advertise
افزایش روشنایی سامسونگ Extra brightness برای دید واضح تر در نور روز

افزایش روشنایی سامسونگ Extra brightness برای دید واضح تر در نور روز

افزایش روشنایی سامسونگ Extra brightness برای دید واضح تر در نور روز  اگرچه واقعا چیز جدیدی نیست اما در مدل های جدید سامسونگ ۲۰۲۲ خصوصا پرچم دارها با بروز رسانی در نرم افزار و حتی سخت افزار ارائه شده است. گاهی اوقات هنگام استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم خورشید برای دیدن صفحه نمایش دچار مشکل می شویم و حتی ممکن است اصلاً چیزی را نبینیم در حدی که انگار صفحه نمایش خاموش است! در این حالت، اگر گزینه Adaptive Brightness روشن نباشد، ممکن است حتی نتوانید سطح روشنایی صفحه را برای استفاده از گوشی افزایش دهید. و این وضع شما را مجبور می کند با نور متوسط به مکان دیگری بروید.


سامسونگ تاثیر این مشکل بر تجربه استفاده را درک کرده و ویژگی خوبی را در جدیدترین گوشی های خود معرفی کرده است. این به روز رسانی با مدل S۲۲ شروع می شود و Extra brightness نام دارد که تقریباً روشنایی صفحه را دو برابر می کند تا به راحتی بتوان صفحه نمایش را زیر نور خورشید دید. از آنجایی که ویژگی Extra brightness به طور پیش فرض غیرفعال است، بیایید به نحوه استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید



معرفی ویژه در کنفرانس Unpacked ۲۰۲۲

زمانی که سامسونگ در کنفرانس Unpacked ۲۰۲۲ سری گلکسی اس ۲۲ را معرفی کرد ، یکی از جالب‌ترین جنبه‌ها مربوط به صفحه نمایش پیشرفته این گوشی‌ها بود که شامل پیشرفت‌های بصری زیادی مانند نرخ به‌روزرسانی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز می شد و البته این ویژگی متغیر است و وابسته به چیزی است که روی آن نمایش داده می‌شود. فناوری های صفحه نمایشS۲۲ برای بهبود دید تماشاگر ؛ صحنه های روی صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و نور مناطق تاریک را برای ارائه تصویر واضح تر تنظیم می کند و مهم تر از همه انکه با تنظیمات Extra brightness  ارائه شده است.


مهام دیجی

تنظیمات Extra brightness ( در مقابل Extra DIM ) احتمالا مهم‌ترین ویژگی خواهد بود

به جرئت میتوانم بگویم Extra brightness عالی بوده زیرا مشکلی را که کاربران گوشی‌های هوشمند همیشه از آن رنج می‌بردند را حل می‌کند، درخشندگی اکسترا در واقع ؛ کارایی هر پیکسل روی صفحه نمایش گوشی را افزایش می‌دهد تا روشنایی بیشتری نسبت به بالاترین روشنایی که در مشخصات ذکر شده را به کاربر ارائه دهد. و بنابراین محتوای روی صفحه را می توان در هر شرایط نوری به وضوح مشاهده کرد؛ حتی اگر زیر نور مستقیم خورشید باشد!

متأسفانه، این ویژگی در همه گوشی‌های سامسونگ، حتی آن‌هایی که واجد شرایط به‌روزرسانی One UI ۵ هستند، وجود ندارد، زیرا Extra brightness (Extra DIM ) فقط یک نرم‌افزار اضافی نیست بلکه بیشتر به قابلیت‌های خود صفحه‌نمایش مربوط می‌شود. بنابراین انتظار داریم برای دسترسی به گوشی‌های بیشتری که در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد از ( Extra DIM ) استفاده شود اما تا زمان؛ حالت روشنایی اضافی فقط در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ و همچنین گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ فقط در دسترس است.

از آنجایی که حالت روشنایی اضافی (Extra DIM ) مصرف باتری را افزایش می دهد، به طور پیش فرض در همه تلفن هایی که از آن پشتیبانی می کنند غیرفعال است اما می توان آن را به سادگی با رفتن به تنظیمات و سپس رفتن به بخش نمایشگر فعال کرد.


عکس محصول

تنظیمات Extra Brightness

هنگامی که روشنایی تطبیقی را غیرفعال کردید، باید گزینه فعال کردن Extra Brightness ظاهر شود. زمانی که این گزینه را فعال کنید، متوجه تفاوت در روشنایی صفحه خواهید شد و چه سطح روشنایی را به حداکثر سطح برسانید و چه در سطح پایین تر باشد، روشنایی و وضوح بالاتر خواهد بود. بنابراین، اگر از تلفن زیر نور خورشید یا در مکانی با نور بسیار روشن استفاده می‌کنید، این حالت ممکن است به شما کمک کند تا بدون نیاز به تغییر موقعیت برای دیدن محتوا روی صفحه، از گلکسی فون خودتان استفاده بهتری داشته باشید.


روش سریع تنظیمات نور صفحه برای گوشی سامسونگ

فعال کردن تنظیم خودکار نور گوشی سامسونگ: از طریق تنظیمات امکان پذیر است. برای اینکار ابتدا وارد مسیر Settings>Display شوید سپس روی Auto brightness ضربه بزنید. در نهایت باید سوئیچ را تغییر دهید تا روشنایی خودکار فعال شود. 

فعال کردن Extra brightness سامسونگ : از داخل تنظیمات به مسیر Settings>Accessibility>Extra Dim بروید تا به این قابلیت دست پیدا کنید. همچنین، در این صفحه گزینه‌ای قرار گرفته که اجازه می‌دهد حتی پس از روشن شدن مجدد گوشی حالت Extra brightness را داشته باشید.



این خانواده پرچم دار واقعا شاهکار است

خب همونطور که می دانید سامسونگ به عنوان صاحب نام در زمینه تولید کالاهای دیجیتال در دنیا مطرح است. این غول کره ای ( SAMSUNG ) به عنوان یک صاحب فناوری و تولید کننده انحصاری نمایشگر ها شناخته می شود و حتی نمایشگر گوشی های اپل و شیائومی را نیز تامین می کند. قطعا همه ما انتظار داریم که شاهد جدید ترین فناوری ها در محصولات سامسونگ گلسی فون ( Samsung Galaxy Smartphones ) به عنوان متخصص تولید گوشی های هوشمند باشیم. البته باگ هایی هم وجود دارد ولی این سامسونگ است که در حال حاضر در زمینه فناوری نمایشگرها یکه تازی می کند. این پائین چند تا از مدل های خانواده S۲۲ را میبینیم که سر و صدای زیادی به پا کرد و البته که از فناوری های مرتبط با تنظیم نور صفحه نمایش ؛ واقعا به طور کامل و عالی پشتیبانی می کند.


عکس محصول
مهام دیجی
مهام دیجی


این موضوع را فراموش نکنید که سامسونگ نسبت به روشن نگه داشتن این گزینه به صورت همیشگی یا برای مدت طولانی هشدار می دهد، زیرا ممکن است به دلیل ماهیت عملکرد صفحه نمایش های AMOLED یا در نتیجه تاثیر قابل توجه آن بر روی مصرف باتری، لکه هایی روی صفحه ظاهر شود. امیدوارم این مقاله تا اینجا برا شما مفید باشه و البته این مقاله درباره افزایش روشنایی سامسونگ Extra brightness در آینده نزدیک به روز رسانی می شود.

برای اطلاع از جدید ترین اخبار گوشی های هوشمند حتما وبلاگ مهام دیجی را دنبال کنید.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

محبوب ترین کالاها

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید