advertise
وبلاگ / بررسی سری شیائومی ۱۳ و مشخصات

بررسی و مشخصات سری شیائومی ۱۳ Xiaomi ۱۳ Series Review

گذر عمر ما چقدر سریع است. سال دیگری نیز گذشت و در کمپ شیائومی طرفداران این برند چینی چشم انتظار عرضه سری ۱۳ محصولات این شرکت هستند. مراسم رونمایی و عرضه این محصولات در تاریخ ۲۶ فوریه سال ۲۰۲۳ در شهر بارسلونا کشور اسپانیا برگزار میشود. جایی که در قلب اروپا محصولات شیائومی طرفداران بسیاری دارد و پیشتر هم میزبان پروموشن‌ها و ایونت‌های زیادی بوده است. در ادامه با مهام دیجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی گوشی‌های سری شیائومی سیزده Xiaomi ۱۳ Series بیاندازیم و ببینیم این گوشی‌ها که در سایه تبلیغات گسترده شیائومی معرفی خواهند شد چه ویژگی‌ها و امکاناتی خواهند داشت.

مهام دیجی

مهام دیجی

Xiaomi ۱۳ Pro پرچمدار جدید شیائومی

شیائومی ۱۳ پرو پرچمدار ۲۰۲۳ این غول چینی دنیا تکنولوژی با تراشه پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۲ به بازار عرضه خواهد شد. چیپستی که پیشتر روی گوشی‌های سری Samsung S۲۳ آن را بررسی کردیم و قدرت بالای آن بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر این چیپست قدرتمند، گوشی شیائومی ۱۳ پرو از نمایشگر فوق العاده LTPO OLED استفاده میکند. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از تکنولوژی‌های Dolby Vision و HDR۱۰ پلاس پشتیبانی میکند و به لطف تکنولوژی LTPO که مشابه سری آیفون ۱۴ است، ۱۹۰۰ نیت روشنایی حداکثر تولید میکند که در صنعت گوشی‌های هوشمند کم نظیر و چشمگیر است.


این گوشی دارای استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP۶۸ است که تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه از این گوشی محافظت میکند. مورد دیگری که شیائومی در مورد این گوشی تبلیغات گسترده روی آن کرده است دوربین قدرتمند و با کیفیت این گوشیست که با لنز‌های شرکت Leica تولید شده است. این گوشی در پشت مجهز به سه سنسور است که هر سه آن‌ها رزولوشینی برابر ۵۰ مگاپیکسل دارند. دوربین اصلی این گوشی نقطه قوت این مجموعه سه‌گانه است که با سنسور ۱ اینچی کیفیتی در سطح دوربین‌های دیجیتال میان رده دارد. همچنین دو دوربین دیگر تله فتو و فوق عریض این گوشی نیز کیفیت خیلی خوبی دارند و به فوکوس خودکار PDAF و لیزری نیز مجهز شده اند. این گوشی قابلیت ضبط فیلم‌هایی تا رزولوشن ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه HDR سینماتیک دارد. فیلم‌های ۴K این گوشی هم تا ۶۰ فریم بر ثانیه با HDR۱۰ پلاس، دالبی ویژن و LOG ضبط میشوند که در نوع خود فوق العاده است. برای فیلم‌های اسلوموشن هم Xiaomi ۱۳ Pro فیلم‌هایی ۱۰۸۰P را با حداکثر سرعت اعجاب انگیز ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه ثبت میکند.


شیائومی همیشه یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با قابلیت فست شارژ بوده است. Xiaomi ۱۳ Pro هم از این قضیه مستثنی نیست و با شارژر ۱۲۰ واتی در جعبه عرضه میشود که طبق تبلیغ سازنده تنها در ۱۹ دقیقه باتری این گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ شارژ میکند. این گوشی امکان شارژ بیسیم ۵۰ واتی را فراهم میسازد که استاندارد جدیدی در شارژ بیسیم است و تنها در ۳۶ دقیقه باتری این گوشی را به صورت بیسیم شارژ میکند.

مهام دیجی

گوشی Xiaomi ۱۳ رقیب Samsung S۲۳ با قیمت کمتر

گوشی Xiaomi ۱۳ رقیب Samsung S۲۳ با قیمت کمتر

شیائومی ۱۳ مدل استاندارد از سری پرچمدار این شرکت است که با قیمت ۵۵۰ یورو برای مدل پایه بسیار ارزان تر از مدل پایه Galaxy ُ۲۳ سامسونگ است. این گوشی با پردازنده مشابه سری S۲۳ یعنی Snapdragon ۸ Gen ۲ تولید میشود. هرچند سامسونگ برای سری S۲۳ از مدل خاص و ارتقا یافته این چیپست استفاده می کند این اختلاف جزئی به میزانی نیست که شما از یک دستگاه دارای نسخه معمولی SD۸G۲ به هر دلیلی چشم پوشی کنید. دوربین‌های Xiaomi ۱۳ روی کاغذ بسیار شبیه دوربین‌های گوشی سامسونگ S۲۳ هستند و هر دو گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند.




شیائومی ۱۳ در فیلمبرداری رزولوشنی مشابه نسخه Pro ارائه میکند. لنز‌های این گوشی هم ساخت شرکت لایکا است و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی هم کیفیت خوبی دارد. این گوشی از شارژر ۶۷ واتی استفاده میکند که در مقایسه با شارژر ۲۵ واتی سامسونگ S۲۳ بسیار سریع تر است و در ۳۸ دقیقه باتری این گوشی را کاملا شارژ میکند. این در حالی است که در Galaxy S۲۳ شارژ گوشی تا ۵۰ درصد ۳۰ دقیقه به طور می‌انجامد. شارژ بیسیم این گوشی هم مانند نسخه پرو ۵۰ واتی است و در ۴۸ دقیقه باتری این گوشی را کاملا شارژ میکند. این قابلیت شارژ بیسیم نسبت به شارژ ۱۵ واتی سامسونگ S۲۳ بسیار سریع تر است. در حالی که رقیب سامسونگ این گوشی حداکثر با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم تولید میشود، Xiaomi ۱۳ در نسخه ۵۱۲ گیگابایتی دارای ۱۲ گیگابایت رم است که از این نظر نیز این گوشی بر رقیب سامسونگ خود برتری دارد. گوشی موبایل Xiaomi ۱۳ در تنوع بالای رنگ عرضه میشود که شامل رنگ‌های زیر میشود: سفید، مشکی، سبز، آبی، قرمز، آبی کوهستان، زرد، سبز گلی، خاکستری. این گوشی نیز دارای استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP۶۸ است که تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه از این گوشی محافظت میکند.

مهام دیجی

Xiaomi ۱۳ Lite - نسخه اقتصادی


شیائومی ۱۳ لایت با قیمت حدودی کمتر ۵۰۰ یورو عضو اقتصادی این خانواده است. این گوشی احتمالا از چیپست Snapdragon ۷ Gen ۱ استفاده میکند. چیپستی جدید و کمتر شناخته شده که باید منتظر عرضه این گوشی بمانیم تا بتوانیم عملکرد آن را بررسی کنیم. بر خلاف دو مدل قبلی که دارای استاندارد رده بالاتر محافظت در برابر آب و گرد و غبار IP۶۸ هستند، این مدل با استاندارد IP۵۳ عرضه میشود که صرفا در برابر پاشش آب مقاوم است. نمایشگر این گوشی AMOLED است که با نرخ ۱۲۰ هرتز بروز میشود.

این نمایشگر از تکنولوژی‌های Dolby Vision و HDR۱۰ پلاس پشتیبانی میکند و قادر به تولید حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت میباشد. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است و دارای سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی است. این دوربین در کنار یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین ۳ گانه این گوشی را تشکیل میدهد. ۱۳ لایت قادر است فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کندو سلفی این گوشی هم ۳۲ مگاپیکسلی است. این گوشی هم دارای شارژر سریع ۶۷ واتی است که طبق ادعای سازنده باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را در ۴۰ دقیقه از صفر درصد کاملا شارژ میکند.

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید