advertise
مهام دیجی
وبلاگ / بررسی گوشی های جدید سری A سامسونگ

بررسی گوشی های جدید سری A سامسونگ

A۱۳ / A۲۳ / A۳۳ ۵G / A۵۳ ۵G / A۷۳ ۵G
هرچیزی که باید در مورد پرفروش ترین سری سامسونگ بدانید



سری گلکسی A نشانگر جاه طلبی های سامسونگ برای گوشی های میان رده است. سری A با ارائه ویژگی هایی که قبلاً به پرچمداران سامسونگ محدود شده بود با قیمت بسیار مقرون به صرفه تر به بازار عرضه شد. نگاهی به آمار بیاندازیم، سری گلکسی A غول کره ای  اکنون نزدیک به ۶۰ درصد از کل فروش گوشی های سامسونگ در سطح جهان را به خود اختصاص داده است، بنابراین علاقه زیادی به این سری از گوشی های میان رده ی این برند کره ای وجود دارد. انتخاب گوشی ایده‌آل سری A سامسونگ مناسب برای نیازهای شما می‌تواند گیج‌کننده باشد، مدل های زیادی برای انتخاب با قیمت های متفاوت وجود دارد. بنابراین اگر در سال ۲۰۲۲ به دنبال یک گوشی جدید هستید، در اینجا هر چیزی که لازم است در مورد سری A سامسونگ بدانید برای شما بازگو میکنیم.

مهام دیجی

عکس

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ چند تغییر کلیدی در سری A گوشی های خود داده است. اول از همه مدل‌های میان‌رده گلکسی A مانند گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، چهار به‌روزرسانی تضمینی سیستم‌عامل اندروید را به همراه پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

در حالی که هدف سری گلکسی A بخش های مقرون به صرفه و میان رده است، سامسونگ در بکارگیری طراحی پرچمداران سری S به سری A عملکرد خوبی داشته است.


همانطور که انتظار می رود بالاترین مشخصات فنی بین گوشی های این سری مربوط به A۷۳ ۵G است. این گوشی دارای پردازنده Snapdragon ۷۷۸G میباشد که طبق بنچمارک AnTuTu ۹ عملکرد ۲۵ درصد بهتر از گوشی A۵۳ ۵G که دارای پردازنده Exynos ۱۲۸۰ را به کاربر ارائه میدهد.


آخرین نسخه از مدل های سری A یعنی A۵۳ ۵G و A۷۳ ۵G دارای یک محفظه برجسته دوربین با حلقه های بزرگ در اطراف سنسورها هستند، اما برخلاف سری گلکسی S۲۲، هیچ تریم فلزی برای محفظه دوربین وجود ندارد. در عوض، ماژول ها مستقیماً از شاسی بیرون زده اند و طراحی ظریف آن ها بسیار مدرن است.

مهام دیجی

عکس محصول

یکی دیگر از ویژگی های جدید این سری، مقاومت در برابر آب IP۶۷ است. سامسونگ گوشی های A۳۳ ۵G ، A۵۳ ۵G ، A۷۳ ۵G را با گواهینامه IP۶۷ به بازار عرضه کرده است. این قابلیت نشانگر مقاومت این گوشی ها در برابر گرد و غبار و نفوذ آب برای ۳۰ دقیقه در عمق یک متری میباشد.


مهام دیجی

سامسونگ در گوشی های رده بالای این سری یعنی A۵۳ و A۷۳ سعی کرده ویژگی هایی که پیشتر فقط در گوشی های پرچمدار وجود داشت را با قیمت مناسب به کاربران گوشی های میانرده عرضه کند به طوری که این دو گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی هستند.

تمامی پنج گوشی ذکر شده دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و ۴ دوربین در پشت دستگاه هستند که رزولوشن تصویر و گشودگی دیافراگم لنز آن ها متفاوت است. گوشی های این سری از صفحه نمایشی بین ۶.۴ تا ۶.۷ اینچ بهره میبرند که تمامی آن ها به محافظ Gorilla Glass ۵ مجهز شده اند. همچنین درگاه کارت حافظه در تمامی گوشی های این سری قابل استفاده است.

دستگاه A۷۳ ۵G که دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی میباشد که میتواند فیلم هایی با رزولیشن ۴K با کیفیتی خیره کنده را ثبت کند. لرزشگیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز از دیگر ویژگی های این دوربین این گوشی میباشد که در سایر گوشی های این سری نیز به چشم میخورد.


سایر دوربین های این گوشی شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق که به ثبت تصاویر پرتره کمک میکند هم عملکرد قابل قبولی دارند. دوربین سلفی این گوشی هم دارای رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F۲.۲ میباشد که برای گوشی با این تگ قیمت بسیار ایده آل است.

البته سامسونگ در این سری از دستگاه های تلفن همراه خود برای کاربرانی که تمایل به خرید گوشی اقتصادی با کمترین هزینه را دارند نیز پیشنهاداتی برای ارائه دارد. گوشی های A۲۳ و A۱۳ که اقتصادی ترین گوشی این سری محسوب میشود که دارای پردازنده هشت هسته ای و رم بالا هستند که نیاز های معمول یک کاربر را به راحتی پاسخ میدهد. همچنین دوربین ۴ گانه این گوشی ها به شما امکان عکاسی با لنز های متفاوت و خلاقیت بالا در عکاسی میدهد.

مهام دیجی

عکس

همچنین گوشی A۳۳ ۵G میتواند یک انتخاب میان رده فوق العاده با پشتیبانی از شبکه ۵G باشد. که با پردازنده قدرتمند و همچنین رم تا ۸ گیگابایت میتواند گزینه ی مناسب حتی برای کاربرانی که تمایل به اجرای بازی های سنگین دارند باشد. این دستگاه از صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی بهره مند است که میتواند هر کاربری را به خود مجذوب کند.


مهام دیجی

از دیگر ویژگی هایی که سامسونگ برای این سری از گوشی های خود به آن ادعا میکند عملکرد خوب باتری های این دستگاه ها است. به طوری که شرکت سامسونگ در تبلیغات خود همواره به این اشاره میکند که باتری این سری از گوشی ها قابلیت تامین نیاز کاربر بدون شارژ مجدد تا ۲ روز را دارند.


همچنین Samsung Knox که در سخت افزار و نرم افزار گوشی تعبیه شده است، از لحظه روشن شدن گوشی با ارائه امنیت چند لایه، از حساس ترین اطلاعات شما در برابر بدافزارها و تهدیدات مخرب محافظت می کند.

عکس محصول

مهام دیجی

این سری از گوشی های سامسونگ با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI ۴.۱ عرضه میشوند که دارای رابط کاربری با دسترسی آسان و همچنین قابلیت سفارشی سازی بالاست. شما میتوانید گلکسی خود را سفارشی کنید و به گوشی خود ظاهری هیجان انگیز بدهید تا با حال و هوای شما مطابقت داشته باشد. یک ابزار سفارشی ایجاد کنید که به وظایف شما یکپارچه کمک می کند و ویژگی های مورد علاقه شما را به راحتی در دسترس قرار می دهد.


در جدول زیر هم نگاهی به مشخصات فنی هر یک از دستگاه های این سری از گوشی های سامسونگ میاندازیم.



مهام دیجی

سپاس که تا انتها با ما همراه بودید. نظر شما راجع به این سری از گوشی های این برند کره ای چیه؟ به نظرتون میتونه تو کشور ما بازار گوشی های میان رده رو از رقبای چینی بگیره؟

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

محبوب ترین کالاها