advertise
امکانات دوربین گوشی

۵ ویژگی با ارزش برای امتحان دوربین گوشی های هوشمند

امروز با مقاله ۵ ویژگی با ارزش برای امتحان دوربین گوشی های هوشمند در خدمت شما هستیم. طی چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند پیشرفت‌ها و حرکت های متوالی زیادی داشته‌اند که باعث شده  از نظر دوربین نیز عملکرد شگفت‌انگیزی داشته باشند. مدلهای مناسب عکاسی دارای اجزا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که برای ارائه یک تجربه کاربری عالی و متمایز به کاربر طراحی شده‌اند. رابط کاربری هوشمند در بخش دوربین های چند لنز نیز عملکرد عالی دارد. در این مقاله به بررسی دوربین های دیجیتال تعبیه شده در گوشی های هوشمند می پردازیم و مجموعه ای از ویژگی های فوق العاده ای را که ارزش تجربه در اپلیکیشن دوربین داخلی گوشی های هوشمند را خصوصا با توجه به مدل گلکسی ، مرور خواهیم کرد. لطفا با مهام دیجی همراه باشید.

مهام دیجی

۱-امکان تغییر نرخ فریم


آیا تا به حال به روند فیلمبرداری با گوشی فکر کرده اید؟ خب، کلیپ‌های ویدیویی صرفاً مجموعه‌ای از تصاویر ثابت هستند که در یک سکانس گرفته می‌شوند و با سرعت‌هایی به اندازه‌ای سریع ارائه می‌شوند و تصویر متحرکی را ارائه می دهند. به یک تصویر ثابت که در زمینه فیلمبرداری یک کلیپ ویدیویی گرفته می‌شود، « فریم » می‌گویند و برای اینکه مجموعه‌ای از تصاویر ثابت حرکت اجسام را نشان دهد، باید به‌طور متوالی با سرعتی با عنوان « فریم » گرفته شود و نمایش داده شود. هرچه فریم بیشتر باشد اشیاء در ویدئو نرم‌تر حرکت می‌کنند و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. محبوب ترین و پرکاربردترین نرخ فریم در سینما و تلویزیون ۲۴ فریم بر ثانیه است، در حالی که دوربین های گوشی معمولاً برای فیلم ها با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه عکس می گیرند.


مهام دیجی

از جمله مواردی که گوشی‌های هوشمند را عالی می‌کند، امکان انتخاب از بین چندین نرخ ( فریم ) برای ضبط کلیپ‌های ویدیویی است، اما با درجه وضوح تصویر متفاوت برای هر نرخ فریم این تنظیمات اعمال خواهد شد، به طوری که مثلا کاربر می‌تواند نرخ ۳۰ فریم را تعیین کند. این نرخ به او توانایی فیلمبرداری کلیپ های ویدیویی با کیفیت تصویر HD (۱۲۸۰ x ۷۲۰ پیکسل)، FHD (۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ پیکسل) یا UHD (۸K - ۴K) را می دهد، همچنین می تواند نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را تنظیم کند، اما این نرخ فقط امکان گرفتن تصاویر با کیفیت FHD یا UHD را فراهم می کند، در این حالت ؛ عکس گرفتن با کیفیت HD مجاز نیست و در برخی از جدیدترین گوشی های هوشمند ، کاربر می تواند کلیپ های ویدئویی با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ثبت کرده و کیفیت ۸K را تجربه کند. برای اینکه بتوانید هنگام فیلم‌برداری با گوشی‌های هوشمند، نرخ فریم را کنترل کنید، کافی است برنامه دوربین گوشی را باز کنید، به حالت «Video» بروید، سپس دکمه نرخ فریم بالا را فشار دهید و نرخ فریم و درجه وضوح تصویر را انتخاب کنید.


۲- تکنیک عکاسی تایم لپس


یک تکنیک تصویربرداری معروف به نام « تایم لپس » یا «عکاسی با فاصله» وجود دارد و معمولاً زمانی استفاده می‌شود که نیاز به نظارت و عکاسی از فرآیندی باشد که در یک بازه زمانی نسبتاً طولانی اتفاق می‌افتد. اینجا ما نیاز به متراکم کردن روند عکاسی داریم و آن را در یک خروجی کوتاه به گونه ای ارائه می دهیم که گویی سریع اتفاق می افتد. شاید ساده ترین مثالی که در آن از این فناوری استفاده شده است اشاره به کلیپ های ویدئویی باشد که حرکت خورشید را در آسمان از طلوع تا غروب نشان می دهد. در حالی که این فرآیند در واقع ساعت های زیادی طول می کشد، تصاویر به طور جداگانه در طول ساعات روز گرفته شده و در یک قاب نمایش داده می شوند. برای ثبت این رویداد طبیعی به صورت متوالی عکاسی می شود به طوری که قرص خورشید مانند توپی به نظر می رسد که در آسمان می غلتد و به سرعت در پشت خط افق در عرض چند لحظه ناپدید می شود.


مهام دیجی

قابلیت عکاسی متناوب


اپلیکیشن دوربین در گوشی های هوشمند قابلیت عکاسی متناوب را فراهم می کند، به طوری که کاربر می تواند گوشی را روی پایه یا سطحی مشخص در مقابل هدف مورد نظر نصب کند و حالت تایم لپس را روشن کند و دوربین گوشی را به گونه ای تنظیم کند که با سرعت ثابتی عکس‌های پیوسته بگیرد؛ مثلاً هر ساعت یک عکس می‌گیرد و در نهایت اپلیکیشن دوربین این تصاویر را جمع‌آوری کرده و در یک قاب نمایش می‌دهد. این فرآیند نیازی به دانش زیاد کاربر در هنر عکاسی ندارد، زیرا تنها کاری که باید انجام دهد این است که گوشی را در مکان مناسب نصب کرده، سپس اپلیکیشن دوربین را باز کرده، دکمه More را فشار داده و سپس به حالت Hyperlapse بروید و شروع به عکاسی کنید.




۳ - حالت حرکت آهسته

تکنیک تصویربرداری دیگری نیز وجود دارد که تقریباً در نوک کوه یخ فناوری تایم لپس قرار دارد و آن فناوری ویدیوی حرکت آهسته است، بر خلاف فناوری تایم لپس، که هدف آن ثبت فرآیندی است که برای مدت طولانی انجام می شود ؛. فناوری حرکت آهسته برای نظارت و عکاسی از فرآیندی که زمان بسیار کوتاهی طول می کشد استفاده می شود؛ مانند عکاسی از یک جسم که با سرعت زیاد حرکت می کند. شما می توانید با حالت اسلوموشن از یک جسم که سریع حرکت می کند تصویر گرفته و آن را با سرعت پایین تر و در حالت حرکت آهسته نمایش دهید.


مهام دیجی

اساساً این فناوری به ثبت بیشترین تعداد ممکن فریم در کمترین زمان ممکن بستگی دارد، یعنی نیاز به استفاده از نرخ فریم زیاد دارد. گوشی های هوشمند (برای ارائه فیلم اسلوموشن ) هنگام فیلمبرداری کلیپ های ویدئویی با نرخ فریمی که از ۲۴۰ فریم بر ثانیه شروع می شود ارائه شده و در انواع مدرن گوشی های هوشمند به ۹۶۰ فریم در ثانیه نیز می رسد. این گوشی ها فیلم های آهسته را ضبط کرده و اینطوری فناوری حرکت آهسته را ارائه می دهند. همیشه می‌توانید با باز کردن برنامه دوربین در تلفن هوشمند، سپس رفتن به دکمه «بیشتر»، سپس انتخاب بین حالت «حرکت آهسته» که ویدیو را با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد، از فناوری ضبط ویدیو در حالت اسلو موشن استفاده کنید. یا اینکه در گوشی های پیشرفته و جدیدتر؛ حالت "حرکت" بسیار آهسته" که کلیپ را با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه ضبط می کند را انتخاب کنید.


۴- برش و ویرایش کلیپ های ویدیویی

برنامه دوربین تعبیه شده در گوشی های هوشمند مجموعه ای متمایز از ابزارهای ویرایش کلیپ را ارائه می دهد. این گزینه ها به کاربر امکان می دهد اقدامات متعددی را برای بهبود فیلم برداری انجام دهد و آن را برای انتشار در پلتفرم ها یا سایت های مختلف آماده کند. مثلا ممکن است فیلم شامل جزئیات اضافی و ناخواسته باشد یا برای تنظیم ابعاد صفحه ویدیو برای نمایش در صفحه‌ها یا پلتفرم‌های خاص مناسب نباشد اما جای نگرانی نیست!


مهام دیجی

استفاده از ابزارهای ویرایش ویدیو در گوشی های هوشمند بسیار آسان است. برای مثال اگر می خواهید فریم یک ویدیو را برش دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برنامه استودیو بروید، ویدیویی را که می خواهید ویرایش کنید باز کرده، سپس Edit را فشار دهید و ابزار برش را انتخاب کنید.


۵- حالت حرفه ای

گرچه اپلیکیشن دوربین در گوشی های هوشمند دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی است، اما با تنظیمات پیش فرضی که فقط نیازهای اولیه کاربر را فراهم می کند ارائه شده ، البته این برنامه فهرستی از تنظیمات پیشرفته و گزینه های اضافی را نیز شامل می شود که می توان از آنها برای گرفتن عکس های حرفه ای و کنترل بیشتر استفاده کرد. همچنین فیلم هایی با مشخصات حرفه ای تر، مانند توانایی کنترل نقطه تمرکز تصویر، نوردهی، تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر، حساسیت به نور حسگر دوربین، یا انتخاب میکروفون مورد استفاده برای ورودی صدا در صورت ضبط ویدیو در تنظیمات پیشرفته منو دوربین هوشمند وجود دارد.


مهام دیجی

این گروه از گزینه‌ها و تنظیمات پیشرفته در گوشی‌های هوشمند «حالت حرفه‌ای» نامیده می‌شود و با حرکت دادن نوار بالای برنامه دوربین به چپ و راست تا زمانی که گزینه «Pro» را پیدا کنید ادامه دارد و اینگونه فعال می شود ؛ سپس می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی حالت پیشرفته در گوشی های قدیمی : دکمه More» را در نوار ابزار پایین بزنید، سپس حالت «حرفه‌ای» را برای تصاویر ثابت یا حالت «فیلم حرفه‌ای» را برای فیلم‌برداری انتخاب کنید.

وبلاگ / ۵ ویژگی مهم برای دوربین گوشی

بهترین گوشی ها برای عکاسی

بهترین گوشی ها برای عکاسی

گوشی های هوشمند امروزی به عنوان یک دستگاه همه فن حریف شناخته می شود. گوشی های موبایل امروزی به عنوان یک کامپیوتر کامل در جیب شما قرار دارد. نه تنها امکانات دیجیتالی کامل را به کمک یک گوشی هوشمند تجربه می کنید بلکه به عنوان یک دوربین حرفه ای نیز شناخته میشود. خصوصا مدلهای پرچمدار شامل بهترین سخت افزار و امکانات نرم افزاری برای عکاسی حرفه ای هستند. 

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید