advertise
Samsung Galaxy A54
وبلاگ / گوشی موبایل Samsung Galaxy A۵۴ - بررسی تخصصی و ویژگی‌ها

گوشی سامسونگ A۵۴ SAMSUNG GALAXY بررسی تخصصی کامل در مهام دیجی

یکسان، اما متفاوت (اما بیشتر یکسان) SAMSUNG GALAXY A۵۴ با عنوان گوشی سامسونگ مدل A۵۴ نسبت به مدل موفق پیشین تغییرات زیادی نداشته است اما همان موارد جزئی اینبار هم برگ برنده این میان رده سامسونگ خواهد بود. در ادامه با مهام دیجی همراه باشید تا ببینیم سامسونگ گلکسی A۵۴ چطور دستگاهی است و آیا خرید این گوشی در سال ۲۰۱۳ منطقی است یا خیر؟ از همان ابتدا، قیمت این گوشی جذاب است ولی انتظار‌ها از سامسونگ گلکسی A۵۴ کم نیست. با بررسی جدول مشخصات فنی این گوشی برای یافتن تفاوت‌ها با نسل قبل، متوجه می‌شویم ارتقا‌‎های خوبی انجام شده است. مدل جدید از وزن ۲۰۰ گرمی عبور کرده است. قطر صفحه نمایش کمی کاهش یافته است و خوشبختانه ظرفیت باتری تغییری نکرده است. چیپست A۵۴ جدید است. خیلی واضح است افزایش ۱۰۰ عددی نام در Exynos ۱۳۸۰ به معنای دو هسته قدرتمند اضافی در CPU و یک هسته GPU اضافی در مقایسه با ۱۲۸۰ در مدل قدیمی است. این مهم ترین پیشرفت سخت افزاری در سال جاری است و قطعا ارزش چند گرم وزن بیشتر را دارد. این گوشی با پارت نامبر SM-A۵۴۶ عرضه شده است.


سنسور عمق از چیدمان دوربین‌های این گوشی حذف شده است، و تنظیمات دوربین سه گانه در پشت اکنون از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به جای ۶۴ مگاپیکسل استفاده میکند. کاهش اسمی رزولوشن در مورد کیفیت نهایی دوربین چندان اهمیتی ندارد، بنابراین ما به آن به عنوان ضعف یا کاهش نسبت به نسل قبل یعنی A۵۳ ۵G در نظر نمیگیریم. دوربین فوق عریض و ماکرو بدون تغییر به نظر می رسند، همانطور که دوربین سلفی نیز تغییری نکرده است. خیلی موقع تغییر نکردن به خودی خود عالیست. به عنوان مثال استاندارد مقاومت IP۶۷ را در نظر بگیرید. گوشی های میان رده سری A گلکسی چند نسلی است که مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ارائه کرده اند و A۵۴ نیز این مسیر را ادامه میدهد. شما همچنین مانند قبل بلندگوهای استریو دریافت میکنید و اسلات microSD تا یک سال دیگر زنده می ماند.

مدل های مختلف سامسونگ گلکسی A۵۴
مهام دیجی

جعبه گشایی گوشی هوشمند سامسونگ مدل A۵۴

بسته‌ی خرده‌فروشی A۵۴ مانند سال گذشته کاملاً بی‌نظیره - A۵۲ آخرین گوشی این سری گوشی‌های سامسونگ باشد که آداپتور برق را در جعبه عرضه میکرد. لوازم جانبی ای که با A۵۴ دریافت می‌کنید به یک ابزار خروج سیم کارت و یک کابل USB-C (سفید) محدود می‌شود. با توجه به ارزش آن، این واقعیت که شما هنوز یک کابل در جعبه دارید این معنی میده که می‌توانید هنگام خرید شارژر، در خرید آن صرفه‌جویی کنید.


طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ Samsung Galaxy A۵۴

یکپارچگی زبان طراحی گلکسی بین محصولات مختلف این شرکت کره‌‌ای در حال تشدیده و نه تنها S۲۳ و S۲۳+ مانند Ultra طراحی و بازسازی شدند، بلکه اعضای سری A هم اکنون از همان آرایش دوربین استفاده می‌کنند. سه لنز دوربین مجزا که هر یک در حلقه‌ای براق قرار گرفته‌اند، این لنز‌ها نزدیک به ۲ میلی‌متر بیرون می‌آیند و از آنجایی که گوشی در واقع روی لنز پایینی قرار می‌گیرد، وقتی روی میز قرار میگیرد، میلغزد اما تایپ کردن روی صفحه‌کلید در چنین مواردی بسیار راحته.
در حالی که طراحی لنز شبیه به پرچمداران ساخته شده، پنل پشتی کاملا شبیه آنها نیست. ما احتمال قوی می‌دهیم که این روکش از جنس پلاستیک باشد زیرا اگر گوریلا گلس باشد، سامسونگ مطمئناً آن را تبلیغ می‌کرد - پشت گوشی اما همچنین براقه که این برخلاف روکش مات‌شده خانواده S۲۳ خواهدبود. ما ظاهر مات نسل پیشین این گوشی را دوست داشتیم. طراحی این گوشی هم خوب به نظر میرسد اما استعداد زیادی برای جذب اثر انگشت نشان‌میدهد.
همانطور که احتمالا حدس میزنید، قاب پلاستیکی انتخاب‌شده و روی فریم این گوشی خطوط آنتن دیده نمیشود. بنابراین این گوشی بی شباهت به مدل‌های گران قیمت نیست. ایدئولوژی طراحی این گوشی سامسونگ بی شباهت به رویکرد اپل نیست، که در آن حرفه‌ای‌ها دارای پشتی مات و فریم براق هستند، در حالی که پشت مدل‌های کوچک‌تر براق هستند و فریم‌های آن‌ها مات.
شاید همین جاست که باید یک بار دیگر به رتبه IP۶۷ گلکسی A۵۴ اشاره کنیم. مقاومت در برابر گرد و غبار و آب در میان رده ها هنوز بسیار نادره، بنابراین این ویژگی مقاومتی در گوشی سامسونگ Galaxy A۵۴ موردی ستودنی و قابل توجه است. 


مهام دیجی

چیدمان دکمه‌ها و اسلات‌ها کاملاً مانند قبل نیست. دکمه‌های فیزیکی زیبا در سمت راست و درگاه USB-C در پایین قرار دارند. اکنون دو سوراخ میکروفون در پایین جای گرفته که در کنار بلندگوی "اصلی" در قسمت پایین قرار داده‌شده. میکروفون دیگر در بالای صفحه قرار گرفته که در آن اسلات کارت خانه جدیدی پیدا کرده که از پایین به آنجا منتقل گردیده.
در انتها، گلکسی A۵۴ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی OLED است که با حاشیه سیاه رنگ احاطه شده. به جز قسمت پایینی که کمی ضخیم‌تره، ضخامت یکنواخت در امتداد سه لبه دیگر دارد. ورق کاملاً مسطح گوریلا گلس ۵ نیز حال و هوای مشابهی را ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، A۵۴ بسیار شبیه به S۲۳ یا S۲۳ پلاس طراحی‌شده. چیزی که در آیفون پیدا نمی‌کنید، اما سامسونگ گلکسی A۵۴ دارد، چیزی نیست جز حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر. این سنسور از نوع نوری (Optical) میباشد و به سرعت و قابل اطمینان کار می‌کند، اگرچه شخصا به نظر من،سامسونگ این سنسور نسبتا پایین قرار داده. در سری S این سنسور بالاتر قرار گرفته که به نظر ما مکان بهتریه.
یک پیشرفت جدید، تغییر از نسبت صفحه نمایشگر ۲۰:۹ به ۱۹.۵:۹ در سال جاریه. از این نظر، همگرایی به ظاهر منطقی بین سری S و A به وجود آمده با این حال، ماندن در قلمرو A، به این معنی خواهد‌بود که Samsung A۵۴ نه تنها سنگین‌تر از A۵۳ وزن دارد، بلکه عریض‌تر هم هست- نزدیک به ۳ میلی‌متر، که تفاوت کمی نیست و به راحتی احساس می‌ شود.
با نگاهی به مقایسه‌ها، این گوشی با نمایشگر ۶.۴ اینچی در واقع از نظر فیزیکی بزرگتر از S۲۳ پلاس با اندازه‌ی ۶.۶ اینچ به نظر میرسد. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر پرچم‌دار به لطف قاب‌های پرچم‌دار کم حاشیه‌اش در فضای کوچک‌تری قرار می‌گیرد، بنابراین اگرچه Samsung A۵۴ ممکنه شبیه S۲۳+ باشد، اما در استفاده از فضا به اندازه‌ی سری S کارآمد نیست.


نمایشگر Samsung Galaxy A۵۴ - کوچکتر، روشن تر، در کل عالی

نمایشگر A۵۴ احتمالاً یکی از غیرمنتظره‌ترین تغییرات این نسله، گلکسی A۵۴ با صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر عرضه می‌شود. نه اینکه حرکت از قطر ۶.۵ اینچی به قطر ۶.۴ اینچی خارج از عرف باشد اما هنوز هم یک پنل OLED (رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰px فول اچ دی، نسبت ۱۹.۵:۹، تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi) و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را با برخی قابلیت‌های تطبیقی حفظ می‌کند. با این حال، سامسونگ روشنایی را در این مورد افزایش داده و وعده داده که ۱۰۰۰ نیت در مود روشنایی بالا در مقایسه با ۸۰۰ نیت مدل‌های قبلی ارائه کند.
در آزمایش ما، ۹۸۰nits را با روشنایی تطبیقی فعال و گوشی در زیر نور روشن اندازه‌گیری کردیم. این تقریباً روشن‌تر از هر چیزیه که می‌توانید با پول سامسونگ A۵۴ تهیه کنید. سطح روشنایی موجود هنگام تنظیم دستی با نوار لغزنده نهایتا تا ۴۵۷ افزایش پیدا میکند، در حالی که حداقل روشنایی ممکن برای نقطه سفید برابر ۱.۷ نیت اندازه گیری میشود که عالیه.

مهام دیجی

سلامت چشم!
توجه داشته باشید Samsung A۵۴ همچنین به الگوریتم تقویت بینایی سامسونگ (Vision Booster) مجهز شده که آرایش تون رنگ و نور متفاوتی را اعمال می‌کند و رنگ‌ها را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد تا خوانایی را در شرایط محیطی بیش از حد روشن بهبود بخشد. این ویژگی پرچمداران سری S بود که روی این گوشی میان رده خودنمایی میکند.
در مورد رنگ‌ها، Samsung A۵۴ از منوی دو گزینه‌ای آشنا استفاده می‌کند، با حالت پیش‌فرض Vivid که طیف وسیعی از رنگ‌ها قابل ارائه هستند و رنگ‌هارا طبیعی و با ظاهری آرام‌تر ارائه می‌دهد. Vivid برای نمونه‌های هدف DCI-P۳ ما بسیار دقیق بود و فقط کمی خنک بود، اگرچه می‌توانید لغزنده دما را در پنج موقعیت تا انتها به سمت گرم کردن حرکت دهید تا تقریباً عالی شود. این حالت پوست را طبیعی به نمایش میگذارد و در عین حال، دقت بسیار خوبی را برای محتوای sRGB ارائه می‌دهد.
طبق برنامه‌های بررسی سخت‌افزار، Galaxy A۵۴ از استانداردهای HDR۱۰ و HDR۱۰ پلاس پشتیبانی می‌کند و ما پخش‌های HDR را از YouTube تست کردیم.این گوشی از گواهی Widevine L۱ A۵۴ پشتیبانی میکند و به راحتی استریم‌های FullHD را ارائه می‌دهد.

نرخ تازه سازی (Refresh Rate)

طبق معمول، در منوی نرمی حرکت، دو گزینه برای نرخ تازه سازی میخورد. دو انتخاب تطبیقی و استاندارد. استاندارد گزینه ۶۰ هرتز همیشه فعال خواهد بود، در حالی که Adaptive می‌گوید که تلفن در هنگام ثبت ورودی لمسی ۱۲۰ هرتز را حفظ می‌کند و پس از چند ثانیه عدم فعالیت به ۶۰ هرتز می‌رسد. بازی‌های با قابلیت فریم در ثانیه بالا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را دریافت می‌کنند و ویدیوهای غیر ۳۰ فریم در ثانیه (۲۴ فریم در ثانیه، ۴۸ فریم در ثانیه، ۶۰ فریم در ثانیه) نمایشگر را نیز روی ۱۲۰ هرتز نگه می‌دارند.


مهام دیجی

عمر باتری گوشی A۵۴ چگونه است ؟!

گوشی سامسونگ گلکسی A۵۴ امتیاز کلی استقامت ۱۱۹ ساعت را در تست ترکیبی کسب کرده. این نتیجه در مقابل نتیجه تست گوشی Galaxy A۵۳ ۵G سال گذشته که برابر ۱۱۳ ساعت بود بهبود نسبی را تجربه میکند.
مورد جالب اینه که زمان مکالمه در این گوشی کاهش پیدا کرده، زمان پخش ویدیو در این گوشی تقریبا ثابت باقی مانده و پخش ویدیو موردیه که این گوشی در آن پیشرفت قابل توجهی داشته.
اگر قصد دارید گوشی موبایلی با عملکرد خوب باتری بخرید این گوشی قطعا انتخابی جذاب برای شما خواهد‌بود.

مهام دیجی

سرعت شارژ Samsung Galaxy A۵۴

گلکسی A۵۴ از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی میکند و در آزمایش ما به بیش از ۲۴ وات رسید که تقریباً به ادعاهای سازنده نزدیکه. ما از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ که همه جا در دسترسه برای این آزمایش استفاده کردیم.
این شارژ در جعبه وجود به چشم نمیخورد، اما اگر از قبل آداپتور PowerDelivery w/PPS ندارید، حتما باید این شارژ را تهیه کنید. سرعت شارژ این گوشی خوب به نظر میرسد و به خوبی انتظارات را برآورده میکند. با استفاده از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ، ما شارژ کامل را در حدود ۶۳ دقیقه انجام دادیم که نسبت به هر دو نسل قبلی A۵x پیشرفت قابل توجهی داشته. نتیجه ۳۰ دقیقه‌ای نیز نسبت به A۵۳ ۵G پیشرفت خوبی کرده.
به غیر محصولات سامسونگ، A۵۴ در سطح متوسط سرعت شارژ قرار گرفته و هم رقبای کندتر و هم سریع تر در بازار به چشم میخورند. شاید سرعت شارژ این گوشی بهترین در نوع خود نباشد خرید این گوشی همه‌جانبه میتواند به خوبی نیاز‌های شما را در بسیاری از موارد پوشش دهد.


مهام دیجی

تست اسپیکر Samsung Galaxy A۵۴

گلکسی A۵۴ دارای سیستم بلندگوی استریو هیبریدی معمولیه که یک بلندگو پایین گوشی وجود داره و بلندگوی گوشی (بالا) به عنوان بلندگوی دوم عمل می‌کند. این ساده ترین پیاده سازی در گوشی‌های هوشمند است.
همچنین بلندگو‌های این گوشی نسبت به زاویه‌ای که از گوشی استفاده میکنید تغییر جهت میدهند و همیشه کانال درست را جهت پخش صوتی ارائه میدهند. A۵۴ در تست ما رتبه "خوب" را برای بلندی صدا کسب کرد، مانند A۵۳ و A۵۲s قبل از آن. وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید، A۵۴ کمی بهتر از A۵۳ عمل میکند و با عملکرد بهبود یافته در دامنه‌های مختلف در سطح بین المللی ارائه میدهد.

مهام دیجی

نرم افزار Samsung Galaxy A۵۴ - اندروید ۱۳ و One UI ۵.۱ ترکیب خوبی هستند

گلکسی A۵۴ به اندروید ۱۳ مجهز شده که با آخرین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ یعنی ۵.۱ عرضه میشود. این کم و بیش ترکیب سامسونگ در پرچمداران اخیر خود بوده. سری S۲۳ هم همین ترکیب را اجرا می‌کند. در مقابل، A۱۴ یعنی گوشی رده پایین تر این سری، با رابط کاربری ساده‌تر One UI Core ۵.۰ عرضه میشود.
در هر صورت، شما ظاهری مشابه مدل‌های گلکسی رده بالاتر خواهید داشت، منهای برخی از ویژگی‌های خاص‌تر که در این گوشی حذف شده. لیست ویژگی‌های اختصاصی سامسونگ که سری S دارند و Samsung A۵۴ ندارد کوتاهتر از A۱۴ لیست میشود. در این گوشی اساساً فقط DeX وجود ندارد.


مهام دیجی

می‌توانید بین چند سبک ساعت نمایشگر همیشه روشن یکی را انتخاب کنید و یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز روی صفحه همیشه روشن پشتیبانی می‌شود. AoD (صفحه نمایش همیشه روشن) می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن یا برنامه‌ریزی‌شده باشد، میتوانید تنظیم کنید فقط زمانی که اعلان‌های جدید در دسترس هستند نشان داده شود، یا می‌توانید برای ۱۰ ثانیه بعد از ضربه به نمایش را انتخاب کنید.
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر احتمالاً روش اصلی باز کردن قفل برای بیشتر افراد خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید که این ویژگی در شرایط خاص می‌تواند راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری داره زیرا فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند و مانند گوشی‌های آیفون اسکنر سه بعدی نداره. می‌توانید نماد اثر انگشت را روی AoD نمایش دهید یا خیر.


تجربه استفاده از این گوشی ساده و آشنا هست. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، مانند منوی تنظیمات عمومی، همه طبق معمول کار می‌کنند.
پالت رنگ به طور خودکار بر اساس بکگراند شما ایجاد می‌شود و سیستم انتخاب گسترده ای از ترکیب رنگ ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و این پالت همچنین می‌تواند بر روی نمادهای برنامه اعمال شود.
اکنون می‌توانید ابزارک‌ها را روی هم قرار دهید، و می‌توانید با یک کشیدن انگشت ساده بین ویجت‌های انباشته جابه‌جا شوید. به خاطر داشته باشید که همه ویجت‌ها از انباشته شدن پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه ممکنه مجبور شوند خیلی زود اونو دور بزنند.
توجه کنید رابط کاربری چیزی نیست که همگان هنگام خرید گوشی به آن توجه کنند ولی رابط کاربری سامسونگ برای این گوشی کاربردی و سریع است.


قدرت سخت افزاری و بنچمارک‌های Samsung Galaxy A۵۴ 

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های گلکسی A۵۴، چیپست این گوشیه. اگزینوس ۱۳۸۰ ساخت سامسونگ که بر اساس فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شود، در مقایسه با اگزینوس ۱۲۸۰ که پردازش A۵۳ را تامین می‌کرد، دارای CPU و GPU قوی‌تره. به نظر ما Samsung A۵۴ به سادگی می‌تواند قدرت A۵۲s را که از پردازنده‌ی Snapdragon ۷۷۸G استفاده میکرد برگرداند، توجه کنید که گوشی گلکسی A۵۳ ۵G از هر دوی این گوشی‌ها ضعیف تر بود، اما A۵۴ یک پله بالاتره.

مهام دیجی

بنابراین CPU در اینجا دارای آرایش دو خوشه‌ای با هسته‌های ۴x Cortex-A۷۸ با سرعت حداکثر ۲.۴ گیگاهرتز و ۴x Cortex-A۵۵ دیگر با سرعت حداکثر ۲.۰ گیگاهرتزه. نسخه‌ی پیشین یعنی E۱۲۸۰ دارای انواع هسته‌های مشابه‌ای بود، با فرکانس‌های یکسان، فقط نسل قبلی دارای یک ستاپ ۲+۶ بود. بنابراین پردازنده‌ی جدید برای وظایف پیچیده تر که نیاز به پردازش بیشتری دارند بهتر خواهدبود. برای نتیجه مرجع، Snapdragon ۷۷۸G در A۵۲s دارای یک راه اندازی هسته ۱+۳+۴، با ۴ هسته A۷۸ و ۴ هسته A۵۵ است و فرکانس های ۷۷۸G کمی پایین تر قرار دارند.
پردازنده گرافیکی Exynos ۱۳۸۰ یونیت Mali-G۶۸ MP۵ انتخاب شده و نسبت به نسل پیشین به یک هسته‌ی گرافیکی اضافه مجهز شده.
پیکربندی حافظه از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم شروع می‌شود و به ۲۵۶/۸ گیگابایت می‌رسد. همچنین یک گزینه‌ی متوسط با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگ رم نیز وجود دارده.


مهام دیجی

در واقع، با نگاهی گذرا به نتایج GeekBench متوجه می‌شویم که Samsung A۵۴ کم و بیش با A۵۲s همتراز عمل میکند و هر دو از A۵۳ جلوتر هستند. در مقایسه سه نسل آخر گوشی  A۵x در بنچمارک Antutu، جایی که A۵۴ اساساً با A۵۲s عملکرد مشابه‌ای دارد، در حالی که A۵۳ عقب مانده.
مزیت یک هسته گرافیکی اضافی نسبت به نسل قبلی در بنچمارک‌های گرافیکی نشان داده می‌شود، جایی که نتایج Samsung A۵۴ اساساً دقیقاً با تعداد هسته‌ GPU مرتبط و این چیست در حدود ۲۵ درصد سریع تر پردازش میکند. تا حدودی جالبه که A۵۲s بعد از گذشت دوسال هنوز هم یک مزیت جزئی دارده. A۵۴ همچنین در تست GPU بسیار سازگار بود، با هر دو تست استرس Wild Life و Wild Life Extreme که اساساً نتایج ثابتی را برای اجراهای ۲۰ دقیقه ای نشان می‌دادند و با گرم شدن عملکرد پردازشی کاهش نیافت.
با این حال، این تلفن در شرایط فشار طولانی مدت بر روی CPU کاملاً پایدار نبود. نمودار متلاطم در تست Throttling CPU چندان زیبا نیست و عملکرد بالقوه ناسازگاری را نشان می‌دهد که افت تا ۵۴ درصد را نشان میداد.
اگر قصد خرید گوشی برای بازی دارید، این گوشی شاید یک گوشی گیمینگ همه جانبه نباشد ولی در بسیاری از بازی‌های روز با کیفیت میتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.


دوربین‌های Samsung Galaxy A۵۴ - دوربین اصلی جدید ۵۰ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، حسگر عمق از بین رفته

گلکسی A۵۴ با سیستم دوربینی مشابه مدل قبلی عرضه می‌شود، هرچند تغییراتی نیز در مواردی وجود دارد. دوربین اصلی این بار یک واحد ۵۰ مگاپیکسلی جدیده و دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی از بین رفته، در حالی که احتمال میدهیم دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و "ماکرو" ۵ مگاپیکسلی دیگر جایگزین شده اند.
برای هر عکس‌ سلفی، یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید - یکی از اجزای اصلی سری A۵x، که در تعداد زیادی کهکشانی (و غیر کهکشانی به طور یکسان) نیز یافت می‌شود. سنسور ۱/۲.۸ اینچی دارای گام پیکسلی ۰.۸ میکرومتر است، در حالی که لنز فوکوس ثابت دارای فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۲ است.
برنامه دوربین همان برنامه‌ای است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می‌کنید، وقتی صحبت از عملکرد اولیه می‌شود. کشیدن انگشت‌های عمودی در هر جهت بین دوربین های جلو و عقب جابجا می‌شود. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. حالت ماکرو در برگه «بیشتر» است، در حالی که حالت وضوح کامل در ۵۰ مگاپیکسل از گزینه‌ها فعال می‌شود، همانطور که سامسونگ معمولاً این کار را انجام می‌دهد.


مهام دیجی

یک مود حرفه ای برای دوربین اصلی نیز وجود دارد و به شما امکان می‌دهد نوردهی (ISO، سرعت شاتر، جبران)، تنظیم تعادل رنگ سفید یا فوکوس دستی را تغییر دهید.
نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و به شما امکان کنترل برخی از بیت هایی را می‌دهد که یک بار تنظیم کرده اید و فراموش می‌کنید (خطوط شبکه، برچسب گذاری جغرافیایی، فرمت فایل). از آنجایی که گزینه‌ها در مجموع زیاد نیستند، صفحه‌های تنظیمات جداگانه برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید. همچنین می‌توانید Scene Optimizer را روشن و خاموش کنید.


کیفیت عکس گوشی هوشمند A۵۴ در نور روز

افراد زیادی هنگام خرید گوشی به پارامتر کیفیت عکس‌ها و فیلم توجه میکنند و این مورد معیاری مهم برای انتخاب گوشی مناسب این افراد می‌باشد. اگر شما نیز قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ A۵۴ را دارید به قسمت ویژه کیفیت عکس و فیلم این گوشی توجه کنید.
دوربین اصلی جدید گلکسی A۵۴ عکس های بسیار خوبی در نور روز می گیرد. رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش نشان داده میشود و تراز سفیدی دقیقه، کنتراست بالاست و همچنین دامنه دینامیکی گسترده‌ای را دریافت می‌کنیم و جزئیات نیز عالیه، و با سطوح معقولی از وضوح ارائه شده، بنابراین بیش از حد مصنوعی نیست.
امکان ۵۰ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل، یک خروجی با کیفیت از فایل‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی نیست. اگرچه به خوبی با جزئیات فرکانس بالا مانند چمن سروکار ندارد. هیچ نقص آشکاری در بازتولید رنگ یا محدوده دینامیکی وجود ندارد.


مهام دیجی
مهام دیجی

تنظیم ۲x در انتخابگر زوم، عکس‌های خوب و با کیفیتی را ثبت میکند. این عکس‌ها در واقع در مرکز تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل هستند، اگرچه تفاوت‌های جزئی در پردازش رنگ قابل مشاهده می‌باشد.
فوق عریض تصاویری در محدوده خوب تا بسیار خوب میگیرند. آنها کمی بهتر از نتایج سال گذشته هستند و جزئیات بیشتری دارند. ما شاهد تطابق رنگ نسبتاً ثابتی با نتایج دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بودیم چیزی که در بسیاری از گوشی‌ها اغلب اینطور نیست. دوربین فوق عریض نیز امتیازهای بالایی دارند.


کیفیت عکس Samsung Galaxy A۵۴ در نور کم

دوربین اصلی گلکسی A۵۴ به نوعی شبانه خودکار دارد، اگرچه نحوه ارتباط آن با شما کاملاً منطقی نیست. فقط در صحنه‌های تاریک خاص، نماد هلال ظاهر می‌شود، که نشان می‌دهد حالت شب خودکار فعال شده.
اما در واقعیت، عکس‌های گرفته‌شده در عکس بدون ظاهر شدن حلال تفاوت‌های زیادی با همتای خود در حالت شب ندارند، که نشان می‌دهد برخی از عملکردهای مود شب به طور پیش‌فرض در حال انجام هستند.
در صحنه‌هایی که هلال ظاهر شد،ما یک بار دیگر با خاموش شدن خودکار این حالت عکس گرفتیم، و این باعث شد تفاوت قابل‌توجهی در کیفیت تصویر ایجاد شود، و این ظن ما را تقویت می‌کند که گوشی بیشتر از آنچه شما می‌گوید انجام می‌دهد و تنظیمات اتوماتیک زیادی انجام میشود.
با این حال، این ویژگی اهمیت عملی کمی دارد. آنچه در نهایت مهمه اینه که دوربین اصلی گلکسی A۵۴ عکس‌های عالی در نور کم می‌گیرد، چه در حالت عکس یا در حالت شب.
نوردهی ها به خوبی متعادل هستند، محدوده دینامیکی به خوبی گسترده ثبت میشه و تونالیته رنگ‌ها و نور به طور دقیقی ثبت میشود، حتی اگر عکاسی با مود شب انجام نشود. تراز سفیدی به طور کلی به اندازه کافی دقیق خواهد بود، اگرچه در نورپردازی ترکیبی اشتباهاتی وجود داشت. در واقع، روشن کردن Auto Night در این صحنه‌ها منجر به تصاویر ملایم‌تر، با نمایش برجسته‌تر تا حدودی خشن‌تر می‌شود.


مهام دیجی

هنگامی که در سطح زوم ۲ برابر هستید، بار دیگر تفاوت بین حالت عکس و حالت شب بسیار کمه. شارپنس در حالت شب کمی بالاتر میشود. در هر صورت، می‌توانید انتظار نتایج بسیار خوبی با سطوح جزئیات قابل‌اعتماد داشته باشید. و همچنین ظاهراً عدم وجود دوربین زوم اختصاصی به معنای زوم بد عکس‌ها نیست.
دوربین Ultrawide در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد ولی رنگ های آن بیش از حد شسته شده. محدوده دینامیکی هم قابل قبوله.
در اینجا پردازش مود شب خودکار را دریافت نمی‌کنید، و حالت شب اختصاصی سایه‌ها را روشن می‌کند اما برای بهبود کیفیت کلی کار زیادی انجام نمی‌دهد.


دوربین ماکرو Samsung Galaxy A۵۴ 

دوربین ماکرو Samsung A۵۴ از فاصله نزدیک، تصویر ۵ مگاپیکسلی خوب می‌گیرد. جزئیات این عکس‌ها خوبه، رنگ‌ها دقیق هستند و به اندازه دوربین‌های ماکرو گوشی‌های دیگر بهتر هستند، محدوده دینامیکی هم بسیار گسترده‌ست.

مهام دیجی

سلفی‌های Samsung Galaxy A۵۴ 

سلفی‌های گلکسی A۵۴ با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل در حالت عریض که میدان دید اصلی دوربین را پوشش می‌دهد، منتشر می‌شود، اگرچه حالت برش نیز طبق معمول وجود دارد، در این حالت شما عکس‌های ۸ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید.
عکس های معمولی ۱۲ مگاپیکسلی عالی هستند. آنها جزئیات بسیار خوبی دارند که به روشی بسیار طبیعی ارائه شده. رنگ‌ها دقیق هستند اگرچه اشباع تصاویر این دوربین مقداری کمه اما محدوده دینامیکی عالیه.


فیلم‌برداری گوشی سامسونگ Galaxy A۵۴ 

سامسونگ گلکسی A۵۴ با هر دو دوربین پشتی تا ۴K۳۰ ویدیو ضبط می‌کنه و در صورت تمایل به نرخ فریم بالا، رزولوشن ۱۰۸۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در دوربین اصلی موجوده. با این حال، لرزشگیر فقط در ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه در دسترس خواهد بود. کدک پیش‌فرض h.۲۶۴ انتخاب شده، اما اگر ترجیح می‌دهید در فضا صرفه‌جویی کنید، باید h.۲۶۵ را فعال کنید.
ویدیوها در نور روز از دوربین اصلی A۵۴ واقعا عالی هستند. جزئیات زیادی در کلیپ‌های ۴K (نرخ بیت ۴۷ مگابیت بر ثانیه) وجود دارد و به روشی کاملاً طبیعی ارائه می‌شود، در حالی که نویز وجود ندارد. کنتراست عالیه، محدوده دینامیکی بسیار خوبه و رنگ ها هم از نظر تعادل رنگ سفید و هم از نظر اشباع درست هستند.
ما معمولاً در مورد کلیپ‌های ۱۰۸۰p روی گوشی‌هایی که از ضبط ۴K پشتیبانی می‌کنند، نظر نمی‌دهیم، اما عدم تثبیت A۵۴ در ۴K باعث شد تا کلیپ‌های ۱۰۸۰p را نیز بررسی کنیم تا ببینیم کیفیت در آنجا چگونه خواهد بود. باید بگوییم که این ممکن است بهترین فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه باشد که از یک گوشی دیده ایم (با نرخ بیت ریت استاندارد ۱۷ مگابیت بر ثانیه). ۱۰۸۰p ۶۰fps نیز به همین ترتیب عالی ثبت می‌شود (۲۷Mbps).
تنظیم زوم ۲ برابری، کلیپ‌های ۴K را برمی‌گرداند، که همچنان نشانه‌هایی از افزایش مقیاس را نشان می‌دهند. ویدیوهای ۱۰۸۰p با زوم ۲ برابر نیز کیفیتی قابل قبول دارند.
ultrawide کاملاً مطابق با آن استانداردهای بالا نیست. فیلم برداری این دوربین اعوجاج زیادی را در کناره‌ها ثبت میکند، شاید پردازش عکس‌ها آن را تصحیح کند، اما در ویدیو نشان داده می‌شود. جزئیات در ۴K مناسبه، اما ظاهری بسیار پردازش شده دارد، در حالی که ۱۰۸۰p کمی آبرنگی طوره. محدوده دینامیکی و رنگ ها مناسب هستند.
لرزشگیر تصویر ممکنه در ضبط ۴K در دسترس نباشه، اما چیزی که هنگام فیلم‌برداری ۱۰۸۰p دریافت می‌کنید بسیار عالیه.
فیلمبرداری در نور کم جاییه که عملکرد A۵۴ کمی ضعیفتره.نتایج دوربین اصلی جزئیات خوبی در مناطقی با نور متوسط دارد، اما هایلایت ها بسیار خشن هستند و رنگ ها کمی شسته می‌شوند. ما فکر می‌کنیم همه این تصمیم آگاهانه در سامسونگ برای ارائه ویدیوهای نوردهی روشن تر به شما گرفته شده، چون سایه ها به خوبی ثبت میشوند.
اولترا واید در شب بسیار مشکل دارد و نمی‌تواند به اندازه کافی روشنایی برای صحنه‌های تاریک نمایش دهد.


مهام دیجی

نتیجه نهایی: آیا گوشی سامسونگ A۵۴ ۵G دستگاهی مناسب برای من خواهد بود؟

گوشی A۵۳ جایگزین خوبی برای A۵۲s نبود و مدل سال گذشته گلکسی A۵x ما را تحت تاثیر قرار نداد. به نظر ما A۵۴ نسخه‌ی جدید و ادامه دهنده خوبی خواهد بود. ما نسبت به سال گذشته چیپست قدرتمندترین دریافت می‌کنیم (اگرچه، تقریباً با A۵۲s دو ساله برابری می‌کند)، عمر باتری بهبود یافته و صفحه نمایش بهتر شده.
استایل این گوشی شاید زیاد چشم گیر نباشد، اما به سرعت وفاداری به برند شما را آشکار می‌کند و به راحتی می‌تواند از پرچمدار برند نیز عبور کند. رتبه حفاظت از گرد و غبار و آب نیز تقریباً کاربردی و در این قیمت قطعا قابل توجه است.
دوربین اصلی کاملاً جدید و یک پله از A۵۳ بهتر است و یکی از بهترین دوربین ها در نوع خود برای این کلاس می‌باشد که احتمالاً یکی از بهترین‌هاست. دوربین سلفی نیز عکس های فوق العاده ای می‌گیرد و فوق عریض شاید چشمگیر نباشد ولی همچنان بد هم نیست.
این واقعیت که شما یک شارژر در جعبه دریافت نمی‌کنید همچنان ما را اذیت میکند.
با در نظر گرفتن همه چیز، ما کاملاً گلکسی A۵۴ را دوست داریم. این یک پیشرفت معنادار و یک بسته میان رده مناسب است.

بهترین مدلهای سامسونگ

آیا کالای مورد نظرت رو پیدا کردی؟! ما اینجا چنتا مقاله خوب براتون آماده کردیم و هر روز در حال تکمیل شدن هست. چند راهنمای خرید کالای دیجیتال درباره خرید گوشی موبایل سامسونگ و شیائومی یا سایر برند های معتبر ، تبلت های جدید و با کیفیت اپل و تبلت های گلکسی تب سامسونگ و غیره را برای شما آماده کردیم. این پائین هم پر طرفدار ترین کالاهای دیجیتالی برای شما دسته بندی و آماده هست

اسپیکر و پخش کننده ها

اسپیکر و پخش کننده ها

لوازم جانبی

لوازم جانبی

پاوربانک

پاوربانک

زندگی هوشمند

زندگی هوشمند

تلویزیون و مانیتور

تلویزیون و مانیتور

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.

مهام دیجی نمایندگی رسمی سامسونگ در ایران

مهام دیجی نمایندگی رسمی سامسونگ در ایران

شرکت همراه تجارت مهام به عنوان وارد کننده رسمی A۵۴ و مدلهای جدید محصولات سامسونگ به کشور با سابقه درخشان در عرضه و خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ در ایران اقدام به فروش محصولات سامسونگ در فروشگاه مهام دیجی کرده است. شما میتوانید بروز ترین گوشی‌های سامسونگ را با ۱۸ ماه گارانتی معتبر همراه سرویس مهام از سایت مهام دیجی خریداری کنید.


اگر سوال یا نظری هست بفرمائید