advertise
وبلاگ / بزرگترین سازندگان تلفن همراه تا ۲۰۲۲

تاریخچه بزرگترین سازندگان تلفن همراه تا ۲۰۲۲

بازار اسمارت فون ها در سال های اخیر با میلیاردها دلار گردش مالی در صدها هزار واحد فروش را تجربه کرده است. مسئله سهم بازار سازندگان تلفن همراه در این حوزه بین المللی بسیار پیچیده و گسترده تر از تمام تصورات ما است.
این مارکت بین المللی رو به رشد در حال حاضر ( ۲۰۲۲ میلادی ) توسط پنج غول بزرگ تکنولوژی تصاحب شده است.


مهام دیجی

سامسونگ و اپل با اختلاف قابل توجهی از سایرین اکنون در کدام حدود ۲۷% از سهم بازار گوشی های موبایل را تسخیر نموده و اما شیائومی با ۱۲% و حجم حدود ۱/۳ نسبت به دو رقیب بزرگش ، اکنون در جایگاه سوم جهان است.

بقیه برندهایی که حرفی برای گفتن دارند از یک تا شش درصد سهم بازار را در دست دارند. البته صاحبین همین عددهای چند درصدی و جزئی نیز هر ماه تعداد قابل توجهی از انواع مدل گوشی های هوشمند را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند.

اینجا می خواهیم درباره تاریخچه شرکت های بزرگی مانند اپل و سامسونگ صحبت کنیم. با خواندن این مقاله تا انتها متوجه تسلط و نفوذ سامسونگ بر بازار کالاهای دیجیتال نیز خواهید شد. برخی از مطالب این مقاله برای اهالی دنیای فناوری ممکن است عامیانه به نظر برسد ولی ناگفته هایی مطرح خواهد شد که برای علاقه مندان عمومی این بازار ، جالب به نظر خواهد رسید. پس در ادامه همراه ما باش دوست عزیز


داستان سخت افزارها

اگرچه نرم افزار و سخت افزار دو روی یک سکه هستند اما سخت افزارها ( درست مانند روی عدد سکه ) همیشه حرف اول را میزنند. همه محاسبات دستگاه های دیجیتال بر مبنای تکنولوژی و فناوری های موجود در سخت افزار این دستگاه ها انجام می شود که البته کل مدار بر توان پردازنده دستگاه تکیه زده است.


عکس محصول

اجداد سیستم های امروزی

با ظهور ترانزیستورها مدارهای شبیه به چیزی که امروز می بینیم ساخته شد که در ابتدا شامل صدها قطعه الکترونیکی ریز و درشت ( SMD- SMT ) بودند و به مرور زمان بنابر تفکیک وظیفه در بردهای الکترونیکی یکپارچه ارائه شدند. سپس در روند همگانی شدن رایانه در ریز تراشه ها تجمع یافتند.

این روند رشد از دیدگاه ما ، فوق العاده عالی و بی نظیر به نظر می رسد و با مرور تاریخچه پیشرفت سازندگان تلفن همراه و توسعه تکنولوژی مربوط به اسمارت فون ها خسته نمی شوید زیرا هیچ چیز در این تاریخ ۳۰ ساله کند و آهسته پیش نرفته است.

اگرچه هنوز توان تراشه ها و پردازنده ها با اعداد و ارقامی مانند گیگابایت محاسبه می شود ولی همه چیز در دنیای ساخت و توسعه تراشه ها به نحوی عالی پیشرفت کرده که گوئی با سکه طلائی سروکار دارید که پشت و روی آن تفاوتی ندارد!


همه چیز عالی پیش رفت تا به دنیای SoC رسیدیم. SoC به معنای " سامانه روی تراشه است " که زمین بازی خوبی را برای توسعه هوش خود آموز ( Ai ) فراهم نمود. این تراشه ها بسیار کم مصرف و پر قدرت هستند و امروزه به لطف سامسونگ و اپل که پیشگامان طراحی و توسعه این پردازنده های هوشمند شناخته می شود، ما هر کدام دستگاهی با یک نام ( موبایل ) و ده ها کارائی ( چند وظیفه ) را در اختیار داریم.

تکنولوژی ساخته تراشه های SoC برای شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل نوعی فناوری بومی به حساب می آید. حتی شرکت آمریکایی ودافون که تولید کننده محصولات هواوی است نیز پرچم برخی از تجهیزات اصلی و کلیدی مخابرات جهان را درد دست دارد و همانطور که در رتبه بندی شرکت ها مشاهده می کنید همین غول های همه فن حریف رتبه های برتر را تصاحب نموده اند.

۱. تولید و عرضه بسیاری از فناوری ها و تجهیزات مربوط به ساخت تلفن همراه هنوز هم در اختیار سامسونگ است. به طور مثال هنوز شیائومی و حتی اپل برای ساخت گوشی به نمایشگر های تولید شده توسط سامسونگ متکی هستند.

۲. در اختیار داشتن فناوری های بومی و ارزش بالای خرید نسبت به قیمت ( گوشی ) باعث شده تا شرکت هایی مثل کمپانی اپل در خط مقدم تولید و عرضه گوشی های هوشمند قرار گیرند. به طور مثال : گوشی های هوشمند اپل در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به عنوان پر فروش ترین های جهان شناخته می شوند.


مهام دیجی

استراتژی های بازاریابی و فروش

تجربه بزرگترین استاد است. شرکت هایی مانند سامسونگ با پشتوانه چند دهه تجربه و در اختیار داشتن آمارهای دقیق از بازار عرضه و تقاضا، همچنان سهم قابل توجهی از بازار موبایل ایران را در دست دارند. امروزه شیائومی برندی است که به نظر می رسد چند برابر از سامسونگ در ایران فروش دارد و البته این موضوع به واقعیت نیز نزدیک است. اما نوآوری و تکنولوژی هر دو لبه برنده و برنده است که مانند اژدهای بازی تاج و تخت در دنیای موبایل به کار می آید.

به طور مثال تراشه اسنپدراگون هشت نسل ۱ امسال با به روزرسانی های قابل توجهی عرضه شد. به طوری که حتی سامسونگ برای عرضه پرچمدار جدید و منحصر به فرد خود یعنی سامسونگ S۲۲ پردازنده سامسونگی خود را برای آمریکای جنوبی کنار گذاشت و از این اعجوبه اسنپدراگون استفاده کرد.

سامسونگ برای تبلیغات نیز خیلی سنگین و پر قدرت عمل می کند. در کمال سادگی ولی وقار تمام عیار ، پیام خود را به گوش سراسر مردم جهان می رساند. به طور مثال وقتی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل را اختراع کرد یک چاپ واقعی از آن را در معرض دید عموم مردم قرار داد.


مشتریان وفادار

وقتی کیفیت و خدمات ارائه شده یک شرکت مورد قبول مشتریان واقع شود تک تک آنها به عنوان سفیر برند شناخته می شوند. این یعنی چه ؟! فرض کنید شما پنج سال پیش یک نمونه از محصولات سامسونگ گلکسی را تهیه کرده اید. اگر دوست شما امروز بخواهد یک دستگاه از محصولات گلکسی موبایل ۲۰۲۲ را تهیه کند شما به طور غیر ارادی از تجربیات خوب و بد خودتان صحبت خواهید کرد. در این حالت شما به سفیر برند تبدیل شده اید و خوب یا بد در حال ایجاد موج تبلیغاتی هستید.


سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

محبوب ترین کالاها