advertise
مهام دیجی
وبلاگ / معرفی رابط کاربری جدید OneUI ۶ سامسونگ به همراه لیست گوشی ها

رابط کاربری One UI ۶ سامسونگ و لیست ۵۰ گوشی دریافت کننده

همه به دنبال اطلاعات و مشخصات One UI ۶ به عنوان جدیدترین رابط کاربری ویژه گوشی های سامسونگ هستند. اما داستان نسخه جدید One UI ورژن ۶ چیست؟ چه امکانات اضافه ای دارد؟ برای این بررسی ابتدا باید بدانید که رابط کاربری گوشی های سامسونگ به اندروید متکی است و اکنون پس از یک دوره تست و آزمایشی که از فوریه گذشته آغاز شد، شرکت گوگل در جریان رویداد "Made by Google" اخیرا اعلام کرد که نسخه پایدار و نهایی سیستم عامل اندروید ۱۴ را رسماً عرضه کرده است.

این نسخه شامل بهبودها و تغییرات بسیاری است که روی رابط کابری نسل جدید سامسونگ نیز از نظر امکانات کاربری و ویژگی های امنیتی تاثیرات مهمی دارد. ما منتظر نسخه رسمی رابط کاربری سامسونگ که با اندروید ۱۴ نیز سازگار است هستیم. در ادامه ابتدا به معرفی کلی این رابط کاربری و سپس شرح ۲۰ مزیت جدید گوشی های سامسونگ توضیح می دهیم. لطفا همراه ما باشید دوست عزیز


مهام دیجی

One UI ۶ یک به روز رسانی مهم است

همانطور که در ابتدا گفتم؛ در مورد شرکت سامسونگ منتظریم که به‌روزرسانی One UI ۶ را در کنفرانس SDC۲۳ اعلام کند. این به‌روزرسانی ( پس از معرفی برنامه بتای باز برای نسخه جدید) به عنوان جایگزینی برای One UI ۵ عرضه می‌شود. البته این فرصت اولین بار به کاربران گوشی‌های پرچمدار مانند سری S۲۳ تقدیم خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این روند، باید به وب‌سایت رسمی شرکت سامسونگ مراجعه کنید.

ما به تازگی بتا‌نسخه One UI ۶.۰ را دریافت نموده و امکانات جدیدی را بررسی کرده‌ایم. این به‌روزرسانی شامل حدود ۲۰ ویژگی جدید است که به چندین دسته تقسیم می‌شوند. اگر جزو دارندگان یا طرفداران علاقه مند به دنیای سامسونگ گلکسی فون هستید بهتر است آماده شوید و ویژگی‌های جدید One UI ۶.۰ را با ما در یک سفر طولانی تجربه کنید!


گوشی های سامسونگ که One UI ۶.۰ دریافت خواهند کرد

قبل از ارائه ویژگی‌های جدید موجود در به‌روزرسانی One UI ۶، مهم است توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی به طور فوری برای تمام گوشی‌های سامسونگ در دسترس نخواهد بود. این موضوع به دلیل عدم سازگاری برخی از گوشی‌ها با نسخه جدید سیستم عامل اندروید ۱۴ (One UI ۶) است. اگر به عنوان دارنده یکی از انواع مدلهای گوشی سامسونگ منتظر دریافت آپدیت جدید رابط کاربری آن هستید بهتره که لیست گوشی‌های سامسونگی که می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند را مشاهده کنید.

این لیست تازه‌ترین اطلاعات را در خصوص تطابق دستگاه‌ها با به‌روزرسانی One UI ۶ ارائه می‌دهد. اگرچه این لیست رسمی نیست، اما بر اساس سیاست به‌روزرسانی دستگاه‌های سامسونگ، تقریباً معیارهای مشخصی برای تطابق این مدل لیست با یک اعلامیه رسمی وجود دارد.


ویژگی های به روز رسانی One UI ۶

به روز رسانی One UI ۶ ظاهر جدیدی را برای پنل تنظیمات سریع ارائه می دهد که پس از کشیدن انگشت از لبه صفحه بالا به پایین ظاهر می شود. پس از به روز رسانی گوشی شما، این اولین تغییر قابل توجه خواهد بود. درست است که وقتی برای مشاهده اعلان‌ها به پایین سوایپ می‌کنید، این تغییر بسیار کم به نظر می‌رسد، زیرا هنوز شش تنظیمات سریع در بالا وجود دارد. اما وقتی دوباره به سمت پایین سوایپ می‌کنید تا پنل تنظیمات سریع ظاهر شود، داستان کاملاً متفاوت است.

ظاهر جدیدی وجود دارد که به ۴ دسته اصلی، سازماندهی شده است. دسته اول شامل آیکون‌های Wi-Fi و بلوتوث در کنار یکدیگر است که با دکمه‌های بزرگ در بالا ظاهر می‌شوند - با در نظر گرفتن هر دوی آنها از مهمترین تنظیماتی هستند که ما مرتباً انجام می‌دهیم.

البته در نگاه اول، وقتی به پایین بروید تا اعلان‌ها را مشاهده کنید، تغییرات کمتر به چشم می آید، زیرا فقط ۶ گزینه برای تنظیمات سریع در بالای پنل وجود دارند. اما در ادامه کار؛ تفاوت کاملاً واضح خواهد بود چون ظاهر جدیدی وجود دارد که چهار دسته اصلی را به خوبی نشان می‌دهد و این تنظیمات به شکل بهتری سازماندهی شده‌اند. اولین دسته شامل آیکون‌های Wi-Fi و بلوتوث در کنار یکدیگر است که با دکمه‌های بزرگ در بالا ظاهر می‌شوند. اینها به عنوان دو سری از مهم‌ترین تنظیماتی شناخته می‌شوند که ما معمولاً آنها را تغییر می‌دهیم.


در این پانل، نمادهای آشنا مانند حالت هواپیما، صدا، داده های تلفن و سایر تنظیمات به حداکثر ۱۲ نماد در هر صفحه گروه‌بندی شده‌اند. در مرحله بعد، بخش کنترل روشنایی صفحه نمایش وجود دارد که شامل میانبرهایی برای فیلتر کردن نور آبی و فعال کردن حالت شب می‌شود. در آخرین بخش، آیکون‌های Smart View و Device Control در پایین پانل قرار می‌گیرند تا امکان کنترل دستگاه‌های هوشمندی که به گوشی متصل شده‌اند را فراهم کنند. همچنین، با کلیک بر روی هر نماد مانند Wifi یا بلوتوث، می‌توانید تنظیمات آنها را به صورت مستقیم و بدون نیاز به ورود به صفحه تنظیمات اصلی تغییر دهید.

بطور کلی، با بررسی طراحی جدید رابط کاربری در نسخه One UI ۶ به نظر می‌رسد که بهترین ویژگی ها ارائه شده و این رابط کاربری را واقعا ارتقا داده است. این تغییرات جدید، به معنای واقعی کلمه، یک نوعی تحول در طراحی را به وجود آورده‌اند. نمی خواهم بگویم که رابط کاربری سامسونگ در نسخه های قبل ( در این بخش ) واقعا ایرادات اساسی و آزار دهنده داشته اما به نظرم لازمه سامسونگ کمی تغییرات اساسی را ایجاد کند زیرا با توجه نکردن به استفاده از گوشی با یک دست در راه دور افتادن از دنیای کاربر پسند گوشی های جدید است.


۲- دسترسی بهتر به پنل کامل تنظیمات سریع

تا امروز برای دسترسی به پنل تنظیمات سریع در گوشی های اندروید سامسونگ لازم بود تا ابتدا صفحه را به پایین کشیده و پانل اعلان‌ها را نمایش دهیم. سپس دوباره صفحه را به پایین بکشیم تا به رابط کامل پنل تنظیمات سریع دست یابیم، که حاوی تمامی میانبرهای مهم است. 


مهام دیجی

باید توجه داشته باشید که این قابلیت (باز کردن تنظیمات با یک سوایپ) به طور خودکار فعال نمی‌شود. برای فعال‌سازی این ویژگی، ابتدا پانل تنظیمات را به شکل معمول نمایش دهید، سپس بر روی نماد قلم در گوشه بالا کلیک کنید و گزینه "دسترسی فوری تنظیمات سریع" را انتخاب کرده و آن را از صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، فعال کنید.


۳- منظم شدن بخش نمایشی اعلان ها

قبلا کارشناسان نرم‌افزاری دلخور بودند که در نسخه‌های قبلی رابط کاربری One UI سامسونگ، مشکلاتی از نظر چیدمان و نمایش اعلان‌ها وجود داشته و انگار به طور آزاردهنده‌ای در پنل نمایش داده می‌شوند و تصادفی به نظر می‌آمدند.این بی نظمی به این دلیل بود که اعلان‌های مختلف هر برنامه به صورت انباشته در یک مکان ذخیره می‌شدند و برای مشاهده هر اعلان باید آن را انتخاب می‌کردید.

مهام دیجی

اما حالا، سامسونگ برای بهبود سیستم نوتیفیکیشن تصمیم جدی گرفته است و این بخش به نحوی شبیه به آنچه در سیستم عامل iOS اپل وجود دارد، مجددا باز طراحی شده است. اعلان‌ها به زیبایی سازماندهی و دسته‌بندی شده‌اند و زمانی که گروه‌های بزرگی از اعلان‌ها دریافت می‌کنید، به راحتی متوجه دسته بندی موضوعی و مرتب شدن آنها خواهید شد. همچنین، هر نوتیفیکیشن با دیگری با فواصلی مناسب جدا شده‌ که خواندن آنها را برای شما آسان‌تر می‌کند.


۴- حالت پرواز هوشمندتر

در نسخه جدید One UI ۶، تغییراتی اعمال شده و تجربه استفاده از حالت هواپیما بهبود یافته است. قبلاً اگر حالت هواپیما را فعال کرده بودید و در همین حال وای فای یا بلوتوث را روشن می‌کردید، این تنظیمات به طور خودکار غیرفعال می‌شدند و برای فعال کردن آنها باید ابتدا حالت هواپیما را غیرفعال می‌کردید.

مهام دیجی

حالا با به‌روزرسانی One UI ۶، وقتی شما حالت هواپیما را فعال می‌کنید و سپس Wi-Fi یا بلوتوث یا هر دو را روشن می‌کنید، تلفن شما این تنظیمات را به خاطر می‌آورد. به این ترتیب Wi-Fi یا بلوتوث حتی بعد از غیرفعال کردن حالت هواپیما همچنان فعال می‌مانند و شما نیازی به مجدداً روشن کردن آنها ندارید. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که لوازم جانبی خود را به راحتی و بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد متصل نگه دارید.


۵- طراحی بصری مدرن برای رسانه در پنل اطلاع رسانی

در ادامه بحث‌های ما درباره پنل اعلان‌ها و تنظیمات سریع، باید اشاره کنم که تغییراتی در نمایش اعلان‌های پخش رسانه انجام شده است. حالا ( آرت‌آلبوم ) هر آهنگ به عنوان پس‌زمینه اعلان نمایش داده می‌شود و از یک انیمیشن موج دار جدید در نوار پیشرفت بهره می‌گیرد. اگر فکر میکنید این یک ایده گرافیکی جدیده باید بدانید که این از اندرویدی خام الهام گرفته که البته به نظر می‌رسد یک افزودنی منظم است. برای دستیابی به این افکت‌ها، می‌توانید به روی پخش‌کننده رسانه که در پانل اعلان‌ها به‌عنوان یک کارت کوچک ظاهر می‌شود، ضربه بزنید. با زدن دکمه فلش رو به پایین نیز می‌توانید اندازه این افکت‌ها را افزایش دهید.

مهام دیجی

۶- ایموجی های جدید را تجربه خواهید کرد

سامسونگ تاریخچه‌ای نه چندان خوبی در زمینه طراحی ایموجی‌ها داشته ، اما خوشبختانه با به‌روزرسانی One UI ۶، طراحی‌های جدید، سرگرم‌کننده‌تر و مدرن‌تری به عنوان پاسخی به ایموجی‌های متنوع اپل و گوگل توسط سامسونگ ارائه شده است. این به‌روزرسانی شامل افزودن سایه‌زنی‌های حرفه ای به ایموجی‌ها است که به رابط کاربری آنها عمقی جدید می‌بخشد. گرچه ممکن است تغییراتی مانند بهبود طراحی ایموجی‌ها ( به نظر برخی از ما ) تغییرات کوچکی یه حساب بیاید، اما اهمیت آنها زمانی بیشتر می‌شود که متوجه می‌شویم که ایموجی‌ها توسط نسل‌های جوان به میزان زیادی استفاده می‌شوند.


مهام دیجی

همچنین، سامسونگ فونت مورد استفاده در سیستم را به‌روز کرده و شکل فونت (برای زبان انگلیسی) را مدرن‌تر کرده است. این تغییرات شامل افزایش فضای بین حروف بزرگ نیز می‌شود که به تغییراتی زیبایی شناختی معروف هست و باعث آسایش بیشتر برای چشم‌های کاربران می‌شود.


۷- دسترسی مستقیم به رمز وای فای

قبلا برای دیدن رمز عبور وای فای باید یک مرحله نسبتا طولانی را طی می کردیم. اما حالا یکی از افتخارات به‌روزرسانی One UI ۶، قابلیت دانستن رمز عبور شبکه وای‌فای فعلی است، که از طریق تنظیمات به شما ارائه می‌شود. حالا، به اشتراک گذاری رمزهای عبور وای‌فای با خانواده یا دوستان به سادگی انجام می‌شود. تنها کافیست "تنظیمات" را باز کرده، به بخش "اتصالات" بروید، سپس بر روی "Wi-Fi" کلیک کنید و سپس نام شبکه (SSID) یا نماد چرخ دنده مرتبط با آن را انتخاب کنید. سپس رمز عبور شبکه در صفحه بعد نمایش داده می‌شود و با کلیک روی آن، رمز عبور در کلیپ بورد گوشی ذخیره می‌شود.


۸- موقعیت ساعت را در صفحه قفل سفارشی کنید

سامسونگ در آپدیت One UI ۵ سال گذشته تغییرات مهمی در شخصی‌سازی صفحه قفل گوشی‌ها ایجاد کرد و آن را به شکلی مشابه با سیستم iOS ۱۶ در دستگاه‌های آیفون معرفی کرد. این تغییرات به کاربران امکان می‌دهد طراحی ساعت، اندازه و رنگ اعداد آن را به سادگی و بدون نیاز به ورود به تنظیمات سفارشی کرده و تنظیم کنند.

اما پس از به‌روزرسانی One UI ۶ رابط کاربری سامسونگ سفارشی‌سازی های بیشتری را به شما ارائه کرده و این امکان را می‌دهد که موقعیت ساعت را به صورت دستی به هر نقطه‌ای از نیمه بالایی صفحه نمایش منتقل کنید. سفارشی سازی در جزئیات بدون مراجعه به بخش تنظیمات قابل انجام خواهد بود.


برای انجام این کار، ابتدا "تنظیمات" را باز کنید، سپس به بخش "تصویر زمینه و سبک صفحه" بروید و دکمه "ویرایش" را در بخش قفل صفحه فشار دهید تا تنظیمات کاغذ دیواری و قفل صفحه از جمله سبک ساعت را ویرایش کنید، سپس می‌توانید ساعت را به دلخواه خود تغییر دهید. اگر تنظیمات گوشی شما به زبان انگلیسی باشد، متوجه خواهید شد که One UI ۶ امکان دسترسی به شکل‌ها و سبک‌های بیشتری برای ساعت دیجیتال را فراهم می‌کند.


۹- اپلیکیشن Samsung Studio برای ساخت فیلم

سامسونگ با به‌روزرسانی One UI ۶، برنامه جدیدی به نام Samsung Studio را به بخشی از برنامه Gallery اضافه کرده است. هدف این برنامه ، ارائه امکانات بیشتر تر برای ایجاد و ویرایش ویدیوها به روشی آسان و حرفه‌ای مشابه برنامه iMovie آیفون است. برای دسترسی به این برنامه جدید، کافی است بعد از آپدیت به گالری را باز کرده و دکمه منو (☰) را در پایین گوشه صفحه فشار دهید. سپس گزینه جدیدی به نام "Go to Studio" را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید تا شما بتوانید یک پروژه جدید را آغاز کنید.


مهام دیجی

اکنون می توانید با افزودن کلیپ های ویدئویی و عکس ها از کتابخانه رسانه شروع به ساختن یک ویدیوی جدید کنید. سپس این برنامه به شما امکان می دهد با افزودن جلوه های ویدیویی ، افزودن موسیقی پس زمینه، افزودن متن به ویدیو و غیره کیفیت کلیپ های خودتان را افزایش دهید. همچنین می‌توانید در ویرایش ویدیوهای کوتاه، به‌ویژه برای کسانی که عاشق ارسال استوری ها یا ویدیوهای سریع در رسانه‌های اجتماعی مانند Tik Tok هستند، از امکانات ویژه این برنامه بهره‌مند شوید، زیرا ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند با کمترین تلاش، ویدیوهایی با طراحی حرفه‌ای دریافت کنید.


۱۰- تنظیمات چند تصویر را همزمان انجام دهید

امکان ویرایش چندین عکس به طور همزمان بخشی از ویژگی های جدیدی است که با به روز رسانی One UI ۶ به برنامه گالری اضافه شده و به کاربران کمک می کند تا از ترکیب خاصی از ویرایش ها به طور همزمان روی گروهی از عکس ها استفاده کنند. این بستگی به کپی و چسباندن ویرایش‌ها از یک تصویر به تصویر دیگر دارد. بنابراین ابتدا باید یکی از آن تصاویری را که می‌خواهید ویرایش کنید انتخاب کرده و ویرایش‌های خود را از طریق ویرایشگر تصویر گالری شروع کنید.

مهام دیجی

پس از ذخیره تصویر اصلاح شده، دکمه منو ( ⁝ ) را در بالا فشار دهید تا گزینه "Copy Edits" را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید تا ویرایش هایی که انجام داده اید را کپی کنید. سپس می‌توانید تصویر دیگری ( که می‌خواهید همان تغییرات را روی آن اعمال کنید ) را باز کرده و پس از مشاهده آن، دکمه منو ( ⁝ ) را فشار دهید و گزینه Paste Edits را فشار دهید تا همان تغییرات برای تصویر جدید نیز اعمال شود.

این زیر مجموعه شرکت سامسونگ که بزرگترین شرکت این گروه است در شش حوزه اصلی فعالیت می کند. این حوضه‌ها عبارت اند از: گوشی موبایل، لوازم خانگی دیجیتال، رسانه‌های دیجیتال، نمایشگر‌ها، نیم‌رساناها و مخابرات. گوشی‌های موبایل و سایر لوازم خانگی سامسونگ مثل تلویزیون و ماشین لباسشویی و… توسط این زیر مجموعه سامسونگ تولید میشوند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ در حدود ۵۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

۱۱- طراحی جذاب برای اپلیکیشن آب و هوا و ویجت ها

اپلیکیشن Samsung Weather نیز سهم خود را از به‌روزرسانی One UI ۶ دریافت کرده و نمادها، فونت‌ها و رنگ‌ها در سراسر برنامه و ویجت‌های آن اصلاح شده‌اند. بخش جدیدی نیز در برنامه اضافه شده که گذران ماه های سال را نمایش می‌دهد. اطلاعات دیگری مانند جهت باد، پیش بینی بارندگی و فشار جو و غیره همچنین اضافه کردن نقشه برای مشاهده جزئیات بیشتر شرایط آب و هوایی در دسترس است و همچنین یک ویجت کاملاً جدید به نام Weather Insights وجود دارد که آب و هوای فعلی و برخی اطلاعات اضافی را نشان می‌دهد. اگر باران ببارد، به شما می‌گوید چقدر طول می‌کشد و با نزدیک شدن به پایان روز، به شما پیش نمایشی از آب و هوای فردا می‌دهد.

مهام دیجی

۱۲- امکان کنترل تنظیمات دوربین در حین فیلم برداری

پس از به‌روزرسانی به One UI ۶ ( مشابه برنامه دوربین در IOS آیفون ) کاربران گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توانند تنظیمات مربوط به عکس‌برداری یا ضبط ویدیو را مستقیماً از برنامه دوربین از طریق نمادهای واقع در لبه بالای صفحه بدون نیاز به تغییر تنظیمات انجام دهند.

به عنوان مثال، در حالت فیلمبرداری ( بسته به قابلیت های دوربین گوشی شما ) آیکنی برای تغییر کیفیت فیلم از HD به ۸K و همچنین تغییر نرخ فریم در ثانیه از ۳۰ به ۶۰ فریم را پیدا خواهید کرد. هنگام عکس‌برداری ( از طریق نوار ابزار در بالا ) می‌توانید وضوح تصویر را از ۱۲ مگاپیکسل به چیزی بالاتر مانند ۵۰ یا ۲۰۰ مگاپیکسل تنظیم کنید. یا نسبت تصویر را به ۳:۴، ۹:۱۶، ۱:۱ یا تمام صفحه تغییر دهید. همه این تنظیمات به راحتی با یک ضربه انجام میشود و نماد به تنظیمات بعدی در لیست منتقل می شود و اثر آن بلافاصله برای شما نمایش داده می شود.


شایان ذکر است که اکنون امکان تغییر حالت مقیاس سطح برای تنظیم زاویه تصویر در دوربین نیز وجود دارد.اگر نیاز به گرفتن عکس با دقیق ترین مقیاس های ممکن را دارید، باید از این حالت جدید استفاده کنید تا مطمئن شوید که اشیاء در عکس ها به بهترین شکل ممکن قرار گرفته اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حالت Grid را از تنظیمات دوربین فعال کنید، سپس زاویه دوربین را تنظیم کنید تا یک دایره یا حباب در وسط جلوی شما ظاهر شود. حالت مقیاس سطح هنگام عکاسی از اشیاء از بالا به خصوص اگر آنها روی سطح صاف باشند بسیار موثر است.

مهام دیجی

۱۳- سرعت عکس گرفتن را کنترل کنید

همانطور که احتمالا می‌دانید، اپلیکیشن دوربین به‌طور پیش‌فرض هر عکسی را که می‌گیرید با هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد تا هرچه بهتر ظاهر شود و از قدرت پردازش گوشی استفاده کند. اما در مقابل، زمانی که بخواهید چند عکس پشت سر هم بیندازید این باعث کندی آن می‌شود. بنابراین، به‌روزرسانی One UI ۶ گزینه‌ای به نام «هوشمند پیشرفته» را در تنظیمات برنامه «دوربین» اضافه می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد سطح مداخله هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌ها را تنظیم کند.


برای مثال، انتخاب «حداکثر» سرعت عکس‌برداری مداخله هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر را کاهش می‌دهد، در حالی که «متوسط» سرعت عکس‌برداری و سطح بهبود تصویر را متعادل می‌کند و حالت «حداقل» مانع از مداخله برنامه دوربین برای بهبود عکس ها شده در نتیجه حداکثر سرعت را در عکس‌برداری به دست آورید.


۱۴-ابزارهای ویجت جدید برای کار با دوربین

به‌روزرسانی One UI ۶ ویجت جدیدی را معرفی می‌کند که به برنامه دوربین مرتبط است. پس از قرار گرفتن در صفحه اصلی، می توانید یک تصویر ثابت را انتخاب کنید که به طور دائم در ویجت ظاهر شود یا به طور خودکار آخرین عکسی را که گرفته اید برای نمایش در آن انتخاب کنید.


مهام دیجی

همچنین می توانید عملکرد ( سفارشی ) مانند باز کردن دوربین را برای هنگام فشار دادن ویجت انتخاب کنید. دوربین عقب یا دوربین جلو با قابلیت انتخاب حالت عکسبرداری مانند باز کردن دوربین به حالت اسلوموشن یا حالت عکاسی در شب و غیره قابل تنظیم است. تنها ایرادی که با این ویجت تجربه کردم این است که به من اجازه نمی دهد لنز پشتی را به طور جداگانه انتخاب کنم.


۱۵- دسترسی آسانتر به تنظیمات باتری

در مورد باتری نیز اتفاقات جدیدی افتاده و تنظیمات آن از بخش «مراقبت از دستگاه» برنامه «تنظیمات» جدا شده است، بنابراین اکنون بخش دیگری به نام «باتری» وجود دارد که ۷ روز گذشته استفاده از آن را با جزئیات به شما نشان می‌دهد. جزئیات زمان‌های شارژ و برنامه‌هایی که باتری را به میزان قابل توجهی مصرف می‌کنند بزرگتر از سایرین قابل مشاهده است و توانایی فعال کردن حالت «محافظت از باتری» یا حالت صرفه‌جویی در انرژی و کنترل برنامه‌هایی که مجاز به اجرا در پس‌زمینه هستند نیز وجود دارد.


مهام دیجی

۱۶- ابزار مسدود کننده خودکار

Auto Blocker قابلیتی است که پس از فعال شدن، مجموعه ای از اقدامات را انجام می دهد تا گوشی شما را از هرگونه فعالیت مشکوک ایمن می کند. هدف اصلی این ویژگی محافظت از گوشی شما در برابر فایل‌های مخرب است و با فعال‌سازی آن، هر برنامه‌ای که از خارج از Play Store یا Galaxy Store دانلود می‌شود مسدود می‌شود. علاوه بر این، فایل‌هایی که امنیت آن زیر سوال رفته حتی اگر این فایل یک تصویر باشد حذف می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی باید برنامه «تنظیمات» را باز کنید، سپس به «امنیت و حریم خصوصی» بروید و روی سوئیچ کنار Auto Blocker کلیک کنید.


مهام دیجی

۱۷- فضای ذخیره سازی را به راحتی تمیز کنید

ابزار تجزیه و تحلیل فضای ذخیره سازی در برنامه «فایل های من» بهبود یافته است، بنابراین کاربران اکنون می توانند کش برنامه ها را که باری بر حافظه ذخیره سازی گوشی است حذف کنند یا از شر فایل های بزرگ و تکراری، برنامه های کاربردی استفاده نشده یا فایل های موجود در آن خلاص شوند. همه این کارها خیلی راحت و از یک مکان انجام می شود، برای رفتن به آن، اپلیکیشن My Files را باز کنید، به پایین بروید، سپس روی گزینه Manage Storage کلیک کنید و تمام این گزینه ها را خواهید دید که به شما کمک می کند تا فضای دستگاه خود را تمیز کنید.


مهام دیجی

۱۸- حالت تاریک را برای برنامه های خاص فعال کنید

به‌طور پیش‌فرض، وقتی حالت شب را در تنظیمات گوشی خود فعال می‌کنید، همه برنامه‌های نصب‌شده که از این حالت پشتیبانی می‌کنند به‌طور خودکار به حالت تاریک تغییر می‌کنند. اما در آپدیت One UI ۶ گزینه جدیدی اضافه شد که به آن اجازه می دهد حتی اگر تنظیمات گوشی روی حالت روشن تنظیم شده باشد، حالت تاریک برای برخی از برنامه ها به عنوان حالت پیش فرض باشد. برای دسترسی به این گزینه، به بخش «ویژگی‌های پیشرفته» بروید و روی «آزمایشگاه‌ها» کلیک کنید. در آنجا، روی «برنامه‌های حالت تاریک» کلیک کنید، جایی که می‌توانید برنامه‌هایی را که می‌خواهید حالت دائمی شب را به آنها تحمیل کنید، انتخاب کنید.


۱۹- پنجره های پاپ آپ را در صفحه برنامه های باز نمایش دهید

قبل از به‌روزرسانی One UI ۶، وقتی که برنامه‌ها را در حالت پاپ‌آپ "وضعیت پنجره کوچک" باز می‌کردید، این برنامه‌ها در صفحه برنامه‌های باز شده اخیر برای شما نمایش داده نمی‌شدند. بنابراین شما مجبور بودید این نوع برنامه‌ها را باز کرده و به حالت تمام صفحه ببرید تا به حالت عادی منتقل شوند و سپس آنها را ببندید.


مهام دیجی

اما حالا همه چیز تغییر کرده است و برنامه‌های باز در حالت پاپ‌آپ حالا در صفحه آخر برنامه‌های باز نمایش داده می‌شوند. این به شما این امکان را می‌دهد که آنها را با یک حرکت انگشت ببندید. همچنین اکنون می‌توانید این برنامه‌ها را از صفحه آخر برنامه‌های باز به حالت عادی تغییر دهید و سپس آنها را ببندید. مهم بدانید که این ویژگی برای تمام برنامه‌هایی که در حالت PIP (وضعیت تصویر در تصویر) باز می‌شوند، مانند نتفلیکس، یوتیوب و نقشه‌های گوگل، قابل اجرا نیست.

مهام دیجی

سوالات متداول

در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود. در این قسمت متنی نوشته شود.
اگر سوال یا نظری هست بفرمائید