advertise
مهام دیجی
وبلاگ / مقایسه پردازنده های اسنپدراگون و مدیاتک چه اهمیتی دارد ؟!

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون و مدیاتک ؛ کامل ترین برای ۲۰۲۳

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون و مدیاتک چه اهمیتی دارد ؟! قطعا تا به حال در جدول مشخصات گوشی به نام و مشخصات تراشه – پردازنده دقت کرده اید ! بهتره بدانید موضوعی با عنوان " مقایسه تراشه مدیا تک و اسنپدراگون " برای اکثر مردم جذاب است زیرا نام‌های "Mediatek" و "Snapdragon" در مشخصات تراشه گوشی های موبایل بیشتر از هر چیز دیگر به چشم می آید.


مهام دیجی

این دو شرکت جزو معروف‌ترین برندها در حوزه سخت افزار گوشی‌ موبایل هستند. برخی از گوشی ها با تراشه اسنپدراگون و برخی با تراشه مدیا تک ارائه می شوند. اینجا این دو مدل مهم را بررسی می کنیم و اسنپدراگون از کوالکام و مدیا تک را برای شما با یک دید کلی و جزئیات مهم مورد ارزیابی قرار می دهم . لطفا بامن همراه باشید.


چرا تراشه ها برای بررسی و خرید گوشی مهم هستند ؟!

قطعات مهم گوشی های تلفن همراه که شامل پردازنده اصلی ( CPU ) و همچنین شامل واحد پردازش گرافیکی ( GPU ) است در یک تراشه به نام سامانه روی تراشه مونتاژ شده تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی ، سرعت کارها را افزایش دهد. مقایسه تراشه های هوشمند برای سرعت و قدرت ، قدرت گرافیک ، دوربین عکاسی و بسیاری از بخش های دیگر گوشی های هوشمند اهمیت دارد .

یک نکته مهم دیگر وجود دارد: SoC عامل اصلی است که تمامی عملکردهای گوشی هوش مصنوعی را انجام می‌دهد. در ذهن ما نام‌های Dimensity از کمپانی مدیاتک و سری اسنپدراگون از کمپانی  کوالکام " به چشم می‌آیند، زیرا این دو معروف‌ترین پردازنده‌ها برای گوشی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند."

گوشی های جدید با تراشه اسنپدراگون کوالکام و مدیاتک را اینجا ببینید

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون و مدیاتک

مقایسه پردازنده های اسنپدراگون و مدیاتک

بدون شک، انتخاب نوع پردازنده در یک تلفن همراه بسیار حیاتی است. پردازنده‌ها در واقع مغز وجودی یک تلفن هوشمند به حساب می‌آیند. اگر بخواهم مهم ترین تفاوت های مدیاتک و اسنپدراگون را شرح دهم با این شرایط روبرو می شویم :

پردازنده‌های MediaTek تمرکز بیشتری بر روی توانایی مدیریت هزینه‌ها و کارایی مصرف انرژی دارند.

پردازنده‌های Snapdragon به عملکرد قوی و کارآیی بالا تاکید می‌کنند و برای تجربه‌های گرافیکی و بازی‌های پیشرفته مناسب‌تر هستند.

در نتیجه: معمولا پردازنده‌های MediaTek در گوشی‌های میانرده و مقرون به صرفه و وجود دارد در حالی که پردازنده‌های Snapdragon در دستگاه‌های پیشرفته و بالارده مانند گوشی های پرچم دار استفاده می‌شوند.

مهام دیجی

MediaTek در مقابل اسنپ دراگون


مدیاتک یک شرکت نیمه هادی مستقر در تایوان است که تراشه هایی را برای تلویزیون ها، دستگاه های دستی، ارتباطات بی سیم، سیستم های ناوبری و محصولات چند رسانه ای فراهم می کند. Snapdragon یک محصول نیمه هادی است که توسط Qualcomm Technologies با استفاده از معماری ARM طراحی شده است.

MediaTek یک چیپست مقرون به صرفه است که عمدتا در محصولات سونی یافت می شود و دستگاهی با پردازنده Mediatek یک مدل سطح متوسط یا مدل اولیه است. از معایت تراشه های مدیا تک میتوان به گرم شدن سریع و درجه حرارت بالا اشاره کرد. اگرچه این مشکلات در تراشه های مدیاتک دیده می شود تراشه های مدیاتک بهترdن نمونه در محدوده قیمتی خود هستند.

تراشه ها - پردازنده های تولید شرکت کوالکام به عنوان سری Snapdragon شناخته می شوند. این تراشه ها همانطور که در ابتدا اشاره کردم بخاطر تمرکز این شرکت در بالا بردن قدرت گوشی در اکثر گوشی های پرچمدار دیده می شود. مزیت برجسته هر کدام از پردازنده های اسنپدراگون کوالکام به خاطر مصرف انرژی پایین تر و قابلیت های گرافیکی بهبود یافته نسبت به سایر رقبا به حساب می آید و البته باید گفت که Snapdragon یک چیپست امن با حداقل مصرف انرژی است.


سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید