advertise
مهام دیجی
وبلاگ / نبرد سامسونگ و شیائومی

نبرد سامسونگ و شیائومی به نفع میان رده های GALAXY A SERIES رقم می خورد!

داستان گوشی های موبایل در مرحله ای مانند مقایسه شیائومی و سامسونگ برای افراد معمولی به عنوان خریدار گوشی بسیار مرسوم است و حتی افراد حرفه ای در زمینه it نیز دست به بررسی و نقدهای عمیقی می زنند تا ثابت کنند کدام گوشی از بین شیائومی و سامسونگ لایق گرفتن لقب بهترین است! در همین حین هردو سازنده سعی می کنند مزیت رقابتی خود را افزایش داده و در همین حال توازن عادلانه ای بین قیمت و مشخصات فنی ارائه کنند تا بازار پر رقابت گوشی های هوشمند را از دست ندهد. در ادامه با چند نکته مهم برای یک بررسی فنی و عادلانه در خدمت شما هستیم.

با اینکه خط تولید گوشی سامسونگ سهم وسیعی از تولید و صادرات اسمارت فون را در قالب برند سامسونگ گلکسی در دست دارد و در فروش پرچم دار جیبی خود بسیار موفق بوده و هست؛ ولی همچنان دست از سر بازار پرسودی به نام" گوشی میان رده " بر نمی دارد!

سامسونگ حتی با اپل که بزرگترین فروشنده تلفن همراه در جهان است و از نظر آمار فروش ، قابل مقایسه و البته هم بازی است به طوری که حتی نمایشگر های اپل توسط سامسونگ تولید می شود. غول کره ای با وجود سهم بازار چند برابری ( نسبت به Mi ) و انحصار تولید در برخی از تراشه ها و نمایشگر ها اما همچنان برای رقابت با میان رده های شیائومی در تلاش است.


سامسونگ با انعطاف پذیری شروع کرد!

سامسونگ تا قبل از این برای همه چیز حتی در مقابل اندروید ، برخورد بالا دستی و سخت گیرانه ای داشت اما دو یا سه سالی هست که کوتاه آمده و سعی می کند انعطاف پذیر تر عمل کند؛ اما همچنان در اتاق فکر مرکز توسعه فناوری سامسونگ برای احتمال اینکه سامسونگ صندلی خودش را به عنوان دومین فروشنده اسمارت فون در جهان به شیائومی واگذار کند، یک گوشه تاریک و قابل تامل وجود دارد!

مهام دیجی

عکس

امروز جدی تر شده

حالا سامسونگ وقتی که زیر چشمی به برند شیائومی و بازی با زیر برندی با عنوان پوکو نگاه می کند، ابرو بالا انداخته و به خط تولید گوشی های موبایل A با غرور خیره می شود. این غول بی شاخ و دم کره ای دستی بر چانه می کشد و به این فکر می کند : حتما باید امکانات ضد آب ، نمایشگر بهتر ، باتری و حتی آداپتور شارژ قوی تری را برای میان رده های گلکسی فون ۲۰۲۲ به بعد در نظر بگیرم.


عکس محصول

خوشحالیم !

ما اینجا سامسونگ را ایستاده تشویق خواهیم کرد. این یک حرکت مثبت برای ارتقای تمام عیار برای حرکت از خوب به عالی است. حالا به فروشگاه های سامسونگ گلکسی خیره می شویم و در کنار میان رده های ۲۰۲۲ سری GALAXY A قدم می زنیم؛ اما متاسفیم که حتی از فاصله نزدیک هم نمی توانیم بسیاری از میان رده های ۲۰۲۲ را از یکدیگر تفکیک کنیم و یا تفاوت آنها را به خوبی تشخیص دهیم!


شیائومی؛ هر سال دریغ از پارسال

شیائومی هر سال یک تغییر جزئی در نسخه قبلی ایجاد کرده و آن را عرضه می کند. به طور مثال : در سال ۲۰۲۱ یک گوشی با نمایشگر LCD و با فناوری ۵G عرضه کرده اما امسال متوجه میشود : کاربران نمایشگرهای بهتری می خواهند. در نتیجه پردازنده به سمت قبل نزول می کند؛ اما یک نمایشگر بهتر با خرید شیائومی ۲۰۲۲ در اختیار دارید. این بازی گیج کننده اما جذاب به نظر می رسد.

مهام دیجی

چرا غول فناوری سامسونگ به فکر رقابت با شیائومی است!

تنوع رنگ ، مدل ، تکسچر های پشت گوشی و حتی فرم و چیدمان جزیره دوربین ها در بسیاری از مدل های شیائومی بسیار متمایز به نظر می رسد. اما هر بار که میخواهیم از بین گوشی های شیائومی به یک گزینه برای خرید فکر کنیم؛ وقتی وارد اولین نمایشگاه شیائومی می شویم باید با یک قبیله پرجمعیت ملاقات کنیم.

وقتی به همه ی اسمارت فون های شیائومی در کنار یکدیگر نگاه می کنیم ، گویا تعداد زیادی برادر , عمو و عموزاده، خواهر و خواهر زاده شبیه به هم وجود دارد. اکثر مدل ها نیز ( در نگاه اول ) شبیه به یکدیگر هستند. انگار ما واقعا به چین سفر کرده ایم ! همه شکل هم و حتی بسیاری از مدل های پوکو از نظر کارایی با برخی از مدل های نوت شیائومی یکسان به نظر میرسد !






مهام دیجی

داستان چیه ؟!

شیائومی برنامه تجاری بزرگی برای جانشین شدن با سامسونگ در سر دارد، اما حتی اگر شیائومی بدون برنامه و از سر بازار گرمی ، این همه مدل را طراحی و تولید می کرد، در یک جهان فانتزی که اشیاء می توانند جان داشته باشد وجود این همه تنوع در اثر تئوری انتخاب طبیعی منجر به ارتقای شیائومی نسبت به سامسونگ می شد.

البته همین الان شیائومی ده ها مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از اسمارت فون ها را طراحی و عرضه نموده که در آنچه برای مشتری مهم است نسبت به سامسونگ برتری دارد.

برخی از مدل های شیائومی به حدی زیبا و خوش فکر هستند که مستقیم توی چشمای ما زل میزنه و میگه : بیا منو بخر!















مهام دیجی

راه میانبر در مسیر شیائومی

به طور مثال وقتی میان رده های زیر دویست دلار سامسونگ و شیائومی را مقایسه می کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از مدل های شیائومی از نظر دوربین و باتری نسبت به رقیب سامسونگ برتری دارند که هوش هیجانی من و شما را تحت تاثیر قرار داده و همین برای خرید گوشی جدید شیائومی یا پوکو و جایگزین کردن آن با نمونه ی میان رده سامسونگ ، کفایت می کند. برای همین سامسونگ جدی تر دست به کار شده است.


مقاومت در برابر آب حتی در ارزان ترین Galaxy A آینده

طبق گزارش های رسمی و حتی شایعات، سامسونگ قصد دارد تا اسمارت فون های آینده از خانواده A سامسونگ را در برابر مخاطرات فیزیکی ارتقاء دهد، به طور مثال: مقاومت در برابر آب را به همان روشی که قبلا با مدل هایی مانند سامسونگ گلکسی A۵۲ و گلکسی A۷۲ در سال ۲۰۲۱ انجام داده بود، در ارزان ترین مدلهای سامسونگ A اضافه خواهد کرد.

تا این تاریخ مشخص نیست چه دستگاه هایی از میان رده و ارزان قیمت SAMSUNG ، استاندارد بهینه IP را دریافت می کنند، ولی ما انتظار داریم که اکثر اهالی خانواده گلکسی A از این ویژگی حتی در پائین ترین سطح یعنی IP ۵۳ بهره مند باشند.

مهام دیجی

عکس

آیا سامسونگ برنده خواهد شد ؟!

اینجا همه تلاش ها برای تصاحب سهم بازار است و صحبت بر سر بازی های کودکانه نیست! بنابراین، انتظار می‌رود مدل‌هایی مانند گلکسی A۳۳، گلکسی A۵۲ و گلکسی A۷۳ با هدف ارائه ارزش های افزوده در مقایسه با مدل‌های شرکت‌هایی مانند Realm، OPPO یا Xiaomi، بخشی از طرح پیشتازی سامسونگ نسبت به شیائومی باشند.


عکس محصول

پیش بینی برنده

اینکه آیا این استراتژی کار خواهد کرد یا نه، ما نظر قطعی درباره آن نداریم زیرا احتمال اینکه نظر کاربران حتی به نفع سامسونگ تغییر کند نیز وجود خواهد داشت. همه چیز به این بستگی دارد که آیا مقاومت در برابر آب به اندازه ای که سامسونگ معتقد است برای مصرف کنندگان ( آینده ) مهم خواهد بود یا خیر ؟! به طور مثال ممکن است کاربران به نمایشگرهای تاشو با کیفیت صفحه بالا اما قیمت مناسب ، واکنش بهتر یا حتی علاقه بیشتری نشان دهند.


افزایش سهم بازار چه فایده ای برای سامسونگ دارد ؟!

همه چیز به خرید و فروش گوشی ختم نخواهد شد! با توجه به اینکه رفته رفته لوازمی مانند آداپتور شارژ در حال حذف شدن از جعبه است، فروش لوازم جانبی می تواند برای سالهای متمادی سود آور به نظر برسد. البته این موفقیت جنبه روانی نیز خواهد داشت زیرا مشتریان وفادار به طور رایگان برای محصولات آینده سامسونگ تبلیغ خواهند کرد و هر مشتری میان رده می تواند یک مشتری پرچم دار برای پنج سال آینده باشد.

سامسونگ بخش وسیعی از خدمات تحت وب را نیز ارائه می کند که برخی از آنها فعلا در ایران کاربرد ندارد. پنج یا حتی ده سال استفاده از خدمات نرم افزاری سامسونگ نیز ایده خوبی خواهد بود. البته هر گوشی می تواند به عنوان یک ابزار سرگرم کننده و تبلیغ زنده برای نسل بعدی اسمارت فون ها به حساب بیاید.

مهام دیجی

بهترین ترفند سامسونگ !

باور بکنید یا نه اما سامسونگ گاهی یک مدل را از نظر امکانات و کیفیت در حد بی نظیر و اعلایی تولید می کند. هدف سامسونگ برای تولید و عرضه چنین محصولاتی که حتی از نظر هزینه خرید گوشی در کف قیمت قرار دارند؛ این است که یک گوشی خاص برای سال های متمادی در دست کاربران باقی بماند و همچنان کارایی قابل قبولی را حفظ کنند.

این داستان اگرچه زیرکانه با هدفی دور از ذهن به نظر می رسد اما برای تئوری لبخند مشتری و سودآوری ( بلند مدت ) شرکت در سطح جهانی بسیار موثر و درخشان خواهد بود.

مهام دیجی

مهام دیجی

نظر شما چیست ؟!

نظر شما چیست ؟! آیا سامسونگ می تواند این برتری قابل توجه فروش که نسبت به شیائومی و پوکو دارد را همچنان حفظ کند ؛ یا سرانجام میدان را به رقیب شیائومی خود واگذار خواهد کرد! آیا افزودن امکانات پرچمدار به گوشی های میان رده سامسونگ ایده مفیدی است ؟! برخی از افراد اعتقاد دارند که گلکسی تا همین الان در زمین بازی برخی از مناطق مانند بازار خاورمیانه ، باخته است!


نظر شما و یا تجربه خرید شما چیست ؟ شما خرید کدام گوشی و کدام برند را ترجیح می دهید ؟!

*ممکن است بخشی از اطلاعات این صفحه درست نباشد در صورت مشاهده لطفا به ما گزارش دهید*

اگر سوال یا نظری هست بفرمائید

محبوب ترین کالاها