advertise

بررسی تخصصی خانواده گلکسی S۲۳ (گوشی‌های S۲۳ / S۲۳ Plus / S۲۳ Ultra)

خانواده سامسونگ Galaxy S۲۳ سرانجام در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ بعد از مانور تبلیغاتی گسترده سامسونگ عرضه شد. پیش از عرضه این گوشی‌ها اطلاعات زیادی از این گوشی افشا شد. همه ما می دانستیم که باید منتظر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی روی S۲۳ Ultra باشیم، میدانستیم که طراحی این گوشی دستخوش تغییرات زیادی نخواهد شد و همچنین آخرین چیپست Qualcomm یعنی Snapdragon ۸ Gen ۲ روی این گوشی‌ها استفاده خواهد شد. با مهام‌دیجی همراه باشید تا نگاهی به این دستگاه‌ها و مشخصات فنی آن‌ها بیاندازیم و ببینیم این پرچمداران ۲۰۲۳ سامسونگ به عنوان بهترین گوشی موبایل ۲۰۲۳ ارزش خرید دارند یا خیر؟ پس با مهام دیجی در اولین بررسی خانواده گلکسی S۲۳ و پرچمدار پرچمداران یعنی S۲۳ Ultra همراه باشید. 

مهام دیجی

معرفی خانواده گلکسی S۲۳

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا همراه با گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ معرفی شد و حالا می‌توانیم اخبار و شایعات را پشت سر بگذاریم و اطلاعات رسمی و اولین تجربه کاربری این گوشی‌ها را بررسی کنیم. ما از مشخصات این گوشی‌ها خوشحال شدیم و به نظر ما سری S۲۳ قدرتمند است و قطعا در آینده نیز بعد از عرضه عمومی اقبال خوبی را به دنبال خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم اینجا شاهد چه موارد جدیدی هستیم و چه چیزهایی وجود نخواهد داشت.


در این سری هم مانند سال گذشته شاهد ۳ گوشی هستیم، مدل اس ۲۳ اولترا، اس ۲۳ پلاس و خود S۲۳. در حال که گوشی موبایل S۲۳ Ultra یک پرچمدار تمام عیار است، دو مدل دیگر با چند حذف معقول به صرفه‌تر هستند. اندازه این گوشی‌ها هم به ترتیب متغیر است و باز هم مدل Ultra بزرگترین نمایشگر را دارد. بیم مدل‌های مختلف S۲۳، شباهت‌های زیادی هم وجود دارد، هر سه مدل این گوشی از پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۲ استفاده میکنند. نسخه‌ای از اینم چیپست کوالکام که در این سری استفاده میشود طبق گفته شرکت سازنده پسوند For Galaxy دارد و نسبت به نسخه پایه کلاک این تراشه بالاتر است.


در حالی که نسخه معمولی و پلاس این گوشی با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه عرضه میشوند، نسخه Ultra این گوشی با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم نسبت به سایر اعضای این خانواده دست بالاتری دارد. شاید شما از اعتقاد داشته باشید که این سری ارتقا‌های کمی نسبت به نسخه قبلی داشته است، اما اگر عملکرد پردازشی، دوربین و باتری را به عنوان پارامتر‌های کلیدی در نظر بگیرید متوجه خواهید شد این گوشی ارتقای بزرگی را تجربه کرده است.


Snapdragon ۸ Gen ۲ پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسل قبلی کرده است. اگر بخواهیم چند معیار اولیه را در این پردازنده با Exynos ۲۲۰۰ مقایسه کنیم، هسته‌ پردازشی Cortex-X۳ این پردازنده ۱۰٪ تا ۲۰٪ سریعتر از Cortex-X۲ داخل Exynos ۲۲۰۰ در تست های تک هسته ای است. امتیازات چند هسته ای برای پردازنده جدید بسته به معیار‌های مختلف می تواند بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بهتر باشد. پردازنده گرافیکی نیز بسیار سریعتر است. سامسونگ از بکار بردن درصد خودداری کرد، اما بازی‌هایی مانند PUBG Mobile با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در گلکسی اس ۲۲ اولترا با پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ اجرا میشوند، در حالی که دستگاه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از گیم‌پلی تا ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.


جدا از امتیازات بنچمارک، تراشه جدید بسیار کارآمدتر و کمتر مستعد مشکلات حرارتی است. تنها بر اساس مشخصات، حدود ۴۰ درصد کارآمدتر از مدل قبلی خود است، که به خودی خود کارآمدتر از Exynos ۲۲۰۰ یعنی پردازنده‌ای که عمدتاً در سری گلکسی S۲۲ در سطح جهانی ارائه می شد. این بدان معناست که Galaxy S۲۳ Ultra احتمالاً ساعت های بیشتری را با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دوام می‌آورد.


در نهایت، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید می تواند یک ارتقاء قوی نسبت به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قدیمی باشد. سنسور جدید بسته به سناریو می تواند هر دو عکس ۱۲ مگاپیکسلی و ۵۰ مگاپیکسلی را تولید کند. و شما می توانید آن ۵۰ مگاپیکسل را از طریق برنامه Expert RAW دریافت کنید که عکس‌های واضح تر با عمق بیشتر نور و رنگ به ارمغان می آورد و برای ادیت مناسب است. عکاسی و فیلمبرداری در شب نیز بهبود یافته است.







مهام دیجی

مشخصات Samsung Galaxy S۲۳ Ultra در یک نگاه:

  • بدنه: ۱۶۳.۴x۷۸.۱x۸.۹mm, ۲۳۳g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲); IP۶۸ مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده)، قلم، تاخیر ۲.۸ میلی ثانیه (ادغام بلوتوث، شتاب سنج، ژیروسکوپ)
  • صفحه نمایش: ۶.۸۰ اینچ با روشنایی Dynamic AMOLED ۲X، ۱۲۰Hz، HDR۱۰+، ۱۷۵۰ nits، رزولوشن ۱۴۴۰x۳۰۸۸px، نسبت تصویر ۱۹.۳:۹، ۵۰۱ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • چیپست: Qualcomm SM۸۵۵۰-AC Snapdragon ۸ Gen ۲ با معماری ۴ نانومتر: هشت هسته ای (۱x۳.۳۶ گیگاهرتز Cortex-X۳ و ۲x۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A۷۱۵ و ۲x۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A۷۱۰ و ۳x۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A۷۱۰ و ۳x۲.۰ گیگاهرتز ) Adreno ۷۴۰.
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۱ ترابایت ۱۲ گیگابایت رم. UFS ۴.۰.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI ۵.۱.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی): ۲۰۰ مگاپیکسل، f/۱.۷، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۱.۳ اینچ ۰.۶ میکرومتر، PDAF، لیزر AF، OIS؛ تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسل، f/۲.۴، ۷۰ میلی‌متر، ۱/۳.۵۲ اینچ ۱.۱۲ میکرومتر PDAF Dual Pixel ، OIS، زوم اپتیکال ۳ برابر. تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسل، f/۴.۹، ۲۳۰ میلی‌متر، ۱/۳.۵۲ اینچ، ۱.۱۲ میکرومتر، PDAF Dual Pixel، OIS، زوم اپتیکال ۱۰ برابر؛ دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۱۳ میلی‌متر، ۱۲۰ درجه، ۱/۲.۵۵ اینچ ۱.۴ میکرومتر، PDAF Dual Pixel.
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۲۵ میلی متر (عرض)، PDAF.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب: ۸K@۲۴/۳۰fps، ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰/۲۴۰fps، ۷۲۰p@۹۶۰fps، HDR۱۰+، ضبط صدای استریو، ژیروسکوپ EIS. دوربین جلو: ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰fps. باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ شارژ سیمی سریع ۴۵ وات، PD۳.۰، شارژر بی سیم ۱۰ وات Qi/PMA ، ۴.۵ وات بی سیم معکوس.
  • سایر: حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung DeX، Samsung Wireless DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، دستورات و دستورات زبان طبیعی Bixby، Samsung Pay (دارای تاییدیه ویزا، مسترکارت)، پشتیبانی Ultra Wideband (UWB).
  • در مقایسه با Ultra، Galaxy S۲۳ و Galaxy S۲۳ پلاس به‌روزرسانی‌های بیشتر و بهتری هستند. بزرگترین ارتقاء انتقال به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که عملکرد عمومی و دوام باتری بهتری را به همراه خواهد داشت. باتری‌ها در هر دو مدل ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته‌اند که در مجموع ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت در S۲۳ و S۲۳ پلاس هستند.

وقتی سری S۲۳ سامسونگ را نگاه می کنیم، مدل Ultra بلافاصله متمایز می شود. این گوشی نسبت به همتایان خود بلندتر و پهن تر است. اما طراحی آن پیچیده تر از دو مدل دیگر است. برای شروع، هر دو پنل شیشه ای جلو و عقب آن به سمت قاب آلومینیومی نازک شیب دارند. منحنی نور در دو طرف قاب نازک تراش داده شده به Galaxy S۲۳ Ultra کیفیتی با دقت بالا می‌دهد که گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس با قاب تخت و پنل‌های شیشه‌ای تخت فاقد آن هستند.

با این حال، طراحی جدید نیست. گلکسی اس ۲۳ اولترا شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. احتمالاً نمی توانید فانتوم بلک گلکسی اس ۲۳ اولترا را از فانتوم بلک گلکسی اس ۲۲ اولترا تشخیص دهید. حتی مدل کرم شبیه به مدل سفید سال گذشته به نظر می رسد. خوشبختانه، سبز و اسطوخودوس وجود دارند تا به تلفن بالقوه جدید شما کمک کنند تا متمایز شود. پنل پشتی به جای براق، مات است، درست مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا، به این معنی که شیشه در برابر لک مقاوم‌تر است و تمیز کردن آن آسان‌تر است.

البته، حفظ همان طرح ممکن است بدترین انتخاب نباشد. حتی یک سال بعد از نسل قبلی، به طور غیرقابل انکاری ممتاز و پیشرفته است، و برخی از طرفداران با ظاهر و احساس Galaxy S۲۲ Ultra خوشحال خواهند شد که جانشین آن عمدتاً در ظاهر یکسان است. طراحی چیزی بیش از زیبایی ظاهری است.احساس مربعی تر و تقریباً نوت بوک مانند Galaxy S۲۳ Ultra مستقیماً از نسل قبلی خود می آید که خود آن را از آخرین گلکسی نوت گرفته شده است. این بدنه ای است که برای احساس راحتی در نوشتن روی آن طراحی شده است.

قلم S به ظاهر مشابه سال گذشته است. به‌خوبی درون گلکسی اس ۲۳ اولترا قرار می‌گیرد و مانند قبل، فقط نوک آن با بدنه مطابقت دارد. سامسونگ هیچ پیشرفت معناداری را در مورد S Pen اعلام نکرده است، بنابراین ما انتظار داریم همان تأخیر عالی ۲.۸ میلی‌ثانیه برای قلم و ۴۰۹۶ سطح فشار روی دیجیتالیزر صفحه نمایش وجود داشته باشد. این بهترین تجربه قلم در تلفن‌های هوشمند است و همچنین به لطف پیاده سازی فیزیکی و نرم افزاری آن راحت ترین است و کاربرد زیادی دارد.

در مورد نمایشگر هم همینطور است. این پنل ظاهراً مشابه مدل سال گذشته است که هنوز هم به عنوان بهترین در صنعت موبایل شناخته می شود. این پنل واقعا پیشرفته است، حتی در سال ۲۰۲۳. روی کاغذ، همان ۶.۸ اینچی ۱۴۴۰x۳۰۸۸px Dynamic AMOLED ۲x را دریافت می کنیم که قادر به نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز (با کنترلر LTPO ۲.۰) است. و حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت دارد که فوق العاده است. سامسونگ بهبودهایی را در تجربه استفاده از نمایشگر به طور نرم افزاری انجام داده است. اکنون می تواند تن رنگ و کنتراست نمایشگر را در سه شرایط نوری مختلف تنظیم کند، به این معنی که پنل تقریباً برای هر سناریو بهینه خواهد بود.

دقیقاً مانند Ultra سال گذشته، به طور پیش‌فرض روی حالت رنگی +FHD و Vivid تنظیم شده است، اما می‌توان آن را در تنظیمات WQHD پلاس حداکثر کرد که ممکن است مصرف باتری را افزایش دهد. سامسونگ می‌گوید که انحنای نمایشگر را کاهش داده است و در نتیجه سطح مسطح بزرگ‌تری را در صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا نسبت به نسل قبلی خود ایجاد کرده است. دارندگان باتجربه S۲۲ Ultra ممکن است متوجه تفاوتی شوند، هرچند که حتی زمانی که در کنار هم مشاهده می‌شوند، فوراً قابل تشخیص نیست. در واقع، تمام کنترل‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا، از نظر قرارگیری و حس، شبیه به گلکسی اس ۲۲ اولترا هستند.

گوشی Galaxy S۲۲ Ultra نسبت به اندازه خود ارگونومی عالی دارد و طرفداران طراحی و چیدمان آن از شباهت آن به نسخه قبلی قدردانی خواهند کرد. همچنین این مورد برای ارتقا دهندگان سوم شخص که از تداوم لذت می برند، انگیزه بدی نیست.

سامسونگ رویکرد سازگار با محیط زیست خود را به Galaxy S۲۳ Ultra گسترش داده است. مانند نسل قبلی خود، در یک جعبه ۱۰۰٪ بازیافتی حمل می شود و به قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی مجهز شده است. سامسونگ می گوید که گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای ۱۲ قطعه داخلی و خارجی است که از مواد بازیافتی پلاستیکی که از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده، بطری های آب و بطری های PET استفاده می شود، استفاده می کند. این در مقایسه با Galaxy S۲۲ Ultra، دو برابر بیشتر است.

Galaxy S۲۳ Ultra از آلومینیوم بازیافتی و شیشه بازیافتی در کلیدهای کناری و تنظیم صدا، پوشش داخلی S Pen و سینی سیم‌کارت و سایر موارد استفاده می‌کند. سامسونگ می گوید سری گلکسی اس ۲۳ این شرکت از ورود بیش از ۱۵ تن پلاستیک به اقیانوس های جهان جلوگیری می کند. سامسونگ چند قاب رسمی زیبایی هم برای این مدل معرفی و تولید کرده است. یک قاب محافظ Smart View با NFC داخلی و همچنین قاب‌های چرمی و سیلیکونی در رنگ‌های مختلف وجود دارد. سامسونگ برای برخی از کیس های نسخه ویژه با آدیداس همکاری کرده است.

هندلینگ

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا گوشی بزرگی است. وزن آن ۲۳۳ گرم است اما کناره‌های نازک آن باعث می‌شود در دست راحت باشد، در حالی که بالا و پایین صاف آن حس امنی را به S۲۳ Ultra می‌دهد که آن را در دست بگیرید. استفاده از این گوشی با یک دست خیلی راحت نیست، اما سامسونگ حالت یک دستی را برای کمک به آن در نظر گرفته است. همچنین می‌توانید به راحتی با کشیدن انگشت در مرکز صفحه، نوار اعلان‌ها را پایین بکشید. در همین حال، رسیدن به دکمه روشن/خاموش و کلیدهای تنظیم صدا مشکل نیست. سامسونگ چند سال فرصت داشته تا قابلیت استفاده از این فرم فاکتور را کامل کند و آن را درست انجام داده است. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نیز کاملاً در مرکز نیمه پایینی نمایشگر قرار گرفته است و تازه واردان به راحتی می توانند به آن عادت کنند.

پنل پشتی مات در لمس بسیار عالی به نظر می رسد اما گلکسی اس ۲۳ اولترا را لغزنده می کند. این فداکاری است که اکثر مردم به نفع یک پنل شیشه ای با ظاهر بهتر و بدون جا ماندن اثر انگشت می پذیرند. Galaxy S۲۳ Ultra قادر است تا بزرگترین صفحه نمایش را در کمترین فضا جای دهد و در عین حال قابل استفاده باقی بماند. این یک گوشی بزرگ بسیار متعادل با تجربه نرم افزاری فکر شده برای پاسخگویی به آن صفحه نمایش بزرگ و تجربه کاربر در استفاده از آن است.



مهام دیجی

مشخصات Samsung Galaxy S۲۳ Plus در یک نگاه :

  • بدنه: ۱۵۷.۸x۷۶.۲x۷.۶mm, ۱۹۵g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، قاب آلومینیومی؛ IP۶۸ مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده).
  • صفحه نمایش: ۶.۶۰ اینچ Dynamic AMOLED ۲X پلاس، ۱۲۰Hz، HDR۱۰، وضوح ۱۰۸۰x۲۳۴۰px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، ۳۹۰ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • چیپست: Qualcomm SM۸۵۵۰ Snapdragon ۸ Gen ۲ با معماری نانومتر: هشت هسته ای (۱x۳.۳۶ GHz Cortex-X۳ & ۲x۲.۸ GHz Cortex-A۷۱۵ & ۲x۲.۸ GHz Cortex-A۷۱۰ & ۳x۲.۰ GHz Cortex-X۳)؛ Adreno ۷۴۰.
  • حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۸ گیگابایت رم؛ UFS ۴.۰.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI ۵.۱.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی): ۵۰ مگاپیکسل، f/۱.۸، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۱.۵۶ اینچ ۱.۰ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسل، f/۲.۴، ۷۰ میلی‌متر، ۱/۳.۹۴ اینچ، ۱.۰ میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال ۳ برابر؛ دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۱۳ میلی‌متر، ۱۲۰˚، ۱/۲.۵۵ اینچ ۱.۴ میکرومتر، ویدیوی فوق‌العاده پایدار.
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۲۵ میلی متر (عرض)، PDAF.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب: ۸K@۲۴/۳۰fps، ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰/۲۴۰fps، ۷۲۰p@۹۶۰fps، HDR۱۰ پلاس، ضبط صدای استریو، ژیروسکوپ EIS. دوربین جلو: ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰fps.
  • باتری: ۴۷۰۰mAh; سیمی ۴۵ وات، PD۳.۰، بی سیم ۱۰ وات ،شارژ ۴.۵ وات بی سیم معکوس.
  • سایر: حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung DeX، Samsung Wireless DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، دستورات و دستورات زبان طبیعی Bixby، Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت).

مشخصات Samsung Galaxy S۲۳ در یک نگاه :

  • بدنه: ۱۴۶.۳x۷۰.۹x۷.۶mm, ۱۶۷g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس ۲)، قاب آلومینیومی؛ IP۶۸ مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)، قاب آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش شدیدتر (تبلیغ شده).
  • صفحه نمایش: ۶.۱۰ اینچ Dynamic AMOLED ۲X، ۱۲۰Hz، HDR۱۰ پلاس، وضوح ۱۰۸۰x۲۳۴۰px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، ۴۲۲ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • صفحه نمایش: ۶.۱۰ اینچ Dynamic AMOLED ۲X، ۱۲۰Hz، HDR۱۰ پلاس، وضوح ۱۰۸۰x۲۳۴۰px، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، ۴۲۲ppi؛ نمایشگر همیشه روشن.
  • حافظه: ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت؛ UFS.
  • سیستم عامل/نرم افز اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI ۵.۱.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) ۵۰ مگاپیکسل، f/۱.۸، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۱.۵۶ اینچ ۱.۰ میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسل، f/۲.۴، ۷۰ میلی‌متر، ۱/۳.۹۴ اینچ، ۱.۰ میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال ۳ برابر؛ دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۱۳ میلی‌متر، ۱۲۰˚، ۱/۲.۵۵ اینچ ۱.۴ میکرومتر، ویدیوی فوق‌العاده پایدار.
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲، ۲۵ میلی متر (عرض)، PDAF.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب: ۸K@۲۴/۳۰fps، ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰/۲۴۰fps، ۷۲۰p@۹۶۰fps، HDR۱۰ پلاس، ضبط صدای استریو، ژیروسکوپ EIS. دوربین جلو: ۴K@۳۰/۶۰fps، ۱۰۸۰p@۳۰fps. باتری: ۳۹۰۰mAh; ۲۵ وات سیمی، PD۳.۰،شارژر بی سیم ۱۰ وات ، شارژ بیسیک ۴.۵ وات بی سیم معکوس. سایر: حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)؛ NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung DeX، Samsung Wireless DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، دستورات و دستورات زبان طبیعی Bixby، Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت).

نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و ۶.۶ اینچی ۱۰۸۰x۲۳۴۰px Dynamic AMOLED ۲X ۱۲۰Hz نیز مستقیماً از Galaxy S۲۲ و S۲۲ پلاس سال گذشته قرض گرفته شده اند. سامسونگ تصمیم گرفت جزیره دوربین یکپارچه را در گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس حذف کند. این طراحی با ظاهر مسطح تر و مینیمالیستی Galaxy S۲۳ Ultra هماهنگ‌تر است. سامسونگ آن را طراحی خطی در همه مدل ها می نامد. برخی ممکن است آن را بیش از حد ساده و حتی خسته کننده بدانند.

هر سه مدل در چهار رنگ - مشکی فانتوم، کرم، سبز و اسطوخودوس عرضه می شوند. فعلا اطلاعاتی در مورد سایر رنگ‌های این گوشی و رنگ‌های خاص مثل طلایی منتشر نشده اما احتمالا در آینده شاهد معرفی Galaxy S۲۳ Ultra خواهیم بود. هر سه نیز با گوریلا گلس Victus ۲ جدید پوشانده شده اند - این اولین دستگاه هایی هستند که از این شیشه برا محافظت استفاده می کنند.

مهام دیجی

جدول مشخصات این گوشی‌ها تصویری مشابه سال ۲۰۲۲ ارائه می‌کند. گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس برای دارندگان نسل قبلی احتمالا ارتقاء قانع‌کننده‌ای نیستند، در حالی که مدل Ultra بسته به نیاز شما می‌تواند ارتقا قابل قبولی باشد. اینجا هیچ افزودنی به بزرگی گنجاندن قلم S Pen مثل سال گذشته وجود ندارد، اما گاهی اوقات اصلاح به اندازه نوآوری مهم است. در ادامه به جزئیات سخت افزار نگاه خواهیم کرد.



Snapdragon 8 Gen 2 Snapdragon ۸ Gen ۲

امسال، سامسونگ سری گلکسی اس ۲۳ خود را به طور انحصاری با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام عرضه می کند و برای اولین بار از زمانی که چیپست اگزینوس را در سال ۲۰۱۱ با گلکسی اس ۲ معرفی کرد، چیپست اگزینوس خود را کنار گذاشت. با این حال، سامسونگ از نسخه معمولی SD ۸ Gen ۲ استفاده نمی کند، بلکه از نسخه ویژه و با کلاک بالاتری استفاده می کند که آن را پلتفرم موبایل Snapdragon ۸ Gen ۲ برای Galaxy می نامد. تراشه سفارشی سرعت کلاک سریعترین هسته Cortex-X۳ را به ۳.۳۶ گیگاهرتز می رساند که نسبت به ۳.۲ گیگاهرتز در سایر گوشی های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بیشتر است. این تراشه باید از کارایی ذاتی خود برای استفاده حداکثری از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کند و در عین حال عملکرد بازی را نسبت به Galaxy S۲۲ Ultra نیز افزایش دهد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز در مقایسه با گلکسی اس ۲۲ اولترا سال گذشته شاهد بهبودهای زیادی در دوربین است، اما همه چیز با سنسور دوربین جدید شروع می شود.


وبلاگ / بررسی تخصصی خانواده گلکسی S۲۳

سنسور دوربین ۲۰۰MP ISOCELL HP۲

سنسور دوربین ۲۰۰MP ISOCELL HP۲

Samsung Galaxy S۲۳ Ultra از سنسور تصویر قدرتمند ISOCELL HP۲ ۲۰۰MP جدید سامسونگ استفاده میکند. این سنسور با اندازه ۱/۱.۳ اینچ کمی بزرگتر از سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی ۱۰۸ مگاپیکسلی سال گذشته است، اگرچه پیکسل‌های پیش‌بند شده آن در ۰.۶ میکرومتر در مقایسه با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری ۱۰۸ مگاپیکسلی کمی کوچک‌تر هستند.

دقیقا اینجاست که دوربین S۲۳ جدید از مدل قبلی خود پیشرفته تر است. این دوربین می‌تواند عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را برای عکس‌های حاصله ۱۲.۵ مگاپیکسلی (که به احتمال زیاد در نهایت در ۱۲ مگاپیکسل گرد می‌شوند) برای داینامیک‌ترین محدوده و کمترین نویز سیگنال تصویر ترکیب کند. اما این سنسور همچنین می‌تواند پیکسل‌های خود را در ۴ به ۱ ترکیب کند و تصویری ۵۰ مگاپیکسلی برای جزئیات بیشتر به شما ارائه دهد.  همچنین می‌توانید با ۲۰۰ مگاپیکسل کامل عکاسی کنید، اما احتمالاً تصویری بدون مزایای ذاتی پردازش چند فریمی ایجاد می‌کند و محدوده دینامیکی محدود و نویز بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. این دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل جدید فوکوس خودکار پیشرفته Super Quad Pixel دارد.از هر یک از پیکسل های ۲۰۰ مگاپیکسلی برای تشخیص تفاوت ها از چپ به راست و بالا و پایین برای دستیابی به فوکوس استفاده می کند.

مهام دیجی

Samsung Galaxy S۲۳ Ultra در Expert RAW اکنون با برنامه دوربین اصلی ادغام شده و هوشمندتر از قبل شده است. می‌توانید عکس‌های RAW بهبودیافته را با پردازش چند فریم تا رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل بگیرید. این مشابه چیزی است که iPhone ۱۴ Pros با Apple ProRAW در ۴۸ مگاپیکسل به شما می دهد و یک پایه عالی برای ویرایش بیشتر عکس است. ضبط RAW جدید با رزولوشن بالاتر به ویژه برای مناظر مفید است.

سامسونگ در موارد دیگری هم در بخش‌های دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا بهبودهایی ایجاد کرده است. به لطف سنسور با وضوح بالاتر، Night Portrait و ویدیوهای شب بهبود یافته است. بهینه سازی پردازش چند فریمی همراه با هوش مصنوعی باعث کاهش نویز بهتر شده است. سامسونگ همچنین می‌گوید که زاویه لزرش‌گیر اپتیکال را در مقایسه با دوربین قدیمی‌تر ۱۰۸ مگاپیکسلی دو برابر کرده است و در نتیجه عکس‌هایی با ثبات‌تر می‌شود.

حالت جدید Astro Hyperlapse وجود دارد که می تواند مسیرهای نور را بدون نیاز به تجهیزات اضافی ثبت کند. و در حالی که در مورد ویدیو، دوربین اصلی جدید می‌تواند ویدیوهای ۸K با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند که نسبت به ۲۴ فریم در ثانیه سال گذشته، که ممکن است برای برخی مفید باشد.

سامسونگ تصمیم گرفت سه دوربین دیگر را برای یک سال دیگر دست نخورده نگه دارد. ترکیبی از پریسکوپ ۱۰ برابر تله فوتو، زوم ۳ برابر و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل از همه کاره ترین های موجود در بازار است. و در حالی که گرفتن عکس با دستگاه‌های دستی سریع‌تر از گلکسی اس ۲۲ اولترا است، اما بعید نیست که سامسونگ تنظیماتی را انجام داده باشد تا از نتایج بهتر دوربین‌های ۱۰x، ۳x و ۰.۶x اطمینان حاصل کند. گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جدید است که در کنار چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دارای Super HDR است که به گفته سامسونگ پردازش آن را روی دوربین جلو با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اعمال می کند.


Samsung Galaxy S۲۳ و S۲۳ پلاس نسخه‌های اقتصادی‌تر از سری جدید S۲۳ هستند. این گوشی‌ها هنوز هم قدرتمند هستند و پرچمداران سامسونگ‌اند. آنها کوچکتر هستند و به طور منظمی اندازه مناسب دارند. با ۶.۶ اینچ، S۲۳ پلاس یک گوشی کوچک از گوشی‌های بزرگ است، در حالی که با ۶.۱ اینچی، S۲۳ در یک گوشی کوچک بزرگ است.

این جفت حس مهندسی دقیق گلکسی اس ۲۳ اولترا را ندارند، اما با این وجود بسیار خوب ساخته شده اند. روزهایی که گوشی های سری S کوچکتر به جای شیشه از پلاستیک استفاده می کردند، گذشته است. امسال، هر دو گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس از شیشه گوریلا گلس ویکتوس ۲ مثل همتای اولترا خود استفاده می کنند. امسال، سامسونگ تصمیم گرفت جزیره دوربین کانتور شده را از پشت گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس حذف کند، که این شرکت می‌گوید طراحی را در هر سه مدل مشابه هم می‌کند. این سه گوشی حتی در طرح‌های رنگی فانتوم مشکی، کرم، سبز و اسطوخودوس همرنگ هستند. افرادی که طراحی ساده و تمیز را دوست دارند S۲۳ و S۲۳ پلاس را دوست خواهند داشت.

شاید سامسونگ باید از این هم فراتر برود و گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس را مربعی‌تر و مانند اولترا بسازد. همانطور که می‌دانید، Galaxy S۲۳ Ultra دارای یک قاب صاف بالا و پایین و یک قاب کناری نازک‌تر است، در حالی که Galaxy S۲۳ و S۲۳ پلاس دارای یک قاب به همان اندازه عریض هستند که تا حدی به سمت پایین خمیده می‌شوند تا به پنل‌های شیشه‌ای جلو و عقب برسند.

مانند Ultra، پنل های پشتی S۲۳ و S۲۳ پلاس به جای براق بودن، مات هستند. ما از صمیم قلب با تصمیم سامسونگ در مورد روکش موافقیم. این روکش در جذب نکردن لکه بهتر است و همچنین بهتر به نظر می رسد. گلکسی اس ۲۳ پلاس جدید را می توان از دور با گلکسی A۱۳ اشتباه گرفت. آنها همان صفحه نمایش ۶.۶ اینچی و یک پنل پشتی بدون درز دارند که فقط لنزهای دوربین در بالای آن بیرون زده اند.

این جفت گوشی با همان تراشه ممتاز اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه می‌شوند که مخصوص گلکسی تنظیم شده است. این یک تجربه دوست داشتنی است که یک درجه بالاتر از سری S۲۲ قدیمی است. این تلفن به سرعت از پس هر کاری برمی‌آید. ما انتظار داریم افزایش ظرفیت باتری ۲۰۰ میلی آمپر ساعتی، به خصوص در رابطه با چیپست کارآمد، معنی دار باشد. در جاهای دیگر به روز رسانی کمتر قابل توجه است. شما اساساً همان صفحه نمایش و پیکربندی دوربین را در مدل های S۲۲ و S۲۲+ سال گذشته دریافت می کنید. اینها قبلاً به اندازه کافی خوب بودند، شاید، اما ارتقا دهندگان بالقوه نیاز به قانع کننده دارند.

آیا سری S۲۳ برای من مناسب است؟

آیا سری S۲۳ برای من مناسب است؟

بیایید سعی کنیم همه چیز را خلاصه کنیم. فرض کنید که صاحب یک گلکسی اس ۲۲ یا گلکسی اس ۲۲ پلاس هستید، و به این جفت نگاه می کنید و به این فکر می کنید که آیا باید آن را ارتقا دهید. کمپین پیش‌رزرو به اندازه کافی تخفیف ارائه نکرد تا واقعاً تفاوت ایجاد کند.
تفاوت‌های جزئی مشخصات نیز برای ترغیب افراد به ارتقا کافی نیست. خوب، شاید دارندگان ناراضی گلکسی S۲۲ کوچکتر ممکن است به بهبود باتری بالقوه گلکسی S۲۳ پناه ببرند، اما این ممکن است یک مورد برتر باشد.
چشم انداز برای خریداران Galaxy S۲۳ Ultra چندان بد نیست. چه صاحب گلکسی اس ۲۲ اولترا باشید و چه به دنبال بهترین گوشی هوشمند بازار باشید، اس ۲۳ اولترا چیزی برای جذب شما دارد.
 ساسمونگ روی Snapdragon ۸ Gen ۲ سرمایه گذاری کرده است تا تفاوتی ملموس در عملکرد و عمر باتری ایجاد کند. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید این پتانسیل را دارد که بسیار بهتر از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قبلی باشد.
با این حال، برای اطمینان، باید منتظر بررسی کامل ما باشید. پس گوش به زنگ باشید!


سایر گوشی های سامسونگ پر طرفدار

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید