advertise
وبلاگ / IOS ۱۷ اپل همه چیز درباره مشخصات و نحوه دریافت

IOS ۱۷ اپل همه چیز درباره مشخصات و نحوه دریافت

اپل به تازگی به سنت خود ادامه داده و نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS ، یعنی iOS ۱۷ را به میلیون‌ها کاربر آیفون و دستگاه‌های iOS دیگر در سراسر جهان عرضه کرده است. این اطلاعیه مهم برای همگی ماست، زیرا با آمدن یک نسخه جدید از iOS، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و بهبودات جدید نیز به همراه دارد که ما را به سوی تجربه‌ی بهتری از گوشی موبایل آیفون که از IOS ۱۷ پشتیبانی می کنند هدایت می‌کند.

iOS ۱۷ بیش از ۲۱۰ ویژگی جدید، تغییر و به‌روزرسانی را با یک حالت آماده به کار جدید قابل تنظیم، برنامه تلفن به‌روزرسانی شده با پست صوتی زنده، بهبود دسترسی، برنامه به‌روزرسانی iMessages و تقریباً هر برنامه ای که با iOS ۱۷ به‌روزرسانی دریافت می‌کند، به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله، به بررسی جزئیاتی از امکانات جدید iOS ۱۷ خواهیم پرداخت و همچنین مراحل نصب این به‌روزرسانی را برای آیفون‌ها و آیپدها شرح خواهیم داد. بنابراین، اگر به دنبال کسب اطلاعاتی جامع در مورد این نسخه جدید و روش‌های نصب IOS نسخه ۱۷ هستید، با ما همراه باشید. بسیاری از شما عزیزان مهام دیجی را همراهی می‌کنید و از این اعتماد بزرگ سپاسگزاریم. به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید IOS ۱۷ را به راحتی بر روی آیفون خود نصب کنید. پس بیا شروع کنیم.


فهرست مطالب این مقاله درباره IOS ۱۷

  • قسمت ۱: ویژگی های جدید در iOS ۱۷
  • قسمت ۲: کدام گوشی ها iOS ۱۷ را دریافت خواهند کرد
  • قسمت ۳: نحوه نصب رایگان iOS ۱۷
  • قسمت ۴: چگونه iOS ۱۷ را حذف کنیم و به iOS ۱۶ برگردیم؟
مهام دیجی

۱. استیکرهای تماس در iOS ۱۷


این احتمالاً بزرگترین ویژگی در آپدیت iOS ۱۷ است. در iOS ۱۷، می‌توانید یک برچسب مخاطب در برنامه مخاطبین یا برنامه تلفن به خود اختصاص دهید. می توانید از ایموجی، عکس یا متنی برای طراحی استیکر خود استفاده کنید. همچنین می توانید نام خود را با سبک ها و رنگ های مختلف فونت ویرایش کنید. این سفارشی‌سازی‌ها مشابه سفارشی‌سازی‌های صفحه قفل در iOS ۱۶ است.



عکس استیکر تماس

بعد از اینکه آواتاری برای خود تنظیم کردید، وقتی با مردم تماس می گیرید ( مخاطبین ) شما را آنطور می بینند. آواتار شما شبیه عکس نمایه شما ، اما بسیار شخصی تر است.


۲. ویژگی های جدید iMessage در iOS ۱۷

در iOS ۱۷، برخی از ویژگی های مفید جدید در برنامه iMessage وجود دارد:

• هنگامی که یک چت گروهی را باز می کنید، اکنون می توانید یک نماد پیکان جدید برای بازگشت به اولین پیام خوانده نشده مشاهده کنید.
• اکنون می توانید استیکر ایجاد و ارسال کنید.
• صفحه چت دوباره طراحی شده است و اکنون تمیزتر به نظر می رسد.
• پیام های صوتی اکنون متن نوشته شده را نشان می دهند.
• Check-In: این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به صورت خودکار هنگام ورود به خانه یا هر مکان دیگری که مشخص کرده اید، دوستان خود را مطلع کنید.


مهام دیجی

۳. ویژگی های FaceTime در iOS ۱۷

اپل همچنین برخی از ویژگی ها را در FaceTime برای iOS ۱۷ معرفی کرده است. اکنون، وقتی با شخصی از طریق FaceTime تماس می‌گیرید و او پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید برای او پیام ویدیویی بگذارید. آنها یک اعلان دریافت می کنند و از آنجا می توانند پیام شما را ببینند.


مهام دیجی

۴. پست صوتی زنده برای iOS ۱۷

وقتی شخصی با شما تماس می گیرد اما نمی توانید بلافاصله در تماس شرکت کنید، می توانید دکمه پست صوتی را فشار دهید تا فوراً آن را به پست صوتی ارسال کنید. اینگونه اگر مخاطبین شما نیز دارای گوشی با IOS ۱۷ باشند وقتی آنها صحبت می کنند، شما یک نسخه از آنچه آنها می گویند دریافت می کنید. پس از آن، می توانید تصمیم بگیرید که بلافاصله با آنها تماس بگیرید.


مهام دیجی

۵. حالت آماده به کار در iOS ۱۷

هنگامی که آیفون خود را در حالت افقی روی شارژر بی سیم قرار می دهید، وارد حالت آماده به کار می شود. در حالت آماده به کار، می توانید اطلاعات مهم مانند زمان، آب و هوا، تقویم و غیره را در یک نگاه مشاهده کنید. در ضمن می توانید آنچه را که در حالت آماده به کار می بینید سفارشی کنید.


۶. برنامه یادداشت ها در iOS ۱۷

یک برنامه جدید به نام Diary در iOS ۱۷ وجود دارد. این برنامه مانند دفترچه خاطرات شخصی شما است، اما با تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند در آن تعبیه شده است. گاهی به طور خودکار چیزهایی را پیشنهاد می کند که باید به آن اضافه کنید. البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن Memos در نسخه توسعه دهندگان iOS ۱۷ موجود نیست و در آپدیت بعدی ارائه خواهد شد.


۷. بهبود تصحیح خودکار صفحه کلید و متن پیشگو در iOS ۱۷

در iOS ۱۷، شاهد پیشرفت بزرگی در تصحیح خودکار صفحه کلید و نوشتار پیشگو خواهید بود و با این بروز رسانی؛ تایپ کردن در آیفون شما باید راحت تر و بهتر باشد.


۸. ویجت های تعاملی در iOS ۱۷

ویجت اکنون تعاملی شده و این تغییر به این معنی است که می توانید روی مناطق خاصی از ویجت کلیک کنید و اقدامات خاصی را آغاز کنید. به عنوان مثال، برای پخش یک آهنگ می توانید روی دکمه پخش در داخل ویجت موسیقی کلیک کنید.


۹. برنامه NameDrop در iOS ۱۷

با NameDrop، می‌توانید به راحتی با نگه داشتن آیفون خود در نزدیکی گوشی یا ساعت هوشمند سایرین اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارید و دیگر نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات تماس به صورت دستی ندارید.


مهام دیجی

فرض کنید برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنید و باید اطلاعات تماس خود را با او به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را نزدیک گوشی یا ساعت هوشمند آنها نگه دارید و فوراً می‌توانید اطلاعات تماس و برچسب تماس خود را به اشتراک بگذارید.

تیتر عنوان

اپل روز دوشنبه iOS ۱۷ را منتشر کرد، آخرین نسخه سیستم عامل iOS خود، که درست پیش از آخرین به روز رسانی اندروید گوگل ارائه می شود . iOS ۱۷ با AirDrop بهبودیافته و تصحیح خودکار ارائه می‌شود و پست صوتی زنده را معرفی می‌کند البته این یعنی قابلیتی که دستگاه‌های اندرویدی از سال ۲۰۱۵ داشته‌اند.

کدام آیفون‌ها iOS ۱۷ را دریافت خواهند کرد؟

  • • آیفون SE نسل دوم یا بالاتر
  • • آیفون XR
  • • آیفون XS و آیفون XS Max
  • • آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس
  • • آیفون ۱۱
  • • آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
  • • آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی
  • • آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس
  • • آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی
  • • آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس
  • • آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس
  • آیفون ۱۵  پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • • آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس<
مهام دیجی

اقدامات مهم قبل از دریافت IOS نسخه ۱۷ چیست !؟

بنابراین، کاربران آیفون در حال حاضر از دریافت یک به‌روزرسانی اساسی و جدید به نام آخرین نسخه IOS ۱۷ روی دستگاه‌هایشان بهره خواهند برد. این بار هم مثل همیشه به‌روزرسانی‌های iOS نصب آسانی دارند و کافی است روی "دانلود و نصب" کلیک کنید و کمی صبور باشید تا عملیات به‌روزرسانی به پایان برسد. اما قبل از انجام این کار، برخی از موارد باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل کنیم این نسخه جدید به طور صحیح و بدون هیچ مشکلی دریافت می‌شود. این موارد را در زیر توضیح می‌دهم.


آیا گوشی آیفون شما از iOS ۱۷ پشتیبانی می‌کند؟

با اینکه گوشی های هوشمند آیفون برای سالهای طولانی کارایی دارد اما این رسم شرکت های سازنده است که بالاخره از یک جایی به بعد برخی از مدل ها را از لیست دریافت به روز رسانی ها حذف می کنند. دریافت IOS ۱۷ واقعا هیجان انگیز است ولی امیدوارم اگر صاحب یک گوشی موبایل آیفون نسبتا قدیمی هستید بعد از خواندن این مقاله دلسرد نشوید.


مهام دیجی

گوشی هایی که نمیتوانند این سیستم عامل جدید را دریافت کنند: امسال اپل آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون را از دریافت آپدیت IOS ۱۷حذف کرد. برای واضح تر شدن همه چیز، به تصویر پیوست شده در بالا برای لیست رسمی گوشی های سازگار با iOS ۱۷ مراجعه کنید.


قبل از دریافت IOS ۱۷ یک نسخه پشتیبان ذخیره کنید

مهمترین قدمی که باید قبل از به روز رسانی گوشی خود به نسخه جدید سیستم عامل انجام دهید، ذخیره یک نسخه پشتیبان از اطلاعات است. درست است که به‌روزرسانی‌های iOS داده‌های ذخیره شده در آیفون شما را حذف نمی‌کند، اما این کار در مواقع اضطراری یک اقدام «پیشگیری» است. بنابراین، قبل از دانلود و نصب iOS ۱۷ ، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از آیفون را از طریق iCloud یا iTunes ذخیره کنید.


از طریق iCloud

اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای ذخیره یک نسخه پشتیبان هستید، می‌توانید به سرویس iCloud اعتماد کنید، زیرا تنها چیزی که لازم دارید یک اتصال به اینترنت قوی خواهد بود، اگر اینترنت قابل قبول در دسترس دارید تنها کاری که باید انجام دهید این است که به «تنظیمات» بروید، سپس روی نام اکانت Apple ID و سپس “iCloud” و سپس روی “iCloud Backup” کلیک کنید و از اینجا “iCloud Backup” را در صورتی که قبلا فعال نشده بود فعال کنید و در نهایت بر روی “Back Up Now” کلیک کنید تا شروع به ذخیره سازی نسخه پشتیبان جدید از داده ها شود.


از طریق iTunes

اما بهترین راه برای پشتیبان گیری از آیفون به نظر من استفاده از برنامه آیتونز در کامپیوتر چه ویندوز و چه مک است زیرا آیتونز از گوشی بکاپ جامعی تهیه می کند و فقط روی داده های مهم تمرکز نمی کند و این به شما یک فرصت سریع برای بازگشت الزامی به آیفون ۱۶ می دهد.


با اتصال آیفون به رایانه با استفاده از کابل USB شروع کنید، سپس iTunes را اجرا کنید و روی نماد کوچک تلفن در نوار بالا کلیک کنید. پس از آن در قسمت Backups گزینه This computer را انتخاب کنید و سپس گزینه Encrypt iPhone backup را فعال کنید تا مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از تمام داده ها بدون استثنا ذخیره می شود. پس از آن، دکمه "Back Up Now" را فشار دهید و کمی صبر کنید تا فرآیند به پایان برسد.


اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی کافی در دسترس است

هر به روز رسانی اصلی سیستم عامل معمولاً به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد، به طوری که فایل های مورد نیاز برای به روز رسانی را می توان قبل از نصب آن بر روی تلفن دانلود کرد. اگر تصمیم جدی برای آپدیت کردن گوشی به iOS ۱۷ دارید به احتمال زیاد برای دانلود بدون مشکل به حداقل ۵ گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت. بنابراین، اگر از آیفونی با فضای ذخیره‌سازی کم استفاده می‌کنید و از کمبود فضای خالی رنج می‌برید، زمان آن فرا رسیده است که با حذف عکس‌ها و ویدیوهای بی استفاده، مقداری فضا آزاد کنید.


مهام دیجی

در مورد برنامه‌ها، می‌توانید از ویژگی « برنامه‌های خالی » برای حذف هر برنامه‌ای که در حال حاضر به آن نیاز ندارید ( بدون حذف داده‌های در آن ) استفاده کنید، به طوری که وقتی آن را دانلود می‌کنید، برنامه به‌گونه‌ای عمل می‌کند که گویی حذف نکرده‌اید. همچنین باید به «توصیه‌های» سیستمی که در صفحه «فضای ذخیره‌سازی آیفون» در تنظیمات نمایش داده می‌شود به عنوان جایی که میانبرهای مؤثری برای آزاد کردن فضای بیشتری وجود دارد توجه کنید.


مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده است

قطعا نمی‌خواهید به‌محض شروع فرآیند به‌روزرسانی، تلفنتان یخ بزند یا با پیام «باتری کم» دلسرد شوید. بنابراین قبل از فشردن دکمه «دانلود و نصب» برای آپدیت به iOS ۱۷، مطمئن شوید که آیفون شما ۱۰۰ درصد شارژ شده است و ترجیحاً در صورت امکان گوشی را به شارژر متصل نگه دارید. در اینجا شایان ذکر است که دانلود به‌روزرسانی‌های اصلی iOS ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد، بنابراین اگر برای رفتن به جایی عجله دارید، فعلا به‌روزرسانی نکنید!


مهام دیجی

اطمینان حاصل کنید که برنامه های شما به آخرین نسخه به روز شده اند

اگر به خاطر داشته باشید، اپل اولین نسخه بتای iOS ۱۷ را در ژوئن گذشته آغاز کرد و به توسعه دهندگان برنامه زمان کافی داد تا تغییرات لازم را در برنامه های خود انجام دهند و با پیشرفت هایی که نسخه جدید به آیفون ها اضافه می کند، سریعا همگام شوند. این به این معنی است که توسعه دهندگان برنامه سخت کار می کنند تا برنامه های خود را قبل از اینکه به طور رسمی به صاحبان آیفون در سراسر جهان برسد برای iOS ۱۷ آماده کنند.


مهام دیجی

بنابراین فراموش نکنید که حتما آپدیت برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید را نیز بررسی کنید تا بتوانید از همه ویژگی‌های جدید iOS ۱۷ مانند ابزارک‌های تعاملی در صفحه اصلی، StandBy، NameDrop و موارد دیگر لذت ببرید. همچنین این کار یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از مواجه شدن با هر گونه مشکلی پس از به روز رسانی IOS است. برای بررسی کردن آپدیت جدید برنامه ها تنها کاری که باید انجام دهید این است که App Store را باز کنید، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید و سپس صفحه را به سمت پایین بکشید تا هر گونه به روز رسانی احتمالی موجود برای برنامه ها را مشاهده کنید.


منتظر بمانید تا به روز رسانی به کشور شما برسد

اگر واقعا هیجان زده هستید و نمی توانید برای دریافت iOS ۱۷ صبر کنید، بهتره بدانید چه زمانی انتظار شما به پایان می رسد! این به این معنی است که در جریان اخبار باشید و بدانید دقیقا چه زمانی به روز رسانی در کشور شما منتشر می شود. و اجازه دهید به شما بگویم که معمولاً هر رویداد رسمی مربوط به اپل، از جمله راه اندازی به روز رسانی سیستم iOS، در ساعت ۱۰ صبح به وقت اقیانوس آرام برگزار می شود.

نصب رایگان iOS ۱۷ چطور انجام می شود ؟!

در ۶ ژوئن، روزی که iOS ۱۷ Beta ۱ منتشر شد، کاربران برای ثبت نام در برنامه توسعه دهندگان اپل برای دریافت به روز رسانی بتای iOS ۱۷ ملزم به پرداخت ۹۹ دلار بودند. با این حال، در ۷ ژوئن، اپل iOS ۱۷ Beta ۱ را مجدداً به صورت رایگان منتشر کرد. حتی اگر در بخش برنامه‌نویس اپل ثبت‌نام نکرده‌اید، همچنان می‌توانید با ورود به سیستم در developer.apple.com نسخه بتای iOS ۱۷ را دانلود کنید.

مهام دیجی

مراحل دریافت ios جدید اینطور انجام می شود:

به developer.apple.com بروید . نوار منو در گوشه سمت چپ بالا را باز کنید و روی "حساب" کلیک کنید. وارد حساب اپل خود شوید. هنگامی که با موفقیت وارد سیستم شدید، می توانید این رابط را ببندید.

برای اینکه ios ۱۷ را نصب کنید به تنظیمات آیفون - عمومی - به روز رسانی نرم افزار - آپدیت های بتا بروید. از لیست گزینه ها، "iOS ۱۷ Developer" را انتخاب کنید. برگردید و دوباره سعی کنید به‌روزرسانی را دریافت کنید.


دریافت این IOS جدید چقدر زمانبر است !؟

به روز رسانی iOS ۱۷ به چند مرحله اصلی تقسیم می‌شود. ابتدا، شما می‌توانید یک پشتیبان از اطلاعات خود بگیرید و آن را به دستگاه دیگری منتقل کنید، که این مرحله به میزان زمانی بین ۱ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. سپس، در مرحله در حین به روز رسانی، شما نسخه بتای iOS ۱۷ را دانلود می‌کنید که زمان دانلود آن معمولاً بین ۷ دقیقه تا ۱ ساعت است.

سپس، نصب نسخه بتای iOS ۱۷ انجام می‌شود که ممکن است بین ۸ تا ۲۰ دقیقه به طول بی‌انجامد. در نهایت، پس از به‌روزرسانی، شما باید عملکرد دستگاه خود را برای بررسی و تست مورد ارزیابی قرار دهید و این مرحله ممکن است بین ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت یا بیشتر به طول بیانجامد. زمان‌های ذکرشده تقریبی بوده و بستگی به شرایط و اتصال اینترنتی دارد.

مهام دیجی

چند دلیل برای دریافت نکردن IOS جدید وجود دارد

همیشه چیزهای جدید خصوصا آپدیت هایسیستم عامل و نرم افزاری که معمولا رایگان هستند برای بسیاری از ما هیجان انگیز به نظر می رسد انگار که هنوز تا قبل از دریافت همه آپدیت ها از حداکثر امکانات گوشی استفاده نکرده ایم. اما در این داستان، به چند دلیل ممکن است بخواهید هنوز به iOS ۱۷ به‌روز نشوید و به جای آن بگذارید دیگران ابتدا از آن استفاده کنند اشاره شده است


باتری آیفون شما ممکن است سریعتر از حد معمول تخلیه شود

یک مورد تعجب آور برای مکث کردن در دانلود هر به روز رسانی وجود دارد این مورد به یکی از مهم ترین قطعات یعنی باتری گوشی مربوط است. واقعاً هنوز یک دلیل کلی و منطقی وجود ندارد که چرا مشکل شارژ و باتری بلافاصله پس از به‌روزرسانی بزرگ مانند دریافت و نصب iOS ۱۷ رخ می‌دهد، اما تقریباً هر سال برای برخی افراد این اتفاق می‌افتد.

پس اگر سطح سلامت باتری شما در حال حاضر در وضعیت بدی قرار دارد ( تنظیمات > باتری > سلامت باتری )، ممکن است بخواهید فعلا از دریافت iOS ۱۷ خودداری کنید. در ادامه، چند دلیل وجود دارد که چرا iOS ۱۷ ممکن است باتری شما را خالی کند:

* تلفن شما در پس‌زمینه بیشتر از قبل کار می‌کند زیرا ویژگی‌های جدید، مانند ویژگی جستجوی بهبودیافته در پیام‌ها یا استیکرهای زنده برای عکس‌های شما، ممکن است نیاز به فهرست‌بندی فایل‌های شما داشته باشند تا به درستی کار کنند.

* به توسعه‌دهندگان زمان زیادی داده می‌شود تا برنامه‌های خود را به جدیدترین نرم‌افزار آیفون به‌روزرسانی کنند، اما اگر این کار را انجام ندهند، برنامه‌ها می‌توانند باتری را بیشتر از حد معمول خالی کنند زیرا بعد از دریافت آپدیت جدید؛ برنامه های نصب شده، قدیمی و ناسازگار محسوب خواهند شد.



آیفون قدیمی شما ممکن است واقعا کند شود

اینکه آیفون شما از iOS ۱۷ پشتیبانی می کند، لزوماً به این معنی نیست که سیستم عامل جدید به راحتی روی دستگاه اجرا می بشود. یک مدل قدیمی‌تر آیفون، مانند آیفون XS یا آیفون ۱۱ پرو ، ممکن است به دلیل فضای ذخیره‌سازی کم، رم کم یا چیپ‌ست قدیمی‌تر، در پاسخگویی به خواسته‌های iOS ۱۷ دچار مشکل شود.

گوشی های اپل با امکان نصب IOS ۱۷
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.