advertise
Good Battery
وبلاگ / گوشی‌ های ارزان با باتری عالی

معرفی چند گوشی‌ ارزان با باتری عالی

سلام خدمت شما همراهان همیشگی مهام دیجی. امروز با یه بررسی دیگر در خدمت شما هستیم و قصد داریم چند مورد از گوشی‌های ارزان سایت مهام دیجی را به شما معرفی کنیم. باتری گوشی برای بسیاری از افراد پارامتر مهمی برای خرید گوشی است. چه افرادی که به سرگرمی‌های بیرون از خانه مشغول میشوند، چه شخصی مثل من که شب بدون شارژ کردن گوشی با سلولار روشن خوابش میبرد و صبح با پیکر بی جان گوشی مواجه میشود.

متغیرهای متفاوتی بر میزان دوام شارژ گوشی‌ها تاثیر میگذارند. اولین آن‌ها ظرفیت باتری است. دیگری میزان بهینه بودن پردازشگر و نمایشگر گوشی است. این روز‌ها تکنولوژی های جدید ساخت پردازنده ها با معماری ریز تر (زیر ۷ نانومتر) باعث کاهش شدید مصرف انرژی نسبت به قدرت پردازشی شده. از سوی دیگر با بیشتر شدن هماهنگی سخت افزار و نرم افزار در گوشی‌های هوشمند نیز مصرف انرژی کاهش پیدا کرده.

نمایشگر گوشی یکی از پر مصرف‌ترین قسمت‌های گوشی است. استفاده از تکنولوژی AMOLED میتواند تا حدی زیادی مصرف انرژی را کاهش دهد. همچنین فناوری جدیدی به نام LTPO با کاهش دما و اتلاف انرژی پنل‌های نمایشگر امکان ارائه بالاترین روشنایی با کمترین مصرف انرژی باتری را فراهم میکند.

تمام این موارد در نهایت باید شارژ شوند! شارژر نیز یکی از مواردی مهمی است که هنگام خرید گوشی باید مد نظر داشته باشید. در سال ۲۰۲۲ شارژرهای حتی ۱۲۰ واتی روی گوشی‌های میانرده دیده میشوند. شرکت‌های تکنولوژی در حال کار روی بالا بردن سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند هستند. Vivo شارژر ۲۰۰ واتی خود را دارد و OPPO هم وعده تولید شارژر ۲۴۰ واتی داده است.

مثال دیگر شیائومی، شارژهای ۳۳، ۶۷ و ۱۲۰ واتی شارژر استاندارد محصولات این شرکت است. شیائومی روی گوشی‌های دارای شارژر فوق سریع خود از دو ماژول جداگانه باتری استفاده میکند و IC شارژ هم دو عدد استفاده شده. دور کردن IC شارژ از برد اصلی باعث مدیریت بهتر حرارت تولیدی این گوشی شده است.

در ادامه با مهام دیجی همراه باشید تا چند گوشی ارزان که باتری فوق العاده را به شما معرفی کنیم.


Good Battery

۱- ارزان ترین گوشی با باتری عالی - Xiaomi Redmi ۱۰

۱۲۷ ساعت راندمان ترکیبی Xiaomi Redmi ۱۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت در مهام دیجی موجود است و در آبان ۱۴۰۱ در حدود ۴ میلیون و هفتصد قیمت دارد. باتری این گوشی عملکرد فوق العاده‌ای دارد و از این این نظر با بهترین پرچمداران بازار قابل مقایسه است. پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری Helio G۸۸ شاید برای بازی‌های خیلی سنگین مناسب نباشد ولی مصرف انرژی پایینی دارد و به خوبی از پس پردازش‌های روزمره بر میاید. این گوشی نمایشگر LCD فول اچدی ۹۰ هرتزی دارد. نظر میرسد عملکرد خوب باتری این گوشی بیش از هرچیزی وابسته به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. شارژر این گ


شی ۱۸ واتی است و ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه طول میکشد تا شارژ کامل شود که کمی زیاد است. در مدت نیم ساعت این گوشی در حدود ۲۶ درصد شارژ میشود. Redmi ۱۰ یکی از گوشی‌های ارزان قیمتی است که عملکرد خیلی خوبی دارد. همچنین شما قادر خواهید بود از شارژ معکوس توسط این دستگاه استفاده کنید که تا ۹ وات قدرت دارد.


عکس محصول

۲- میان رده سامسونگ با باتری عالی - Samsung Galaxy M۵۲ ۵G

۱۲۳ ساعت راندمان ترکیبی سامسونگ گلکسی M۵۲ گوشی واقعا با کیفیتی بود خود ما در مهام دیجی حتی یک مورد خرابی در این گوشی مشاهده نکردیم. سامسونگ گلکسی M۵۲ دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر آمولد پلاس ۱۲۰ هرتزی است که کیفیت فوق العاده‌ای دارد. پردازش این گوشی بر عهده‌ی Snapdragon ۷۷۸G است، مشابه با پردازنده‌ای که در Galaxy A۷۳ جدید تر استفاده میشود. این پردازشگر ۶ نانومتری است و نقش زیادی در بهبود راندمان باتری این گوشی دارد.

این پردازشگر قوی است و حتی میتواند بازی‌های سنگین را هم به راحتی اجرا کند. سامسونگ M۵۲ از یک شارژر ۲۵ واتی استفاده میکند که در ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را کاملا شارژ میکند. در نیم ساعت هم شارژ این گوشی از ۰ تا ۵۰ درصد میرسد.

نسخه رم ۸ این گوشی با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی فوق العاده در مهام دیجی موجود است و در آبان ۱۴۰۱ با قیمت حدودی ۸.۷۵۰.۰۰۰ تومان به فروش میرسد. گلکسی M۵۲ دوربین‌های خوبی هم دارد. دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی این گوشی قادر به ضبط فیلم های ۴K است و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ ماکرو سایر دوربین‌های این گوشی است. سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است. M۵۲ گوشی قدرتمندی است و نسبت به ویژگی‌ها و امکانات بخصوص پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G قیمت فوق العاده خوبی دارد.


Samsung Galaxy A22 5G

۳- گوشی ارزان ۵G با باتری عالی - Samsung Galaxy A۲۲ ۵G

۱۱۹ ساعت راندمان ترکیبی

گوشی ۵G با قیمت حدودی ۵.۲۰۰.۰۰۰ در آبان ۱۴۰۱. گلکسی A۲۲ ۵G گوشی ارزان به صرفه‎ی شرکت سامسونگ است. پردازش این گوشی بر عهده‌ی چیپست Dimensity ۷۰۰ شرکت مدیاتک است که با معماری ۷ نانومتری تولید شده. شارژر این گوشی ۱۵ واتی است و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه شارژ میکند.


در نیم ساعت نیز شارژ باتری از ۰ به ۲۳ درصد خواهد رسید. A۲۲ ۵G پردازش خوبی دارد و سرعت کافی برای اجرای دستورات را دارد. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است که در کنار فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی دوربین‌های پشت این گوشی را تشکیل میدهند. سلفی این گوشی ۸ هست و دوربین‌های این گوشی حداکثر فیلم‌های فول اچ دی را ثبت میکنند. نمایشگر این گوشی ۶.۶ اینچی TFT LCD است که با نرخ ۹۰ هرتز بروز میشود.


Samsung Galaxy A22 4G

۴- سامسونگ اقتصادی با باتری عالی - Samsung Galaxy A۲۲ ۴G

۱۲۱ ساعت راندمان ترکیبی

نسخه‌ی ۴G گوشی A۲۲ نسبت به نسخه ۵G دوربین‌های بهتر و بیشتری دارد. همچنین نمایشگر این گوشی سوپر امولد ۹۰ هرتزی است که از این نظر نمایشگر بهتری است. این گوشی به چیپست Helio G۸۰ مجهز است. شاید این بهترین پردازشگر ممکن نباشد ولی راندمان فوق العاده‌ای باتری را برای این گوشی به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و فیلم‌های FullHD میگیرد.

دوربین فوق عریض این گوشی هم ۸ مگاپیکسلی است و کیفیت خوبی دارد. دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هم مجموعه دوربین‌های این گوشی را کامل میکنند. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. شارژر این گوشی ۱۵ واتی است. شارژ کامل این گوشی ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه طول میکشد و در نیم ساعت از ۰ به ۲۳ درصد میرسد.


Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus

۵- شیائومی قدرتمند با شارژ فوق سریع - Xiaomi Redmi Note ۱۱ Pro Plus

۱۰۶ ساعت راندمان ترکیبی

شارژر ۱۲۰ واتی! اولین ویژگی چشمگیر این گوشی مخصوصا وقتی این گوشی در این لیست جا گرفته شارژر قدرتمند ۱۲۰ واتی آن است. این شارژر باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را طبق ادعای شرکت سازنده در ۱۵ دقیقه شارژ میکند. این گوشی راندمانی برابر ۱۰۶ ساعت در استفاده ترکیبی دارد.

این شاید در صدر لیست نباشد ولی شارژر این گوشی قطعا سریع ترین است. به لحاظ پردازشی و نمایشگر و دوربین همین گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این گوشی با تکنولوژی Super AMOLED ساخته شده، این نمایشگر فوق العاده رزولوشنی برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد و با نرخ ۱۲۰ هرتز بروز میشود.

HDR۱۰ و ۱۲۰۰ نیت حداکثر روشنایی باعث کیفیت فوق العاده این نمایشگر شده است. پردازشگر Xiaomi Redmi Note ۱۱ Pro Plus ساخت مدیاتک و نسبتا رده بالای Dimensity ۹۲۰ است که از شبکه ۵G هم پشتیبانی میکند. دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و تا ۴K فیلمبرداری میکند. ویدیو‌های اسلوموشن با این گوشی با رزولوشن فول اچ دی ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا ۷۲۰P با ۹۶۰ فریم بر ثانیه ثبت میشوند. دوربین فوق عریض این گوشی ۸ مگاپیکسلی است و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.


سپاس که تا انتهای این بررسی با ما همراه بودید امیدواریم توانسته باشیم به شما در خرید گوشی مناسب کمکی کرده باشیم.
اگر یکی از گوشی‌هایی با باتری خوب هم ندارید نگران نباشید، فروشگاه مهام دیجی بزودی دسته پاور بانک را آماده عرضه خواهد کرد.

سوالات متداول

این گوشی در ۱۵ دقیقه شارژ می شود
اگر از یک شارژر ۲۵ واتی استفاده کنید  در ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرآن ا کاملا شارژ میشه. در نیم ساعت اول هم شارژ این گوشی از ۰ تا ۵۰ درصد میرسد.
۲ ساعت و ۱۳ دقیقه طول میکشد تا Xiaomi Redmi ۱۰ شارژ کامل شود. در مدت نیم ساعت این گوشی در حدود ۲۶ درصد شارژ میشود

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

محبوب ترین کالاها