advertise
مدیریت بهتر باتری گوشی آیفون
وبلاگ / ۴ روش جدید برای بهبود وضعیت باتری گوشی آیفون

کاهش مصرف باتری گوشی و افزایش سلامت و طول عمر باتری iPhone

هموطنای گلم و طرفدارهای آیفون ( Apple ) سلام. کاربرای عزیز آیفون اغلب به این مشکل پی می‌برن که باتری گوشی آیفون خیلی زود خالی میشه. به نظر شما این قضیه یکم اذیت‌کننده نیست؟ حتی با تمام اون قابلیت‌ها و ویژگی های خفن که گوشی های آیفون بهمون میده، مشکل باتری آیفون بازم یه داستان نا امید کننده هست. اینجا ۴ راه آسان برای بهبود وضع باتری گوشی آیفون را براتون آماده کردم لطفا بامن همراه باش رفیق.

مهام دیجی


من شخصا عاشق ویژگی های جدید آیفون هستم. مثلا نسخه‌های جدید iOS که اومده، ویژگی "ردیابی تناسب اندام" رو هم داره. یه بار امتحان کردم، فهمیدم این ویژگی جدید؛ حریصانه باتری‌ رو خالی میکنه! البته دیگه ناراحت نشدم، چون راه‌حل هم وجود داره که میتونن بهم کمک کنن باتری آیفون رو زنده‌تر نگه داریم و در طولانی‌ترین مدت ممکن ازش استفاده کنیم.


روش ۱: ویژگی ردیابی حرکت را غیرفعال کنید

بریم سراغ اولین راه حل! اونم اینه که ویژگی ردیابی حرکت رو کمی به خواب بفرستیم. این ویژگی توی اپلیکیشن Apple Health وجود داره و به کمک حسگر شتاب‌سنج گوشی، حرکات و فعالیت‌هاتون رو بررسی می‌کنه. با غیر فعال کردنش یک سری امکانات رو از دست میدیم ولی اگر بهش نیاز ندارید غیرفعالش کنید تا باتری بهتری داشته باشید. اگه از اپل واچ هم استفاده می‌کنید و تا حالا از این ویژگی خیلی استفاده نکردید، می‌تونید اون رو غیرفعال کنید. اما قبل از اینکه بریم سراغ اینکه چطوری اینو انجام بدیم، باید بگم که توقع داشته باشین غیرفعال کردنش روی آیفون، تأثیری روی دقت ردیابی اپل واچ نداره و کمک می‌کنه تا باتریمون کمتر تلف بشه.

مهام دیجی

روش ۲: صفحه کلید لمسی را غیرفعال کنید

خب، حالا بیاید در مورد این موضوع حرف بزنیم که چطور می‌تونیم حساسیت لمسی رو کم کنیم واینطوری حسابی به جون باتریمون احترام بذاریم! شما حتما از واکنش‌های لمسی یا همون Haptic Feedback روی آیفون خبر دارید. این تکنولوژی باعث میشه وقتی روی صفحه ضربه میزنین یا با المان‌های کار می کنید، ارتعاش حسی به شما داده بشه. البته این امکان وجود داره که این حس لامسه رو حتی وقتی تایپ می‌کنید تجربه کنید. اما این همه حساسیت و تجربه واقعا لازم نیست، بخصوص اگه می‌خوایم باتریمونو حفظ کنیم باید با این چیزا خدافظی کنیم.


مهام دیجی

حالا بیاید ببینیم چطور می‌تونیم این حالت رو خاموش کنیم. اگه تا حالا از این ویژگی استفاده نکردید یا فکر می‌کنید که براتون مهم نیست، پیشنهاد می‌شه که حس لامسه رو خاموش کنید. به تنظیمات بروید، بعد به بخش "صداها و لرزش‌ها" (Sounds & Haptics) بروید. بعد تا زیر بخش "بازخورد صفحه‌کلید" (Keyboard Feedback) بروید و روی حالت "Haptic" که در کنارش یک سوئیچ هست، کلیک کنید تا آن را خاموش کنید. به این ترتیب، دیگر ارتعاش‌های حساسیت لمسی زمان تایپ هم خاموش خواهند شد و باتری آرام‌تری خواهد داشت!


روش ۳: به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید

حالا بیایید به‌روزرسانی‌های خودکار برنامه‌ها را به حال خودشان بگذاریم. خصوصاً برای کسانی که تعداد زیادی برنامه دارند این بخش واقعا اهمیت داره، آیا می‌دانستید حتی اگر از اون برنامه‌ها استفاده نکنید، گوشی شما - یا بهتر بگم باتری شما - همچنان به‌روزرسانی‌ها را دانلود و نصب می‌کنه؟ حالا این به‌روزرسانی‌ها چندان به باتریتون ضربه نمیزنن، ولی به تدریج می‌تونن اثرشون رو نشون بدن. اگه به‌روزرسانی‌های خودکار هم روشن باشه ( که معمولا اینطوریه ) آیفون شما به طور مداوم این به‌روزرسانی‌ها رو دانلود و نصب می‌کنه، که به طولانی‌مدت به باتریتون ضربه می‌زنه. به طور کلی، برای بعضی از ما مهمه که بدونیم چطور این به‌روزرسانی‌های خودکار رو خاموش کنیم. این موضوع به خصوص برای کسانی که دنبال صرفه‌جویی در داده اینترنتی هستند، می‌تونه خیلی کمک‌کننده باشه.


نحوه غیر فعال کردن به روز رسانی برنامه های Apple iPhone


بریم سراغ کارایی که باید انجام بدیم. اولین کاری که باید بکنیم اینه که توی تنظیمات بریم. بعد به پایین اسکرول کنیم و روی "App Store" ضربه بزنیم. توی صفحه بعدی، بخش "App Updates" رو پیدا کنیم. اون رو خاموش کنیم. حالا هر وقت یه به‌روزرسانی برای برنامه‌هاتون منتشر بشه، یه اعلان از اپ‌استور دریافت خواهید کرد. یا حتی می‌تونید با باز کردن اپ‌استور و فشار دادن آیکون نمایه در بالای صفحه، بعد اسکرول کردن به پایین، برنامه‌ها رو به‌روز کنید. برای آپدیت هایی که در انتظار هستن، کافیه روی "Update" کنار اسم برنامه کلیک کنید تا به‌روز بشه.







مهام دیجی

روش ۴: غیرفعال کردن ویژگی " Live Activities فعالیت‌های فعلی" برای کمک به باتری

حالا بزارید درباره‌ی یک ترفند خفن دیگه صحبت کنیم که می‌تونه به باتری‌تون کمک کنه: خاموش کردن "فعالیت‌های فعلی". این قابلیت با آپدیت iOS ۱۶ توسط اپل معرفی شده و با iOS ۱۶.۱ که در سپتامبر ۲۰۲۲ اومد، به همه کاربرا رسید. این قابلیت بهتون امکان می‌ده که به طور لحظه‌ای با اتفاقات روزمرتون آشنا بشید. می‌تونید مسابقات ورزشی رو تماشا کنید یا حتی جزئیات سفرها رو از طریق صفحه قفل یا پنل داینامیک گوشی‌های iPhone ۱۴ Pro رصد کنید. به طور خلاصه، این قابلیت واقعاً کاربردیه، ولی دیگه اصلاحا "بیشتر از یه چیز خوبه" نه؟!

مشاهده‌ی اعلان‌ها به صورت ویجت روی قفل صفحه، خیلی وقتا باعث مصرف بیشتر باتری میشه، خصوصا اگه از برنامه‌ای استفاده کنید که همیشه از این قابلیت استفاده می‌کنه و این موضوع برای باتری مهمه، پس توصیه می‌کنم یک سری به "فعالیت‌های فعلی" بزنید و اون رو خاموش کنید.



نحوه غیر فعال کردن Live Activities

بریم سراغ اینکه چجوری می‌تونید این کار رو انجام بدید. خب، اول از همه برید تو تنظیمات. بعد به پایین اسکرول کنید و برید به بخش "Face ID & Passcode" یا "Touch ID & Passcode". رمزتون رو وارد کنید تا به صفحه ای که داره درباره‌ی امنیت گوشیتون حرف می‌زنه برسید. تو اینجا چند تا ویژگی داریم، از جمله "فعالیت‌های فعلی - Live Activities ". با یک کلیک روی دکمه توقف، این ویژگی رو می‌تونید غیرفعال کنید و به‌راحتی از گوشیتون با باتری خوشحال‌تری استفاده کنید. 







مهام دیجی

و در آخر، یه چیز خیلی مهم که می‌خوام بهتون بگم، اینه که وقتی گوشی‌تون شارژ می‌شه، از استفاده‌ی زیاد ازش خودداری کنید. یعنی حالا که داره توی پریزه شارژ میشه، از تماس‌ها و بازی‌ها و استفاده‌ی شدید دیگه خودداری کنید. چون وقتی شارژ می‌شه، دماش بالا می‌ره و این باعث میشه گوشی انرژی بیشتری تولید کنه که در نهایت می‌تونه باعث کاهش عمر باتری بشه.

پر فروش ترینهای آیفون و Apple

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید