advertise
کدهای مخفی تست گوشی
وبلاگ / کدهای تست گوشی شیائومی و سامسونگ و ۲۰ مدل دیگر

کدهای تست گوشی شیائومی و سامسونگ و ۲۰ مدل دیگر

امروز با یک مقاله کاربردی دیگه با عنوان آموزش کدهای تست گوشی ( Test Codes ) در خدمت شما هستم. این کدها برای تست گوشی شیائومی تست سامسونگ و سایر برندها مانند اوپو و پوکو کاربرد دارد. شما به وسیله این کدها میتونید تست های مختلف مانند تست نمایشگر ، تست اسپیکر و سایر بخش های سخت افزار گوشی را انجام دهید. لطفا بامن همراه باشید تا کد تست گوشی سامسونگ و شیائومی را برای بررسی قطعات مختلف در اخیتر شملا قرار دهم. این کدها برای خرید و فروش گوشی موبایل مفید است. حتی میتوانید صفحه تاچ گوشی را بطور کامل تست کنید.

مهام دیجی

آیا می‌دانستید که با فراخوانی یک کد دیجیتالی قادر به تست قطعات و سخت‌افزار هر گوشی اندرویدی هستید ؟ همه شرکت های سازنده گوشی موبایل یک کد مخفی یا گاهی مجموعه ای از کدها ارائه می دهند که مجموعه ای از فرمان ها و دستورالعمل ها را شامل میشود. این دستورات تست موبایل در قالب کدهایی است که برای انجام کارهای خاص و شبیه سازی مراحل در داخل گوشی پیاده سازی می شوند. کارخانه های سازنده موبایل وقتی یک گوشی تولید می کنند آنها به وسیله تسترها و ربات ها مورد تست قرار می دهند ولی ما این تجهیزات تست موبایل را در اختیار نداریم ولی جای نگرانی نیست زیرا می توانید به کمک تستر های رام و برنامه های ارائه شده روی خود موبایل اینکار را انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که این کدها برای هر شرکت متفاوت است. به طور مثال کد تست و بررسی اجزای گوشی های سامسونگ با کدهای آزمایش برای بخش های مختلفی از یک گوشی شیائومی کاملا متفاوت است.هر کارخانه سازنده به طور اختصاصی کد مخفی تست منحصر به خود را ارائه داده است. در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.


  • اگر گوشی سامسونگ دارید، می توانید با شماره گیری *۰#*# تمام قسمت های گوشی خود را تست کنید
  • اگر گوشی OPPO دارید می توانید *۰#* را گرفته و گوشی خود را تست کنید.
  • برای گوشی های شیائومی می توانید همه تست ها را با شماره گیری *۰#* و *#*#۶۴۶۶۳#*#* انجام دهید.
  • کد تست برای گوشی های هواوی از طریق #*۰#* است.
مهام دیجی

کدهای تست و آزمایش گوشی سامسونگ

سامسونگ اکنون یکی از پرطرفدار ترین برندهای موبایل در ایران است. خرید و فروش گوشی های سامسونگ هر روز در حال انجام است. مردم وقتی میخواهند یک گوشی دست دوم بخرند آن را برای تست کردن به فروشگاه های موبایل می برند. ما در ادامه چند کد تست برای بررسی گوشی های سامسونگ آورده این که بتوانید خودتان اینکار را انجام دهید

۱. کد دستوری #۰# : این کد برای دسترسی به تست های مختلف سخت‌افزاری گوشی های سامسونگ ؛ مانند تست دوربین، تست صفحه نمایش، تست حسگرها و غیره استفاده می‌شود.
۲. کد دستوری *#۰۶# : این کد برای نمایش شماره IMEI گوشی شما استفاده می‌شود. این برای رجیستر کردن نیز کاربرد دارد.
۳. کد دستوری ##۴۶۳۶## : این کد به شما اجازه می‌دهد تا به تنظیمات و اطلاعات فنی مربوط به تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید، از جمله اطلاعات باتری، شبکه و سیم کارت توسط این کد نمایش داده می شود.
۴. کد دستوری ##۷۷۸۰## : این کد برای بازنشانی تنظیمات کارخانه گوشی شما به حالت پیش‌فرض استفاده می‌شود. لطفاً قبل از استفاده از این کد، از اطلاعات روی حافظه گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا تمام اطلاعات حافظه داخلی پاک خواهد شد.


آموزش تست گوشی های شیائومی

همانطور که می بینید، به محض شماره گیری کد *#*#۶۴۶۶۳#*#* در هر گوشی شیائومی، بلافاصله لیست CIT را مشاهده خواهید کرد که مسئول مجموعه ای از تست ها برای تمام قطعات و اجزای گوشی است. این منو از ۳۵ تست تشکیل شده است.


تست سوئیچ ها و دکمه جانبی

در تست صفحه کلید از شما می خواهد که دکمه پاور ، دکمه افزایش صدا و دکمه کاهش صدا را فشار دهید و اگر این قسمت ها به درستی کار می کنند سبز می شوند، پس از آن می توانید برای تست قسمت بعدی به منوی اصلی برگردید.


تست ویبراتور ویبره شیائومی

تست بعدی تست موتور ویبراتور گوشی هستش.در این تست باید لرزش شدید گوشی رو احساس کنید.اگر اصلا احساسش نکردید به این معنی است که ویبره گوشی مشکل دارد.اگر نرمال کار می کند ، می توانید برای ورود به آزمون بعدی به منو بازگردید.


تست روشنایی صفحه و لامپ فلاش

سومین تست نور اعلان (LED) است که روشنایی پنل پشتی نمایشگر و روشنایی فلاش دوربین را آزمایش می کند. می توانید روی Max Light ضربه بزنید تا حداکثر روشنایی صفحه را بررسی کنید، Min Light که تستی برای پایین ترین سطح روشنایی است، و روی فلاش LED ضربه بزنید تا فلاش پشت دوربین را آزمایش کند.


تست حسگر لمسی

تست حسگر لمسی از شما می خواهد که تمام مربع ها را مطابق جهت ترسیم شده روی صفحه بکشید و هر زمان که جهتی را ترسیم کردید، تأیید می شود که تمام سنسورهای لمسی صفحه نمایش خوب کار می کنند یا خیر. سعی کنید با توجه به جهت مربع ها چه افقی چه عمودی ، مسیر را طراحی کنید. باید تمام رسم و شکل به راحتی روی صفحه نقش ببندد.


تست پیکسل صفحه نمایش

تست بعدی تست پیکسل ها یا نقاط نوری در صفحه است، برای شروع تست روی صفحه کلیک کنید و یک صفحه قرمز نمایش داده می شود، سپس بار دوم یک صفحه سبز و بار سوم یک صفحه آبی خواهید دید. اگر مشکلی در صفحه نمایش وجود داشته باشد، فرض بر این است که در طول این آزمایش متوجه آن خواهید شد، خواه پیکسل هایی وجود داشته باشند که به طور کامل از کار افتاده اند یا بخشی از یک رنگ اگر مشکل داشته باشد به طور پیشفرض باید در این ازمون دیده شود.


گیرنده و آمپلی فایر را تست کنید

تست بعدی بررسی یکپارچگی بلندگوی گیرنده ( مکالمه ) و بلندگوی پخش صدای گوشی است. در هر یک از دو تست باید دو عدد تصادفی و متفاوت را بشنوید.


تست میکروفون گوشی

دو تست زیر برای تست میکروفون در گوشی است که معمولا در بالا و پائین گوشی شما قرار دارد. در هر تست، شما باید ( به طور مثال ) کلمه سلام را با صدای کمی بلند بگویید تا برنامه گوشی مطمئن شود صدای شما را از میکروفون بالایی می شنود و سپس میکروفون پایینی را به همین ترتیب تست کنید تا زمانی که نتیجه آزمون قبول شده ظاهر می شود. اگر گوشی مشکلی نداشته باشد برنامه تایید می کند که میکروفون ها سالم هستند.


تست رادیو FM

اگر گوشی شما از مدل های دارای رادیو باشد؛ تست بعدی مربوط به رادیو اف ام است و باید یک هدست نصب کنید، سپس مجوزهای لازم را بدهید، سپس کمی صبر کنید تا فرآیند اسکن کانال به پایان برسد و سپس می توانید فرکانس ها را تست کنید که آیا خوب کار می کنند و قابل شنیدن هستند یا خیر.


تست سنسور مجاورت

تست بعدی سنسور Proximity است که در آن مقدار ۰.۵ در مقابل شما ظاهر می شود که به محض اینکه گوشی را نزدیک گوش خود بگذارید باید به ۰.۰ تغییر کند و به محض اینکه گوشی را از صورت خود دور کردید به ۰.۵ برگردد. یا مثلا سعی کنید انگشتان خود را به سنسوری که همیشه در سمت چپ اسپیکر قرار دارد نزدیک کنید و متوجه خواهید شد که مقدار آن تغییر می کند و این نشان دهنده عملکرد خوب سنسور است.


تست شبکه های Wi-Fi و بلوتوث

تست بعدی اطمینان از یکپارچگی شبکه های تلفن، مانند Wi-Fi و بلوتوث است. متأسفانه من نتوانستم تصمیم بگیرم که چگونه آزمایش کنم زیرا به من اجازه نمی دهد روش را ببینم. هنگامی که روی تست WiFi AP Scan کلیک کنید، تست در یک لحظه اجرا می شود و نتیجه را به شما می دهد. اگر نتیجه FAIL را مشاهده کردید، قطعاً مشکل وای فای یا بلوتوث وجود دارد. اگر نتیجه Pass مانند تصویر قبلی برای شما ظاهر شد، به این معنی است که اتصال شبکه شما در گوشی به خوبی کار می کند.


تست سنسور شتاب ( ژیروسکوپ )

تست بعدی مربوط به شتاب سنج است که به نوبه خود توانایی گوشی را در چرخاندن صفحه نمایش متناسب با زاویه دید افقی آزمایش می کند. این فقط مختصات جهات عرض را به شما می دهد، اما من نتوانستم تعیین کنم که آیا تست کار می کند یا نه! پس از آن، سنسور ژیروسکوپ را آزمایش می کنیم که حسگر چرخشی است و وظیفه نمایش صفحه نمایش را در زاویه ۳۶۰ درجه دارد. متأسفانه من نتوانستم تعیین کنم که این آزمایش چقدر خوب و دقیق کار می کند، اما تا زمانی که مختصات و جهت به سرعت در حال تغییر هستند، سنسور واقعاً کار می کند. علاوه بر این روش ما، برنامه های جانبی و نرم افزارهای اندروید نیز وجود دارند که می توانند حسگرها را با روش های بهتر آزمایش کنند.


تست سنسور نور

برای تست سنسور، کف دست خود را روی لبه صفحه نمایش از بالا قرار دهید. سپس مشاهده خواهید کرد که نسبت DAC به عدد ۰۰۰۰۰ کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد که سنسور به خوبی میزان نور اطراف گوشی را تشخیص می‌دهد.


تست های دوربین

دوربین ها یکی از مهم ترین بخش های هر گوشی موبایل است و فقط در صورتیکه به آن نیاز نداشته باشید یا گوشی دوربین دار برای شماممنوع باشد بیخیال آن خواهید شد. در غیر اینصورت لازم است تا دوربین گوشی خود را مانند سایر قطعات آن تست کنید. برای تست دوربین شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید. اکنون یک سری تست های متوالی خواهید داشت که قابلیت های دوربین را در تصویربرداری آزمایش می کند. باید با هر دوربین گوشی خود عکس بگیرید و زمانی که توانستید با کلیک بر روی دکمه Capture عکس بگیرید تصاویر در مقابل چشم شما روی صفحه نمایش داده می شود، پس از آن روی دکمه Pass کلیک می کنید تا در آزمون بعدی شرکت کنید. اگر هر دوربینی مشکلی داشته باشد، نمی توانید با آن عکس بگیرید یا مشکلی در تصویر جلوی شما ظاهر می شود. توجه داشته باشید که اگر گوشی شما دارای ویژگی های اضافه مانند عکاسی در شب و حالت های پیشرفته مایکرو باشد همه اینها بسته به مدل گوشی شما ، به ترتیب تست خواهد شد.


تست موقعیت جغرافیایی:
در این مرحله وارد تست موقعیت جغرافیایی می شوید.
تست باتری: پس از آن باتری و ظرفیت شارژ فعلی آن را تست کنید، ظرفیت شارژ بر حسب درصد است و
باید با درصد شارژ نمایش داده شده در بالای صفحه ( در کنار نماد شبکه ) برابر باشد.


تست اثر انگشت

دو تست آخر معمولا مربوط به تایید حسگر اثر انگشت است که در آن باید چندین بار پشت سر هم روی حسگر اثر انگشت گوشی خود کلیک کنید. اینجا تفاوتی ندارد که حسگر شما از کدام مدل است و ایا در کنار گوشی روی دکمه تعبیه شده و یا مثل گوشی های جدید در زیر صفحه نمایش قرار گرفته باشد. به هرحال این تست چند مرحله ای باید به راحتی انجام شود مگر اینکه انگشتان شما خیس ، چرب یا کثیف باشد. از تمیز بودن انگشتان و سنسور اطمینان حاصل کنید و تست را انجام دهید. پس از اتمام تست، به سرعت اثر انگشت به شما نشان داده می شود و به این ترتیب تست کامل می شود.


به این ترتیب تمام تست های مربوط به گوشی شیائومی را انجام داده ایم و بررسی کرده ایم که آیا در قسمتی از گوشی مشکلی وجود دارد یا خیر. البته ممکن است ترتیب تست ها یا حتی روش تست در گوشی شما متفاوت باشد، یا اینکه کد متفاوت باشد، اما فرض بر این است که در نهایت می توانید کدهای لازم برای ورود به منوی مخفی گوشی خود را پیدا کرده و تست را انجام دهید. اصل روش امتحان کردن قطعات و بخش های مختلف تمام گوشی ها معمولا به همین شکل است و میتوانید از سالم بودن گوشی خود یا گوشی دست دوم که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید. اگر سوال یا نظری هست در قسمت کامنت اعلام بفرمایید. قبل از اینکه صفحه را ترک کنید لیست کاملی از کدهای تست برای برخی از مدلهای مختلف گوشی موبایل را برای شما آماده کرده ایم

آیا به گوشی هوشمند نیاز دارید ؟!

آیا به گوشی هوشمند نیاز دارید ؟!

اگر شما یک گوشی قدیمی دارید آشنایی با کدهای تست می‌تواند بسیار مفید باشد. کدهای تست به شما امکان می‌دهد تا کیفیت و عملکرد گوشی را به صورت کامل ارزیابی کنید و مطمئن شوید که دستگاه سالم است و تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. با کدهای تست حتی می‌توانید عملکرد مختلف گوشی جدید را آزمایش کنید، از جمله سرعت پردازشگر، کیفیت دوربین، قابلیت‌های اتصال به اینترنت، حسگرها، کیفیت صفحه نمایش، طول عمر باتری و سایر ویژگی‌های کلیدی به کمک کدهای تست نرم افزاری قابل انجام است. این کدها می‌توانند شما را با قابلیت‌ها و محدودیت‌های گوشی آشنا کنند و به شما کمک کنند تا تصمیم بهتری بگیرید.

جدیدترین گوشی های سامسونگ

جدیدترین گوشی های شیائومی

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید