advertise
باطل شدن گارانتی موبایل
وبلاگ / موارد باطل شدن گارانتی و ضمانت گوشی موبایل

موارد باطل شدن گارانتی و ضمانت گوشی موبایل شامل کدام ایرادات است

حتما یه روزی یه گوشی تازه خریدی، با یه گارانتی که حداقل یک ساله که از تاریخ خرید پوشش داره. یعنی اگه بخاطر نقص در تولیدش عیبی پیش بیاد، سازنده موظفه یا اونو تعمیر کنه یا عوضش کنه، ولی این تعمیر و تعویضش مختص به شرایط و بازه زمانی خاصه و البته همیشه شامل گارانتی نخواهد بود. در ادامه درباره شرایط و مدت زمان گارانتی توضیحات بیشتری خدمت شما ارائه خواهم کرد.

مهام دیجی

لطفا با من همراه باش رفیق. ما معمولا گوشی موبایل جدید خودمون را با گارانتی میخریم که از سالم بودنش خیال راحتی داشته باشیم اما متاسفانه در اکثر موارد ایراداتی که خودمون باعث به وجود اومدنش میشیم و گارانتی نداره رو با مشکلات فنی که شامل گارانتی میشه اشتباه میگیریم. وقتی هم فروشگاه بهمون میگه : این ایراد شامل گارانتی نمیشه تازه ناراحت میشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز بهتون ۷ تا از مشکلاتی که گارانتی اون رو نمی‌پوشونه براتون توضیح بدیم تا بدونید چیا تحت پوشش گارانتی نیستن و در عین حال از گوشی تازه‌تون با دقت بیشتری نگهداری کنید. اینجوری می‌تونید از هزینه‌های ناخواسته برای تعمیراتی که شامل پوشش گارانتی نمیشه جلوگیری کنید


آسیب های احتمالی بخاطر آب و مایعات

گوشی های هوشمند معمولا همیشه و همه جا همراه ما هستند و گاها و حتی مکررا در معرض آب و مایعات قرار میگیرن. به همین دلیل شرکت‌ها تکنولوژی‌های مقاومت در برابر آب را برای گوشی ها ارائه میدن. این استانداردها ار مقاومت سطحی مثل ip۵۳ شروع شده و برخی از استاندارها مثل IP۸۶ و IP۶۷ نیز وجود دارن که گوشی را در برابر نفوذ آب حتی در جاهای عمیق محافظت می کنند.

مهام دیجی

وقتی یک گوشی بدون استاندارد امنیتی یا با استاندارد امنیتی ip۵۳ که فقط برای پاشش سطحی آب لحاظ شده توی آب بیفته باید سریعا از آب خارج شده و رطوبت زدایی بشه. اگر در چنین مواقعی گوشی به درستی سرویس نشه قطعا به مشکل بر میخوره. اگر گوشی به علت نفوذ آب و رسوب مواد داخل آب آسیب ببینه؛ عواقب و مشکلات ناشی از افتادن گوشی موبایل در آب شامل گارانتی نخواهد شد.


خط و خش و یا شکستگی صفحه گوشی موبایل

در حالیکه برای نوشتن این مقاله تلاش می کنم همچنان بیاد می آورم که چطور گوشی سابق من دچار شکستن صفحه نمایش شد و من مجبور شدم اون رو کنار بذارم. چون قیمت بالای ال سی دی تقریبا با قیمت خود گوشی برابر بود. خب همه این تجربه را دارن و کدوم از ما ممکنه صفحه گوشی خودمون رو حتی همون روز اول نشکنیم ؟!

به هرحال لازمه بدونید: خط و خش و شکستن صفحه گوشی به‌طور سهوی یا عمدی اصلا شامل گارانتی و ضمانت نمیشه !


مهام دیجی

صفحه نمایش گوشی ها واقعا گرون قیمت هستند و اگه قرار بود در برابر شکستن گارانتی داشته باشه سازنده نه تنها سود نمیکنه بلکه دچار ضرر میشه. چون قیمت صفحه نمایش بسیاری از گوشی ها به راحتی چندین برابر سود حاصل از فروش گوشیه. پس مراقب خط افتادن یا شکستن صفحه گوشی باشید تا متحمل پرداخت هزینه های سنگین نشید.


شرایط گارانتی برای گوشی های روت شده

در مورد تلفن‌های هوشمند، به خصوص اندروید و آیفون، یک شرایط و چارچوب هایی وجود داره که کاربرا رو محدود می‌کنه و نمیذاره ما خیلی آزاد با تلفن کار کنیم یا حتی اجازه کنترل کامل رو روی سیستم‌عامل را نمیده. به همین خاطر خیلیا به چیزی که "روت" تو اندروید یا "جیلبریک" تو iOS میشه، مشغولن. این دو تا واژه یعنی ما توانایی دسترسی به همه قابلیت‌ها و حقوق دسترسی به همه مجوز ها رو داریم. حتی تونستیم به فایل‌ها و تنظیمات پنهان سیستم‌عامل دسترسی پیدا کنیم و تغییراتی توشون ایجاد کنیم.


اما مشکل اینجاست که روت یا جیلبریک ممکنه برای گوشی هوشمند شما خرابی به بار بیاره. بعد از این کار، ممکنه تلفنتون به حالت عدم پاسخگویی برسه یا حتی روشن نشه یا مشکلات نرم‌افزاری به وجود بیاره که توی بعضی مواقع نمی‌شه حلشون کرد. مثلاً مشکلی مثل حلقه‌ی "بوت لوپ" که گوشی رو به نابودی میکشونه

مهام دیجی


البته شرکت‌های سازنده تلفن از ابتدا به محدودیت‌های دسترسی پایبند بودن و از هر گونه دستکاری یا بازی با فایل‌ها و تنظیمات سیستم‌عاملشون رو نهی می کنند. به همین خاطر شکایت با چنین موضوعی رو نمی‌پذیرن و هیچ مسئولیتی در این خصوص قبول نمی‌کنن. پس اگر تخصصی در این موارد ندارید یا تا تموم شدن دوره گارانتی تلفنتون هنوز مدت قابل توجهی باقی مونده، بهتره به دسترسی‌های روت یا جیلبریک فکر نکنید. همچنین باید بگم که گارانتی‌ها به هیچ وجه خسارات ناشی از نصب برنامه‌های غیرمجاز یا دانلود نرم‌افزارهای مخرب و مشکلات مربوط به اون‌ها رو پوشش نمی‌دهند.


تعمیرات خودسرانه گوشی گارانتی را باطل میکند

حتی اگر مشکل پیش اومده شامل گارانتی باشه هرگز نباید به طور خودسرانه گوشی را دستکاری کنیم. اگر مطمئن باشید یک باگ سخت افزاری یا نرم افزاری وجود داره که حتی کارخانه سازنده به طور فراخوان عمومی اعلام کرده و مسئولیت را گردن گرفته نباید به طور خودسرانه گوشی را دستکاری کنید. تعمیر کردن گوشی توسط خودتون یا هر تعمیرگاه به جز نمایندگی باعث ابطال کل گارانتی میشه.

مهام دیجی

آسیب های الکترونیکی

مواردی مثل استفاده از شارژرهای متفرقه ، استفاده از کابل معیوب ، دارای قطعی یا استفاده از کابل هایی با روکش زخمی ممکن است به گوشی شما آسیب جدی برسونه. حتی ممکنه ما عادت داشته باشیم گوشی خودمون را ساعت های خیلی طولانی داخل شارژ نگه داریم و این خودش مشکلات جدی به وجود میاره. به طور مثال اگر ما ساعت های طولانی گوشی خودمون رو داخل شارژ نگه داریم ممکنه نوسانات شدید برقی به گوشی آسیب جدی بزنه و این آسیب ها هرگز شامل گارانتی نمیشه.


خراب شدن پورت شارژ گوشی

همه ما صدها باز گوشی خودمون به شارژ خواهیم زد تا روزی که عمر گوشی به پایان برسه این داستان ادامه خواهد داشت. اما آسیب های مانند شکستگی پورت شارژ گوشی یا در مواقعی پورت دچار خوردگی شده و به خاطر استفاده بد ما گوشی بوده قطعا این مورد شامل گارانتی نخواهد شد.

امروزه اکثر گوشی ها به پورت USB TYPE C را جایگزین شارژرهای قدیمی تر کرده اند و واقعا استحکام بیشتری دارند. یا اینکه اکثر گوشی های جدید با فناوری شارژ بی سیم عرضه شده و حتی اگر فناوری شارژ بیسیم نداشته باشه به راحتی میشه بهش اضافه کرد. این باعث میشه استهلاک و خرابی پورت گوشی کمتر بشه اما به هرحال بهتره که مراقب سوکت شارژ باشیم وگرنه برای تعمیر گوشی و رفع ایراد سوکت شارژ باید گوشی باز بشه و کلن گارانتی باطل میشه.


آسیب های احتمالی بخاطر عدم نگهداری صحیح

همونطور که به سلامتی خودمون اهمیت میدیم و به خودمون رسیدگی می کنیم باید از گویش هم مراقبت کنیم. مثلا اگر گوشی مدام در معرض گرد و غبار باشه یا هر روز تو ماشین جلوی تابش آفتاب باقی بمونه این ربطی به فروشنده یا سازنده نداره. تابش اشعه خورشید در طولانی مدت حتی باعث خرد شدن سنگ میشه چه برسه به گوشی موبایل. پس بهتره سعی کنید گوشی خودتون رو در برابر : نفوذ آب ، داغ شدن بیش از حد ، سقوط ، گرد و غبار و همه آسیب های فیزیکی حفظ کنید.

خرید گوشی موبایل با گارانتی معتبر

خرید گوشی موبایل با گارانتی معتبر

گوشی های موبایل جدید امروزه به طور کامل با ضمانت و گارانتی به فروش میرسند اما لازمه یک خرید خوب این است که همین ضمانت و گارانتی نیز معتبر باشد. وقتی شما یک گوشی را با ضمانت و گارانتی میخرید یعنی محصول وارد شده اصالت های لازم را دارد و همچنین بابت خرید آن با خیال راحت تر تصمیم می‌گیرید. مهام دیجی به عنوان یک وارد کننده رسمی و معتبر انواع گوشی های موبایل از برندهای معتبر دنیا مانند سامسونگ شیائومی و پوکو را با گارانتی معتبر به فروش می رساند.


گوشی های جدید با گارانتی معتبر

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید