advertise
مهام دیجی
وبلاگ / راهنمای خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل برای سال ۱۴۰۱ برای همه

این یک راهنمای خرید گوشی موبایل است که دست شما را بازتر می کند. با ظهور فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند آمازون دیگر لازم نیست تا زمانی که خسته و کلافه شوید کند برای خرید و انتخاب گوشی در میان مغازه های فروش تلفن همراه چرخی بزنید، همه آنچه که اکنون نیاز دارید این است که خرید خودتان را به صورت آنلاین انجام دهید شما با مراجعه به فروشگاه های آنلاین کالای دیجیتال می توانید تلفن ها را مقایسه کنید و قیمت ها را بررسی کنید و حتی فرآیند خرید را در یک فروشگاه الکترونیکی تکمیل کرده و منتظر باشید تا گوشی با فاکتور و گارانتی به درب منزل شما برسد. این کار نسبت به گشت و گذار در بازار و خرید حضوری خیلی آسان به نظر می رسد و در ضمن می توانید نظر کاربران واقعی و تجربه خرید آنها را نیز بررسی کنید.

در کنار این سهولت در خرید شما کار دیگری دارید که آسان هم نیست، با وجود تنوع صدها مدل که ظاهرا شبیه به یکدیگر هستند، باید بررسی مشخصات گوشی هایی که شما را تحت تاثیر قرار داده را جدی بگیرید و آنها را با هم مقایسه کنید تا بهترین گزینه که ارزش خرید داشته باشد را انتخاب کنید. اینجا یک سری نکات و کلیات مهم هست که خرید را برای شما آسان و دقیق تر خواهد کرد. حتی تولید کنندگان بزرگ مانند سامسونگ نیز امکان سفارش اینترنتی گوشی موبایل را فراهم نموده اند.

من دست شما را می گیرم و شما را با چند نکته اساسی برای خرید موبایل جدید راهنمایی می کنم تا بدون وارد شدن به پیچیدگی های فنی، انتخاب موبایل مناسب برای شما آسان باشد.


برای خرید گوشی جدید اولویت های خود را تعیین کنید

هر فردی برای انتخاب و خرید گوشی موبایل خود، اولویت های خاصی دارد. کسانی هستند که گوشی با دوربین سلفی خوب می خواهند تا بهترین عکس ها را با دوستانشان بگیرند و لحظات سرگرم کننده را مستند کنند. کسانی هم هستند که گوشی با دوربین پشتی قدرتمند را ترجیح می دهند تا از سفرها و اماکن تاریخی ، عکس های با کیفیتی بگیرند.

افرادی هستند که برای انجام کارهای روزانه خود نیاز به عملکرد سیستم عامل دارند و برخی دیگر صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا را برای تماشای رسانه ها و لذت بردن از مطالعه و حتی بازی ها ترجیح می دهند.

در کنار همه ویژگی ها، همه افراد اعتقاد دارند که باید گوشی آنها باتری قوی داشته باشد و حداقل برای یک روز کامل دوام بیاورد و البته، آنتن دهی و سرعت اینترنت نیز خیلی مهم است.

مهام دیجی

عکس

گام اول

اولویت های خود را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب ها را به تعداد مشخصی از گوشی ها محدود کنید. سپس با مقایسه مشخصات فنی و توجه کردن به بهترین گزینه متناسب با بودجه شما، انتخاب موبایل بسیار آسان می شود. به نظر ما از بین گوشی هایی که کمتر از یک سال از عرضه آن به بازار گذشته انتخاب کنید.


عکس محصول

توجه به طراحی و ظاهر یک گوشی هوشمند

آیا شما فردی هستید که قبل از هر چیز به ظاهر گوشی اهمیت می دهد؟! اگر بودجه شما برای بررسی همه مدل ها اجازه دهد، باید به این نکته هم توجه کنید که ظاهر همه چیز نیست، بلکه کیفیت نیز مهم است. سعی کنید گوشی های با کیفیت ساخت بالا با متریال های درجه یک، مانند فلز و شیشه انتخاب کنید زیرا آنها شکل زیبایی به گوشی می دهند و وقتی آن را در دست می گیرید، احساس لوکس بودن را تجربه خواهید کرد.


به طور مثال: حاشیه‌های بزرگ گوشی‌ها

همه سازندگان تلفن در تلاش هستند تا راه جادویی را برای ساختن صفحه نمایش بدون هیچ گونه برجستگی یا حاشیه نسبت به بدنه را بیابند، اما برخی از آنها همچنان گوشی های قدرتمند با حاشیه های ضخیم را عرضه می کنند.

اگر به طراحی اهمیت می دهید، گوشی با لبه های ضخیم را انتخاب نکنید زیرا باعث قدیمی به نظر رسیدن گوشی می شود.

مهام دیجی

تراشه و پردازنده

چیپ SoC یا همان چیزی که به اشتباه «پردازنده» نامیده می شود، مهم ترین چیزی است که در مشخصات داخلی گوشی باید به آن توجه کنید، زیرا شامل تعداد زیادی از قطعات داخلی مانند پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه تصادفی است.

هرچه این تراشه جدیدتر و قوی تر باشد، به طور کلی عملکرد گوشی شما سریعتر است و ویژگی های بیشتری دارد.در حال حاضر پنج نوع تراشه وجود دارد و معمولا در گوشی هایی که مقایسه می کنید پیدا خواهید کرد. آنها عبارتند از:
- Apple A
- کوالکام اسنپدراگون
- اگزینوس سامسونگ
- MediaTek Helio/MT
- Hisilicon Kirin

اگر گوشی ها مختلف را با تراشه‌های یک شرکت مقایسه می‌کنید، از نظر تئوری کار آسانی خواهد بود، زیرا فقط باید تراشه‌ای را با بالاترین عدد انتخاب کنید که طبیعتا قوی‌ترین خواهد بود، اما در عمل این چیز دقیقی نیست زیرا استثناعاتی وجود دارد.

به طور مثال : تراشه های مشابهی هستند که توسط هر کدام از شرکت ها تولید می‌شوند، و ممکن است مدل جدیدی را بیابید که با عملکرد نسخه‌های قدیمی‌تر یک دسته بالاتر برابری داشته باشد. پس گاهی لازم است مشخصات سخت افزار گوشی را کمی حرفه ای تر بررسی کنید. البته یک نکته کلی وجود دارد که می خواهم به آن پایبند باشید:

از تلفن های قدیمی دوری کنید!

حتی اگر عملکرد آن در زمان عرضه به بازار قوی بود، اما نکات منفی زیادی در مورد گوشی های قدیمی وجود دارد، مانند پایان سریع پشتیبانی رسمی از سیستم عامل تلفن (اگر قبلاً به پایان نرسیده باشد) و عرضه تراشه های جدید ( بهینه شده ) که فناوری های بهتری را حمل می کند و معادل یا برتر از همان تراشه در گوشی قدیمی است (حتی اگر از کلاس A پایین تر باشد) این را در نظر بگیرید که چیپست های جدید نسبت به نسل های قبلی خود مصرف انرژی کمتری دارند، بنابراین گوشی های جدید با عمر باتری طولانی تر در دسترس هستند.


مهام دیجی

مهام دیجی

دو راه حل کارساز برای مقایسه واقعی

راه حل اول ( مقایسه اسلایدی ) نام دو مورد را در موتور جستجو نوشته و بین آنها کلمه vs تایپ کنید، سایت ها و ویدئوهایی را خواهید دید که این دو اسلاید را با هم مقایسه کرده و نتایج را به شما نشان می دهند، که به طور مثال کدام یک از نظر کارایی ( دوربین یا پردازنده ) بهتر است.

راه حل دوم ( مطالعه نقد و بررسی ) این راه حل همچنین به شما کمک می کند تا نتایجی را که در راه حل اول می خوانید بهتر درک کنید.

یعنی مطالعه مقاله مفصل به انضمام مقایسه ساده قبلی ما در مورد چیستی تراشه ها، نحوه کار و اجزای آنها، روشن بین خواهد کرد. با این کار قادر به درک اینکه کدام یک از این دو تراشه ( مقایسه شده ) عملکرد مورد نظر شما را دارد ، خواهید بود.


صفحه نمایش

صفحه نمایش رابط چشمی ما با هر نوع وسیله ی ابزار است. ساده ترین صفحه نمایش ها مانند نمایشگر آسانسور که اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد به ما می دهند تا پیشرفته ترین آنها که در انواع تلویزیون خانگی دیده می شود همه درواقع نوعی از صفحه نمایش هستند که ارتباط چشمی ما را با یعد دیگری از جهان برقرار می کنند.

در مورد صفحه نمایش گوشی حساسیت هایی وجود دارد. مانند ابعاد، کیفیت، مصرف انرژی ، نور و غیره که همه اینها بر روی انتخاب ما و هزینه خرید گوشی تاثیر می گذارد.


صفحه نمایش بزرگتر همیشه بهتر نیست

ترجیح شما برای گوشی هایی با اندازه صفحه نمایش بزرگتر بستگی به آنچه از آن صفحه می خواهید تفاوت دارد. اگر آن را فقط برای متون بزرگتر و نمایش بزرگتر برنامه ها، فیلم ها و بازی ها می خواهید، فقط اندازه را در نظر بگیرید، اما اگر می خواهید محتوای با کیفیت بهتری در صفحه نمایش بزرگ نمایش داده شود، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

مهام دیجی

وضوح صفحه

امروزه ۵ رزولوشن مختلف صفحه نمایش محبوب هستند، یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

۱- دقت SD با پیشرفت زیاد در صفحه نمایش گوشی ها، وجود آنها بسیار کاهش یافته است و دیگر حتی در گوشی های ارزان قیمت نیز یافت نمی شود و من هم به شما توصیه نمی کنم مگر اینکه مجبور باشید.

۲- وضوح HD: وضوح قابل قبولی که با آن می توانید از محتوای بصری معمولی لذت ببرید.

۳- رزولوشن فول اچ دی: در رده گوشی های متوسط ​​و بالا رایج ترین است و میزان کیفیت آن دو برابر رده قبلی است. همچنین از نظر متعادل کردن نمایش محتوای باکیفیت با حفظ عمر باتری بهترین است.

۴- رزولوشن ۲K یا QHD: محبوب ترین رزولوشن در بین گوشی های پرچمدار است و تصاویری با کیفیت عالی ارائه می دهد، اما باتری بیشتری مصرف می کند.

۵- رزولوشن ۴K یا UHD: تنها گوشی های جدید چنین وضوح بالایی ارائه کرده اند، اولین آنها سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم و سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم بود و رزولوشن آن به قدری بالاست که اکثر سازندگان گوشی آن را ضروری نمی دانند که آن را در محصولات خودشان لحاظ کنند.


عکس

عکس محصول

چگونه از دقت گوشی مطلع شوید؟

در مشخصات گوشی در قسمت صفحه نمایش، دو عدد ضرب شده در یکدیگر "ارتفاع x عرض" را مشاهده می کنید، اگر عدد کوچکتر را ۴۸۰ یا بیشتر مشاهده کردید، صفحه نمایش SD است و اگر ۷۲۰ یا بیشتر را پیدا کردید، HD است، در حالی که ۱۰۸۰ یا بیشتر Full HD خواهد بود، ۱۴۴۰ و بیشتر ۲K است، و ۲۱۶۰ یا بیشتر ۴K هستند.


تراکم پیکسلی

فقط دانستن رزولوشن صفحه کافی نیست، و نکته مهمی با عنوان تراکم پیکسلی وجود دارد که تعداد پیکسل در هر اینچ صفحه نمایش است و با نماد ppi نشان داده می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد، نتیجه تصویر نمایش داده شده واضح تر و خالص تر است.

مهام دیجی

تکنولوژی صفحه نمایش

رقابت بین نوع فناوری صفحه نمایش در گوشی ها، IPS LCD و , OLED AMOLED , Super AMOLED شدید است و به دلیل هزینه بالای ساخت صفحه نمایش های جدیدتر ، آن را فقط در گوشی های بالا و پرچمدار پیدا خواهید کرد، اما اشباع رنگ بیشتر و کنتراست بهتری دارد. و - در تئوری - صرفه جویی در انرژی بیشتر است.

فناوری OLED باعث می‌شود که کریستال‌های صفحه فقط روی قسمت‌هایی که تصویر را نمایش می‌دهند، روشن شوند. یعنی اگر متنی را نمایش می دهید و بقیه صفحه اطراف متن سیاه است، کریستال های اطراف متن روشن نمی شود. برای همین است که صفحه نمایش های همیشه روشن مصرف انرژی بسیار کمی دارند.





مهام دیجی

مهام دیجی

بنابراین متوجه خواهید شد که رنگ سیاه در صفحه نمایش های OLED عمیق تر است و کنتراست بین آنها و حداکثر رنگ سفید نیز بهتر است، در حالی که صفحه نمایش های IPS LCD زمانی که چیزی روی صفحه نمایش وجود دارد، تمام کریستال ها را روشن می کنند، بنابراین مصرف انرژی بیشتری دارند و رنگ مشکی دارای روشنایی کدر کننده است.

اما در عمل، موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی OLED به رنگ مشکی بستگی دارد، زیرا انرژی مصرفی صفحه نمایش های OLED تنها در صورتی ذخیره می شود که رنگ مشکی در محتوای نمایش داده شده غالب باشد، اما اگر رنگ های دیگر بیشتر باشد، قضیه کاملا برعکس خواهد بود و مصرف انرژی بیشتر خواهد شد؛ زیرا روشنایی کریستال های صفحه نمایش OLED نسبت به صفحه نمایش های LCD IPS انرژی بیشتری مصرف می کند.

صفحه نمایش های OLED به نمایش رنگ های خیره کننده و چشم نواز معروف هستند، اما کاملاً واقعی نیستند، در حالی که صفحه نمایش های IPS LCD رنگ های واقعی را برای محتوای نمایش داده شده ارائه می دهند.

بنابراین انتخاب بین این دو نمایشگر در نهایت به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد، در این مقایسه هیچ برنده ای وجود ندارد، این دو فناوری با هم رقابت می کنند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است در آینده مقاله ویژه ای را با جزئیات بیشتر در مورد صفحه نمایش گوشی به این موضوع اختصاص دهیم تا آنها را عمیق تر و جامع تر بشناسید.


در نهایت، دسته بندی های مهمی از متصدیان فناوری های صفحه نمایش وجود دارند که معمولا هنگام بررسی و مقایسه گوشی ها از نوع واقعی آنها اطلاع ندارید. اکنون معروف ترین آنها را در اینجا ذکر می کنم:

۱- صفحه نمایش ( مناسب ) شبکیه چشم: صفحه نمایش IPS LCD
۲- صفحه نمایش Retina HD: صفحه نمایش IPS LCD
۳- نمایشگر Super Retina: صفحه نمایش OLED
۴- AMOLED: صفحه نمایش OLED
۵- Super AMOLED: صفحه نمایش OLED

سایر سخت افزارهای مهم نیز هنگام مقایسه مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند. در ادامه به بررسی سخت افزار های مهم می پردازیم که ارتباط مستقیمی با سرعت و کارایی گوشی دارند


حافظه دسترسی تصادفی ( رم )

به طور خلاصه، RAM حافظه ای است که اطلاعات موقت را در خود نگه می دارد و پردازنده سیستم یا برنامه ها برای اجرای کارآمد به آنها نیاز دارند و پس از بسته شدن برنامه، آن فایل ها به طور خودکار از آن حافظه حذف می شوند، اما اهمیت حافظه تصادفی در عملکرد چیست؟

هرچه حافظه تصادفی بیشتری داشته باشید، تلفن شما می تواند همزمان روی بیش از یک برنامه کاربردی بدون کاهش سرعت کار کند.

به طور مثال اگر مقدار RAM محدودی دارید، متوجه می شوید که برنامه ( قبلی ) بسته شده و دوباره شروع به کار کرده است اما شما در حال کار بر روی چیزی با این برنامه هستید و آن را ذخیره نکرده اید، در نتیجه کار شما برای همیشه از بین می رود و باید دوباره آن را انجام دهید.

سعی کنید در انتخاب گوشی با رم بالاتر " زیاده خواه " باشید زیرا حجم فایل های بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی ها روز به روز در حال افزایش است. اگر اکنون به مقدار زیادی رم نیاز ندارید، مطمئنا در آینده ای نزدیک به آن نیاز خواهید داشت.

مهام دیجی

عکس

نظرات پس از خرید را برای گوشی که مدنظر دارید بررسی کرده و کیفیت عکس ها و فیلم ها را بین هر یک از آنها مقایسه کنید تا خودتان ببینید کدام دوربین را بر دوربین دیگر ترجیح می دهید

البته این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط عکس‌برداری ( هنر عکاسی ) از فردی به فرد دیگر متفاوت است، همچنین برخی از منتقدان وجود دارند که گوشیهای شرکت‌های خاص را بیش از دیگران تحسین می‌کنند، بنابراین تنوع منبع برای بررسی‌ها نیز برای دریافت نتایج واقعی مهم است.

مهام دیجی به عنوان وب سایت بررسی و تست دوربین گوشی هوشمند وجود دارد که در ارزیابی دوربین ( گوشی ) انتخابی به شما کمک زیادی می کند. می توانید هر مدلی را که مد نظر دارید در وبلاگ ما جستجو کنید.


عکس محصول

با روند جدید یعنی تعداد زیاد دوربین در یک گوشی وسوسه نشوید، زیرا این به هیچ وجه نشان نمی دهد که تعداد لنزهای گوشی تجربه بهتری نسبت به سایر رقبا ارائه می دهد.

نمونه هایی از گوشی تک لنزی وجود دارد که توسط منتقدان بررسی شد و تقریباً به اتفاق آرا مشخص شده ؛ بهترین دوربین را در بین تمام گوشی‌ها دارد.

در مورد عواملی که بر کیفیت تصویر گرفته شده توسط دوربین تأثیر می گذارد، باید بگوییم که این عوامل ( به جز تعداد پیکسل ها ) متعدد هستند و باید در کنار هم در نظر گرفته شوند. نوع لنزهای مورد استفاده، کیفیت و اندازه سنسور مثلث نوردهی که متشکل از موارد زیر است را باید در نظر بگیرید.

۱-دیافراگم
۲-سرعت شاتر
۳-حساسیت ISO

اگر می‌خواهید این عوامل را به وضوح و با جزئیات درک کنید، لطفاً منتظر مقاله‌ای باشید که در آن درباره دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با جزئیات و به روشی ساده برای مبتدیان صحبت خواهم کرد.


ظرفیت داخلی

تا زمانی که توانایی مالی دارید، لازم نیست شما را در مورد اهمیت خرید گوشی با ظرفیت حافظه داخلی زیاد متقاعد کنم، به خصوص اگر گوشی ( مانند آیفون ) افزایش ظرفیت با قرار دادن کارت حافظه داخلی SD را قبول نکند، حتما گوشی های دارای حافظه داخلی بیشتر را انتخاب کنید.

با افزایش حجم برنامه ها و بازی ها و همچنین فایل های مختلف مانند فایل های ویدئویی، تصویری و فایل های صوتی، برای اینکه نتیجه را به شکل خالص‌تر و بهتری به دست آورید، باید آن را با کیفیت بالا نگهداری کنید و این کار نیاز به فضای زیادی روی گوشی دارد.

اگر تلفن شما از کارت‌های حافظه خارجی ( Micro SD ) پشتیبانی می‌کند، باید بدانید این کارت های حافظه نسبت به حافظه داخلی، سرعت و امنیت کمتری دارند

اگر برای ذخیره‌سازی و پخش زنده به سرویس‌های ابری متکی هستید. نمی‌توانید کیفیت و در دسترس بودن اینترنت را برای همیشه و در همه جا تضمین کنید، بنابراین سعی کنید تا حد امکان گوشی هایی با حافظه داخلی بیشتر که نیازهای شما را برآورده می کند، تهیه کنید.

مهام دیجی

دوربین ها

سازندگان گوشی به اهمیت دوربین برای نسل فعلی پی برده اند، نسل طرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، نسلی که ترجیح می دهد تمام لحظات زندگی خود را با عکس ها و فیلم ها ثبت کند.

بنابراین می توانید تصور کنید که در سال ۲۰۱۶ روزانه ۱۰۰ میلیون عکس و ویدیو از کاربران در اینستاگرام در سراسر جهان آپلود می شود. این ۶ سال پیش بود، پس امروز چطور؟ اگر بقیه شبکه های اجتماعی دیگر را به این آمار اضافه کنید چه؟

با این حال برای انتخاب دوربین مناسب، چه دوربین جلو باشد و چه عقب، نمی‌توان به طور مطلق در مورد آن قضاوت کرد مگر از روی تجربه واقعی. به راحتی می‌توان مشخصات دوربین را روی کاغذ عالی دانست اما در حین استفاده عملی ممکن است آن را کمتر از یک دوربین دیگر با مشخصات ساده تر بیابید. اما چاره چیست ؟!

مهام دیجی

مهام دیجی

باتری

باتری بزرگ یعنی تلفنی که بتوان از آن برای مدت طولانی بدون نیاز به شارژ کردن و حتی اشاره به اینکه باتری رو به اتمام است ، استفاده نمود! البته این ادعا به تنهایی درست نیست!

برای اینکه گوشی ساعت های بسیاری دوام آورد، علاوه بر نیاز شما به یک باتری با اندازه بزرگ، عوامل کمکی دیگری نیز " مانند فناوری تراشه SoC و فناوری صفحه نمایش" برای نگهداری باتری و شارژ آن وجود دارد.

البته برنامه های بهینه سازی باتری و تنظیم مصرف انرژی وجود دارد که به سیستم عامل متصل می شوند تا مصرف سیستم و برنامه ها بهینه تر باشد.

در نتیجه : زمانی که کارایی باتری دغدغه اصلی شماست، تنها به اندازه آن تکیه نکنید و باید بقیه عوامل موثر بر آن را بررسی کنید.


امکانات شارژ

فناوری بی سیم و یا سرعت بالای شارژ ( فست شارژ ) خوب به نظر می رسد اما برای کسانی که به دلیل شرایط خود مجبور هستند ( بدون دسترسی به شارژر ) برای مدت طولانی در خارج از خانه بمانند، فقط به یک تلفن دارای باتری قدرتمند نیاز دارند!

امکانات متفرقه دیگر

علاوه بر تمام موارد فوق، موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است برای برخی از کاربران تلفن همراه جالب باشد. این موارد را در ادامه مرور می کنیم.


هدفون

کسانی هستند که ترجیح می دهند هدفون گوشی آنها استریو باشد ! یعنی دو هدفون با فناروی استریو به جای یک هدفون برای داشتن تجربه صوتی بهتر در هنگام تماشای فیلم و بازی را در اختیار داشته باشند. اما باید کیفیت خود هدفون و خلوص صدای آن را نیز در نظر گرفت.

شرکت ها با حذف درگاه هدفون ( جک ۳.۵ میلی متری ) شخصی سازی ها را به کاربران تحمیل کرده اند و تکیه بر هدفون بلوتوث یا اتصال از درگاه شارژ ، روند استفاده از تجهیزات صوتی را عوض کرده است. این روندی است که برای خیلی ها مناسب نیست و ترجیح می دهند دستگاه هایی را خریداری کند که پورت ۳.۵ میلی متری آن هنوز حفظ شده، زیرا هدفون های بلوتوث و یا type-C گران هستند یا (با اتصال در هنگام شارژ ) دچار محدودیت استفاده می شوند.

مهام دیجی

عکس

امنیت - محافظت در برابر ضربه

لایه‌های محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس Corning محبوب‌ترین لایه‌های محافظ صفحه هستند و اگرچه لایه‌های محافظ دیگری نیز وجود دارد اما در حال حاضر ، امنیت انبوهی از نمایشگر ها به Corning سپرده شده است.

من شخصاً روی هیچ یک از گوشی‌های قبلی خود محافظ صفحه نصب نکرده‌ام، زیرا همیشه گوشی‌هایی را انتخاب می‌کنم که دارای محافظ گوریلا گلس هستند، که در جلوگیری از خط و خش و ضربه‌های جزئی بسیار خوب است. اما شما می توانید با نصب یک چسب خارجی که به افزایش محافظت از صفحه نمایش در برابر ضربه های شدید کمک می کند، احساس امنیت بیشتری را تجربه کنید.

با گسترش گوشی‌های پشت شیشه‌ای که به افزودن فناوری شارژ بی‌سیم به گوشی کمک می‌کند، برخی از شرکت‌ها لایه‌ای محافظ روی شیشه پشتی نیز قرار می‌دهند، بنابراین حتما گوشی‌هایی با محافظت بالا را از بین آخرین نسخه‌های گوریلا گلس انتخاب کنید. البته خرید کاورهای محافظ و قاب های زیبا را فراموش نکنید.


عکس محصول

محافظت در برابر آب و گرد و غبار

محافظت در برابر آب و گرد و غبار در گذشته یک امر لوکس بود، اما با استقبال مصرف کنندگان و خرید محصولاتی که از ضد آب بودن آن لذت می برند، سازندگان به سراغ اضافه کردن استانداردهای IP به همه گوشی های خود رفته اند.


دو نوع متداول از این حفاظت وجود دارد

استاندارد IP۶۷: استانداردی است که به گوشی های مقاوم در برابر گرد و غبار و آب داده می شود.شما می توانید گوشی را در شرایطی که سازنده گوشی تعیین کرده است به مدت نیم ساعت در عمق حداکثر ۱ متری غوطه ور کنید.

استاندارد IP۶۸: استانداردی است که به گوشی هایی اعطا می شود که در برابر گرد و غبار و غوطه ور شدن در آب مقاوم هستند و می توانید گوشی را به مدت نیم ساعت و تا عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید، همچنین با شرایطی که شرکت تعیین می کند. و می توانید از طریق صفحه رسمی تلفن در وب سایت سازنده آن از این شرایط مطلع شوید.

اما در هر صورت، شنا کردن با تلفن ها توصیه نمی شود، حتی اگر دارای استاندارد مقاومت در برابر آب باشند. زیرا این استاندارد از طریق تست های آزمایشگاهی و در آب خالص ( بدون املاح و نمک ) انجام می شود.

یک استاندارد دیگر به نام IP۵۳ وجود دارد که نمایش دهنده مقاومت گوشی در برابر پاشش سطحی آب و گرد و غبار های نسبتا زیاد در محیط است. البته گوشی هایی با این استاندارد هرگز

مهام دیجی

حفاظت از حریم خصوصی

حفاظت از حریم خصوصی با افزودن کدهای پین، رمز عبور یا الگو شروع شد، سپس تشخیص چهره اضافه شد که زمانی یک فاجعه بود و خیلی ایمن به نظر نمی رسید. سپس اسکنر اثر انگشت ظاهر شد و به روش ترجیحی و ایمن‌تری برای مصرف‌کنندگان تبدیل شد.

سپس سنسور تشخیص عنبیه از سامسونگ شروع شد و به دنبال آن توسعه انقلابی فناوری تشخیص چهره از Apple Face ID به وجود آمد که در کارایی آن تا حدی بود که به روند حذف حسگر اثر انگشت از گوشی های جدید خود اعتماد کرد.

سایر تولید کنندگان برای افزودن تشخیص چهره بر اساس تراشه‌های جدید که امکان دقت بسیار بیشتر از قبل را فراهم می‌کند، دست به کار شدند، اما آنها همچنان به اثر انگشت به عنوان گزینه اصلی متکی هستند.

شما در نهایت تلفن هایی را انتخاب کنید که از حریم خصوصی و اطلاعات شما همانطور که دوست دارید محافظت می کنند و با آن راحت هستید.


مهام دیجی

مهام دیجی

مزایای بیشتر

اکثر شرکت‌ها تمایل دارند تلفن‌های خود را با ویژگی‌های اضافی برای تحت تاثیر قرار دادن مصرف‌کننده ارائه کنند، مانند: قلم سامسونگ ، اجزای جانبی ال‌جی و حتی طراحی‌های دیوانه‌وار مانند دوربین کشویی در Vivo ، یا گوشی هایی با نمایشگر تاشو و همه این موارد که جالب به نظر می رسند، برای تحت تاثیر قرار دادن مردم و جلب توجه عموم به تنوع اسمارت فون ها اضافه می شود.

تنها چیزی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً به این وسایل اضافی یا طراحی خاص نیاز دارم؟ آیا در تصمیم خرید من مهم است و آیا قرار است در درجه اول از امکانات اصلی استفاده کنم؟ اگر توجه شما بر امکانات اصلی متمرکز است ترجیحا به ویژگی هایی مانند، آنتن دهی ، باتری ، نمایشگر و دوربین توجه کنید.



همانطور که در این مقاله برای شما توضیح دادم ؛ توجه به ویژگیها و امکاناتی که روی قیمت خرید گوشی تاثیر می گذارد بسیار حائز اهمیت است. ما در این راهنمای خرید گوشی هوشمند سعی کردیم تا بخشی از ویژگیها و امکانات مهم هر اسمارت فون را به صورت تیتر وار در اختیارتان قرار دهیم. این مشخصات خاص یا عمومی گوشی های هوشمند هرکدام یک ارزش خاص برای یک مدل از گوشی هوشمند ایجاد خواهد کرد و روی تصمیم شما واقعا تاثیر گذار خواهد بود.


این مقاله در آینده نزدیک بروزرسانی خواهد شد.

پرفروش ترین گوشی های موبایل

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید