advertise
مهام دیجی
درباره ۷ ویژگی شگفت انگیز در گوشی سامسونگ که احتمالا از آنها استفاده نمی کنید!

چرا این مقاله را درباره ۷ ویژگی شگفت انگیز سامسونگ نوشتم ؟! سامسونگ از نظر فروش و پراکندگی در بین کاربران در سراسر جهان، به ویژه در ایران همیشه جزو برجسته ترین شرکت ها در میان عرضه کنندگان جهانی گوشی های هوشمند بوده است. با اینکه شیائومی خیلی روی توسعه نرم افزاری کار می کند اما بخش نرم افزاری سامسونگ نیز واقعا امکانات خوبی را ارائه میدهد و رابط کاربری One UI یکی از برترین امکانات ارائه شده به همراه گوشی‌های این شرکت است، زیرا تعداد زیادی مزیت قابل تحسین و ویژگی کاربردی را ارائه می‌کند که حتی ممکن است برخی از آنها در سایر گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های رقیب وجود نداشته باشد!

رابط کاربری One UI با دریافت به‌روزرسانی‌های سالانه رابط کاربری که معمولا همراه با هر نسخه اصلی اندروید ارائه می شود واقعا خوب عمل کرده و این احتمال وجود دارد که برخی از ویژگی‌ها و ابزارهای مهم آن مورد توجه قرار نگیرند. بنابراین، اگر از گوشی اندرویدی سامسونگ استفاده می کنید ، از طریق این مقاله با هفت ویژگی آشنا شوید که برای استفاده حداکثری از قابلیت های گوشی هوشمند SAMSUNG باید از آنها استفاده کنید.


۱- غیر فعال کردن نرم افزارها سیستمی گوشی

وقتی یه گوشی جدید می خریم معمولا تعدادی برنامه و نرم افزار پیشفرض روی آن نصب شده که ممکنه بسیاری از اونها قابل حذف کردن نباشه! قدیما برای حذف برنامه های کاربری پیشفرض اندروید از روی گوشی های سامسونگ ، لازم بود تا گوشی را روت کنیم و اینکار موجب ابطال گارانتی گوشی می شد! و گاها دردسر ساز بود. اما سامسونگ یک ویژگی یلی خوب در رابط کاربری One UI ایجاد کرده! با اعمال تنظیمات مورد نظر خودتان می توانید نمایش برخی از این برنامه ها را در منوی اصلی ، جستجو ها و سایر قسمت هایی که به تجربه کاربر مربوط است پنهان کنید. با استفاده از این تنظیمات شما برنامه ها را حذف نکرده اید و فقط از دسترسی عمومی پنهان می شود.


Samsung-Android-Gear

برای پنهان کردن برنامه‌ها، کشوی برنامه را باز کنید، روی سه نقطه (بالا سمت راست) و سپس تنظیمات ضربه بزنید . Hide apps را انتخاب کنید و می‌توانید هر یک از برنامه‌های ذخیره‌شده در گوشی خود را با انتخاب آن‌ها از لیست ؛ مخفی کرده یا از دسترس پنهان کنید. همه برنامه های مخفی شما در بالای این بخش گروه بندی می شوند.


۲- ویژگی Bixby Routines

این ویژگی نرم افزاری واقعا یکی از ویژگی‌های گوشی‌های سامسونگ است که کمتر جدی گرفته ایم و به این دلیل است که نام آن با نام دستیار صوتی Bixby مرتبط می‌شود ( شباهت دارد ) اگر بخواهم درباره این مزیت نرم افزاری سامسونگ به زبان ساده تویح بدهم باید گفت  Bixby Routines یک ابزار اتوماسیون است که به افزایش سرعت کار با گوشی کمک می کند زیرا اقدامات خاص و کارهای روزانه را از طریق میانبرها انجام می دهد. اگر تا به حال از برنامه Shortcuts اپل در آیفون خود استفاده کرده اید می توان گفت که Bixby Routines نسخه مشابهی از آن است. این برنامه برای ایجاد میانبرها واقعا عالی است.

عکس محصول

Bixby Routines چرا و چگونه ؟!

Bixby Routines واقعا یک ویژگی قدرتمند است و زمانی که آن را امتحان کنید، به استفاده از آن در همه کارها عادت خواهید کرد و تا زمانیکه کار کردن با تلفن را برای شما آسان تر کند ادامه خواهد یافت. برای دسترسی به این ویژگی، برنامه «تنظیمات» را باز کنید، به بخش «ویژگی‌های پیشرفته» بروید و روی گزینه «روال‌های بیکسبی» کلیک کنید. موارد مهم را ایجاد کنید یا با کلیک بر روی گزینه "Add Routine" یک میانبر جدید ایجاد کنید.شرایط (چه زمانی/چگونه می خواهید عمل را انجام دهید) را اعمال کرده و سپس خود عملیات را مشخص کرده و ذخیره را فشار دهید. شما می توانید تعداد نامحدودی میانبر را از قسمت My Routines ایجاد کرده و مدیریت کنید.


مهام دیجی

هماهنگی بین گوشی سامسونگ و ویندوز رایانه

لینک به ویندوز (ساین شدن یکپارچه) یک ویژگی انحصاری است که در هیچ گوشی اندرویدی دیگری به این خوبی یافت نمی شود و حاصل همکاری مشترک مایکروسافت و سامسونگ برای ایجاد یک پیوند موثر بین دستگاه های دارای سیستم عامل ویندوز با تجهیزات و کالاهای دیجیتال؛ سامسونگ گلکسی است. به عبارت ساده، شما می توانید گوشی خود را از طریق برنامه SAMSUNG Your Phone به رایانه متصل کنید. سپس می توانید کارهای بسیار مفیدی مانند مشاهده، کنترل و انجام اقدامات بر روی صفحه نمایش گوشی خود را از طریق رایانه انجام دهید.

برای مثال می‌توانید بدون دست زدن به تلفن خود و از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ پیام ارسال کنید، عکس‌ها را مشاهده کنید، فایل‌ها را بکشید و رها کنید و یا مثلا اعلان‌ها را همگام‌سازی کنید همین چند کار اصلی واقعا لذت بخش هست و البته امکانات بیشتری را در اختیا خواهید داشت.


مهام دیجی
درست است که برنامه Your Phone با همه گوشی های اندرویدی کار می کند، اما اگر گوشی شما سامسونگ باشد، ویژگی های اضافی را دریافت می کنید، این وبژگیها مانند امکان اجرای برنامه ها و بازی های اندرویدی نصب شده بر روی گوشی و استفاده مستقیم از آنها از طریق رایانه، واقعا لبخند رضایت را روی چهره شما نمایان خواهد کرد زیرا برنامه های اندرویدی طوری کار خواهند کرد که گویی برنامه های نصب شده روی ویندوز هستند. همگام سازی کلیپ بورد نیز واقعا جالب است. یعنی می توان یک کپی از متن یا تصویر را در کامپیوتر تهیه کرد و سپس روی گوشی چسباند و بالعکس! بقیه را بررسی کن و امکانات عالی که پیدا کردی را کامنت کن

برنامه Good Lock

واقعا نمیدونم چرا Good Lock جزو برنامه هایی نیست که از قبل در گوشی های سامسونگ نصب شده باشه، آخه این یک برنامه بسیار مهم برای کاربران است و اتفاقا توسط خود شرکت سامسونگ توسعه داده شده است و به بهبود تجربه گوشی های Samsung Galaxy کمک زیادی می کند. اما به هر حال، این برنامه در حال حاضر به صورت رایگان در فروشگاه گلکسی موجود است و توصیه می کنیم آن را دانلود کنید زیرا این یک مزیت برای همه دارندگان گوشی سامسونگ به حساب میاد.

به طور خلاصه، Good Lock اپلیکیشنی است که بسیاری از ابزارهای مفید را گرد هم می آورد تا گوشی شما بهتر کار کند و البته هر ابزار به طور جداگانه نصب و کنترل می شود. به عنوان مثال، ابزار Quick Star به شما امکان می دهد آیکون هایی را که در نوار وضعیت در بالا ظاهر می شوند کنترل کنید، در حالی که ابزار Nav Star به شما امکان می دهد ظاهر دکمه های نوار ناوبری را در پایین تغییر دهید، ابزار Sound Assistant به شما امکان می دهد صدا را کنترل کنید.


مهام دیجی

هدف نهایی این است که توانایی شخصی سازی گوشی را بالا ببره و تجربه استفاده از اسمارت فون سامسونگ را از هر نظر و بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم کند. با توجه به اینکه اکثر این تغییرات برای ما جالب بود و بدون این نرم افزار هرگز اتفاق نمی افتاد پس تجربه استفاده از Quick Star در نهایت بسیار عالی است.

۴- قابلیت حذف آیتم ها از تصاویر با کمک هوش مصنوعی

اپلیکیشن Gallery در گوشی های سامسونگ دارای ویژگی های جالبی است که باید بدانید و مهمترین این ویژگی هایی که این اپلیکیشن اخیرا به دست آورده، پاک کن Object باشد که به شما امکان می دهد تنظیماتی را به هر تصویر اضافه کنید و نوشته ها و اشیاء را بدون باقی گذاشتن هیچ اثری به طور کامل طوری پاک کنید که انگار اصلا وجود نداشته. این ویژگی از نظر ایده و کارایی شبیه به ویژگی "Content-Aware Fill" در فتوشاپ است و تنها چیزی که از شما خواسته می شود این است که عناصری را که باید حذف شوند انتخاب کنید و اجازه دهید هوش مصنوعی سامسونگ کار خودش را بدون هرگونه تحریف در تصویر انجام دهد.


اگر گوشی شما آپدیت یا جدید نیست برای استفاده از ویژگی جدید، حتماً برنامه استودیو را از فروشگاه گلکسی به‌روزرسانی کنید. برای اینکار هر تصویری را که میخواهید در گالری باز کنید، سپس روی نماد (قلم) یا گزینه ویرایش کلیک کنید تا رابط ویرایش تصویر باز شود. در اینجا دکمه منو ( ⁝ ) را در گوشه سمت چپ بالای برنامه فشار داده و گزینه Labs را از آن انتخاب کنید و با توجه به اینکه این ویژگی هنوز در مرحله بتا است، گزینه "Object Eraser" را در صفحه پیدا خواهید کرد.

مهام دیجی

۵- میزکار Tasks

مطمئنا اکثر کاربران گوشی های سامسونگ از ویژگی “ Edge Panels ” اطلاع دارند که نواری را در کنار صفحه نمایش می دهد و پس از کشیده شدن آن، پنل های متعددی در اختیار کاربر قرار می گیرد و به کاربر کمک می کند تا بدون خروج از برنامه ی باز، عملکردهای مختلفی را انجام دهید. اما ممکن است برخی ندانند که پنل های مشابه هم وجود دارند که به صورت پیش فرض نمایش داده نمی شوند و کاربر باید آنها را به صورت دستی فعال کند.

یکی از مهم ترین این پنل ها، پنل "Tasks" است که به شما امکان می دهد با یک کلیک عملیات مدنظر را انجام دهید، به عنوان مثال، اسکرین شات بگیرید، نام جدیدی به مخاطبین اضافه کنید، فیلم بگیرید و یا به طور کلی هر اقدامی که برای خود مهم می دانید می توانید به این پنل اضافه کنید. برای فعال کردن Tasks ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه «تنظیمات» را باز کنید، به بخش «نمایش» بروید، روی گزینه «پنل‌های جانبی» کلیک کنید، سپس «پانل‌ها» را فشار دهید و انگشت خود را به سمت راست بکشید تا پنل وظیفه ظاهر شود. ، آن را فعال کنید و دکمه "Modify" را در زیر فشار دهید تا کارهایی را که میخواهید به آنها دسترسی داشته باشید اضافه کنید.


۶-ویژگی خواب هوشمند

هیچ چیز آزاردهنده تر از خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی هوشمند در حین خواندن یک خبر یا مقاله نیست، بنابراین سامسونگ قابلیتی را به طور انحصاری برای دستگاه های خود به نام Smart Stay در نظر گرفته است که از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی در هنگام خواندن یا تماشای فیلم جلوگیری می کند. این ایده صرفاً به فعال کردن دوربین جلویی تلفن برای تشخیص موقعیت دستگاه و بررسی چهره کاربر توجه دارد تا مطمئن شود که شما از دستگاه استفاده می کنید و صفحه نمایش را در حالت فعال نگه دارد.


۷- رنگ های پیش زمینه را با پس زمینه مطابقت دهید

سامسونگ یکی از بهترین ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ را با به‌روزرسانی One UI ۴ به کار گرفته است، که ویژگی پالت رنگ است و کاربر از طریق آن می‌تواند از میان پالت‌های رنگی سفارشی برای اعمال در سطح سیستم استفاده کند و آبی پیشفرض را تغییر دهد.

عکس محصول

برترین گوشی های هوشمند سامسونگ

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید