advertise
مهام دیجی
وبلاگ / بهترین مودم ها و روترهای ۲۰۲۳ عمومی و بازی

بهترین روترهای خانگی بی سیم برای سال ۲۰۲۳: قدرتمندترین انواع روترهای Wi-Fi

روترهای وایرلس یا همون مودم اینترنت امروزه به یکی از اساسی‌ترین اجزای هر خونه تبدیل شده‌اند. همونطور که میدونید اغلب کارهامون از طریق اینترنت پیش می‌ره، به همین دلیل روترها که به عنوان مودم وایفای می شناسیم خیلی اهمیت پیدا کرده. اینجا بهترین روترهای وایرلس خونگی برای سال ۲۰۲۳ رو براتون معرفی می‌کنم. وقتی داریم به روترهای خونگی وایرلس که اغلب به عنوان مودم اینترنت می شناسیم نگاه می‌کنیم، باید به چند نکته توجه کنیم. اول از همه، نباید دانلود یه فایل یا اسناد اینترنتی یا حتی ارسال نظرهای مهممون وقت زیادی ببره.

اگه کیفیت سیگنال ضعیف باشه به محض دور شدن ما با مشکل قطع شدن ایفای مواجه میشیم و اگه مودم داغ کنه مدام سوئیچ میکنه و داستان میشه. پس وقتی به انتخاب یه روتر وایرلس خونگی فکر می‌کنیم، حتماً باید روتری با فناوری VDSL یا وای فای ۶ رو سراغ داشته باشیم. انتخاب بهترین دستگاه همیشه با دقت زیاد و با مقایسه‌ی مداوم بین مدلها و برندهای مختلف انجام می‌شه تا از بین گزینه‌های موجود، بهترین روتر وایرلس ( بهترین مودم بی سیم وایفای ) رو پیدا کنیم.


چرا باید بهترین مودم وایفای یا روتر را انتخاب کنیم رو

دسترسی به اینترنت برای مردم خیلی مهمه، مخصوصا وقتی سر کار هستند و با مشکلات مواجه بشن واقعا کارها به هم میریزه. مثلا وقتی ارتباطشون به طور مستقیم قطع می‌شه یا مدام شبکه میپره یا وقتی افراد با مشکلاتی مثل وقفه در دسترسی مستقیم به اینترنت یا شکست مداوم ارتباط مواجه میشن و باهاش دست و پنجه نرم می‌کنن، می‌تونن به جایی که اینترنت رو ارائه می‌ده، یعنی شرکت ارائه کننده (ISP)تماس بگیرن.

البته چندتا راه هم هست که مردم بهش متوسل می‌شن تا مشکلشون حل بشه، حتی بدون این که نیاز به خرید یه روتر جدید باشه. مثلا کاربرها سعی می کنند با ریست کردن مودم مشکل رو حل کنند. البته اکثر افرادی که قطعی اینترنت زیاد از حد دارن ممکنه به خاطر قدیمی بودن یا معیوب بودن مودم دچار این مشکل شده باشن . البته مودم های ضعیف و بی کیفیت رو هم فراموش نکنید که معمولا کیفیت سیگنال خوبی نداره یا وقتی چنتا دسگاه به طور همزمان به اونها متصل میشه ؛ سینگانل میپره یا مودم خود به خود ریست میشه.

حالا چاره چیه ؟! خب، هرچند که تعداد ‌روترهای بی‌سیم ( مودم های وایفای با مارک متفرقه ) زیاده اما بهتره از برند های معتبر مثل TP-Link استفاده کنیم که البته توی ایران به خوبی شناخته شده است. البته محصولات شرکت هایی مثل ایسوس هم واقعا کیفیت بالایی داره و این شرکت مودم های قدرتمندی رو ارائه کرده. اکثر مودم های اورجینال می‌تونن سرعت اینترنت خوبی رو بهمون ارائه بدهند.

البته ممکنه ما برای انتخاب وخرید مودم سردرگم بشیم و این هم به خاطر تنوع انواع روترهاست که پیدا کردن بهترین روتر برای استفاده خونگی رو به چالش می‌ندازه. اما یه چیزو بگم، خیلی بی‌اطلاع نباش مخاطب گلم، فهمیدی!؟ بخاطر بالا رفتن قیمت خرید روتر ها و مودم های وایفای بهتره بدونی چی میخری تا پول اضافی برای چیزی که نیاز نداری پرداخت نکنی. یا اینکه کالای تقلبی رو به عنوان مودم ارزون قیمت نخری !



ما یه لیست از بهترین مدل‌های روترهای بی‌سیم رو برای استفاده تو خونه در سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری کرده و ترتیب دادیم. این لیست به دست متخصصین و افراد ماهر در زمینه شبکه رسیده و آزمایش‌های مختلفی رو انجام دادن تا ادعای معرفی بهرتین مودم ۲۰۲۳ درست باشه.

مهام دیجی

۱. ایسوس ZenWiFi AX (XT۸) بهترین روتر سال ۲۰۲۳

تو دوره‌ای اخیر، ایسوس یه سری روتر خفن وای‌فای ۶ رو عرضه کرده که دقیقا برای نیازها و بودجه‌های مختلف مردم جواب میدن. به عبارت دیگه، ایسو برای ارائه این مودم های بی نظیر؛ نیازهای کاربران مختلف رو در نظر گرفته. طبق اطلاعات مهمی که ما گرفتیم روتر ZenWiFi AX (XT۸) بهترین انتخاب برای کساییه که خیلی تخصصی به مسائل شبکه نگاه می‌کنن و چندین دستگاه به شبکه‌شون وصل می‌شه و سیستم های زیادی به طور همزمان به اینترنت متصل می‌شن. به جرعت می تونیم بگیم که این روتر در واقع بهترین مدل روتریه که ایسوس تا ۲۰۲۳ رو به بازار ارائه کرده.

البته دلایلش واضحه، چون سرعت‌ فوق‌العاده ای ارائه می‌ده و می‌تونه سرعت اینترنت رو به بیشتر از ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه برسونه. حالا البته تعدادی از بررسی‌ها نشون داده که می‌تونه این سرعت رو به بالای ۵۵۰ مگابیت بر ثانیه هم برسونه و این سرعت به طور طولانی حفظ می‌شه، حتی بعد از مدت زیادی استفاده و دانلود فایل‌های زیاد، اصلا کاهش نفسگیری دیده نشده. حتی تو محیط‌های تست بار، بعد از استفاده مداوم و دانلود فایل‌ها، مشکلی مثل کندی یا کاهش سرعت تجربه نخواهید کرد.

بهتر از همه، رابط کاربری نرم‌افزاری این روتر به کاربر این اجازه رو می‌ده که به راحتی تمام تنظیماتش رو متوجه بشه، راحت بین منوها حرکت کنه و مطابق تنظیمات دلخواه خودش همه چیز رو تغییر بده، حتی کار با حالت پیشرفته برای اکثر مردم خیلی راحته. با استفاده از این روتر، می‌تونی به راحتی شبکه رو به طور همزمان روی دو باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پیکربندی کنی و از امکانات امنیتی مختلفی که این روتر داره بهره‌برداری کنی.


مشخصات فنی ZenWiFi AX :

• سرعت: ۸۰۲.۱۱ax با سرعت ۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه
• قابلیت اتصال: پورت Wan ۲.۵ گیگابیتی، سه پورت LAN گیگابیتی، یک پورت Wan Gigabit و یک پورت USB ۳.۱.
• ویژگی های اضافی: MU-MIMO، آنالیز ترافیک، QoS تطبیقی و AirProtection Pro.


ویژگی های روتر:

• عملکرد بی سیم باورنکردنی
• بسیاری از ویژگی های امنیتی بسیار خوب.

معایب روتر:

• قیمتش گزافه
• فقط برای اتصال به دو روتر محدود است.


۲. روتر Netgear Nighthawk RAXE۳۰۰ بهترین روتر فوق سریع

سری RAXE از Netgear توی زمینهٔ اینترنت بی‌سیم به شهرت خوبی رسیده. اما نسخهٔ RAXE۳۰۰ از این سری، بیشترین توجه رو به خود جلب کرده و به عنوان یک پیشنهاد مناسب در میانهٔ ردهٔ محصولات Netgear قرار داره. اما بهتره فریب کلمهٔ "هزینه متوسط" رو نخورید. چون متأسفانه برای افرادی که به طبقهٔ متوسط تعلق دارن، هنوز خیلی گرونه، اما نتایجی که ازش خواهید گرفت، ارزش پولی که پرداخت می‌کنید رو داره.

یکی از بهترین راه حل‌های شبکهٔ بی‌سیم که نه تنها برای حال حاضر، بلکه برای نیازهای آیندهٔ شما هم در نظر گرفته شده در واقع روتر Nighthawk RAXE۳۰۰ هست. از طراحی تا عملکرد و تست‌های امنیتی و سرعت اتصال، راجب همه چی توضیح داده شده. در بحث سرعت اتصال هم حتما از عملکرد شگفت‌انگیز روتر تو شبکهٔ بی‌سیم به واقع خوشتون میاد، چون از سه باند مختلف در فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنه.

این سه باند تضمین می‌کنن که می‌تونین سرعت اینترنت تا ۷.۸ گیگابیت بر ثانیه رو تجربه کنید، که قطعاً برای همه نیازها کافیه، حتی می‌تونین از خدمات پخش ویدیوی ۸K هم لذت ببرین. همچنین پوشش بی‌سیمی که ارائه کرده، محیطی رو تا ۲۵۰۰ فوت مربع ایجاد می‌کنه. در مورد رابط کاربری روتر هم، باید بگم که خیلی بصری و آسونه، چون رابط گرافیکی ساده‌ای داره و از طریق اون می‌تونین به راحتی تنظیمات و ابزارهای کنترل والدین رو برای محافظت از کودکانتون تغییر بدین. تقریبا همه تنظیمات واقعاً گسترده و جامع هستن.



مشخصات فنی Nighthawk RAXE۳۰۰ :

• سرعت: ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac در ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به طور متناوب.
• قابلیت اتصال: دو پورت اترنت گیگابیتی.

ویژگی‌های اضافی:

تراشه امنیتی پیشرفته برای افزایش امنیت، نقطه اتصال WiFi Google Nest برای Google Assistant و کنترل ابزارهای حریم خصوصی.

ویژگی های روتر:

• طراحی خیره کننده ای که به نظر می رسد از سیاره دیگری آمده است.
• هدفون شگفت انگیز داخلی.
• کنترل آسان برای استفاده.

معایب روتر:

• سرعت نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چندانی نکرده است.
• جایگزین کردن گره های شبکه با همپوشانی با آن دشوار است.


۳. TP-Link Archer GX۹۰ بهترین روتر بازی برای سال ۲۰۲۳ است

Archer GX۹۰ بهترین روتر برای خرید مودم مخصوص بازی در امساله، این مدل دارای ویژگی‌های فراوانیه که برای بازی‌ها عالیه. باند ۵ گیگاهرتز هم داره که از حداکثر پهنای باند شبکه اینترنتتون بهره می‌بره و بازی‌هاتون رو به بهترین شکل پشتیبانی می‌ده. این روتر واسه خودش کاره‌ایه، ولی البته بعضیا احساس می‌کنن که کامل نیست، به خاطر طراحیش یا به خاطر قیمت بالاش. ما اینو کاملا می‌فهمیم. اما وقتی به قابلیت‌ها و سرعتی که می‌گیرید نگاه می‌کنید، می‌بینید که به طور کامل ارزش خریدتون رو داره.

حین تست کردن سه باند این روتر، سرعت دانلود کاملاً ثابت و حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بوده و سرعت آپلود حدود ۱۱ مگابیت بر ثانیه بود. اما اگر تعداد زیادی کودک تو خونه دارید که به اینترنت نیاز دارن، می‌تونید از ویژگی‌های کنترل والدین و فیلترهای محتوا برای مسدود کردن محتواهای نامناسب و سایت‌های نا مناسب کودکان استفاده کنید.

همچنین می‌تونید پروفایل‌های مختلفی برای هر کودک در هر سن تنظیم کنید. اگر همه‌ی اینا براتون کافی نیست، هنوزم فناوری‌های جدیدتری وجود داره که می‌تونید ازشون استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌تونید برنامه زمان‌بندی بسازید که در طولروز مصرف اینترنت رو محدود کنه، که واقعاً مفیده، خصوصاً برای دوره‌های تحصیلی و روزهای مطالعه خیلی عالی به نظر می رسد.


مشخصات فنی:

• سرعت: IEEE ۸۰۲.۱۱ax/ac/n/a در باند ۵ گیگاهرتز و IEEE ۸۰۲.۱۱ax/n/b/g در باند ۲.۴ گیگاهرتز.
• قابلیت اتصال: یک پورت WAN/LAN ۲.۵ گیگابیت در ثانیه، یک پورت WAN/LAN گیگابیتی، سه درگاه LAN گیگابیتی، یک پورت USB ۳.۱ و یک پورت USB ۲.۰.
• ویژگی های اضافی: پهنای باند بازی ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه، تقویت کننده بازی و MU-MIMO.

ویژگی های روتر:

• WiFi ۶ با سرعت ۶.۶ گیگابیت بر ثانیه کار می کند.
• پهنای باند بازی ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه

معایب روتر:

• راه اندازی روتر کمی پیچیده است.


۴. روتر Wifi Nest Google بهترین روتر هوشمند برای سال ۲۰۲۳

اینجا داریم در مورد دستگاهی حرف می‌زنیم که گوگل بهش یه اسم پرچم‌دار داده منظورم Google Nest Wifi. و قدرتش به جایی رسیده که نسل قبلی یعنی Google Wifi زد کنار. وقتی این مودم جدید رو بررسی می کنیم واقعاً به نظر میاد گوگل خودش رو در این حوزه بهتر کرده. این دستگاه توانایی‌های نابی داره و واقعاً به درد اون دسته ازکاربرانی می‌خوره که می‌خوان خونه‌ خودشون رو هوشمند کنن. Google Nest Wifi بهتون دو نوع باند فرکانسی رو می‌ده، یعنی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز.

یکم تصور کنید، اولی می‌تونه به شما در فواصل طولانی تر دسترسی بده و دانلود و آپلود با سرعت معمولی رو فراهم کنه اما دومی واقعاً داره در کنار شما راه میاد و می‌گه "خودتو بکش بالا، چون دسترسی به یه شبکه‌ی قوی و پرسرعت داری!"

حالا نقطه قوتی تو این دستگاه هست که نمیشه از کنارش بی تفاوت رد شد: تو بخش امنیتی خیلی عالیه و از حملات و تلاش‌هایی که قوی ترین هکر ها میکنن تا به اطلاعاتتون دسترسی داشته باشن جلوگیری می‌کنه. این دستگاه حتی با یک نقطه Nest Wi-Fi دارای Google Assistant هم هست. یعنی اینکه به راحتی می‌تونید با صدا اونو کنترل کنید و تنظیمات شبکه‌تون رو تغییر بدید. خلاصه اینه که این دستگاه با اینکه طراحی ساده‌ای داره، حرفه‌ای عمل می‌کنه و می‌تونه خونتون رو واقعاً هوشمند کنه.


مشخصات فنی:

• محدوده فرکانس: ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به طور همزمان.
• دو پورت اترنت
•روتر دارای یک تراشه امنیتی پیشرفته است تا هیچکس نتواند دستگاه را هک کند.
• دستگاه دارای نقطه اتصال Wifi Nest با دستیار Google است.
• کنترل حریم خصوصی • استانداردهای پهنای باند: ۸۰۲.۱۱a – b – g – n – ac.
• با طراحی عالی و درجه یک عرضه می شود.


۵. ایسوس RT-AX۵۸U بهترین روتر ارزان وای فای ۶ است

WiFi ۶ واقعاً یه انقلاب تو دنیای شبکه‌های بی‌سیم به حساب میاد. بهترین قسمتش اینه که سرعت اینترنتتون به طرز چشمگیری بالاتر میره، پوشش بی‌سیمش هم چند برابر بهتر میشه و اتصال‌ها بهبود می‌یابن. اما حقیقت اینه که همیشه همه چیز اوکی نیست. می‌دونی، این فناوری‌های جدید اغلب با قیمت‌های بالا برای خرید مودم وایفای جدید همراه می‌شن و اینم چیزی نیست که به چشممون نیاد. اما خوب ایسوس با مودم RT-AX۵۸U سعی کرده ترازو رو متعادل کنه.

این مودم ایسوس RT-AX۵۸U قیمت مقرون به صرفه‌ای بهت ارائه داده و در عین حال ویژگی‌های اصلی WiFi ۶ رو حفظ کرده. با تست‌های مستقل، نشون داده که سرعتش به ۵۵ مگابیت در ثانیه می‌رسه، حالا مسلماً تا ۵۹ مگابیت در ثانیه هم کشش داره. جای تعجب داره که وقتی تو گوشه‌های خونه‌ت از مودم دور می‌شی سرعت از ۵۸ مگابیت در ثانیه پائین تر نمیاد. خب این بدون شک خیلی خوبه و با توجه به اینکه WiFi ۶ باید تجربه‌ای خارق‌العاده از سرعت وصل‌شدن به اینترنت رو ارائه میده قابل قدردانیه.

متاسفانه بعضی از ویژگی‌های لذت‌بخش کمرنگ شده، ولی بازم چیزهای مهم مثل MU-MIMO و کنترل‌های والدینی که برای بچه‌ها خیلی مفیده، باقی مونده. می‌تونی باهاش سرعت اینترنت رو در ساعت‌های خاص کنترل کنی، به سایت‌هایی که برای بچه‌ها مناسب نیستن راه دسترسی رو ببندی و... کلاً با وجود کاستی‌ها، این روتر تست‌ها رو شگفت‌زده کرده و یه انتخاب عالی برای آینده به حساب میادو برای تجربه بهترین استفاده از یه مودم بیسیم پیشرفته در اختیارته، ایسوس با RT-AX۵۸U همه چیزو تو یه بسته‌ی میان‌رده ارائه داده است.


مشخصات فنی RT-AX۵۸U :

• سرعت: حداکثر ۳۰۰۰ مگابیت بر ثانیه
• ارتباطات: یک RJ۴۵ برای BaseT برای پورت WAN، چهار RJ۴۵ برای BaseT برای پورت های LAN و یک پورت USB ۳.۱ Gen ۱.
• ویژگی‌های اضافی: برنامه روتر، MU-MIMO، کنترل‌های والدین، QoS تطبیقی، AirProtection Pro، آنالایزر ترافیک.

ویژگی های روتر:

• عملکرد باورنکردنی WiFi ۶.
• راه اندازی ساده و شهودی.
• بسیاری از کنترل های والدین

معایب روتر:

• فقط از باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می کند.


۶. روتر بی سیم ZenWiFi AX XT۸ ایسوس با فناوری سریع Wi-Fi ۶

واقعاً ایسوس این روزا روترهای خانگی با کیفیتی رو ارائه می‌ده که تقریباً همه نیازاتون رو پوشش می‌ده و حتی اقتصادی هم هستن. یه جورایی از تنظیمات داخلیشون می‌شه استفاده کرد که یه فوریت خاص برای تنظیم سرعت بالای اینترنت بهتون ارائه میدن. می‌تونی شبکه رو سفارشی کنی و با استفاده از باندهای مختلف ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز، سرعت کلی ۶۶۰۰ مگابیت در ثانیه رو برای خودت تنظیم کنی. حتی این سرعت بالاتر از اکثر روترهاییه که هنوز از فناوری Wi-Fi ۶ استفاده نمی‌کنن و با فناوری ۸۰۲.۱۱ac کار می‌کنن. واقعاً دستگاه خارق‌العاده‌ایه که به شما این امکان رو می‌ده که از تمام امکانات و مزایای فناوری بروز استفاده کنید.

با این باندها میشه حتی همزمان هم کار کرد. باند اول، اونی که به مسافت بلندتر و سرعت متوسط توجه می‌کنه، می‌تونه شبکه‌ی وای فای رو برای مسافتهای طولانی فعال کنه و حتا سرعت دانلود و آپلودش هم توسط دسترسی‌ها تنظیم میشن. اما باند آخر، خیلی عجیب نیست که به شما اجازه بده یک شبکه‌ی وای فای با سیگنالی عالی در داخل درست کنید؟ بخصوص وقتی که کنار روتر هستید و می‌خواید سیگنال قوی داشته باشید این مودم به خوبی جواب میده. همچنین، میتونید انتخاب کنید که این دو باند رو باهم ترکیب کنید و یک شبکه کاملتر ایجاد کنید یا دو شبکه مستقل با نام و رمزهای مختلف درست کنید، این تنظیمات هم بستگی به نیازتون داره. این دستگاه با سیستم شبکه جدید ZenWifi AX که کارکرد فوق‌العاده سریعی داره، هماهنگی داره و میتونه تجربه‌ی عالی برای پخش ویدیو، بازی‌ها و هر فعالیت دیگه‌ای که از طریق اینترنت انجام میشه، بهتون ارائه بده.

حتما، از برنامه‌ی ایسوس روتر استفاده کنید. این برنامه واقعاً فوق‌العاده‌ست و کنترل‌های عالی و پیشرفته‌ای برای تنظیم روتر، از جمله ویژگی‌های امنیتی، فیلتر محتوا و کنترل والدین رو بهتون می‌ده. با اپلیکیشن ایسوس می‌تونید از طریق اتصال بلوتوثی از روتر به تلفن هوشمندی که اندروید یا iOS داره، تمام این تنظیمات رو انجام بدید.

البته برای برخی ممکنه این قابلیت‌ها یکم گران به نظر بیان، چون ممکنه به بودجه‌شون نخوره یا به تعداد دستگاه‌هایی که می‌خوان متصل کنند، پاسخگو نباشه. اما خب، اگر دستگاه‌های خونه‌تون زیادن و مخصوصاً اگر خونه‌تون بزرگه، از دستگاهی که یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابایتی هم داره استفاده کنید. این پورت می‌تونه سرعت اتصال اینترنت رو به حداکثر ببره. در ضمن، این دستگاه سه پورت اترنت دیگه و یک پورت USB ۳.۱ هم داره که می‌تونید ازشون برای مختلف کارها استفاده کنید، به علاوه می‌تونید از فیلترهای محتوا برای مسدود کردن محتواهای نامناسب برای بزرگترها مثل برنامه‌های قمار یا پیام‌رسان‌ها برای بچه‌ها استفاده کنید.

واقعاً ویژگی Quality of Service (QoS) خیلی عالیه! با استفاده از این ویژگی می‌تونید به خدمات مختلف از جمله ویدئوها یا بازی‌ها، اولویت بدید و از این طریق پهنای باند اینترنت رو بهتر مدیریت کنید. همچنین می‌تونید سرعت بعضی از خدمات رو محدود کنید و به طور مثال سعی کنید از سایت‌ها یا محتواهای مضر جلوگیری کنید. این واقعاً می‌تونه به حفاظت از دستگاه‌هاتون در مقابل تهدیدات خارجی یا تلاش‌های نفوذ به شبکه‌تون کمک کنه.

البته این ویژگی‌ها با روترهای دیگه هم قابل فعال‌سازی هستن، ولی در مورد این روتر ایسوس، علاوه بر این که همه این ویژگی‌ها رایگان هستن، راحتی و کارایی استفاده ازشون هم واقعاً چشمگیره. پس می‌تونید با اطمینان از این ویژگی‌ها برای محافظت و کنترل اینترنت استفاده کنید بدون اینکه هزینه‌های اضافی پیش بیاد.


مشخصات ZenWiFi AX XT۸

• سرعت: ۸۰۲.۱۱ax ۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه.
• قابلیت اتصال: ۲.۵ گیگابیت Wan، ۳ x Gigabit LAN، Gigabit Wan، USB ۳.۱ .

ویژگی های روتر:

• سرعت و عملکرد فوق العاده شبکه Wi-Fi.
• ویژگی های حفاظت امنیتی خوب

معایب روتر:

• گران.
• فقط به اتصال شبکه دو دستگاه محدود می شود.

قیمت روتر:

• قیمت حدود ۳۴۳.۱۹ دلار است.


۷. ایسوس RT-AX۸۶U بهترین روتر خانگی برای بازی است

این روتر واقعاً برای گیمرها یک انتخاب عالیه. با تکنولوژی Wi-Fi ۶ و شبکه اینترنت قوی‌ای که داره، می‌تونه تجربه بازی آنلاینتون رو به سطحی جدید ارتقا بده. داشتن سیگنال قوی و پایدار واقعاً می‌تونه در بازی‌های آنلاین تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشه.

محدوده فرکانسی ۲.۵ گیگابایت هم به بازیکنان کمک می‌کنه تا تجربه‌ی آینده ابری مانند بازی‌های NVIDIA Geforce Now Cloud بهره‌برداری بهتری داشته باشند. مجموعه‌ای از ابزارهای کنترل والدین هم در دسترسه که می‌تونید با استفاده ازشون محتواهای نامناسب رو از دسترس کودکانتون کنترل کنید.

بله، انصافاً به نظر می‌رسه که این روتر با ارائه‌ی ویژگی‌ها و عملکردش، ارزشی که بهایش رو میپردازیم؛ داره ارائه می‌کنه. البته، قیمت می‌تونه یکی از معایبش باشه، اما به نظر می‌رسه که اگر به کیفیت و قدرتی که این روتر ارائه میده نگاه کنید، می‌تونه ارزش اون رو داشته باشه.

واقعاً خوبه که این دستگاه هم برای استفاده‌های روزمره‌تون ارزشمنده، هم برای بازی‌ها. این امکان که به طور یکنواخت به سرعت بالا و پایدار دسترسی داشته باشید، می‌تونه تجربه‌ی شما در استفاده روزمره از اینترنت رو بهبود ببخشه. از کارهای معمولی مثل مشاهده ویدئو، ارسال ایمیل، تماس‌های تصویری گرفته تا کارهای مهم‌تر مثل کارهای اداری و آموزشی همه با این مودم به راحتی قابل انجامه

RT-AX۸۶U  و Rapture

راستش، مجموعه‌ی Rapture روترها از طرف ایسوس روش معتبری برای ارائه‌ی روترهای اختصاصی با کارایی و قابلیت‌های بیشتر به گیمرهای حرفه ای حساب میشه. با ابعادی که این مودم داره به نظر می‌رسه این دستگاه خیلی جمع‌وجور و با دستاوردهای تکنولوژیک بالاست. استفاده از یک حفره برای دریافت سیگنال بدون مانع و به طور مستقیم به محل مورد نظر، نشانه‌ای از توجه به جزئیات و کیفیت دستگاهه. این موارد می‌تونن تاثیر مثبت بزرگی روی تجربه‌ی استفاده از این روتر بذارن.

ویژگی های خوب هنوز ادامه دارند:

وقتی به ویژگی‌ها و توانمندی‌های این دستگاه نگاه می‌کنیم، واقعاً شگفت‌انگیزه. دستگاهی که با باندهای فرکانسی دوگانه ۲.۴ گیگاهرتز و ۵.۰ گیگاهرتز ارتباطات شما رو پوشش می‌دهد و از تکنولوژی Wi-Fi ۶ یا ۸۰۲.۱۱ax استفاده می‌کنه، نه تنها سرعت بالا رو برای بازی‌ها و چندرسانه‌ای‌ها به شما ارائه می‌دهد، بلکه با استفاده از OFDMA هم تضمین می‌کنه که تمام دستگاه‌های متصل در خانه به صورت همزمان و با کارایی بالا به اینترنت متصل بشن. با دارا بودن پورت‌های متنوع از Ethernet با سرعت‌های مختلف، امکان اتصال به دستگاه‌های متنوعی مثل رایانه‌های رومیزی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی وجود داره.

همچنین پورت‌های USB ۳.۲ هم برای اتصال چندرسانه‌ای و دستگاه‌های ذخیره‌سازی عالی هستند. به طور کلی، این دستگاه نه تنها به افرادی که به دنبال سرعت بالا و اتصال بهتر برای بازی و محتواهای چندرسانه‌ای هستند، کمک می‌کنه، بلکه همچنین با ویژگی‌های امنیتی و کنترل والدین برای خانواده‌ها نیز مناسبه. با کلیه این قابلیت‌ها، اون واقعاً یک ابزار کامل برای بهبود تجربه‌ی شبکه خانگی به نظر می‌رسه.

آیا این بهترین روتر برای بازی است !؟

خب، بگذارید به این دستگاه RT-AX۸۶U ASUS همچون یه مهمان خونه نگاه کنیم. دستگاهی که با تکنولوژی Wi-Fi ۶، که مثل یه جور پرشین گیگ نسل بعدی از اینترنته، برای ما گیمرها و عاشقان سرعت و کیفیت زندگی دیجیتال آماده شده. اگه یک عشق بازی هستید، حتما از این دستگاه خوشتون میاد. فرض کنید می‌خواید با دوستاتون یه مسابقه آنلاین داشته باشید. اونقدر قوی و سریعه که تا ۹۰٪ از پهنای باند رو به بازی‌هاتون اختصاص می‌ده، تا هیچ تاخیری در تجربه‌تون نباشه. حتی می‌تونید پورت اترنتش رو برای بازی وصل کنید و به بازی‌ها یه میدون خفن بدید! همچنین، این دستگاه با یه مدیریت حرفه‌ای که توی اپلیکیشنش داره، می‌تونه بهتون کمک کنه که ترافیک اینترنتتون رو به دستگاه‌های مختلف با اولویت‌های مختلف تخصیص بدید.


مثلاً اگه عاشق پخش آنلاین ویدئو یا دانلود سریع هستید، به راحتی می‌تونید تنظیم کنید که بیشترین پهنای باند به اون کارها اختصاص پیدا کنه. همینطور چهار پورت اترنت و دو پورت USB که داره، بهتون این امکان رو می‌ده که از انواع دستگاه‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و رسانه‌ها استفاده کنید. یعنی از اون به عنوان یه پل کمکی بین دنیای وای‌فای و دنیای سیمی استفاده کنید. پس خلاصه اینکه، این دستگاه مثل یه دوست برای اهالی بازی و عاشق تکنولوژیه که همیشه باهاتون هست تا تجربه‌ی دیجیتالتون رو به اوج برسونه. ای میتونه بهترین گزینه برای اتصال کنسول های بازی به شبکه و اینترنت محسوب بشه.

ببینید، این دستگاه یه سری امکانات جالب داره که می‌تونه بهتون کمک کنه تا شبکه‌ی خونتون رو دقیقاً به دلخواه و نیازتون پیکربندی کنید. شما می‌تونید یک شبکه واحد رو ایجاد کنید که هم آرامش و سرعت بیشتری به شما و کاربراتون بده و باند‌های مختلف رو ترکیب کنه تا تجربه‌ی اینترنتتون بهتر بشه. یا اگه دو باند رو به دو شبکه‌ی مجزا تقسیم کنید، می‌تونید یکی رو به کارهای روزمره و دستگاه‌های معمولی و دیگری رو به کارهای بزرگتر و پرترافیک‌تر مختص کنید. واقعاً مهمه که در محیط دیجیتال امن باشیم.

این دستگاه از ویژگی Trend Micro استفاده می‌کنه که بهتون کمک می‌کنه از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مخرب محافظت کنید. فراتر از اون، این دستگاه ابزارهای قدرتمندی برای کنترل والدین داره. می‌تونید زمان‌هایی رو محدود کنید که کودکان به اینترنت دسترسی داشته باشند یا محتواهای مناسب براشون تعیین کنید. و مهم‌تر از همه، تمام این امکانات و خدمات به صورت رایگان هستن، بدون نیاز به هزینه اضافی.

درسته که بعضی دستگاه‌ها ممکنه برای امنیت و کنترل والدین هزینه‌های اضافی رو بگیرن، ولی این دستگاه این خدمات رو به شما با هیچ هزینه‌ای ارائه می‌ده. پس خیالتون راحت باشه، این دستگاه همه‌چیز رو برای شما آماده کرده تا تجربه‌ی اینترنت‌تون بهتر و امن‌تر از همیشه باشه.



مشخصات فنی:

• سرعت: ۸۰۲.۱۱ax تا ۵۷۰۰ مگابیت بر ثانیه
• قابلیت اتصال: ۴ گیگابیت LAN، گیگابیت وان، ۲.۵ گیگ Wan، ۲ x USB ۳.۲.

ویژگی های روتر:

• سرعت و عملکرد فوق العاده شبکه Wi-Fi.
• ویژگی های امنیتی شگفت انگیز • عملکرد عالی در بازی
• سیستم کنترل والدین

معایب روتر:

• گران.

قیمت روتر:

• قیمت آن حدود ۴۹۰ یورو است.



۸. Netgear Nighthawk Pro Gaming Router XR۱۰۰۰ بهترین روتر برای بازی است.

اکنون در مورد روتر نت‌گیر اوربی پرو Netgear Orbi Pro صحبت می‌کنیم. این روتر یکی از بهترین تقویت کننده موجود برای خرید در سال ۲۰۲۳ ‌به حساب میاد! یه چیزی که واقعا این روتر رو از بقیه متمایز می‌کنه، اینه که خودش نیرو رو توی خونه‌تون توزیع می‌کنه. به این معنا که اگه یه خونه بزرگ دارید و دستگاه‌های زیادی به اینترنت وای‌فایی نیاز دارن، این روتر بهشون با پوشش خوب و عملکرد قوی اینترنت می‌ده.

پیکر بندی و تنظماتش واقعاً برای افرادی که با تکنولوژی زیاد آشنا نیستن، خیلی راحته. استفاده ازش مثل خوردن یه تکه چیپس خوشمزه‌ست! اما یادتون نره که برای استفاده ازش، نیاز به یه مودم اصلی دارید. یعنی اتصال اینترنتیتون باید با یه مودم جداگانه باشه. اینجوری می‌تونید بهره‌برداری کامل از قدرتهای این روتر رو داشته باشید و از اینترنت لذت ببرید.


مشخصات فنی:

• قابلیت اتصال: ۱ گیگابایت WAN - ۴ گیگابایت LAN.
• ویژگی ها: طراحی مدرن - پوشش شبکه معماری - تنظیمات آسان.

قیمت روتر:

• قیمت حدود ۳۹۹.۹۹ دلار است.



۱۱. روتر Netgear Orbi AC۲۲۰۰ RBK۲۳ بهترین روتر خانگی کوچک ۲۰۲۳

این نکته خیلی مهمه که دستگاه Netgear Orbi AC۲۲۰۰ RBK۲۳ یه جورایی نسخه اقتصادی‌تری از مدل اصلی محسوب میشه. اگه همچنان به دنبال یه راه حل کارآمد برای پوشش اینترنت در خونه‌ هستید، این یه انتخاب خوبه. البته مهمه که بدونید تعداد پورت‌ها و امکانات این مدل کمتر از نسخه اصلیه، ولی خب، این باعث میشه که کمی ارزان‌تر باشه.

همچنین اگه فضای کمتری در خونه دارید یا می‌خواید یه پوشش اینترنت کوچک‌تر برای یه منطقه خاص داشته باشید، این نسخه کوچیک‌تر براتون مناسبه. از نظر طراحی هم به‌نظر میاد که این مدل چندان فضا نمی‌بره و نیازی نیست اونو جایی پنهان کنید. بهرحال، اگه به دنبال یه راه حل همراه با قیمت مناسب برای پوشش اینترنت در خونه‌تون هستید، این مدل Netgear Orbi AC۲۲۰۰ RBK۲۳ رو بررسی کرده یا حداقل یه نگاهی بهش بندازید.


مشخصات فنی AC۲۲۰۰ RBK۲۳ :

• محدوده فرکانس: ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به طور همزمان.
• پورت های اتصال هر کدام ۲ پورت اترنت گیگابیتی.
• سرعت: ۸۰۲.۱۱ac@۵GHz@۶۸.۸Mbps.
• پردازنده چهار هسته ای.
• قابلیت کنترل تنظیمات گوشی هوشمند.
• سیستم کنترل والدین
• قابلیت قطع اتصال Wi-Fi.
• شبکه های سه باند
• دارای سایز کوچک

قیمت روتر:

• قیمت حدود ۱۹۴.۹۹ دلار است.


۱۲. TP-Link Deco M۹ Plus یک روتر خانه هوشمند است

این دستگاه به نظر می‌رسه یک انتخاب فوق‌العاده برای پوشش اینترنت در خونه باشه. اگه واقعا به دنبال روتری هستید که تا حد ممکن قوی‌ترین پوشش رو بهتون بده، این یه انتخاب واقعا عالیه. البته ممکنه قیمتش یه کمی بالا باشه، ولی به دستگاهی دست خواهید یافت که ویژگی‌های منحصر به‌فرد و فوق‌العاده‌ای داره. واقعا به‌نظر میاد برای خانه‌های هوشمند این یه گزینه بی‌نظیره و حتما از ویژگی‌هاش لذت خواهید برد که توی دستگاه‌های دیگه نخواهید دید.


مشخصات فنی و ویژگیهای TP-Link Deco M۹ Plus

• محدوده فرکانس: ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به طور همزمان.
• پورت های اتصال: ۲ گیگابایت (LAN + WAN).
• سرعت: ۵ گیگاهرتز در ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه و ۲.۴ گیگاهرتز در ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه.
• پورت های USB ۲.۰ • اتصال سه باند.
• آنتی ویروس داخلی
• سیستم کنترل والدین

قیمت روتر: حدود ۲۰۹.۹۹ دلار است.


۱۳. روتر Wi-Fi ۶ D-Link Covr-C۱۲۰۳

این دستگاه Wi-Fi ۶ D-Link Covr-C۱۲۰۳ یکی از بهترین روترهاست که با قیمت مناسب و امکان ارتقاء در آینده براتون در دسترسه. حتی اگه تا حدی کندتر از گوگل وای فای باشه، اما بازم می‌تونه یه پوشش عالی و خوب رو به شما ارائه بده. واقعاً برای یه کاربر معمولی واقعا کافیه و میتونه سریع و خوب باشه. این روتر به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که داره، توی میدان رقابت میان روترها وارد شده و توی بسیاری از نبردها پیروز شده.

هر چند که نسبت به روترهای گوگل تا حدی کندتره، اما اینکه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های فوق‌العاده است، باعث شده تا با دستگاه‌های پیشتاز توی این زمینه به رقابت بپردازه. این روتر هم یکی از دستگاه‌هاییه که راحت میشه باهاش کار کرد، حتی اگه بعضی ویژگی‌های پیشرفته‌تر رو نداشته باشه بازهم پاسخگو خواهد بود. فرکانس دو بانده هم داره و در باند ۵ گیگاهرتز، که باند ۲.۴ گیگاهرتز رو نداره، عمل می‌کنه، و البته در این باند کمی ضعیف‌تر عمل می‌کنه.

درباره پورت‌های این دستگاه باید بگم که دو پورت اترنت داره، یکیشون برای اتصال به مودم مورد استفاده قرار می‌گیره. و همچنین یه پورت USB Type-C هم داره که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی میشه. همچنین دستگاه دارای WPS هست که به اتصال هوشمند کمک می‌کنه. بخصوص برای اتصال به دستگاه‌هایی مثل پرینترها و دوربین‌ها عالی و سریعه. در ادامه بررسی Covr-C۱۲۰۳ متوجه شدیم دارای چراغ LED چندرنگی هست که می‌تونه نشون بده آیا دستگاه در حالت بوته، یا اتصال، یا حالت کاری کاملاً عادی. البته اگه نخواین، هم می‌تونین این چراغ‌ها رو خاموش کنین.

این دستگاه همچنین از فناوری Smart Steering استفاده می‌کنه که توسط D-Link طراحی شده و هدفش اطمینان حاصل کردنه که دستگاهاتون همیشه به بهترین و قوی‌ترین سیگنال بی‌سیم وصل بشن. دستگاه‌های مختلف مثل تلفن‌ها و دستگاه‌های پخش ویدئو، از این دستگاه استفاده می‌کنن. همچنین از برنامه‌ی Covr می‌تونی استفاده کنی و این برنامه بهت اجازه می‌ده که به راحتی تمام تنظیمات دستگاهت رو کنترل کنی و به راحتی به مدیریتش بپردازی. با برنامه Covr می‌تونی دستگاهت رو راه‌اندازی کنی یا تنظیمات داخلیش رو تغییر بدی.

اگه کامپیوتر یا دستگاه‌هوشمندت نزدیک به این روتر قرار بگیره، اتصال بی‌سیم خیلی عالی جواب می‌ده و سرعت دانلود از اینترنت برای این دستگاه بیشتر از ۷۰ مگابایت در ثانیه میشه. مهم نیست که از اتصال باسیم یا بی‌سیم استفاده کنی، در هردو حالت سرعت تقریباً یکسانه و سرعت دانلود از اینترنت با هر دو نوع اتصال مشابهه. سرعت اترنت حدود ۱۹ مگابایت در ثانیه ست و ارتباط باند ۵ گیگابایتی هم خیلی خوب کار می‌کنه،

حتی اگه دیواره یا موانعی بین دستگاه و روتر باشه بازهم زیاد جای نگرانی نیست ولی باید به نکته‌ی مهم برای باند ۲.۴ گیگاهرتز توجه کنیم، که سرعت دانلود تا حدود ۲۰ مگابایت کاهش پیدا می‌کنه. از نظر رمزعبورها و نام شبکه نگران نباش، چون هر اتصال داخل دستگاه یک نام شبکه (SSID) و یک رمز عبور داره. پس یکبار وارد دستگاه بشو، و دستگاه به خودش اجازه بده همه‌ی کارها رو انجام بده.


سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید