advertise
مهام دیجی

مقایسه گوشی موبایل اپل iPhone ۱۴ Pro Max و سامسونگ S۲۳ Ultra

در این مقاله، به مقایسه دو پرچمدار جدید از دو بزرگترین شرکت تولیدکننده تلفن‌های هوشمند، یعنی سامسونگ گلکسی S۲۳ Ultra و اپل iPhone ۱۴ Pro Max  می‌پردازیم. این دو گوشی با قدرت و قابلیت‌های فوق‌العاده خود، به عنوان بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ در بازار موبایل شناخته شده‌اند. اما اینجا سوال پیش می‌آید که کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟ با ما در این مقاله همراه شوید تا به دستیابی به پاسخ این سوال کمک کنیم و ویژگی‌ها، عملکرد، طراحی و قابلیت‌های دو تلفن هوشمند بررسی شوند. با خواندن این مقاله، شما بهترین تصمیم را در خرید گوشی هوشمند خود خواهید گرفت.

سامسونگ گلکسی S۲۳ Ultra و اپل iPhone ۱۴ Pro Max دو پرچمدار جدید از دو ابرقدرت دنیای تکنولوژی هستند و جزو بهترین تلفن‌های هوشمند ۲۰۲۳ کنونی بازار موبایل هستند. ولی کدام یک بهتر است؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتها با مهام دیجی همراه باشید.

با موضوع دوربین شروع میکنیم زیرا سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود متمایز است. دوربین این گوشی جزئیات فوق العاده‌ای را ثبت میکند و توانایی قاب بندی مجدد عکس های شما را دارد. همچنین دوربین سلفی بهبود یافته و عملکرد دوربین در نور کم عالی به نظر میرسد، تراشه سریع اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عمر باتری عالی و قلم S داخلی ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این گوشی هستند.

در سویی دیگر، آیفون ۱۴ پرو مکس قرار دارد با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که می تواند در فرمت ProRAW عکاسی کند و یک حالت اکشن چشمگیر برای فیلمبرداری دارد، این گوشی عکاسی اپل را به سطح بالاتری ارتقا می دهد. تراشه A۱۶ Bionic سریع‌ترین چیپ موجود صنعت موبایل است و این پرچمدار جزیره پویا جدیدی را برای هشدارها و فعالیت‌های زنده ارائه می‌کند. در ادامه با من همراه باش تا نکات مهم دیگر را ارائه دهم


مهام دیجی
مهام دیجی

حال نوبت به مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقابل آیفون ۱۴ پرومکس میرسد و این مقایسه یکی از حماسی ترین نبردهای گوشی های هوشمند تاکنون است. بهترین گوشی برای شما کدام است؟ مقایسه دقیق Samsung Galaxy S۲۳ Ultra در مقابل iPhone ۱۴ Pro Max به شما کمک می کند تصمیم بگیرید و یک برنده کلی را تعیین کنید. این مسابقه واقعا یک نبرد بسیار نزدیک است.


مقایسه قیمت Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:


نسخه‌ی پایه آیفون ۱۴ پرومکس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شده. قیمت اولیه این مدل ۱۰۹۹ دلار / ۱۱۹۹ پوند / ۱۸۹۹ دلار استرالیا است. می توانید با قیمت ۱۱۹۹ دلار (۱۳۰۹ پوند / ۲۰۹۹ دلار استرالیا) به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید. رفتن به ۵۱۲ گیگابایت ۱۳۹۹ دلار (۱۵۲۹ پوند / ۲۴۱۹ دلار استرالیا) هزینه دارد و ۱ ترابایت ۱۵۹۹ دلار (۱۷۴۹ پوند / ۲۷۶۹ دلار استرالیا) هزینه دارد.

Galaxy S۲۳ Ultra از ۱۱۹۹ دلار / ۱۲۴۹ پوند / ۱۹۴۹ دلار استرالیا شروع می شود، این همان قیمت Galaxy S۲۲ Ultra یعنی نسخه سال پیش است. خبر خوب این است که Galaxy S۲۳ Ultra دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه پایه است. مدل پایه، دو برابر میزان گوشی سال گذشته حافظه دارد. ارتقاء به ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی ۱۳۷۹ دلار / ۱۳۹۹ پوند / ۲۲۴۹ دلار استرالیا هزینه دارد، در حالی که مدل ۱ ترابایتی ۱۶۱۹ دلار / ۱۵۹۹ پوند / ۲۶۴۹ دلار استرالیا هزینه دارد.

برنده مقایسه آیفون ۱۴ و سامسونگ S۲۳ الترا : آیفون ۱۴ پرومکس  است زیرا Galaxy S۲۳ Ultra برای شروع از ۲۵۶ گیگابایت، امتیاز ارزش خرید را کسب می کند،
اما خوب است که می توانید یک آیفون ۱۴ پرومکس را با ۱۰۰ دلار کمتر تهیه کنید.


مهام دیجی

مقایسه طراحی Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

آیفون ۱۴ پرومکس چند تغییر اساسی در طراحی نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس ارائه می دهد. برجستگی دوربین در پشت آیفون اکنون کمی بزرگتر شده است و همچنین اکنون به جای بریدگی آشنای آیفون، یک جزیره‌ی جدید به نام Dynamic Island برای دوربین های جلو در نظر گرفته شده است.
آیفون ۱۴ پرومکس دارای اضلاع مربعی و صفحه نمایش تخت است که ما آن را به پنل منحنی گلکسی اس ۲۳ اولترا ترجیح می دهیم. حتی اگر سامسونگ این منحنی را کمتر کند، این منحنی می‌تواند فشار دادن دکمه‌های روی صفحه یا تعامل با دستگاه را زمانی که محتوا در لبه‌ها وجود دارد، دشوار کند.
Galaxy S۲۳ Ultra همچنین دارای دوربین‌های بزرگ‌تری نسبت به دفعه قبل است، اما طراحی آن تا حد زیادی یکسان است، از جمله یک اسلات قلم S و یک سینی سیم کارت. S۲۳ Ultra همچنین دارای یک درگاه USB-C است، در حالی که اپل از درگاه لایتنینگ خود استفاده می کند و هنوز به درگاه Type-C ارتقا پیدا نکرده است.
هر دو گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس ادعا می کنند که بادوام هستند، اما سامسونگ می گوید اولین گوشی با شیشه گوریلا گلس Victus ۲ را عرضه کرده است که قول محافظت بهتر در برابر خراش و افتادگی را می دهد. در تست سقوط اخیر نیز آن را ثابت کرد.


مهام دیجی
مهام دیجی

مقایسه رنگ بندی

Galaxy S۲۳ Ultra در چهار رنگ - مشکی فانتوم، کرم، سبز، اسطوخودوس و با چهار رنگ دیگر در صورت سفارشی در صورت خرید مستقیم از سامسونگ در دسترس است. می‌توانید آیفون ۱۴ پرو مکس را در مجموعه‌ای از رنگ‌های تازه، متشکل از رنگ‌های مشکی، بنفش عمیق، نقره‌ای و طلایی دریافت کنید. گلکسی اس ۲۳ اولترا باریک تر و سبک تر از iPhone ۱۴ Pro Max است. در نتیجه استفاده از گوشی سامسونگ در یک دست راحت تر است.

مهام دیجی

برنده: وقتی طراحی و رنگ بندی را بطور کامل بررسی کردیم Galaxy S۲۳ Ultra برنده مقایسه S۲۳ و آیفون ۱۴ از نظر طراحی است. در حالی که طراحی آیفون ظریف‌تر به نظر می‌رسد، طراحی بلندتر و در عین حال باریک‌تر Galaxy S۲۳ Ultra برای استفاده با یک دست دوستانه‌تر است.


مقایسه نمایشگر Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

آیفون ۱۴ پرومکس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED، با نرخ رفرش تطبیقی ۱۲۰ هرتز و وضوح Super Retina XDR (بین FHD و QHD) است. این صفحه نمایش چشمگیر، با روشنایی بالا و رنگ های زنده و دقیق است. Pro Max همچنین عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن را برای نگاه کردن به ساعت، اعلان ها و سایر اطلاعات در یک نگاه ارائه می دهد که سامسونگ خیلی وقت است از ویژگی در گوشی‌های خود استفاده کرده است.
Galaxy S۲۳ Ultra دارای یک پنل کمی بزرگتر ۶.۸ اینچی با نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و همان وضوح QHD قبلی است. سامسونگ ویژگی محافظ راحتی چشم خود را بهبود بخشیده است که نور آبی را محدود می کند. یک حالت راحتی پیشرفته، تن رنگ ها و کنتراست صفحه را برای مشاهده راحت تر تنظیم می کند.


مهام دیجی

برنده: Galaxy S۲۳ Ultra. هر دو دارای نمایشگر فوق‌العاده هستند، اما ما به سامسونگ برتری جزئی می‌دهیم زیرا تصاویر واقعی تر و اشباع رنگ بهتر را به شما می‌دهد.


مقایسه دوربین Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

آیفون ۱۴ پرومکس دارای دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی است که قادر به تصویربرداری در هر دو فرمت ۱۲ مگاپیکسلی و ۴۸ مگاپیکسلی RAW (خام) است. شما میتوانید بین روشنایی یا جزئیات بیشتر بسته به آنچه ترجیح می دهید یکی را انتخاب کنید.
جدیدترین آیفون همچنین دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مشابه سایر مدل های آیفون ۱۴ است، در حالی که سنسور فوق عریض آن رزولوشن دو برابر قبلی دارد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۳ برابری تله فوتو و حسگر عمق LiDAR ثابت باقی می ماند.
در همین حال، گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است. وقتی نور کم است می‌توانید ۱۶ پیکسل را در یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی ترکیب کنید، اما همچنین می‌توانید با وضوح ۵۰ مگاپیکسل یا در حالت کامل ۲۰۰ مگاپیکسل عکاسی کنید. و اگر می‌خواهید عکس‌هایتان را دوباره کادر بندی کنید و برش دهید، می‌توانید با توجه به رزولوشن بسیار بالای این دوربین نتایج بسیار چشمگیری دریافت کنید.


مهام دیجی
مهام دیجی

لنزهای تله فوتو اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۰ مگاپیکسلی ( S۲۳ ) نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۲ اولترا دریافت کردید بدون تغییر باقی می مانند، اما توجه به این نکته مهم است که لنزهای زوم تله فوتو ۳ و ۱۰ برابری گلکسی، زوم اپتیکال ۳ برابری در آیفون را شکست می دهند. و S۲۳ Ultra تا ۱۰۰ برابر زوم دیجیتال دارد، در حالی که در iPhone ۱۴ Pro Max فقط ۱۵ برابر است.
در جلو، Galaxy S۲۳ Ultra دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نسل قبل را با دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین می کند. فوکوس خودکار سریع‌تر شده است و سامسونگ ویژگی‌های ضبط عکس و فیلم در شب را بهبود بخشیده است، بنابراین در واقع دوربین ارتقاء پیدا کرده است.
در این مقایسه پرتره، Galaxy S۲۳ Ultra جزئیات واضحی را ارائه می دهد. اگرچه افکت بوکه کمی بیش از حد افراطی است. در مقایسه، سلفی آیفون ۱۴ پرو خوب است اما گرم به نظر می رسد.
در S۲۳ Ultra موردی وجود دارد که در آن اشباع رنگ‌ها خیلی خوب نیست. در مقابل عکس‌های سامسونگ غیر واقعی به نظر می رسد. رنگ ها در عکس آیفون ۱۴ پرومکس واقعی تر هستند. با این حال، برای نتایج طبیعی تر، می توانید بهینه ساز صحنه را در S۲۳ Ultra خاموش کنید.


مهام دیجی

تصاویر آیفون ۱۴ پرو مکس به طور کلی روشن تر است. با این حال، تصویر S۲۳ Ultra با علامت نئون بهتر عمل می کند.
در این عکس فوق عریض، Galaxy S۲۳ Ultra در نگاه اول به دلیل رنگ‌های زنده‌تر در آسمان برنده می‌شود، اما عکس آیفون جزئیات بیشتر در ابرها و موج‌های دقیق‌تر در آب ارائه می‌دهد.
در سلفی من به آیفون برتری می دهم زیرا S۲۳ Ultra عکس را کمی کم نور می کند و چهره من کمی گم می شود. همچنین می توانید جزئیات بیشتری در شات آیفون ۱۴ پرومکس مشاهده کنید.
و این چیزی است که آیفون ۱۴ پرومکس اصلا نمی تواند انجام دهد. زوم ۱۰۰ برابری اجازه می‌دهد از ماه عکاسی کنید (البته عکسی که به شدت توسط هوش مصنوعی تغییر کرده است)، در حالی که آیفون حتی نمی‌توانست مرا نزدیک کند. زوم ۳۰ برابری سامسونگ نیز بسیار عالی است. Pro Max فقط ۱۵ برابر می تواند انجام دهد.
برنده: Galaxy S۲۳ Ultra. عکس‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقابل آیفون ۱۴ پرومکس نزدیک هم هستند، اما در نهایت، زوم عالی سامسونگ و انعطاف‌پذیری سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی آن، سامسونگ را برنده میکند.


مقایسه کیفیت فیلمبرداری Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

Galaxy S۲۳ Ultra تثبیت‌کننده ویدیویی بهبود یافته را ارائه می‌کند، و فیلم‌برداری اکنون تا ۸K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه (از ۲۴ فریم در ثانیه) با زاویه باز تر برای ضبط ارائه می کند.
آیفون ۱۴ پرومکس ویدیوی ۴K را تا ۶۰ فریم در ثانیه حداکثر می کند، اگرچه اکثر مردم تلویزیون یا نمایشگر ۸K ندارند.
آیفون ۱۴ پرومکس لرزشگیر فوق العاده‌ای دارد و برای فیلم برداری روی دست برنده است. نه تنها فیلم‌های آن نرم‌تر است، بلکه آبی در آسمان برجسته‌تر است و عملکرد بهتری در کنترل خورشید دارد.
من می‌توانم بگویم S۲۳ Ultra با فیلم‌برداری نسبتاً روان در رتبه دوم بهترین است، من در واقع ویدیوی سامسونگ را در موارد بدون لرزش ترجیح می دهم، زیرا فیلم کمی روشن تر و رنگارنگ تر به نظر می رسد. و با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر در S۲۳ Ultra (چیزی که آیفون فاقد آن است)، می‌توانم بدون از دست دادن جزئیات تصاویر را زوم کند. این گوشی همچنین به قابلیت زوم صوتی نیز مجهز است.
برنده:
  آیفون در ویدیو حالت اکشن برنده است، اما کیفیت فیلمبرداری گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار چشمگیر است.


مهام دیجی

مقایسه نرم افزار و قابلیت‌های ویژه Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

آیفون ۱۴ پرو مکس iOS ۱۶ را اجرا می کند که پیشرفت‌های زیادی کرده است. می‌توانید صفحه قفل را با ویجت‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر سفارشی کنید و آنچه انتخاب می‌کنید در صفحه نمایش همیشه روشن شما نیز نشان داده می‌شود. از دیگر نکات برجسته می توان به امکان لغو ارسال متون و ویرایش آنها و نشانگر درصد باتری اشاره کرد.
همچنین iCloud Shared Photo Library نیز وجود دارد که اشتراک‌گذاری و ویرایش عکس‌ها را با اعضای خانواده آسان‌تر می‌کند. بهترین ویژگی خاص این گوشی Dynamic Island است که به جای بریدگی، ناحیه‌ای را جایگزین می‌کند که هشدارها و فعالیت‌های زنده، از جمله امتیازات ورزشی و پیشرفت لحظه‌ای سفارش غذا یا سواری شما را نشان می‌دهد.
برای گلکسی اس ۲۳ اولترا، قلم S منحصربه‌فردترین ویژگی خاص است که به شما امکان می‌دهد یادداشت برداری کنید، طراحی کنید و نقاشی کنید. برنامه Samsung Notes اکنون به شما امکان می دهد روی یک پروژه با دیگران همکاری کنید.


مهام دیجی

نرم افزار جدید One UI ۵.۱ برای Galaxy S۲۳ Ultra بر روی Android ۱۳ اجرا می شود، تعدادی پیشرفت مفید را ارائه می دهد. برای مثال، Bixby، دستیار سامسونگ می‌تواند به تماس‌های دریافتی برای شما پاسخ دهد و سپس می‌توانید پیام‌ها را از طریق گفتار به متن یا با تایپ صوتی منتقل کنید.
همچنین یک گزینه جدید Modes وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات سفارشی برای جنبه های مختلف زندگی خود ایجاد کنید، چه خواب، ورزش، رانندگی یا کار. (بله، شباهت زیادی به ویژگی حالت فوکوس iOS ۱۶ دارد، فقط اکنون در یک دستگاه سامسونگ است.) همچنین ویژگی های شخصی سازی بیشتری در One UI ۵.۱ وجود دارد، مانند سیستم ویجت انباشته بهبود یافته و برنامه ها و اقدامات توصیه شده برای زمان های مختلف روز.
برنده:
هر دو iOS ۱۶ و One UI ۵.۱ روی اندروید ۱۳ قدرتمند هستند، اگرچه برخی ممکن است ترجیح دهند S Pen را داشته باشند.


مقایسه سرعت شارژ و عمر باتری Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max:

می دانیم که آیفون ۱۴ پرو مکس دارای یک باتری با ظرفیت ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت، با شارژ سیمی ۲۰ وات و شارژ بی سیم مگ سیف ۱۵ واتی است. سامسونگ نسبت به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی اس ۲۲ اولترا تغییری نکرده است هرچند تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و سیستم خنک کننده در گلکسی اس ۲۳ اولترا به عملکرد طولانی تری این گوشی کمک می کند.
در تست باتری Tom's Guide که شامل وبگردی مداوم ۵G با روشنایی صفحه نمایش ۱۵۰ نیت است، آیفون ۱۴ پرو مکس به مدت ۱۳ ساعت و ۳۹ دقیقه دوام آورد. این بالاتر از بهترین نتیجه گلکسی اس ۲۳ اولترا یعنی ۱۳:۰۹ است که با کاهش نرخ نوسازی صفحه به ۶۰ هرتز ارائه شد. در حالت تطبیقی که صفحه نمایش می تواند تا ۱۲۰ هرتز مقیاس داشته باشد اس ۲۲ اولترا ، ۱۲:۲۲ دوام می آورد.
با این حال، هر دو به اندازه کافی خوب هستند تا در لیست بهترین عمر باتری گوشی ما گنجانده شوند. در تست شارژ ما، S۲۳ Ultra در ۳۰ دقیقه با شارژر ۴۵ واتی به ۵۷ درصد رسید که کمتر از ادعای ۶۵ درصدی سامسونگ است. آیفون ۱۴ پرو مکس با شارژر ۲۰ واتی تنها به ۴۲ درصد رسید.
برنده:
آیفون ۱۴ پرو مکس. عمر باتری بیشتر اپل بدون نیاز به تغییر نرخ به روز رسانی، اپل را برنده این قسمت میکند.


مهام دیجی

برنده نهایی بین Samsung Galaxy S۲۳ Ultra و Apple iPhone ۱۴ Pro Max کدام است؟

اگر به امتیاز‌ها نگاه کنید، مبارزه Galaxy S۲۳ Ultra و iPhone ۱۴ Pro Max اساساً با تساوی به پایان می رسد. البته دوربین‌های سامسونگ به سادگی به شما امکان می‌دهند کارهای بیشتری انجام دهید، از وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل برای کادربندی عکس‌هایتان تا ویژگی‌های زوم و عکاسی نجومی بسیار قدرتمند تر برای سامسونگ تبلیغ شده.

گلکسی اس ۲۳ اولترا همچنین از یک صفحه نمایش غنی تر و کمی بزرگتر (حتی اگر بتوانیم بدون منحنی کار کنیم) و طراحی باریکتر بهره می برد.

البته کیفیت تصویر آیفون در شرایط خاصی مثل چند مورد سناریوهای کم نور که ما آزمایش کردیم واقعا بهتر است. 

آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر قیمت و ارزش خرید برنده می شود زیرا بهترین عملکرد کلی را با تراشه A۱۶ Bionic خود ارائه می دهد. همچنین در هنگام شارژ بیشتر از S۲۳ Ultra دوام می آورد، حتی اگر شارژ سیمی آن کندتر است ما نگران نیستیم و انگار چیزی را از دست نداده ایم.

اگر بخواهیم از جنبه نرم افزاری نگاه کنیم ،  بسیاری از تصمیم‌ها به این بستگی دارد که کدام سیستم عامل را ترجیح می‌دهید، اگر به فکر تغییر از IOS به اندروید بوده‌اید، S۲۳ Ultra واقعا وسوسه‌انگیز است.

وبلاگ / مقایسه گوشی موبایل اپل iPhone ۱۴ Pro Max و سامسونگ S۲۳ Ultra

بهترین های اپل

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید