی عرضه شده و مدلهای آلومینیومی در پنج رنگ مشکی، سفید، نقره ای، قرمز و صورتی موجود است.


مهام دیجی

صفحه نمایش:

برای صفحه نمایش مدل های مختلف واچ ۹ اپل تفاوت هایی وجود دارد. ساعت سری ۹ دارای صفحه نمایش Retina LTPO OLED است ولی برخی مدل ها از نظر وضوح متفاوت هستند. وضوح صفحه در مدل ۴۱ میلی متری ۳۵۲ در ۴۳۰ پیکسل است در حالی که در مدل ۴۵ میلی متری دارای وضوح ۳۹۶ در ۴۸۴ پیکسل است. صفحه نمایش همیشه روشن بیشتر از اینکه برای گوشی ها کاربرد داشته باشد برای ساعت های هوشمند مفید است و با صفحه نمایش همیشه روشن واچ ۹ زمان همیشه در جلوی چشمان شما است و هیچ رویدادی را نیز از دست نخواهید داد.


عملکرد:

خب کمربندها را محکم ببندید تا در دنیای پر سرعت و هیجان انگیز اپل سفر کنیم. اپل دوست دارد توازنی بین نهایت قدرت و کمترین میزان مصرف انرژی ایجاد کند. آیا در سری نهم نیز همچنان موفق بوده است !؟ ظاهرا ابتکارات جدید در آیفون ۱۵ زیاد پر طرفدار نبوده و ما امیدوارم در مورد سخت افزار این ساعت ها اینطور نباشد! به هر حال ساعت های سری ۹ مجهز به پردازنده جدید S۹ SiP شامل یک موتور عصبی چهار هسته ای است. اپل ادعا کرده پردازش های این ساعت نسبت به نسل ۸ قبل دو برابر بیشتر است.

مهام دیجی

جالبه بدانید که " دیکته " در Watch Series ۹ در مقایسه با مدل Watch Series ۸ تا ۲۵٪ دقیق تر است. این یعنی تبدیل صدا به متن دقیق تر است و تجربه کاربر را به ویژه در موقعیت هایی که نیاز به پاسخ سریع دارند به طرز قابل توجهی ارتقا می دهد.

حافظه ذخیره سازی:
تقریبا در هیچ کدام از محصولات اپل امکان افزایش فیزیکی ظرفیت حافظه را نداریم اگر از حافظه ۳۲ گیگابایتی اپل واچ سری هشت دلخور هستید الان وقتش رسیده تا باز هم با اپل واچ آشتی کنید زیرا اینبار ظرفیت حافظه سری ۹ ساعت های هوشمند اپل تا ۶۴ گیگابایت افزایش یافته. خب تبریک می گویم که اکنون می توانید فایل های موسیقی بیشتری را روی حافظه این اعجوبه کوچک و ظریف ذخیره منید. البته اگر وچ سری ۹ با حافظه یک ترابایت نیز ارائه می شد قطعا کاسه کوزه اپل بهم نمی ریخت .....

ساعت Watch Series ۹ اپل با سیستم عامل watch OS ۱۰ عرضه شده. این سیستم عامل دارای رابط کاربری ساده‌تری برای مهارت در ناوبری و دسترسی سریع به محتواها است. در واقع، کنترل‌هایی که در گذشته در ساعت اپل استفاده می‌شدند، تغییر کرده‌اند. به عنوان مثال با فشار دادن دکمه کناری، مرکز کنترل ظاهر می‌شود و می‌توان به سرعت به آن دسترسی پیدا کرد، حتی بدون نیاز به بستن هر برنامه‌ای این کار امکان پذیر است. همچنین با دو بار فشار دادن به دکمه چرخان، می‌توان به آخرین برنامه‌ای که استفاده شده برگشت.


Smart Stack و برنامه های ورزشی جدید

در این سیستم عامل، یک قابلیت جدید به نام "Smart Stack" و رابط‌های جدید برای مواردی مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی اضافه شده است. همچنین ابزارهایی برای پشتیبانی از سلامت روان در دسترس قرار گرفته‌اند.

این ساعت تمامی ویژگی‌هایی را که برای پیگیری سلامت و فعالیت‌های ورزشی مختلف نیاز دارید، ارائه می‌دهد Watch Series ۹ یک ویژگی کاملاً جدید دارد، که این امکان را به شما می‌دهد که از دستیار صوتی (Siri) برای دستوراتی ، مانند شروع تمرین یا تنظیم هشدارها که به اطلاعات اینترنتی نیاز ندارند مستقیماً از طریق ساعت اقدام کنید.

همچنین افرادی که این ساعت را دارند، می‌توانند سیری به راحتی برای دسترسی به Health استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توان از سیری بپرسید که تعداد ساعت‌های خواب شما در شب گذشته چقدر بوده است یا وضعیت اتمام چرخه فعالیتتان را بررسی کرد و یا به روزرسانی‌هایی در مورد سطح قند خون دست پیدا کنید.



Double Tap

از طرف دیگر، Watch Series ۹ یک ویژگی تازه به نام "Double Tap" ارائه می‌دهد، که این ویژگی جدید امکان کنترل ساعت با یک دست را بدون لمس صفحه فراهم می کند. در ضمن این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که اقدامات مختلفی مانند توقف تایمر یا پاسخ به تماس‌های تلفنی را به سرعت و به آسانی انجام دهید.


عمر باتری واچ ۹ ایا قابل قبول است ؟!

ساعت اپل واچ سری ۹ دارای عمر باتری به مدت تا ۱۸ ساعت است، این عمر باتری بسیار مطلوب است و به دلیل کارایی بالا و بهره‌وری بالا که تراشه S۹ با ساختار (SiP) در مصرف انرژی دارد، به دست می‌آید. این بازدهی شامل استفاده از این دستگاه برای چک کردن ساعت، دریافت اعلان‌ها، استفاده از برنامه‌های مستقل و انلاین و حتی انجام یک ورزش ۶۰ دقیقه‌ای می‌شود. این عمر باتری با همه‌ی فعالیت‌های روزمره کاربر در نظر گرفته شده و این ادعا برای کاربران اپل واچ واقعا کاربردی به نظر می رسد.

آزمایش عمر باتری اپل واچ Series ۹ در ماه اوت ۲۰۲۳ اپل با استفاده از دستگاه‌های پیش‌تولیدی Apple Watch Series ۹ (GPS) و Apple Watch Series ۹ (GPS + Cellular) انجام شد. همه‌ی این دستگاه‌ها با نرم‌افزار پیش‌نمایش آزمایش شدند. عمر باتری واقعی اپل واچ به توجه به نحوه استفاده، پوشش شبکه تلفن همراه، تنظیمات و عوامل دیگر متنوع متغیر خواهد بود. به عبارت دیگر، نتایج واقعی ممکن است متفاوت باشند.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید