advertise
مهام دیجی
وبلاگ / بهترین تلویزیون ایرانی

بهترین تلویزیون ایرانی برای سال ۱۴۰۱ به بعد چیست ؟!

راهنمای کامل خرید و مقایسه تلویزیون‌های ایرانی ۴ برند پر طرفدار

تلویزیون همواره به عنوان یکی از پر استفاده ترین لوازم صوتی تصویری خانگی عضو ثابت هر خانه است. خرید تلویزیون مناسب از نظر سایز و کیفیت یکی از دغدغه های همیشگی خریداران بوده است. در این راهنمای خرید قصد داریم به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم.


مهام دیجی
عکس

انتخاب سایز تلویزیون به دو عامل بستگی دارد یکی فاصله ای که برای تماشا تلویزیون در نظر دارید که برای این مورد ابتدا باید مکان قرارگیری تلویزیون در فضای خود را مشخص کنید. مورد بعدی رزولوشن تصویر تلویزیون است. هر چه رزولوشن تلویزیون بالاتر باشد تراکم پیکسل ها و کیفیت بالاتر و در نتیجه میتوان در فاصله کمتر کیفیت مطلوب را شاهد بود.

به عقیده موسسه THX که یک کمپانی آمریکایی است که در زمینه استاندارد­های صدا و تصویر کار می‌کند، برای اینکه تجربه‌ی سینمایی از تماشای تلویزیون در خانه داشته باشید، لازم است زاویه دید ۴۰ درجه‌ای نسبت به صفحه‌نمایش داشته باشید، که در ادامه پیشنهادات استاندارد سایز تلویزیون رو برای فواصل مختلف برای شما نوشته ایم. به این نکته توجه داشته باشید اگر تلویزیون شما سایز بزرگی دارد و فاصله مد نظر شما پایین تر از استاندارد است، حتما از تلویزیون هایی با رزولوشن بالا (۴K) یا بیشتر استفاده کنید.

در واقع اگر محدودیت فضا و محدودیت مالی ندارید، هر چه سایز تلویزیون بزرگ‌تری بخرید، همان‌قدر تجربه بهتری خواهد داشت. چندان نگران سایز بزرگ و فاصله کم با تلویزیون نباشید چون تلویزیون‌های مدرن مشکلات مدل‌های قدیمی که باعث خستگی و ناراحتی چشم می‌شدند را ندارند؛ بنابراین، هر چه تلویزیون بزرگ‌تر باشد، جذاب‌تر خواهد بود اما به شرطی که چند مورد را همیشه مد نظر داشته باشید؛ برای انتخاب مناسب‌ترین سایز تلویزیون باید به ابعاد و هندسه اتاق، وضعیت قرارگیری مبلمان و صندلی‌ها و فاصله چشم از صفحه‌نمایش توجه داشته باشید.


شاید به‌طورکلی بتوان استانداردهای زیر را برای بهترین فاصله از تلویزیون اعلام کرد:

تلویزیون‌های HDTV تلویزیون

سایز ۴۰ تا ۵۰ اینچ: بین ۱.۵ تا ۳ متر فاصله
تلویزیون سایز ۵۰ تا ۶۰ اینچ: بین ۳ تا ۳.۸۰ متر فاصله
تلویزیون سایز ۶۰ تا ۷۰ اینچ: بین ۳.۸۰ تا ۴.۵ متر فاصله
تلویزیون سایز ۷۰ تا ۸۵ اینچ: بین ۴.۵ تا ۵.۵ متر فاصله

تلویزیون‌های ۴K Ultra HD

تلویزیون سایز ۴۰ تا ۵۰ اینچ: بین ۱ تا ۲ متر فاصله
تلویزیون سایز ۵۰ تا ۶۰ اینچ: بین ۱.۹۰ تا ۲.۳۰ متر فاصله
تلویزیون سایز ۶۰ تا ۷۰ اینچ: بین ۲.۳۰ تا ۳ متر فاصله
تلویزیون سایز ۷۰ تا ۸۵ اینچ: بین ۳ تا ۳.۵ متر فاصله


عکس محصول

در خرید تلویزیون به کدام مشخصات فنی باید توجه کنیم؟

در گذشته ای نه چندان دور ابعاد تلویزیون تنها مشخصه­ای بود که خریداران در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه میکرد، با گذشت زمان و پدید آمدن تکنولوژی های جدید تلویزیون های هوشمند و همچنین ساخت تلویزیون با رزولوشن های بیشتر، انتخاب های بیشتری برای خریداران وجود دارد. بعد از انتخاب سایز صفحه نمایش تلویزیون مورد بعدی رزولوشن تصویر است. دستگاه های ۴K به علت داشتن تعداد بیشتر پیکسل و تراکم پیکسلی بالاتر کیفیت بالاتری به خصوص در فواصل کمتر ارائه میکنند.

مهام دیجی

نوع پنل:
در حال حاضر متداول ترین انواع پنل برای تلویزیون ها VA و IPS میباشد. پنل های VA در مقابل IPS کنتراست بسیار بالاتر همچنین یکنواختی رنگ مشکی بالاتری دارند، در مقابل پنل­های IPS زاویه دید گسترده تری دارند. البته در برخی از مدل های سری جی پلاس از پنل های OLED استفاده شده است که تا حد زیادی کیفیت تصویر نمایشگر را بالا برده است.

سیستم عامل:

تلویزیون­های ایرانی میان رده و رده بالا دارای سیستم عامل اندروید می باشد که به شما امکان نصب برنامه های متنوع بر روی تلویزیون خود را میدهد. این قابلیت کمتر در تلویزیون های رده پایین مشاهده میشود.

پردازنده و رم:

در تلویزیون های هوشمند که از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند میزان رم و قدرت پردازنده سرعت و امکان اجرای برنامه­های سنگین را مشخص می کند. دستگاه­هایی که دارای پردازنده چهار هسته­ای و رم ۲ گیگابایت یا بیشتری هستند سرعت بسیار بالایی در اختیار کاربر میدهند.

فناوری HDR:

این فناوری با نمایش دامنه گسترده تری (High Dynamic Range) از نور و رنگ در نمایش تصاویر خیلی روشن یا خیلی تیره بهتر عمل میکند.

سیستم صوتی تلویزیون:

این مورد از مهم ترین فاکتورهای تلویزیون می‌باشد. پس برای داشتن یک سیستم صوتی ایده آل در تلویزیون به نکات زیر توجه کنید: توان اسپیکر­ها و تعداد آن ها - مکان قرار گیری اسپیکرها در پشت و جلوی تلویزیون که باعث تفاوت در پخش صدای بهتر می‌شود و همچنین تکنولوژی‌های پخش صدا چون دالبی، دالبی دیجیتال، سوراند ساند و دالبی ویژن اتم که باعث پخش و فراگیر شدن صدا در تمامی‌نقاط می‌شود.

کنترل هوشمند:

شما میتوانید با کنترل هوشمند که مانند موس کامپیوتر عمل میکند دستگاه خود را کنترل کنید، وبگردی کنید، بازی کنید و در مجموع دسترسی ساده تر و بهتری به امکانات تلویزیون خود داشته باشید. این قابلیت در تلویزیون های میان رده و بالارده ایرانی وجود دارد که کیفیت بالایی دارد و تجربه خوشایندی از استفاده تلویزیون به کاربر ارائه میدهد.

اتصالات:

یکی از مهمترین مواردی که می بایست در خرید تلویزیون به آن توجه داشته باشیم، درگاه های ورودی به تلویزیون است. از همین رو حتما از ورودی ها و خروجی تلویزیون و پشتیبانی آن از تجهیزات صوتی و تصویری خود اطمینان حاصل کنید.


مهام دیجی

مهام دیجی

کدام تلویزیون ایرانی برای من مناسب است؟

شما با خرید تولیدات ایرانی از قبیل بهترین تلویزیون ساخت ایران به اشتغال هم‌وطنان خود کمک می‌کنید و ضمن احترام به دانش و تخصص کارشناسان ایرانی می‌توانید یک‌بار برای همیشه با خرید تلویزیون ایرانی کیفیت واضح تصویر را در سالیان سال نظاره‌گر باشید. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه خریداران باشد.

در ادامه به صورت خاص به بررسی برند­ها می پردازیم:

ایکس ویژن

این برند با گارانتی مادیران در زمینه تولید تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرده است. تلویزیون‌ها و مانیتورهای ایکس‌ویژن در بین مصرف کنندگان محبوبیت خاصی دارند. وضوح تصویر در تلویزیون‌های ایکس‌ویژن بسیار بالاست. کیفیت تصاویر تا ۴K در این تلویزیون‌ها بی نظیر است.

درخشش رنگ بالای تصویر کمک می‌کنند تا تصاویر را طبیعی‌تر مشاهده کنید. داینامیک رنگ‌ها و تصاویر در این تلویزیون‌ها عالی است. اسپیکر­های تلویزیون­های این برند در جلو وجود دارد و باعث می شود صدا مستقیماً به گوش برسد. کیفیت و قدرت صدای بالایی در مدل‌های آخر ایکس‌ویژن مشاهده می‌شود.همچنین اغلب تلویزیون‌های ایکس‌ویژن قابلیت پخش صدای دالبی دارند.


داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش عالی از امتیازات برند ایکس‌ویژن محسوب می‌شود. شما می‌توانید با اطمینان خاطر از تلویزیون ایکس‌ویژن استفاده کنید.

مهام دیجی

عکس

قیمت مناسب

قیمت مناسب تلویزیون‌های ایکس‌ویژن باعث شده که افراد زیادی برای خرید این برند را انتخاب کنند.


عکس محصول

کیفیت بالا

کیفیت بالای تصاویر با رزولوشن ۴K 
استفاده از پنل IPS در برخی محصولات رده بالا
استفاده از تکنولوژی صدا Pure Sound و Dolby و هارمن کاردن در مدل های مختلف
داشتن تکنولوژی HDR – کنترل هوشمند کاربردی
سیستم عامل اندروید ۱۰


جی پلاس

دامنه­ ی قیمتی تلویزیون­های این برند گسترده تر است که میتواند نیاز­های کاربران مختلف را برآورده کند. تلویزیون های جی پلاس از سوی شرکت گلدیران در انواع مدل ها تولید و به بازار عرضه میشوند.

این برند انواع مختلفی از تلویزیون های ال ای دی جی پلاس و ال ای دی هوشمند جی پلاس با کیفیت های تصویری متفاوت HD و Full HD و ۴K تولید و به فروش می رسد. تلویزیون های جی پلاس دارای پنل هایی با کیفیت A+ است که بهترین و بالاترین کیفیت تصویر دارد و در صد خطا در این تلویزیون ها صفر می باشد در برخی از مدل های سری جدید این برند از پنل های OLED استفاده شده است که تا حد زیادی کیفیت تصویر نمایشگر را بالا برده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش با سابقه گلدیران



مهام دیجی

تکنولوژی­ ها

استفاده از بروزترین تکنولوژی­های تصویر
پنل OLED در سری­های جدید
قابلیت تایم شیفت
قابلیت Air Mouse برای استفاده از موبایل به جای موس و کیبورد
امکان اتصال هدفون بلوتوثی
فناوری Billion Rich Colors برای نمایش بیش از یک میلیارد رنگ
ضبط دیجیتال تصویر
اندروید ۹

مهام دیجی

مهام دیجی

سام

تلویزیون­های سام که با گارانتی سام سرویس عرضه می شوند هم یکی دیگر از گزینه های پیش روی خریداران است این تلویزیون ها کیفیت صدا و تصویر خوبی دارند اما بعضی کاربران از کند بودن سیستم عامل اندروید این دستگاه­ها شکایت کرده اند. تلویزیون­های سام دارای کنترل هوشمند بوده و از لحاظ طراحی شباهت زیادی به تلویزیون های سامسونگ دارند.

گارانتی سام سرویس با شعبات در سراسر کشور
کیفیت بالای صدا با تکنولوژی Dolby
اندروید
قابلیت تایم شیفت
کنترل هوشمند
سخت افزار هوشمند نسبتا ضعیف


ممنون که تا انتها همراه ما بودید. نظر شما چیه؟ تجربه استفاده از کدام یک از این برند هارو داشتید؟ به نظرتون تلویزیون­­های ایرانی میتوانند با انواع خارجی رقابت کنند؟


سوالات متداول

از لحاظ کیفیت کالا ایکس ویژن گوی رقابت ها را از مابقی رقبا دزدیده ولی از لحاظ اقتصادی جی پلاس این جایگاه را به خود اختصاص داده
سایز ۴۰ تا ۵۰ اینچ
سایز ۵۰ تا ۶۰ اینچ
سایز ۶۰ تا ۷۰ اینچ
سایز ۷۰ تا ۸۵ اینچ
نوع پنل سیستم عامل پردازنده و رم فناوری HDR سیستم صوتی تلویزیون کنترل هوشمند اتصالات

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

محبوب ترین کالاها