advertise
مهام دیجی
وبلاگ / راهنمای خرید و مشخصات لپ تاپ ایسوس X۵۴۳MA مدل اینتل Celeron

راهنمای خرید و مشخصات لپ تاپ ایسوس X۵۴۳MA مدل اینتل Celeron

این مدل یکی از لپ تاپ های ساده ولی کامل است و اصطلاحا به عنوان یک دستگاه فوق ارزان شناخته می شود. لپ تاپ ASUS X۵۴۳MA در سال ۲۰۲۱ تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. این مدل با نمایشگر دوست داشتنی ۱۵.۶ اینچ ، ۴ گیگابایت رم DDR ۴ و پردازنده معمولی اینتل عرضه شده و در ادامه با نقد و بررسی مختصری درباره ویژگی های و ارز خرید این کالا نسبت به قیمت خرید آن صحبت خواهیم کرد.

مهام دیجی

مهام دیجی

لپ تاپ های ایسوس همیشه از ایسر و حتی از مدل های لنوو نیز زیبا تر بوده است. اما اینجا از ایسوس انتظار بدنه ای که ما را یاد مدل های قدیمی می اندازد را نداشتیم. همه چیز از نظر طراحی خیلی ساده به نظر می رسد ولی در عین سادگی سعی شده که زیبا بودن دستگاه از لیست ویژگی های این لپ تاپ خط نخورده باشد. این رایانه قابل حمل حدود ۱.۹ کیلو وزن دارد و اگرچه بدنه در ظاهر سنگین به نظر می رسد اما هنوز هم تلاش برای وزن تا زیر دو کیلوگرم حفظ شده است. فضای پشت نمایشگر دارای طرح تکسچر است و سطح دور کیبورد نیز از این طراحی بهره مند شده تا رنگ یک دست این لپ تاپ کسل کننده به نظر نرسد.


ایسوس X۵۴۳MA دارای پنل Full HD TN با شماره مدل BOE NT۱۵۶FHM-N۴۱ (BOE۰۶۹C) است. قطر آن ۱۵.۶ اینچ (۳۹.۶۲ سانتی متر) و وضوح ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ پیکسل می باشد و نسبت صفحه نمایش ۱۶:۹ و تراکم پیکسلی - ۱۴۲ ppi و گام ۰.۱۸ x ۰.۱۸ میلی متر را برای این مدل در نظر داشته باشید. حداکثر روشنایی اندازه گیری شده این پنل ۲۱۴ نیت در وسط صفحه و ۲۱۳ نیت به عنوان میانگین برای کل سطح نمایشگر است و همانطور که قبلا اشاره کردیم این دستگاه دارای نمایشگر السیدی سطح متوسط است و چیز خاصی برای نقد و بررسی آن وجود نخواهد داشت و همه ویژگی ها در سطح متوسط و قانع کننده خواهد بود.

مهام دیجی

وضعیت گرافیک

ناگفته نماند ؛ تمام دستگاه های این مدل بسیار ارزان قیمت تر از آن است که بخواهد از پردازنده گرافیکی ( گرافیک دوم یا GPU ) بهره ببرد. همه پردازش های گرافیکی توسط هسته مرکزی و با عنوان Intel® UHD Graphics ۶۰۰ انجام خواهد شد که ما قبلا این مدل از گرافیک ها را با عنوان گرافیک اینتلی یا آنبورد می شناختیم. این قدرت گرافیکی می تواند برای کارهایی مثل ترید کردن، تایپ و ترجمه مقالات دانشجویی و یا اتصال به دیتا پرژکتور مناسب به نظر برسد اما انتظار اجرای بازی هایی مانند جدیدترین ورژن call of duty را نداشته باش. ما توصیه می کنیم از این لپ تاپ برای پردازش های متوسط رو به بالا استفاده نکنید تا عمر باتری آن نیز به خوبی حفظ شود.


مهام دیجی

در ابتدا باید به برچسب قیمت سری ایسوس X۵۴۳ نگاه کنید و این قضیه که ما با خرید این مدل فقط به اندازه یک تبلت گلکسی تب سامسونگ هزینه می کنیم را مد نظر داشته باشید. امروزه سرفیس هایی که به ویندوز مجهز هستند به راحتی قیمت های بالای ده میلیون تومان دارند اما اینجا ما با درحال بررسی یک مدل ۲۰۲۱ برای خرید لپ تاپ زیر ده میلیون تومان هستیم. اگر این مدل با لپ تاپ های حرفه ای ارزیابی نشود گزینه مناسبی به نظر خواهد آمد زیرا می تواند برای انجام کارهای روزمره و حتی کارهای اداری طولانی مدت مانند ثبت اسناد ها و فاکتور حسابداری مناسب باشد.


برای باز کردن این لپ تاپ بهتر است هردو طرف را با دو دست بگیرید و برای باز کردن آن نمیتوانیم به یک طرف اکتفا کنیم. اوضاع صفحه کلید و تاچ پد بد نبود. هنگام کارکردن با صفحه کلید صدای کلیدها را به وضوح می شنوید. تاچ پد نیز اگرچه زیاد روان نیست ولی از تمام اکشن های ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند. یک حاشیه نقره ای رنگ دورتا دور تاچ وجود داشت که طراحی ظاهری را کمی روح نواز میکرد.

پورت ها و درگاه های اتصال

تمامی پورت ها و درگاه های اتصال در سری X۵۴۳MA در طرف چپ دستگاه دیده می شود و سمت راست هیچ چیز وجود ندارد. از بالا به پائین به ترتیب یک جک اتصال شارژر ، یک درگاه ورودی مموری میکرو SD ، پنجره تهویه ، درگاه پورت HDMI سپس یک درگاه USB ۳.۰ سپس دو پورت USB ۲.۰ و در پایان جک شارژ ۳.۵ میلیمرتری و چراغ های وضعیت را در نزدیک دست خودتان مشاهده خواهید کرد.

تجربه موسیقی و فیلم

از رایانه جدید چه انتظاراتی خواهید داشت؟ آیا به فکر تماشای فیلم با لپ تاپ هستید؟! این مدل مجهز به دوعدد اسپیکر SonicMaster Technology است تا تجربه فیلم دیدن را رضایت بخش کرده و این دستگاه را به دستگاه های حرفه ای مولتی مدیا، کمی نزدیک تر می کند. البته هنگام تست صدا متوجه شدیم که صدا از بالای صفحه کلید پخش می شود و هیچ حفره اختصاصی برای اسپیکرها پیدا نکردیم

باتری و شارژر

باتریX۵۴۳MA از نوع داخلی و سه سلولی با توان ۳۳ وات ساعت هست که اگر از آن درست استفاده کنیم و چرخه شارژ آن رعایت شود؛ یک بازدهی حدودا ۷ ساعته را برای ماه های متوالی حفظ خواهد کرد. این دستگاه از آداپتور برق ۳۳W مربعی و کوچک استفاده می کند.


ظاهرا با یک لپ تاپ تمام عیار سر و کار داریم زیرا هنوز کلید های ماشین حساب ( Numpad ) روی کیبورد X۵۴۳ دیده می شود اما همه قطعات سخت افزار اینجا به نفع قیمت مناسب خرید ، محدود شده است.اگر انتظارات خیلی حرفه ای از کارایی لپ تاپ ندارید ما خرید ASUS X۵۴۳MA SERIES را به شما توصیه می کنیم.اگر برای خرید لپ تاپ سوالی داشته و یا به راهنمایی نیاز دارید با کارشناسان مهام دیجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید