advertise
وبلاگ / همه چیز درباره X۵۱۵JP-core i۷

راهنمای خرید و بررسی مشخصات لپ تاپ ایسوس X۵۱۵JP مدل intel i۷

اینجا همه چیز با داستان یک رایانه باریک و سبک شروع خواهد شد. این رایانه قابل حمل یکی از محصولات ASUS سری X۵۱۵JP است که به عنوان دستگاهی مقرون به صرفه شناخته می شود. این رایانه از پردازنده های اینتل نسل دهم با تکنولوژی رم DDR۴ پشتیبانی می کند. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات X۵۱۵JP می پردازیم.

مهام دیجی

طراحی و ظاهر

هیچ چیز به اندازه وزن کم و خوش دست بودن لپ تاپ برای کاربرانش اهمیت ندارد. اگرچه ما با دیدن زیبا ترین رایانه های قابل حمل مدتی به آن خیره می شویم، اما فراموش نکنید که حتی اگر شیفته یک مدل دستگاه باشیم ، وزن آن نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است. برای همین ما ASUS X۵۱۵ را به عنوان یک لپ تاپ ویندوزی مقرون به صرفه با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و بدنه سبک برای شما موجود کردیم که برای کاربردهای عمومی و بعضا حرفه ای قابل استفاده خواهد بود. این لپ تاپ دارای کلید های ماشین حسابی ( Numpad on laptop ) نیز هست که آن را برای انجام حسابداری به گزینه ای مناسب تبدیل خواهد کرد.


این دستگاه دارای بدنه پلاستیکی با کیفیت اما سبک و خوش دست است و حمل آن برای ساعت های طولانی نیز خستگی ایجاد نمی کند. این یک رایانه قابل حمل با ویژگی های : سخت افزار جدید، سبک بودن بدنه و طراحی باریک و فرم فاکتور پر کاربرد است که از ترکیب خوب سخت افزار مناسب و طراحی جذاب بهره برده و با تکنولوژی ۲۰۲۰ بر پایه فناوری intel ساخته شده است.

مهام دیجی

تجربه کار با دستگاه توسط تیم فنی


دستگاه را روبروی خودمان قرار داده و آن را روشن کردیم. به لطف حافظه های جدید هیبریدی و فناوری اس اس دی ، دستگاه خیلی سریع اجرا شده و سیستم عامل در چند ثانیه روبروی چشمان ما ظاهر شد. ما این لپ تاپ را کمی بالا و پائین کردیم. درب دستگاه تا زاویه ۱۳۰ درجه باز می شود و دید خوب و شرایط مناسب و پایداری را برای کارکردن در ساعت های طولانی فراهم می نماید. فن با سرعت خوب و کم صدا کار میکرد و اتصال آداپتور شارژ نیز بسیار راحت و بدون مزاحمت بود. حتی آداپتور برق ( شارژر ) این دستگاه از نمونه ۴۵ وات ساعتی ؛ بسیار سبک و جمع و جور است و به راحتی در کوله پشتی شما قرار خواهد گرفت. تا اینجا همه چیز واقعا عالی بود.

لپ تاپ یا اگر بخواهم دقیق تر بگویم ؛ نوت بوک X۵۱۵ ایسوس از نظر درگاه های اتصال تقریبا غنی است. در حاشیه سمت چپ دستگاه ابتدا یک سوکت برای اتصال شارژر در نظر گرفته شده سپس در کنار آن پورت USB Type-c را مشاهده می کنیم. بعد از گذشتن از دریچه فن ، اولین چیزی که توجه ما را جلب خواهد کرد، وجود پورت HDMI بود و پس از آن همه چیز با یک درگاه USB ۳.۲ به پایان می رسد. وقتی لپ تاپ روبروی شما باز است در سمت راست از بالا دو درگاه USB ۲.۰ ، یک پورت جک صدا از نوع ۳.۵ میلی متر ، یک درگاه برای مموری MICRO SD ، و دو عدد LED به عنوان چراغ های وضعیت دستگاه مشاهده می شود.


مهام دیجی

نمایشگر و گرافیک

این مدل از یک صفحه ۱۵.۶ اینچی از نوع TN با کیفیت FHD استفاده می کند که بسیار عمومی و پرطرفدار است. این اندازه و کیفیت برای لپ تاپ ایسوس جدید و خوش قیمت ، نه آنقدر کوچک است که برای انجام کارهایی مانند ترید کردن دچار مشکل شوید و نه آنقدرها بزرگ به نظر می رسد که حمل و نقل را دچار دردسر کند. 


مهام دیجی

مشخصات گرافیک ASUS X۵۱۵ i۷

این دستگاه دارای گرافیک دوم ( GPU ) انویدیا هست که به عنوان یکی از جدیدترین های NVIDIA شناخته می شود. اینجا تجربه پردازش های گرافیکی NVIDIA® GeForce® MX۳۳۰ در خدمت شماست و اگرچه عملکرد GeForce MX۳۳۰ باید مشابه MX۱۵۰ و MX۲۵۰ سال های قبل باشد اما خیلی خوب از پس کارهای گرافیکی "سطح متوسط" بر می آید. سیستم خنک کننده از طراحی نسبتا جدید بهره برده است. فن هوا را از دریچه زیر به داخل کشیده و این جریان هوا پس از گذشتن از روی برد ، از مسیر پره های خنک کننده متصل به پردازنده عبور خواهد کرد. دقت کنید که لپ تاپ های جدید را روی میزهای کثیف و یا پتو قرار ندهید.


توان پردازش و قدرت سخت افزار

پردازنده نسل ۱۰ اینتل و گرافیک یکپارچه می تواند از پس وظایف معمولی مانند: ثبت فاکتور های حسابداری و مرور وب با کروم یا پخش ویدیو را بدون هنگ کردن انجام دهد، اما این مدل برای کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو یا رندر سه بعدی یا آن چیزهایی که از افترافکت انتظار داریم ، اصلا مناسب نیست! پردازنده ( CPU ) از سری Core i۷ مدل ۱۰۶۵G۷ است که به عنوان یک ۱۰ نانومتری عملکرد بسیار خوبی دارد و استاندارد و بازه در محدوده ۲.۸ گیگاهرتز است. همچنین این لپ تاپ دارای از نوع DDR۴ هست که برای جدیدترین سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی بسیار مناسب به نظر می رسد.


مهام دیجی

حافظه

همانطور که می دانیم سیستم عامل ها و خصوصا نرم افزارهای کاربردی در نسخه های جدید تر به رم و هارد بیشتری نیاز دارد. اگر در آینده نیاز به نصب حافظه رم داشتید، یک درگاه DDR ۴ در داخل دستگاه وجود دارد که می توانید از آن برای ارتقای ظرفیت رم X۵۱۵ استفاده کنید. یکی دیگر از مزیت های خرید X۵۱۵ سری i۷ در وجود درگاه اختصاصی برای نصب SSD m۲ خلاصه می شود. هارد دیسک نیز از بهترین نوع است که نسبت به هارد های معمولی از سرعت نقل و انتقال بسیار بهتری برخوردار خواهد بود.

کارایی

مجموعه ای هماهنگ وجود دارد و تقریبا همه قطعات سخت افزاری X۵۱۵JP شرایط کاری خوبی برای نصب آخرین نسخه ویندوز ۱۱ و حتی کار با برنامه هایی مانند فتوشاپ را مهیا می کند. این مدل به عنوان لپ تاپ مناسب ترید و نوت بوک دانشجوئی نیز شناخته می شود که برای یک دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید روی آینده آن حساب کنید. این مدل دارای امکانات مناسب و کاربردی است و حتی سنسور امنیتی برای باز کردن دستگاه در گوشه بالایی و سمت راست تاچ پد مشاهده می شود. دستگاه دارای یک شیب ملایم است و در انتها بسیار باریک به نظر می رسد و حتی برای تایپ در ساعت های طولانی نیز منفعت خود را متوجه خواهید شد.

شرایط سرویس و ارتقاء

لپ تاپ هایی که چند سال از آنها استفاده شده احیانا به سرویس یا ارتقاء نیاز پیدا خواهند کرد. باز کردن لپ تاپ X۵۱۵ و دسترسی به داخل دستگاه در شرایط بسیار مطلوبی به سر برده و قطعات آن نیز موجود است و در نتیجه باید گفت که ASUS X۵۱۵ نمره ۷.۵ از ۱۰ را از نظر تعمیرات و سرویس دوره ای به خود اختصاص داده است.

باتری و شارژر

همانطور که گفتیم این لپ تاپ به کمک آداپتور برق ۴۵ وات و سوکت سرگرد شارژ می شود. باتری این مدل از نوع داخلی و دو سلولی ۳۷ وات ساعت می باشد که فقط کمی از باتری های تبلت قوی تر است. اینجا شما با یک دستگاه دارای گرافیک دوم با باتری کوچک روبرو هستید و این نمی تواند شما را برای استفاده های طولانی مدت همراهی کند. پس برای اینکه خیالتان راحت باشد حتما آداپتور برق را با خودتان ببرید.



مشخصات فیزیکی

ابعاد: ۱۹.۹ × ۲۳۴.۹ × ۳۶۰.۲ میلی‌متر
وزن: ۱.۸ کیلوگرم

پردازنده

پردازنده مرکزی اینتل Core i۷-۱۰۶۵G۷
نسل پردازنده (Ice Lake (Ice Lake U
فرکانس کاری پردازنده ۱.۳ تا ۳.۹ گیگاهرتز
حافظه‌ی کش ۸ مگابایت

اطلاعات تکمیلی پردازنده

نسل دهم پردازنده‌های Core i۷ - ۴ هسته - ۸ ترد
لیتوگرافی ۱۰ نانومتر

پردازنده گرافیکی

پردازنده‌ گرافیکی مجزا: انویدیا GeForce MX۳۳۰
پردازنده‌ گرافیکی یکپارچه: با پردازنده اینتل Iris Plus Graphics
حافظه‌ی اختصاصی: پردازنده‌ی گرافیکی ۲ گیگابایت از نوع GDDR۵

حافظه

حافظه‌ی رم : ۱۲ گیگابایت
نوع حافظه‌ی رم: DDR۴-۲۶۶۶ مگاهرتز
حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۱۵۱۲ گیگابایت (۱ ترابایت HDD و ۵۱۲ گیگابایت SSD)
نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی: هیبریدی (SSD و HDD)

صفحه نمایش

اندازه صفحه‌نمایش: ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن: ۱۰۸۰×۱۹۲۰ - FHD
نوع پنل: IPS LCD
نرخ نوسازی تصویر: ۶۰ هرتز

پوشش صفحه نمایش: مات
صفحه‌نمایش لمسی: ندارد


اتصالات

پورت شبکه : ندارد
شبکه‌ی بی‌سیم : دارد
بلوتوث: دارد
VGA: ندارد
HDMI: دارد
DVI: ندارد


توضیحات درگاه: USB Type C
پشتیبانی از تاندربولت : ندارد
جک هدفون/میکروفن : دارد

باتری

حجم باتری: باتری ۲ سلولی با ظرفیت ۳۷ وات‌ساعت

سایر

درایو نوری: ندارد
اسپیکر: بلندگوهای داخلی استریو
وبکم : دارد
کیبورد با نور پس‌زمینه: ندارد
حسگر اثر انگشت: ندارد
کارت‌خوان: دارد

ما این لپ تاپ را تقریبا از هر نظر بی عیب و نقص دیدیم. همه امکانات و ویژگی های سطح پایه فراهم است و البته ایسوس تلاش کرده تا ارزش خریدX۵۱۵ را کمی بالا ببرد. هیچ چیز به اندازه این دستگاه برای خرید لپ تاپ یا نوت بوک ایسوس مناسب به نظر نمی رسد. اگر در مورد انتخاب و خرید این دستگاه و یا سایر مدل ها سوالی داشتید حتما با کارشناسان مهام دیجی در ارتباط باشید. فروشگاه ما اصالت این نوت بوک جدید ایسوس را برای شما تضمین می نماید؛ پس با خیال آسوده خرید کنید.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید