advertise
Xiaomi Redmi Note 12 Discovery

گوشی شیائومی ۲۰۲۲ Redmi Note ۱۲ Discovery بهترین بررسی و مشخصات

این گوشی احتمالا یکی از به صرفه ترین و ارزشمند ترین تلفن‌های هوشمندی است که میتوانید بخرید. Redmi Note ۱۲ Discovery در بازار جهانی قیمتی در حدود ۳۵۰ یورو دارد که وقتی با در نظر داشتن آن، نگاهی به مشخصات فنی این گوشی می اندازیم کاملا برای خرید این گوشی ترغیب می شویم. شارژر ۲۱۰ واتی به نوعی در صدر مشخصات این گوشی قرار میگیرد. البته نوت ۱۲ دیسکاوری در سایر مشخصات فنی هم چشمگیر است. پس با مهام دیجی همراه باشید تا این قول سریع الشارج شیائومی را بررسی کنیم.

مهام دیجی

مهام دیجی

دوربین عکاسی و فیلمبرداری

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی! شاید اگر هر گوشی دیگری را بررسی می کردیم در همان ابتدای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی اشاره میکرد ولی اینجا این دوربین با کیفیت به نوعی شارژر فوق سریع روی این دوربین با کیفیت سایه انداخته است. این دوربین سنسوری به اندازه‌ی ۱/۱.۴ اینچ دارد که دارای فوکوس خودکار است و از تکنولوژی PDAF استفاده میکند.
علاوه بر این دوربین اصلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی بکار گرفته است. دوربین این گوشی دارای فلش LED دوگانه است و تا حداکثر رزولوشن ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم ضبط میکند. این گوشی فیلم‌های اسلوموشن ۷۲۰P را با حداکثر ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط میکند و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری با دوربین فوق عریض و ماکرو این گوشی ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است که با توجه به قیمت این گوشی کاملا قابل قبول است. این گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد که اندازه‌ای حدود یک سوم اینچ دارد و فیلم‌های فول اچ دی را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت میکند.


درباره پردازنده و باتری

این گوشی از پردازنده‌ی مدیاتک Dimensity ۱۰۸۰ استفاده میکند که دارای کد فنی MT۶۸۷۷V است و در معماری ۶ نانومتری تولید شده است. این یک پردازنده میان رده با عملکردی قابل قبول است که عملیات‌های نیمه سنگین و سنگین و حتی بازی‌های رده بالا را به خوبی اجرا میکند. شاید این پردازنده عملکرد پردازشی در حد بهترین پرچمداران را نداشته باشد ولی عملکرد باتری این چیپست یکی از نقاط قوت مهم Dimensity ۱۰۸۰ است. طراحی این گوشی چشم نواز است و نوت ۱۲ دیسکاوری فقط در رنگ مشکی تولید میشود. فریم این گوشی پلاستیکی است و جلو و پشت نوت ۱۲ دیسکاوری هم از شیشه ساخته شده است. استاندارد مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب IP۵۳ هم با اینکه بالاترین نیست، مقاومت نسبی را در یک روز بارانی فراهم میکند. و این گوشی ۲۰۷ گرم وزن دارد.


این گوشی دارای باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت شارژ به دو قسمت مجزا تقسیم شده است. طبق بررسی‌های ما Note ۱۲ Discovery دارای ۳ عدد IC شارژ ۱۰۰ واتی است که به این گوشی امکان شارژر سریع تنها در ۹ دقیقه میدهد. در تست‌های عملی که شارژ این گوشی را تست میکند نوت ۱۲ دیسکاوری گرمای چندانی تولید نمی کند و امنیت شارژی به این سرعت کاملا مورد تست و بررسی قرار گرفته است.


گوشی هوشمند Xiaomi Redmi Note ۱۲ Discovery تنها در نسخه ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه شده است. حافظه این گوشی از نوع UFS ۲.۲ است که سرعت انتقال داده خوبی را فراهم میکند. تکنولوژی WiFi ۶ و بلوتوث ۵.۲ نسل جدید از این فناوری‌های ارتباطی اند که در این گوشی استفاده شده.

وبلاگ / شیائومی Note ۱۲ Discovery در ۹ دقیقه شارژ میشود

دیسکاوری مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی است که رزولوشنی برابر ۱۰۸۰x۲۴۰۰ دارد. نمایشگر این گوشی OLED است و به لطف تکنولوژی‌های Dolby Vision و HDR۱۰ پلاس تا حداکثر ۱ میلیارد رنگ تولید میکند و دارای عمق رنگ و نور خوبی است. این نمایشگر تخت در حالت دستی تا ۵۰۰ نیت روشنایی و در حالت اتوماتیک تا حداکثر ۹۰۰ نیت روشنایی تولید میکند که از این رو حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز این نمایشگر خوانایی خود را حفظ میکند.
نمایشگر Xiaomi Redmi Note ۱۲ Discovery با سرعتی برابر ۱۲۰ هرتز بروز میشود. شما میتوانید از این نرخ بروزرسانی بالا در بسیاری از نرم افزار‌ها و بازی‌ها بهره مند شوید و همچنین گذینه‌ی تنظیم طتبیقی نیز برای تنظیم سرعت بروزرسانی نمایشگر در منو گوشی به چشم میخورد. نمونه برداری لمسی هم با سرعت ۲۴۰ هرتز انجام میشود.


قدرت سخت افزار شیائومی ۱۲ مدل دیسکاوری

همانطور که قبل تر در ابتدای این بررسی ذکر شد، نوت ۱۲ دیسکاوری از یک چیپست Dimensity ۱۰۸۰ استفاده میکند. این چیپست میانرده در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باعث بهره وری مناسب این گوشی شده و نوت ۱۲ دیسکاوری دستگاهی مناسب برای بسیاری از پردازش هاست. قابلیت جالبی که در این گوشی وجود دارد و پیشتر نیز روی گوشی‌های سامسونگ به شما معرفی کردیم امکان گسترش حافظه RAM این گوشی است. شما می توانید تا حداکثر ۵ گیگابایت از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را به حافظه رم این گوشی اختصاص دهید که به این صورت حداکثر مقدار رم به ۱۳ گیگابایت به صورت مجازی افزایش پیدا خواهد کرد.

مهام دیجی

  • در تست بنچمارک Antutu ۹ و بعد از فعال کردن حالت راندمان یا Performance Mode گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری امتیازی برابر ۵۰۷۶۸۰ کسب کرد که برای موبایلی در این رنج قیمت قابل قبول است. در بنچمارک Geekbench ۵ که عملکرد پردازشی CPU گوشی را مورد بررسی قرار میدهد این گوشی امتیاز ۷۴۶ برای پردازش تک هسته‌ای و ۱۹۹۰ برای پردازش چند هسته‌ای کسب کرد که در این کلاس قابل قبول است.
  • در عملکرد Gaming، وقتی بازی Genshin Impact را روی این گوشی نصب و با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کردیم نوت ۱۲ دیسکاوری با میانگین ۳۲ فریم بر ثانیه این بازی فوق سنگین را اجرا کرد که نتیجه‌ای قابل قبول است.

نتیجه نهایی: آیا Xiaomi Redmi Note ۱۲ Discovery مناسب من است؟

شیائومی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری دستگاهی به صرفه و با ارزش است. شاید این گوشی در تمام زمینه‌ها بهترین دستگاهی نباشد که بتوانید با این قیمت خریداری کنید ولی شارژر سریع این گوشی قطعا یکی از مواردی است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب میکند. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی کیفیت قابل قبولی دارد و زمانی که ما تصاویر دوربین این گوشی را در مقابل iPhone ۱۴ Pro Max قرار دادیم نه تنها نتایج ضعیفی را مشاهده نکردیم بلکه در مواردی این دوربین کیفیت بالاتری را ارائه میکرد. اگر گوشی موبایلی با بیشترین سرعت شارژ می خواهید که تنها در ۹ دقیقه کاملا شارژ شود این گوشی قطعا دستگاهی مناسب برای شماست و با توجه به قیمت این گوشی هم خرید این گوشی بسیار مورد پیشنهاد است.


ممنون که با مهام دیجی همراه بودید. شرکت همراه تجارت مهام به عنوان وارد کننده رسمی محصولات شیائومی و سامسونگ در ایران با ۲۵ سال سابقه درخشان در زمینه واردات و عرضه گوشی موبایل و محصولات دیجیتال آماده خدمت رسانی به شما همراهان عزیز است. توجه داشته باشید محصولات فروشگاه مهام دیجی با ۱۸ ماه گارانتی ۵ ستاره همراه تجارت مهام عرضه و به دست شما خواهد رسید که تضمین کننده تجربه خوب شما از خرید از سایت مهام دیجی خواهد بود.

پر فروش ترین گوشی های موجود

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید