advertise
مهام دیجی
وبلاگ / نحوه غیر فعال کردن دوربین گوشی آیفون

نحوه غیر فعال کردن دوربین گوشی آیفون

امروز با آموزش غیر فعال کردن دوربین گوشی آیفون در خدمت شما هستیم. شاید شما نیاز دارین دوربین گوشی اپل خود را غیر فعال کنید و ما اینجا هستیم تا ۳ روش آن را به شما آموزش دهیم. اما چرا ؟! سیاری از ما عادت کرده ایم که بی پروا برنامه های مختلف را روی گوشی خود نصب کنیم. البته آیفون سیستم امنیتی بالایی دارد و حداکثر امنیت را برای نصب برنامه ها لحاظ می کند. اما وب اپلیکیشن ها چطور ؟! آیا آنها از طریق دسترسی مرورگر به دوربین میتوانند از ما جاسوسی تصویری کنند ؟! با من همراه باش تا این موارد را بررسی کنیم.

مهام دیجی

آیا نگران جاسوسی با دوربین آیفون هستید ؟!


اگر نگران هک شدن گوشی آیفون از راه دور هستید یا مشکوک هستید که یک برنامه مخرب نصب شده است که مخفیانه تصاویر شما را ضبط می‌کند، سیستم‌عامل‌های مدرن اکنون گزینه‌ای برای غیرفعال کردن دوربین در همه برنامه‌ها ارائه می‌کنند. با امکان تنظیمات دسترسی به دوربین می توانید دسترسی یک یا همه برنامه ها به دوربین را غیر فعال نموده و در گوشی های آیفون می توانید تعیین کنید که برای این دسترسی ها سوال شود و اجازه گرفته شود.


استفاده از ویژگی Screen Time یا Screen Time


Screen Time یا Screen Time یک ویژگی مفید است که در همه دستگاه‌های اپل، اعم از iOS، iPadOS یا macOS تعبیه شده است. هدف آن کمک به کاربران است تا بتوانند الگوی استفاده از دستگاهشان را ردیابی کنند. حتی میتوان تنظیماتی را به عنوان قفل کودک و کنترل والدین اعمال کرد. این روش به جای مسدود کردن دسترسی برنامه‌های خاص به دوربین، می‌تواند دوربین را به طور کلی غیرفعال کند. با استفاده از این روش نه تنها دوربین در برنامه های دانلود شده و یا برنامه های فابریک روی گوشی غیر فعال می شود بلکه دوربین بطور کلی حتی داخل برنامه خود دوربین نیز غیر فعال میشود.

در صورتی که از آیفون دارای iOS ۱۲ یا بالاتر استفاده می کنید، باید از برنامه های کمکی برای غیرفعال کردن موقت دوربین آیفون استفاده کنید. در ابتدا کافی است تنظیمات را باز کنید، سپس به بخش Screen Time بروید و با کلیک بر روی گزینه Turn on Screen Time مطمئن شوید که این ویژگی را فعال کرده اید. پس از آن به پایین بروید و همانطور که در تصویر پیوست شده در بالا نشان داده شده است، روی "محدودیت های محتوا و حریم خصوصی" کلیک کنید.

مهام دیجی

اکنون گزینه Content & Privacy Restrictions را در بالا فعال کنید تا امکان کنترل محدودیت ها فراهم شود و همچنین می توانید یک رمز عبور برای جلوگیری از تغییر این تنظیمات توسط دیگران اعمال کنید. به هر حال، برای غیرفعال کردن دوربین، روی Allowed Apps ضربه بزنید و دکمه کنار برنامه Camera را غیرفعال کنید. حال با بازگشت به صفحه اصلی متوجه می شوید که آیکون دوربین و همچنین آیکون اپلیکیشن FaceTime ناپدید شده است و نمی توانید دوربین را از صفحه قفل راه اندازی کنید.


با اینکار حتی زمانی که از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که می‌خواهد به دوربین دسترسی داشته باشد، یک پیام پاپ‌آپ دریافت می‌کنید که اطلاع می‌دهد ؛ دسترسی به دوربین برای این برنامه مجاز نیست. این شامل برنامه هایی که قبلا مجوز استفاده از دوربین را دریافته کرده اند نیز خواهد شد.


برای غیرفعال کردن دوربین گوشی iPhone، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای غیرفعال کردن دوربین گوشی iPhone، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:


۱. استفاده از تنظیمات دستگاه:
به بخش تنظیمات گوشی رفته و به قسمت "حریم خصوصی" بروید. سپس روی "دوربین" کلیک کنید و دسترسی به دوربین را برای برنامه‌هایی که نمی‌خواهید از دوربین استفاده کنند، غیرفعال کنید.

۲. استفاده از قفل والدین: این روش بیشتر برای والدینی است که می‌خواهند دسترسی فرزندان را به دوربین گوشی محدود کنند. برای استفاده از قفل والدین برای از کار انداختن دوربین ، به تنظیمات دستگاه بروید و روی نام خود کلیک کنید. سپس روی "قفل والدین و محتوا" یا "Screen Time" در برخی نسخه‌ها کلیک کنید. از اینجا می‌توانید تنظیمات دسترسی به دوربین را مدیریت کنید. این روش در بالا توضیح داده شد.


۳. استفاده از نرم‌افزارهای تحت کنترل والدین: برخی از نرم‌افزارهای کنترل والدین قابلیت مدیریت دسترسی به دوربین را در دستگاه‌های iPhone فراهم می‌کنند. با نصب و پیکربندی یکی از این نرم‌افزارها، می‌توانید دسترسی به دوربین را برای کاربران مشخصی محدود کنید.


بهترین های اپل - آیفون

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید