advertise
Snapdragon 8 Gen 2
وبلاگ / بررسی تخصصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

همه چیز درباره تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو شامل مقایسه با پردازنده نسل یک | Snapdragon ۸ Gen ۲

پلتفرم موبایل کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ( Snapdragon ۸ Gen ۲ ) یکی از انواع SoC رده بالا برای گوشی های هوشمند است که در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی و در معماری ۴ نانومتر در ساختار TSMC N۴P تولید شده است. این CPU چهار هسته مختلف را ادغام می کند تا بالاترین میزان راندمان و قدرت بهترین پردازنده را داشته باشد. یک هسته اصلی سریع و بزرگ مبتنی بر معماری ARM Cortex-X۳ تا ۳.۲ گیگاهرتز برای برنامه های ۶۴ بیتی. دو هسته عملکرد دیگر مبتنی بر ARM Cortex-A۷۱۵ با سرعت حداکثر ۲.۸ گیگاهرتز (این هم فقط برای برنامه های ۶۴ بیتی). دو هسته دیگر Cortex-A۷۱۰ با حداکثر فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز که می توانند برای برنامه های قدیمی تر ۳۲ بیتی استفاده شوند و در نهایت سه هسته کم مصرف (ARM Cortex-A۵۱۰ تا ۲ گیگاهرتز) نیز استفاده شوند. همه هسته ها می توانند از حافظه نهان سطح سه ۸ مگابایتی مشترک استفاده کنند.



مروری بر اسنپدراگون سری هشت

اسنپدراگون، یکی از تراشه‌های هوش مصنوعی قدرتمند تولید شده توسط شرکت کوالکام است که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این تراشه‌های هوشمند به منظور اجرای عملکردهای پردازشی پیچیده و پرسرعت در دستگاه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، دستگاه‌های هوش مصنوعی، و سایر دستگاه‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته.

سری هشت از اسنپدراگون، به عنوان یکی از قدرتمندترین خانواده‌های تراشه‌های کوالکام مطرح است. این تراشه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوآورانه و توانایی‌های پردازشی بی‌نظیر، امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌های حداکثر کیفیت و کارایی را فراهم می‌کنند. همچنین، سری هشت از تراشه های اسنپدراگون به عنوان تراشه‌هایی با قدرت چندمنظوره شناخته می‌شوند که به بهبود تجربه کاربری در دستگاه‌های مختلف کمک می‌کنند. این تراشه‌ها با توانایی‌های پردازشی و گرافیکی برجسته، به عنوان مهم ترین رقبای مدیاتک نیز شناخته می شود و به کاربران امکان انجام وظایف متنوعی از جمله عکاسی، ویدئوپخش، بازی‌های رسانه‌ای، و اجرای برنامه‌های پیچیده را در بالاترین سطح قدرت ارائه می‌دهند.


هوش مصنوعی پیشگامانه :

موتور هوش مصنوعی این پردازنده شامل پردازشگر Qualcomm Hexagon است. این چیپست با استنباط‌های میکروی انقلابی و شتاب‌دهنده‌های Tensor سریع‌تر برای عملکرد هوش مصنوعی، ۴.۳۵ سریع‌تر از نسل قبلی است. بعلاوه، پشتیبانی از دقت INT۴ برای استنباط هوش مصنوعی پایدار، عملکرد در هر وات انرژی را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

گیم پلی در سطح قهرمانی:

پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno ۷۴۰ نسل جدید کوالکام تا ۲۵% سریعتر رندر‌های گرافیکی را انجام می دهد. به‌علاوه، ویژگی‌های Snapdragon Elite Gaming، واقع‌گرایی بی‌رقیبی را به بازی‌های شما اضافه می‌کند، از جمله استاندارد صنعتی برای ردیابی اشعه (Ray Tracing) با شتاب دهندگی سخت‌افزاری زنده، نورپردازی، شبیه سازی انعکاس‌ها و روشنایی واقع گرایانه برای تجربه‌های بازی در سطح دسکتاپ.

تصویربرداری مبتکرانه:

Qualcomm Spectra دارای ISPهای شناختی سه گانه ۱۸ بیتی است و دوربین Always Sensing با هوش مصنوعی است که به طور هوشمندانه هر تجربه عکاسی شما را با Snapdragon Sight بهبود می بخشد. به‌علاوه، عکس‌های خارق‌العاده‌ای را با حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسل ثبت کنید. حداکثر سرعت پردازش این واحد پردازش تصویر برابر ۳.۲ گیگاپیکسل در هر ثانیه است.

عملکرد پرسرعت:

پردازنده Kryo کوالکام ۳۵٪ عملکرد سریعتر و ۴۰٪ بازده انرژی بهتر ارائه می دهد. این پیشرفت‌ها به لطف ریز معماری کاملاً جدید Qualcomm است که یک هسته کارآمد را به یک هسته عملکرد اضافی تبدیل می‌کند تا به اوج عملکرد چند رشته‌ای با سرعتی تا ۳.۳۶ گیگاهرتز برسد.

عملکرد خارقالعاده‌ی ۵G:

سیستم مودم اسنپدراگون X۷۰ ۵G Modem-RF مجهز به پردازنده ۵G هوش مصنوعی کوالکام (Qualcomm ۵G AI Processor)، انتقال هوشمند کوالکام (Qualcomm Smart Transmit) و سیستم ذخیره نیروی ۵G کوالکام (Qualcomm ۵G Power Save) است. این ویژگی‌های منحصر به فرد خرین پیشرفت‌ها را در سرعت، پوشش و تأخیر، به علاوه برد و استحکام به ارمغان می‌آورد.

WiFi ۷ رکوردشکن:

سیستم اتصال موبایل Qualcomm FastConnect ۷۸۰۰ دارای اولین Wi-Fi ۷ تجاری با چند پیوند همزمان با باند بالا (HBS) است. FastConnect ۷۸۰۰ با تأخیر کم کلاس VR، سرعت Wi-Fi ۶ را بیش از دو برابر تا ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد. همچنین از Dual Bluetooth، LE Audio و Snapdragon Sound با صدای فضایی برای تجربه‌های صوتی همه‌جانبه پشتیبانی می‌کند.


داستان رقیب اصلی A۱۶ Apple

به لطف معماری جدید Snapdragon ۸ Gen ۲ و نرخ کلاک بالا، SD ۸ Gen ۲ سریع‌ترین CPU موبایل برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید است و تنها توسط SoCهای فعلی اپل مانند Apple A۱۶ نسبت به آن عملکرد بهتری دارند. کوالکام می‌گوید که یکی از اولین تراشه‌هایی است که از INT۴ پشتیبانی می‌کند و عملکردی تا ۴.۳۵ برابر بهتر نسبت به نسل قبلی دارد. تکنولوژی ۱۸bit-Spectra در ISP می‌تواند عکس‌ها را تا ۲۰۰ مگاپیکسل پردازش کند و ویدیوهایی تا ۸k۳۰ (شامل ۱۰ بیت، HDR۱۰+، HLG و Dolby Vision) ضبط کند. ISP یا Image Signal Processor واحدی از پردازنده است که وظیفه پردازش تصاویر ورودی را در چیپست‌ها دارد. یکی از پیشرفت‌های بزرگ Snapdragon ۸ Gen ۲، پردازنده گرافیکی Adreno ۷۴۰ است که اکنون از Hardware Raytracing پشتیبانی می‌کند و حتی از iGPU اپل در Apple A۱۶ قوی تراست.

به لطف موتور بزرگتر Tensor، موتور AI یکپارچه می تواند عملکرد هوش مصنوعی را تا ۴ برابر سریعتر ارائه دهد. ۱۸bit-Spectra-ISP نیز شاهد پیشرفت های بزرگی بود و اکنون Snapdragon Sight نامیده می شود. پردازنده گرافیکی Adreno ۷۳۰ نسبت به Adreno ۶۶۰ قبلی ۳۰ درصد بهبود گرافیکی ارائه می دهد. مودم Snapdragon X۷۰ ۵G نیز مانند مودم FastConnect ۷۸۰۰ با پشتیبانی از Wi-Fi ۷ و بلوتوث ۵.۳ جدید است.


مقایسه Snapdragon ۸ Gen ۲ با Snapdragon ۸ Plus Gen ۱:

Snapdragon ۸ Gen ۲ جدیدترین و بهترین چیپست پرچمدار شرکت کوالکام است و در مقایسه با Snapdragon ۸ Gen ۱   قطعا برنده است و از نظر کارایی CPU و GPU از پردازنده نسل قبلی پیشی می گیرد. هدف این مقایسه انتخاب پردازنده بهتر نیست و اینجا با این مقایسه قصد داریم ببینیم آیا این پردازنده بهبود چشمگیری نسبت به پرچمدار سال گذشته این شرکت داشته است یا خیر؟ به وضوح یکی از مشکلات نسل قبلی این پردازنده یعنی Snapdragon ۸ Gen ۱ عملکرد ضعیف آن در بهره وری انرژی بود، اما چیپست ارتقا یافته‌ی Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ آمد و بسیاری از مشکلات را اصلاح کرد. ما می دانیم که سری جدید چیپست‌های پرچمدار Qualcomm به راحتی در مقابل Snapdragon ۸ Gen ۱ پیروز میشود، اما در مقابل SD۸+G۱ چطور؟ همانطور که مشخص است، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هنوز هم ۸ پلاس نسل ۱ را شکست میدهد، اما مسابقه بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. وقتی صحبت از GPU یا واحد پردازش گرافیکی به میان می‌آید، پیشرفت‌های بسیار بزرگی وجود دارد، اما در مورد CPU، بسته به نحوه استفاده از آن، به نظر می‌رسد که عملکرد کم و بیش یکسان است.

تفاوت‌های بنیادی

تفاوت‌های بنیادی Snapdragon ۸ Gen ۲ با ورژن قبلی

با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسخه ارتقا یافته چیپست گذشته است، تفاوت های طراحی بسیار کم است. در واقع، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ اساساً همان چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است، اما روند ساخت متفاوتی دارد. هسته اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از یک طراحی مبتنی بر Cortex-X۲ به یک هسته مبتنی بر Cortex-X۳ ارتقا یافت. جالب اینجاست که کوالکام سه هسته عملکردی به چهار هسته ارتقا داده است که به طور قابل توجهی قدرت محاسباتی را افزایش می دهد. کوالکام یک هسته کارآمد که کم مصرف است را حذف می کند، چیزی که من نگران آن بودم زیرا می تواند عملکرد کلی باتری گوشی هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد. اما این مورد مشکل چندانی را برای این چیپست ایجاد نکرد و عملکرد هنوز عالی است، مصرف انرژی در محدوده نرمال قرار دارد و تنها علامت سوال مربوط به گنجاندن دو هسته A۷۱۰ به جای چهار هسته A۷۱۵ است.


بنچمارک‌های Snapdragon ۸ Gen ۲

GeekBench: گیگبنچ یک تست CPU محور که از چندین متد محاسباتی از جمله رمزگذاری، فشرده سازی (متن و تصاویر)، رندرینگ، شبیه سازی فیزیک، دید کامپیوتری، ردیابی پرتو، تشخیص گفتار، و استنتاج شبکه عصبی روی تصاویر استفاده می کند. تفکیک امتیاز معیارهای خاصی را ارائه می دهد و به در تشخیص نقاط قوت و ضعف کمک میکند. امتیاز نهایی تأکید زیادی بر عملکرد اعداد صحیح (۶۵٪)، سپس عملکرد شناور (۳۰٪) و در نهایت، رمزنگاری (۵٪) دارد. ما از Geekbench ۵ و Geekbench ۶ برای این تست ها استفاده کردیم.


مهام دیجی

مهام دیجی

همانطور که انتظار می رفت، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ امتیاز بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کسب می کند. این میزان نیز چندان ناچیز نیست: طبق گفته Geekbench، در موارد عملکرد چند هسته‌ای، می توان انتظار عملکرد تقریباً ۲۵ درصدی بهتر CPU را از Snapdragon ۸ Gen ۲ داشت.

GFXBench:

هدف این تست بنچمارک شبیه سازی رندر گرافیک بازی های ویدیویی با استفاده از آخرین API ها است. تعداد زیادی افکت روی صفحه و بافت های با کیفیت بالا رندر گرفته میشود. تست های جدیدتر از Vulkan استفاده می کنند، در حالی که تست های قدیمی از OpenGL ES ۳.۱ استفاده می کنند. در این تست نتایج به صورت فریم بر ثانیه نمایش داده میشود که جایگزین امتیازات وزنی هستند و بالا بودن میزان فریم بر ثانیه به معنی بالاتر بودن قدرت پردازشی است.


مهام دیجی

آزمایش پردازنده گرافیکی GFXBench

آزمایش پردازنده گرافیکی GFXBench داستان متفاوتی در مورد عملکرد GPU می گوید. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یک ارتقاء است، اما این نتایج به اندازه ارتقاء قابل توجهی که افزایش ۶۵ درصدی نشان می دهد، نیست. بزرگترین پیشرفت در تست آزتک Offscreen با کیفیت ۱۴۴۰p است که نشان دهنده بهبود ۲۶ درصدی عملکرد GPU است. به نظر می رسد سایر پیشرفت ها در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد قرار دارند. به عبارت دیگر، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هنوز هم پردازنده گرافیکی قدرتمندتری دارد، اما وقتی به قابلیت‌های آن در بازی در مقایسه با مدل سال گذشته نگاه می‌کنیم، نباید انتظار تفاوت خیلی چشمگیری داشت. تست پردازنده گرافیکی Burnout Benchmark نتایج متفاوتی نشان میداد اما به نظر میرسد تست GFXBench شباهت بیشتری به سناریو‌های معمول بازی داشته باشد.


مهام دیجی
مهام دیجی

CPU Throttling Test: این برنامه یک تست CPU ساده را در روت پردازشگر به مدت ۱۵ دقیقه تکرار می کند، اگرچه ما آن را به مدت ۳۰ دقیقه اجرا کردیم. با استفاده از این برنامه میتوانید ببینید که چه زمانی گوشی شروع به کاهش کارایی به علت افزایش دما می کند.


اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عملکرد خود را برای مدت طولانی تری نسبت به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ حفظ می کند، اگرچه آنها به مقادیر اوج مشابهی دست می یابند. Snapdragon ۸ Gen ۲ می تواند عملکرد خود را در مدت زمان بیشتری از ۸ Plus Gen ۱ حفظ کند، اگرچه هر دوی این تراشه ها بدون در نظر گرفتن این مقایسه عالی هستند.

Burnout Benchmark (تست فرسودگی):

در این تست وظایف سنگین روی چیپست اجرا میشود تا مصرف انرژی، حرارت و حداکثر عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کند. این برنامه از API BatteryManager Android برای محاسبه وات استفاده شده در طول آزمایش استفاده می کند، که می تواند برای درک تخلیه باتری در تلفن هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. بنچمارک فرسودگی به ما اجازه می دهد تا به راحتی توان مصرفی یک چیپست در گوشی هوشمند را اندازه گیری کنیم. تست های زیر بر روی اجزای مختلف SoC به عنوان بخشی از معیار Burnout اجرا می شوند.
GPU: محاسبات مبتنی بر دید موازی با استفاده از OpenCL
CPU: محاسبات چند هسته‌ای عمدتاً شامل دستورالعمل های Arm Neon است
NPU: مدل‌های هوش مصنوعی با عملیات یادگیری ماشین


مهام دیجی

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در صورت بارگیری با عملکردهای GPU، CPU و NPU انرژی بیشتری نسبت به هر دو مدل قبلی مصرف می کند. Snapdragon ۸ Gen ۲ همچنین در تست GPU به طور قابل توجهی Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ را شکست می دهد و در عین حال به بالاترین عملکرد CPU نیز می رسد. هر دوی آنها در عملکرد CPU تقریباً یکسان هستند اما GPU نسل جدید افزایش عملکرد قابل توجهی را نشان می دهد. این آمار نشان می‌دهد که کوالکام ۶۵ درصد افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی و ۸.۲ درصد افزایش عملکرد پردازنده را داشته است در حالی که مصرف انرژی را تنها ۱۹ درصد افزایش داده است. به عبارت دیگر، برای دستیابی به عملکرد مشابه Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ سال گذشته، به احتمال زیاد در کل انرژی کمتری مصرف خواهید کرد.


هنوز هم Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ بیش از حد کافی است!

هنگامی که برای اولین بار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را آزمایش کردم، گفتم که این یک پیشرفت نسلی است و نه فقط یک نوع "پلاس" که معمولاً می بینیم. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز این حس را تقویت کرده است و این یک جهش بزرگ از نسل ۱ به نسل ۲ است، جهش از ۸ پلاس نسل ۱ بسیار ملایم تر است ولی هنوز هم قابل توجه است. این بدان معنا نیست که بهبود پیشرو کافی نیست. اکثر مردم سالانه تلفن همراه خود را ارتقا نمیدهند و این تنها یکی از دلایل بسیاری است که ما از عملکرد این پردازنده رضایت داریم. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به وضوح در مقابل تراشه ای که از قبل با مشکل مواجه شده بود، به شدت بهبود یافته بود، و سپس ۸ نسل ۲ فقط بهبودهای کوچک تری ایجاد می کند. برای مثال، پیشرفت‌های CPU به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود، و به نظر می‌رسد که در هر دو معیار Burnout و تست Throttling CPU کاملاً شبیه به نسل گذشته است. GPU اما داستان متفاوتی است، البته همه گیمرهای موبایل نیستند.


گوشی‌هایی که با Snapdragon ۸ Gen ۲ عرضه میشوند:

اینجا ما گوشی هایی که با این تراشه عرضه می شوند را معرفی می کنیم. گوشی های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون هشت نسل دوم را متواند بهترین گوشی های هوشمند بازار نام گذاری کرد. این گوشی ها یک گزینه ایده آل برای بازی شناخته میشود و برای عکاسی نیز ارق العاده هستند. در ادامه لیست گوشی های مجهز به تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲ را مشاهده می کنید

۱- Samsung Galaxy S۲۳ / Galaxy S۲۳+ / Galaxy S۲۳ Ultra


خانواده‌ی Samsung Galaxy S۲۳ یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین سری گوشی های هوشمند در بازار است. یکی از اجزای کلیدی که به قدرت و موفقیت این سری از گوشی‌های سامسونگ، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که قدرت پردازشی این دستگاه را تامین می کند. انتظار می‌رود این پردازنده سریع‌تر، کارآمدتر و قدرتمندتر از نسل‌های قبلی باشد، با قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبودیافته و ویژگی‌های اتصال پیشرفته. با اسنپدراگون ۸ نسل ۲، کاربران می‌توانند انتظار عملکرد سریع و چندوظیفه‌ای بی‌وقفه و همچنین بهبود عمر باتری و سرعت شارژ سریع‌تر را داشته باشند.

ترکیب خانواده Samsung Galaxy S۲۳ و Snapdragon ۸ Gen ۲ مطمئناً قدرتمند خواهد بود و تجربه ای بی نظیر از گوشی هوشمند را به کاربران ارائه می دهد. سامسونگ برای این سری از گوشی‌ها از نسخه‌ای ویژه از پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۲ استفاده میکند که پسوند Snapdragon For Galaxy را به همراه دارد و این نسخه دارای فرکانس بیشتر CPU است که تا حدی عملکرد این دستگاه را نسبت به نسخه معمولی Snapdragon ۸ Gen ۲ بهبود می بخشد. در بین گوشی‌های سری S۲۳، دستگاه پرچمدار یعنی گوشی Samsung Galaxy S۲۳ Ultra از ۱۲ گیگابایت رم بهره مند است که این میزان قابل توجه رم دستگاه در کنار این پردازنده قدرتمند این گوشی را به دستگاهی همه فن حریف تبدیل کرده است.

۲- Xiaomi ۱۳ / Xiaomi ۱۳ Pro

شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو دو مورد از جدیدترین محصولات شیائومی هستند و گوشی‌های قدرتمند و فوق العاده‌ای هستند. انتظار می‌رود هر دو گوشی با مشخصات رده بالایی از جمله پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۲ عرضه شوند که نوید ارائه عملکرد سریع و کارآمد را می‌دهند.

انتظار می رود شیائومی ۱۳ با صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی AMOLED عرضه شود، در حالی که شیائومی ۱۳ پرو دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر ۶.۶۷ اینچی است. انتظار می‌رود که هر دو دستگاه دارای تنظیمات دوربین چشمگیری باشند، نسخه پرو دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل یک سنسور اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی، یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو ۳.۲ برابری و یک لنز فوق‌واید ۵۰ مگاپیکسلی است و برادر کوچکتر این گوشی یعنی شیائومی ۱۳ دارای دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی است. هر دو دستگاه با اتصال ۵G و قابلیت‌های شارژ سریع عرضه شوند که آن‌ها را برای کاربرانی که می‌خواهند یک گوشی هوشمند برتر را تجربه کنند، ایده‌آل می‌کند.

۳- Nubia Red Magic ۸ Pro

Nubia Red Magic ۸ Pro یک گوشی هوشمند گیمینگ قدرتمند است که تجربه بازی بی نظیری را ارائه می دهد. این دستگاه دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۲ است که عملکرد بسیار سریعی را ارائه می‌کند و برای انجام حتی سخت ترین بازی ها طراحی شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است که گیم پلی روان و با کیفیتی را ارائه می کند. Nubia Red Magic ۸ Pro همچنین دارای یک سیستم خنک کننده فعال منحصر به فرد دارد که به خنک نگه داشتن گوشی حتی در طول مدت طولانی بازی ارائه می کند. این گوشی دارای باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع پشتیبانی می کند و تنها در ۳۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود. از دیگر ویژگی های Nubia Red Magic ۸ Pro می توان به راه اندازی دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه اشاره کرد. به طور کلی، Nubia Red Magic ۸ Pro یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که خواهان یک تجربه بازی قدرتمند و همه جانبه در موبایل هستند.

گوشی های موبایل با تراشه اسنپدراگون

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید